Blog >> pollenszűrő
(1025) végre eszemben is volt és időm is volt rá, hogy kiszedjem és kitakarítsam a pollenszűrőt, miután a tegnapi fürdetés után ez ismét elmaradt. Ráfért már. A legközelebbi alkalommal már cserére érett a dolog.
Vettem bontóból jobbra és balra való levélfogót az ablaktörlő karok alá. 2001.02-től szerelik a 156-osokat ezekkel a módosított levélfogókkal, amiken van egy gumi csík is. Az én példányom egy 2005-ös évjáratú 156-ról való.
Azt várom tőlük, hogy a pollenszűrőt kevésbé hagyják majd szennyeződni mindenféle növényi származékokkal, és városi piszokkal.
Áruló lettem! De van rá megfelelő magyarázatom. :)
Kicsit kitolódott az olajcserém, de a 20ezerbe így is simán belefértem. Nem lett úgyse gyilkolva az autó.
És most jön az árulás: Mivel kicsit csipegeti a gép az olajat (valahol folyik+szelepszár-szimering) ezért nem Seléniát kapott hanem arany Liqui-Moly 10W40-et. Állítólag ez is nagyon jó minőségű olaj, csak ezért mertem beleönteni.
Az olajon kívül természetesen az olajszűrő/légszűrő/pollenszűrő is cserélve lett.
Km: 199100
Ma bekerült a gépbe egy aktívszenes pollenszűrő (3.000,-)! Sajna gyárilag nem volt benne, igaz klíma sincs, de ha már egyszer lehet, akkor miért ne!? :-) Nem igényelt fúrást-faragást, mert a helye végü is ki volt alakítva, így csak egy a szűrőt tartó konzolt kellett Marklar155 kollegától beszereznem! Aztán már bent is volt a szűrő! De mindezekhez először is le kellett vennem a két ablaktörlő kart, aztán a szélvédő alján végigfutó műanyag takaró elemet! Ezt csak pár csavar tartja! Aztán még egy műanyagot ki kell szedni, ami a szűrőt takarja és ennyi! :-)
A másik gondom az volt, hogy már egy jó ideje nem működött az olajnyomás mérő műszerem, ezért az ehhez tartozó gombát (10.200,-) is kicseréltem! Igaz egy kicsit húzós volt az ára, de végre műkszik ez is! Köszönet érte Thomika-nak, aki segített beszerezni! :-)
Ezt is kicseréltem, mert én se nyúltam még hozzá. Pedig kellett volna sztem elég régen.
A szűrő cseréje asszem megérett, főleg, hogy tavaj kimaradt, most aktív szenes szűrőt kapott. Baci mentesítővel is kezelve lett a rendszer, és ha már ahhoz amúgy is takarítani kellett, így le is lett mosva, fényezés óta először :)
Km óra állás: 172200
Két zivatar között volt egy negyedórám :), így leszaladtam és kicseréltem a kocsiban a pollenszűrőt (cabin air filter). Sokkal egyszerűbb volt, mint amire számítottam!
A szűrő alaposan el volt már dugulva, nyárfa virágtól kezdve méhecskéig mindenfélét találtam.
Ma kicseréltem a pollenszűrőt, mert már elég furcsa volt a levegő az utastérben :-S . Most már minden O.K. ALco márkájú került bele.
Kaptam az alkalmon és gyorsan le is mostam a kis ribit. Vakítóan csilli-villi lett. :-)))
2008.03.28-án fékolaj, váltóolaj, motorolaj, olajszűrő, pollenszűrő csere lett elvégezve az autón. Plusz az egyik szimeringnél folyt az olaj, így azt is meg kellett javítani.
Km.: 104128
Motorolaj: Valvoline max life
Ma kicseréltem a levegőszűrőt, gyári került bele.
Kicseréltem a pollenszűrőt is és fertőtlenítettem a klímát.