Blog >> tisztítás

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2018-05-17

Klíma tisztítás "bombával", pollenszűrő csere

A klímát bekapcsoltam, és megcsapott az ismerős bűz. Ki is kapcsoltam gyorsan, majd felhívtam a Fékcentrumot, a múltkor kifigyeltem, hogy akciós náluk az ultrahangos, infrafényes, mikrohullámú atomtisztítás :-)

Na jó, szóval ózonnal fertőtlenítik az utasteret, majd ultrahanggal porlasztott fertőtlenítőszerrel a klíma hőcserélőt és a szellőző járatokat. Gondoltam most eltekintek a DIY befújós spray megoldástól (ami amúgy a 146-nál bevált), nézzük mit tud a kifinomult "Wynns" technika. Villogott kéken, az biztos, figyeltem az ablakon keresztül. Jó sokáig ketyegett alapjáraton az autó, mire egyszer kiírta, hogy ready.

Beszereltek egy új pollenszűrőt és ennyi. Sok melójuk nem volt vele, viszont úgy tűnik tényleg eltűnt a büdös mocsárszag.

Az utastér ózonos fertőtlenítését azért is kértem, mert az előző gazdinál volt kiskutyáknak is bejárása az autóba, én meg inkább gyerkőcöket fuvarozok. Legyen csak kipucolva minden.

>> AutóápolásShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-03-14

A bőr kárpitok elég elhanyagolt állapotban voltak.
A szálszakadást nagyjából sikerült orvosolni, de szükség volt egy kis felületfelújításra is.
A választásom erre a színfelújító balzsamra esett.
Tisztító és ápoló anyagot szintén ettől a cégtől rendeltem.
Tisztítást követően kezeltem a kopottas részeket a balzsammal.
Az eredmény kérdéses, nem tökéletes, de jobb lett. Lehet h nem úszom meg a festést.
1-2. képeken az előtte, míg a 3-4-5. képeken az utána állapot látható.

>> SzervizCoyote // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-09-18

Hosszas egyeztetés után a 4 jóbarát el határozta, hogy újra találkoznak.
Kazes, Csongi, Jorjie és jómagam. Ismét el látogattunk Téténybe Kazes barátunkhoz egy kis kerti partyval egybe kötött szervízre. Mivel mostanában rendetlenkedett a túrbóm meg kértem a fiúkat legyenek segítségemre ennek orvosolásában.
Szombat reggel a csapat nyagyja már korán reggel össze gyűlt az érdi piacon, hogy pár lángos és némi sör mellett el kezdjék a napot. Jómagam sajnos nem lehettem ott mivel itthoni reggeli teendőim sajnos nem engedték, így sajnos csak 10 óra után értem oda. Bár a fiúk még a piacról tartottak haza fele mikorra oda értem, de meg vártam őket.
A nagy örömben és üdvözlésben gyorsan leszaladt pár gyümölcs párlat.
Ezután neki álltunk a munkának. mivel még nem csináltunk még ilyet sokszor kellett megállni egy kis tanácskozásra. ilyenkor valahogyan mindig a kezünkbe került egy-egy üveg finom csiki sör :-)
A sok pihenőt látván Jorjie úgy itélte meg, hogy a csapat fáradt, így aztán magára vette a nemes feladatot, hogy levegye a terhet rólunk és el ment, hogy kipihenje azt :-D bár ez a hétvége folyamán sokszor előfordult még....
mindeközben Kazes neki látott hogy el készítse a csapat éhségét elmulasztó bográcsban készült szalonnás, tojásos lecsónak ami elkészültével el is fogyasztódott és nagyon ízletes lett :-D
nagy nagy munka és szenvedés után végre csak le került az a túrbócska. Gyorsan neki is álltam a tisztításnak. Vettem egy flakon Winns Turbo Cleanert ami nagyon hatásos szer a megbontás nélküli turbó tisztításnak. Mivel közben ránk esteledett és az eső is el kezdett esni úgy határozott a csapat, hogy ideje befejezni a munkát és átadni magunkat a beszélgetés és üditőzés élményének.
Elpakoltuk a szerszámokat el raktuk aludni az autót és az est hátralévő részében élveztük egymás társaságát. Sajnos Csonginak és kedves Feleségének haza kellett menniük amit nagyon sajnáltunk.
Másnap kora reggel a csapat újra neki látott a munkának. A reggeli teendők elvégaztével Jorjie úgy határozott, hogy a még kicsit álmos és fáradt csapat helyett megint magára vállalja a nemes és nehéz feladatot, hogy kipihenje a fáradságot :-D
Így hát Kazes barátommal neki álltunk, hogy össze szereljük a paripár. Első körben minden egyes darabot át/el mostam benzinben. Turbó, csavarok, alátétek, takaró lemez és kitudja még mennyi mindent........
Délben aztán Jorjie is el hagyta a helyszínt mert hívta őt a munka :-( elköszöntünk egymástó és útnak eresztettük.
Folytatódjon a munka.....
Sajnos nem ment minden olyan jól ahogy terveztük. A turbónyomás szabályzó szelep egyik kis része ugyanis megadta magát és el tört. Kazes próbálta meg menteni és úgy tűnt sikerül is neki ám a beszerelésnél sajnos végleg meg adta magát :-(
miután minden a helyére került és végeztünk mi is el köszöntünk egymástól és óvatosan nyugdíjas tempóban elindultunk hazafelé. Az autó érezhetően jobb volt, szebb lett a hangja és bár nem tudtam rendes kipróbálni mégis érezhető volt a változás rajta.

Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget. Egy újabb remek és nagyszerű találkozón vehettem részt. Csodás hangulat, remek barátok... Így jellemezném a II. T.C találkozót.
legközelebb nálam talizunk barátaim ;-)

KM: 280.511

>> AutóápolásGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2016-09-01

Motor tisztítás is megvolt. Vízmentes motortisztítás, ápolás volt, ezért csak a hozzáférhető helyeken történt és a blokk nem lett lemosva. Ettől függetlenül nagyon szép lett és a műanyag részeket is ápolja. Magic CarWash-ban csináltattam, korrekt, rendes srácok és van 15% Alfás kedvezmény.

>> SzervizCoyote // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-08-28

Nos meg volt a teszt út az EGR tisztítás után.
Érezhetően jobban megy a paripa, bár volt egy nagyobbacska korom felhő mögöttem egy darabig, kicsit aggodtam is, de aztán abba maradt szerencsére.
A teszt út során üzem meleg motorral 220-nál sajnos be kellett fejezzem a gyorsítást mert elfogyott az út előlem. Viszont nagyon élveztem azt a röpke 8 km-nyi távot hazáig ezzel a tempóval :-)
Remélem egy darabig tiszta marad az egér :-)

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-07-29

UPDATE1:

NE HASZNÁLJATOK SZŰKÍTŐT, MERT HALMOZOTT HIBA LÉP FEL. A DPF NAGYON HAMAR ELTÖMŐDIK ÉS P0401 HIBÁT DOB, MERT A KIKÉRT TURBÓNYOMÁST NEM TELJESÜL, LÁSD UTOLSÓ ÁBRA ZÖLD ÉS SÁRGA CSÍKOK :-(


Néha késlekedve reagált az autó alacsony fordulatról. Néha meg nem.
Gondoltam megnézem az EGR-t.

Nehezebb hozzáférni mint az előző verzióknál, de nem annyira gáz:

- motorburkolat leszedése, 1db csavar, 10-es kulcs
- vákuumcső lekötése és generátor pozitív vezeték kiszabadítása a patentekből...
- ...patent tartó konzol leszerelése, felül 13-as (vagy 14-es), alul 10-es kulcs
- nyomócső lekötése a pillangószelepről, 2db csavar, 5-ös imbusz
- stekker bontása, pillangószelep leszerelése, 3db csavar, 10-es kulcs
- kiegyenlítő leszedése, arrébb helyezése, 2db csavar, 10-es kulcs
- stekker bontása, EGR leszerelése 2db csavar, T30-as torx + hosszabbító szár


Utolsó képen a visszavezető cső, amibe a szűkítést lehet elhelyezni. 2db csavar, 5-ös imbusz.

