Blog >> tisztítás >> egr

>> SzervizCoyote // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-08-28

Nos meg volt a teszt út az EGR tisztítás után.
Érezhetően jobban megy a paripa, bár volt egy nagyobbacska korom felhő mögöttem egy darabig, kicsit aggodtam is, de aztán abba maradt szerencsére.
A teszt út során üzem meleg motorral 220-nál sajnos be kellett fejezzem a gyorsítást mert elfogyott az út előlem. Viszont nagyon élveztem azt a röpke 8 km-nyi távot hazáig ezzel a tempóval :-)
Remélem egy darabig tiszta marad az egér :-)

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-07-29

UPDATE1:

NE HASZNÁLJATOK SZŰKÍTŐT, MERT HALMOZOTT HIBA LÉP FEL. A DPF NAGYON HAMAR ELTÖMŐDIK ÉS P0401 HIBÁT DOB, MERT A KIKÉRT TURBÓNYOMÁST NEM TELJESÜL, LÁSD UTOLSÓ ÁBRA ZÖLD ÉS SÁRGA CSÍKOK :-(


Néha késlekedve reagált az autó alacsony fordulatról. Néha meg nem.
Gondoltam megnézem az EGR-t.

Nehezebb hozzáférni mint az előző verzióknál, de nem annyira gáz:

- motorburkolat leszedése, 1db csavar, 10-es kulcs
- vákuumcső lekötése és generátor pozitív vezeték kiszabadítása a patentekből...
- ...patent tartó konzol leszerelése, felül 13-as (vagy 14-es), alul 10-es kulcs
- nyomócső lekötése a pillangószelepről, 2db csavar, 5-ös imbusz
- stekker bontása, pillangószelep leszerelése, 3db csavar, 10-es kulcs
- kiegyenlítő leszedése, arrébb helyezése, 2db csavar, 10-es kulcs
- stekker bontása, EGR leszerelése 2db csavar, T30-as torx + hosszabbító szár


Utolsó képen a visszavezető cső, amibe a szűkítést lehet elhelyezni. 2db csavar, 5-ös imbusz.

EGR tisztítása a már jól bevált hideg zsíroldóval.

Próbakörön kb. semmit sem éreztem, majd normál üzemben figyelem.


UPDATE2:

Kivettem a szűkítőt, megjött a tb nyomás.
Alacsony fordulaton a bizonytalanság megszűnt, tisztítás előtt a szelepszár akadozott,
most, második kiszerelésnél is ellenőrizve, nem akad.

Próbakörön belimpelt látszólag indokolatlanul:

2: P0238 - Turbo pressure
ERROR DETAILS:
Engine temperature: 102,1 °C
Engine speed: 3151 rpm
Fuel quantity: 76,5 mm³/i
Gas pedal position: 100,00 %
Fuel pressure: 1715 bar
Boost pressure: 2388 mBar

Boost pressure sensor A circuit high. Check the following:
- Intake duct
- Vacuum tubes and accumulator
- Turbine actuator or turbine faulty
- Supercharging pressure sensor out of calibration
- Atmospheric pressure sensor (inside control unit) faulty
The reason for this fault is that ECU has received invalid signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.

>> SzervizPozsi85 // Alfa 159 SW 1.9 8v Jtdm // 2016-05-17

Kicsit rángatott az autó, ha volt kedve (és egyre sűrűbben volt), de csak 1500-as fordulat környékén. Turbónyomás elment, az autó meg nem. Ekkor, tanult kollégám, Soldiert, javasolta, hogy pucoljuk meg az EGR szelepet. Ő ezt meg is tette, amit nagyon szépen köszönök neki.
Még egy common rail-ekbe való tisztító adalékot kap az autó a közeljövőben, amit szintén ő ajánlott, neki csak utána múlt el ugyanez a jelenség. Nekem már a pucolás is segített, de ártani nem árthat alapon belelocsolok én is egyet...

>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2016-05-16

Elértem a jubileumi 125 ezret óra szerint, ennek örömére egy kieső fél órámban EGR szelep és MAP szenzor tisztítókúrát kapott az autó. Háztartási konyhai Auchan-os zsíroldó segített az EGR-nek, Féktisztító pedig a MAP szenzornak.

