Blog >> pollenszűrő >> olajszűrő
A tervszerű karvbantartásra most később került sor a sűrű második félév miatt. Azért sem siettem el, mert júniustól már csak a másik autót használtuk: 17 hónap és 14e km telt el az előző óta.
- Motorolaj (MOTUL 8100 X-cess 5400 5W-40)
- Olajszűrő (SOFIMA S5024PE)
- Levegőszűrő (Sofima S7606A)
- Pollenszűrő (MaxGeaer 26-1172 aktívszén)
- Klímatisztító (AM-706480-AML biocid)
A szervízben kiderült, hogy az egyik motortartó bakom (50501956) eltört, hiányzott belőle egy jókora darab fém. Mivel ez hiánycikk, a szervízben szerkesztettek bele egy pótalkatrészt.
Km óraállás: 173 863
Első kisszervíz: az olaj és szűrők cseréje, komputer kiolvasás, az autó átnézése.
Gyári minőségű olajcsere szett (7176520gy) az Alba Autó Alkatrésztől (http://www.albaalkatresz.hu):
- Motorolaj: Selenia 20K for AR 5l - 11 900 Ft
- Levegőszűrő: AP 024/2 *IC - 2 900 Ft
- Olajszűrő: 0 451 103 300 *IC - 1 800 Ft
- Starline utastérszűrő aktívszénnel: SF 2KF9459 *L - 2 900 Ft
- Szállítás - 1 800
- Munkadíj: 10 e Ft
A vezérlés-szett cseréjére a következő olajcserével kerül sor 10e km múlva.
Most sem lehetek büszke: a tervszerű karbantartásra 16 hónap és közel 15e km megtétele után került sor:
- Motorolaj (Motul 8100 X-cess 5W-40)
- Olajszűrő (MANN HU6007X*AN)
- Levegőszűrő (Sofima S7606A)
- Pollenszűrő (VALEO 715533 aktívszén)
Kilóméteróra állás: 150880
+ Probléma:
Mivel szivárog a motorból felül az olajbetöltő nyílás kupakján át az olaj, ezért kapott egy olajbetöltő nyílás kupakot (használt, olaszból).
Ma megejtettem az olajcserét, és ami ezzel jár.
Az olaj MOTUL 8100 X-cess sokan dicsérik, így most én is teszek vele egy próbát, és most kaptam mellé ajándékba 5L téli szélvédő mosó folyadékot is. Ezt még nem töltöttem bele, de amilyen sűrűn kell használni mostanában, gyanús hogy ebben a szezonban még be lesz töltve...
Az olajleeresztő csavarra már éppen ráfért a csere (FEBI lett, mert ilyet kaptam), az imbuszkulcs már el is fordult benne, nem is tudtam kiszedni csak vízpumpa fogóval.
Pollenszűrő JC PREMIUM. A pollenszűrő cserénél megejtettem a fűtőventilátor kiszedését, nem is gondoltam volna, hogy mennyire egyszerű kiszerelni. Nagyjából letakarítottam a lapátokat, illetve kifújattam levegővel, rengeteg por volt benne, illetve az alsó csapágyának adtam egy kis kenést mert nem rég elkezdett alacsony fordulaton nyöszörögni.
Izzó OSRAM Night Breaker. Egyrészt mert sokan dicsérik, másrészt mert elszállt harmadik Silverstar izzóm is. Érdekes, hogy nem az izzószál ég el, hanem az izzószál lábainak a tövénél válik el. A vetítési képeket nappal csináltam, talán így is kivehető, hogy a night breaker szélesebbet terít a felső, az-az a távolabbi tartományban, de majd esti vezetésnél fog elválni, hogy mennyivel jobbak...
Motorolaj szűrő BOSCH.
Gázolajszűrő SOFIMA.
Légszűrő FILTRON.
Végezetül kitakarítottam az autót, és közben rájöttem, hogy elfelejtettem klímafertőtlenítőt venni, így ez még várat magára...
Km óra állás: 182200 - 2014-MÁJ-10
Olaj+szűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere:
C 1589/3 MANN-FILTER légszűrő 1 x 4 386.-Ft
W 712/16 MANN-FILTER olajszűrő 1 x 2 309.-Ft
X55E/B02 CHAMPION EASYVISION KIT 2pc törlőlapát 1 x 3 792.-Ft
K1035A FILTRON szűrő, utastér levegő 1 x 2 167.-Ft
10475015 SELENIA RACING 10W-60 5L motorolaj 1 x 18 802.-Ft
Szállítási költség 1 x 1 600.-Ft
Fizetendő 33 056.-Ft
Lassan közeleg a szerviz ideje, így megkezdtem a vásárolgatást és tegnap egy volt amorés kolléga jóvoltából nagyon kedvező áron sikerült hozzájutni, a gyári szűrőszetthez: olaj-, lég-, gázolaj-, egy aktívszenes pollenszűrő (5000Ft), és egy pár fúrt mart féktárcsához (16000Ft). Ehhez még betéteket is kell vennem...