EGR tisztítása a már jól bevált hideg zsíroldóval.

Próbakörön kb. semmit sem éreztem, majd normál üzemben figyelem.


UPDATE2:

Kivettem a szűkítőt, megjött a tb nyomás.
Alacsony fordulaton a bizonytalanság megszűnt, tisztítás előtt a szelepszár akadozott,
most, második kiszerelésnél is ellenőrizve, nem akad.

Próbakörön belimpelt látszólag indokolatlanul:

2: P0238 - Turbo pressure
ERROR DETAILS:
Engine temperature: 102,1 °C
Engine speed: 3151 rpm
Fuel quantity: 76,5 mm³/i
Gas pedal position: 100,00 %
Fuel pressure: 1715 bar
Boost pressure: 2388 mBar

Boost pressure sensor A circuit high. Check the following:
- Intake duct
- Vacuum tubes and accumulator
- Turbine actuator or turbine faulty
- Supercharging pressure sensor out of calibration
- Atmospheric pressure sensor (inside control unit) faulty
The reason for this fault is that ECU has received invalid signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.

>> SzervizPozsi85 // Alfa 159 SW 1.9 8v Jtdm // 2016-05-17

Kicsit rángatott az autó, ha volt kedve (és egyre sűrűbben volt), de csak 1500-as fordulat környékén. Turbónyomás elment, az autó meg nem. Ekkor, tanult kollégám, Soldiert, javasolta, hogy pucoljuk meg az EGR szelepet. Ő ezt meg is tette, amit nagyon szépen köszönök neki.
Még egy common rail-ekbe való tisztító adalékot kap az autó a közeljövőben, amit szintén ő ajánlott, neki csak utána múlt el ugyanez a jelenség. Nekem már a pucolás is segített, de ártani nem árthat alapon belelocsolok én is egyet...

>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2016-05-16

Elértem a jubileumi 125 ezret óra szerint, ennek örömére egy kieső fél órámban EGR szelep és MAP szenzor tisztítókúrát kapott az autó. Háztartási konyhai Auchan-os zsíroldó segített az EGR-nek, Féktisztító pedig a MAP szenzornak.

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-09-27

Legalább 80ekm-t futott 2000 előtti 1.8TS, 2.0TS-ek szoftverhibájával küzdök...
Hidegen kehes a lambda szondám, a szonda fűtés bezavar a lambda jelbe és becsapja az ECU-t, ami idejekorán kezd el szabályozni a lambda jel alapján és a túl dúsnak érzékelt keveréket addig szegényíti, hogy a 144 lóból kb. 30..40 marad, olyan mintha csak 1, vagy 2 henger menne a 4-ből... Ezt indítás után kb. 1 perccel kezdi és kb 1 perc múlva abba is hagyja.
A hibával nem csak én találkoztam:
http://forum.alfa156.net/forum/forum_posts.asp?TID=26527#369019
Szoftver upgrade elvileg segít a problémán (2000 utáni verzióban később kezd csak lambda jel szerint szabályozni).
Biztos, hogy a lambda szondával van gond, ezért megpróbálkoztam egy lambda szonda tisztítással...
Először ezzel az ecetben áztatós módszerrel:
http://www.driftworks.com/forum/technical/53770-lambda-sensor-cleaning-advice.html
Aztán fél nap áztatás után égettem így:
https://m.youtube.com/watch?v=5dTi2xGyVbc
Aztán megint áztattam fél napot.
A tisztítás sikeres volt, sokat javult a helyzet, első pár indításnál nem is volt probléma, de végül nem szüntette meg teljesen a hibát...