>> Szervizpedrobaa // Alfa GT 1.9 JTD Distinctive // 2015-05-13

Rászántam magam és nekiugrottam az EGR szelep tisztításnak. Időnként hibát dobált miatta, illetve előfordult hogy elfogyott az ereje a kocsinak 3500 körül. Sose csináltam ilyet így nem tudtam milyennek kell lennie amikor koszos, de egy tisztítás biztos nem árt neki alapon elkezdtem.
Megszenvedtem a szelepre csavarozott tartókonzol leszerelésével, mert valami ökör el is nyalta az anyát, de úgy meghúzta valamivel mintha minimum 3 tonnát kellene megtartania egy gumicső helyett. :) Az után már ment minden frankón. Nem tudom mennyire tud elkormolódni az egység, de volt benne mocsok. A tisztításhoz féktisztítót használtam.
A korábbi hibák elmúltak és sokkal erőteljesebb kis fordulaton a motor. A turbólyuk teljesen eltűnt, ami eddig érezhető volt. Szerintem megérte a rászánt időt...

>> SzervizJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2015-03-16

Volt egy kis szabad időm. Szétszedtem és kitakarítottam az EGR szelepet. Ráfért. Teljesen meg volt szorulva a tengelye. (Egy kis WD40 csodákra képes) A MAP szenzort is kipucoltam.

Km állás: 169.294km

>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2014-06-21

Csaba cartárs önzetlen segítségének köszönhetően le lett cserélve az olajszűrő (CHAMPION), motorolaj (ENEOS Premium Hyper 5W-40), gázolajszűrő (MANN-FILTER), valamint ki lett pucolva kályhatisztítóval az EGR szelep, amit le is dugóztunk, persze egy kis lukkal, hogy az egyébként szintén olajsártól megpucolt MAP kapjon áramlást és ne sípoljon addig, ameddig nem lesz Remapolva az ECU és ameddig nincs kiütve az EGR. Tesztút hazafelé 2-es, 3-as fokozatban lényegesebben jobbat tolt, na és 3-asban is kifelé a körforgóból, felfelé könnyebben megindult.
Végre a két kocsi is le lett fotózva egymás mögött :)
Óra: 114 613 km
Köszi a segítséget Csaba!

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2013-12-18

Bejelzett az autó, azt mondta, hogy menjek el a dealerhez! :-)
Hibakód kiolvasás után kiderült, hogy az EGR szelep a bűnös (már megint). Mivel az új árát drágállom, ás előbb-utóbb az is koszos lesz, így a tisztítás mellett döntöttem. Nagyjából 10-ed annyiba került a hibakód kiolvasás és takarítás, mint az új szelep.

>> SzervizALFI156 // Alfa 159 1.9m-jet 16V // 2013-04-25

2013.04.25. 128.500km
Ma ki lett cserélve a hátsó betét plussz meg lett tisztítva az EGR.

Mivel Zé nem ért már rá mindent kicserélni (illetve nemem se ártott már dolgozni menni) a vezérléscserekor, így most jött el az üzemanyag- és a levegőszűrő csere ideje.
Az üzemanyagszűrő annak ellenére, hogy macerásnak tűnik, nagyon egyszerűen és gyorsan cserélhető, csak le kell húzni a gyorscsatlakozókkal szerelt csöveket, meg azt a maradék 3 elektromos csatit, és 2 8as anyával le is jön az egész, házzal együtt. Viszont a lecsavarásnál tiszta gázolaj lett minden, az nagyon utálatos, de lehet, hogy kis gyakorlattal minimálisra csökkenthető a HTO-val való érintkezés :) A levegőszűrő csereve viszont nem leányálom. Szerintem ezt nem a legjobban találták ki, szét kell szedni a szívócsövet (az egyik roppantós bilincset nem is tudtam visszarakni, ment helyette abaw), reléket kell egyesével leszedegetni, hogy kiférjen a szűrő. Aztán még a fedélről is volt letörve fül, amire kellett valami megoldást találnom, meg az egyik tartója is el volt törve, azt is megragasztottam és megerősítettem lemezzel. Mivel kijön a légtőmegmérő is ilyenkor, azzal extra dolgom nem volt,csak kifújtam féktisztítóval meg kompresszorral, remélem jobb lesz mint volt.
Az EGR nem volt iszonyatosan kokszos (legalábbis nem az elrettentő kategória :)), de már szorult, nem zárt vissza. Ferke blogjában láttam a csodaszer: Well-done hideg zsíroldó, attól nincs jobb, a brigéciol sehol nincs hozzá képest :) Egyszóval most tiszta a rendszer, Well done :)