Illetve kellett egy jobb szélső hátsó lámpa (2500Ft), az ünnepek alatt észrevettem, hogy beázik idő volt rá, így kiszedtem meg is lett a bűnös repedés a tetején, ezt megragasztottam majd gondoltam kiszárítom a sütőben, takarékon. Az első 10 perc kevésnek bizonyult, a második 10 perc is, aztán a következőnél meg megfeledkeztem róla, mire szembe jutott addigra egy kissé összement, még jó, hogy csak annyira, hogy még vissza lehetett szerelni, és már nem is ázott be, de egy kissé csúnyácskán nézett ki, ezt ma ki is cseréltem.
Még mindig szervíz. Már kurvára unom. 3. hete nincs autóm. Mindig olvasom a szar poénos rendszámtáblákat ratyiszuzukikon, hogy "Inkább ezzel járok, mint gyalog!" Hát a nagy ló....t. Ma már annyira kész voltam, hogy inkább sétálni akartam, mint a PUGot használni. Mindjárt sírok. Kocsi hátulja kész. Lengéscsillapító, keresztlengő (sajnos nekem kettő meghajlott, amit vettem abból is kettő hajlott volt. Összehozta a szerelő. Azt mondta a többinek semmi baja nem volt. Árba simán benne volt.) hosszkitámasztó (6.000 Ft / pár). Mi volt még? Nem emlékszem. Eleje még nincs teljesen kész. Eddig a szelepfedéltömítést cserélte. Azt nézegeti, hogy olaj hova hányódik szép. Termosztát is kipattant. Tovább megy a mutató, mint 70 fok, de nem áll 90re. Na hova s.-rjak. Még az olaj, olajszűrő, kormánystabrúd és alsó lengők cseréjét műveli az inas.
Beszereztem még ablaktörlőt és pollenszűrőt, amit a PUGba rendeltem. :-DD Mindegy, Alfába fontosabb. Hátulja nem lett olyan, amilyet szerettem volna, mert a jobb oldala belerugózik még mindig. Fa***mba, mérges vagyok. Peremezve lesz. Slusszpassz vagy mi. Mi volt még? Semmi. Reggel PUGgal megyek dolgozni. Már nem azzal akarok!
Lengéscsillapító: 9.000 Ft / pár postával
A többi az meg 29.300 Ft postával (Termosztát, ablaktörlő, pollenszűrő, 2 L oil, csonkállvány szilent. ki találja ki ezeket a birka neveket? és szelepfedéltömítés, ha volt még valami, akkor elfelejtettem...olajszűrő :-D ) Megyek eszek valamit.
A rendszámtáblám most sincs meg. Van egy rahedli víz még mindig az aknában, de minek? Máshol meg szomjan halnak.
Hazahozom és televerem a kúton 352 Foritnos benzinnel....
Ja még egy megjegyzés, mert már kezd idegesíteni, hogy ahol van az autó mindenki a birka rétegvastagság mérővel arcol és méregeti a kocsit. Majd nagy flegmán bevágja, hogy hol mutat többet a műszer. Kit érdekel. 12 éves az autó. Tudom minden szarját, hogy hol volt törve. Jobb hátulja, és a bal hátsó ajtó is fújva volt. Ez változtat valamit, hogy a tulaja vagyok/leszek? Nem értem a dolgot. Már azt várom, ha egyszer eladásra viszem, hogy milyen gyökér fogja méregetni és okoskodni. Kajak felidegel...és még biztos, hogy lesz fújva, mert valami paraszt unatkozik és összecsikargatja plussz még akik nem tudnak parkolni és úgy gondolják nem eléggé van legömbölyítve a sarka a lökhártónak. Szóval akinek nem tetszik az ve......
12 ezer km volt az utolsó olajcsere óta. Akkor még 10-60 ment bele, merthogy ha már az a gyári, akkor legyen benne az. De nem nagyin szerette, mert zabálta, mindegy is.
Most sima 20k-t kapott, hátha ez jobb lesz neki, vagy nem, ez van.
A pollenszűrő is csereérett lett, az is egy éves, a légszűrővel egyetemben.
Azt ennyi.
Áruló lettem! De van rá megfelelő magyarázatom. :)
Kicsit kitolódott az olajcserém, de a 20ezerbe így is simán belefértem. Nem lett úgyse gyilkolva az autó.
És most jön az árulás: Mivel kicsit csipegeti a gép az olajat (valahol folyik+szelepszár-szimering) ezért nem Seléniát kapott hanem arany Liqui-Moly 10W40-et. Állítólag ez is nagyon jó minőségű olaj, csak ezért mertem beleönteni.
Az olajon kívül természetesen az olajszűrő/légszűrő/pollenszűrő is cserélve lett.
Km: 199100