Blog >> akku

>> SzervizJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2018-03-04

A történet úgy kezdődött, hogy egyik nap nehezen indult a kocsi. Na mondom lassan lehet venni új akkut. Aztán a lassan gyorsan lett, mert másnap már be se indult. Tűzoltásként beletettem a GTV aksiját (az ilyenkor úgysincs használatban).
Beindul, örül.
Aztán jött a másik pofon. Nem emel ki a kuplung.
A hiba hamar meglett. Az alsó munkahenger megadta magát. Gyorsan rendeltem egy újat (TRW), kicseréltük, megint jó a kocsi. Egész könnyű lett a kuplungpedál. Talán sose volt ilyen könnyű, mióta megvettük a kocsit.

km állás: 196.852km

Mint mindig, az idén is az akku kiszerelésével kezdődik az igazi leállás.
Ablakokat leeresztettem, aztán kiugrott.
Arktis márkájú, még sose hallottam róla. A neten körülnéztem és nem sok jót találtam róla. Ráadásul 207-es teszteredmények is vannak, tehát nem új.
Jobban megszemlélve egy "10 09" címkét találtam rajta. A német dátum szerint ez 2009.10 hónapot jelöl meg.
Tavasszal tuti új kell...

 
>> SzervizSanyi // Alfa 159 SW 2,4 JTDm Q-Tronic // 2017-02-01

Az elmúlt hetek sarkvidéki időjárása szépen megölte az akksit a gépben. Számítottam rá hogy gond lehet, mivel csillaggarázsban áll az autó. Varta Sylver Dynamic volt benne, nálam 2 évet...előző tulajnál ki tudja mennyit. Exide Premium 77Ah kerül holnap a helyére.

>> SzervizPityukoma // Alfa 159 TBi Berlina // 2016-08-09

Múlt héten előjel nélkül megadta magát a gyári szerelésű akku. Egy 35km-es út után másfél óra állás után indítanám és a műszerek villogtak, a létező összes hibajelzés megjelent, a relék kattogtak, de a motor nem indult. Indító kábellel átindítottuk egy másik autóról, így haza tudtam vele menni.
Gyári akku: Magneti Marelli 60Ah/540A. Mérete: Hossz-240mm, Magasság-190mm, Szélesség-175mm.
Új akku: Exide Prémium 61Ah/600A Mérete:240x175x175mm.
Az új akku 23310Ft volt, a régit 2160Ft-ért számolták be. Itt vettem: Akkucity

 
>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2016-05-25

Akku cserével kellett kezdeni a szervizt, amivel vettem a kocsit, az 2 hétig bírta.
Vartát vettem, mert az elmúlt 15-20 évben ez volt a kocsimban és mind legalább 5 évig bírta, sosem volt velük gond, nem merült le télen nagy hidegben sem.

Varta Silver Dynamic akkumulátor 12v 74ah
itt: AkkuBox

Eljött a nagy nap, ideje felébredni a téli álomból!
Akku töltőről le, berak. Motorteret átnéz, minden rendben.
Gyújtás rá, ami kell világít. Indítóz, minden elalszik. Még csak nem is nyekken. Akku terhelten kemény 3,49 Voltot tud.
2010.03.01-én került be a Pókba. Hat éves, hat szezont szolgált ki.
Így történt, hogy gyorsan elmentem a Topihoz és cseréltünk. Én adtam neki egy sz@r akkut, meg némi kp-t, ő meg adott egy új akkut, amin zölden világít a varázsszem.
Berak, beköt.
Innentől a szokásos.
159 nap állás után, pöccre indul a Pók. Indulás haza!
Óra: 179.008 km

 

2015. július 31-én a nevemre került az autó 3 héttel a vásárlás után és nagyjából 3 hónappal az elhatározás megszületését követően, hogy nekem Alfa kell, abból is 156.
Mivel reálisan közelítek a használt autók felé, ezért nem voltak túl nagy elvárásaim. A kasztnin és a beltérben is "elnéző" voltam, ha az árhoz és futásteljesítményhez reális volt az állapot. Nagyon sok autót néztünk meg, ebből kettőt kvázi referenciának, mert azok bőven túl voltak az előre meghatározott kereten.
A feltételrendszer a következő volt:
-legyen faceliftes belsejű, ez a tempomat miatt fontos.
-ne kelljen kurblizni az ablakot.
-ellenőrizhető múlt, nagy csattanástól mentes előélet.
-1.8TS vagy 1.9JTD16V vagy 2.0JTS+selespeed vagy 2.4JTD vagy 2.5 V6 motor
-max 1M Ft vételár, amire nem kell azonnal százezreket költeni.
Ennek megfelelően az első autó, amit megnéztünk egy 2004-es teljes faceliftes 2,0JTS+selespeed szedán volt bőrrel és napfénytetővel. 100e km, szervizkönyv. Nagyon egyben volt az autó mechanikailag, de dobta a lakkot a frontrésze, szét volt dörzsölve a bőr és fix 1,2M volt. Ez az autó lett a referencia 1. Ezután jött sok lehajtott rom, majd egy 90ezer km-es, friss német import kombi. De nem csak az óraállása volt különleges ám! Ez a konkrét példány bizony egy 2,4 JTD 20V SW GQ darab volt, ami azt jelenti, hogy 150 ilyen autó létezik! (meg még 150 darab az 1.9-es 150 lovas dízellel). P.A.T.I.K.A. volt a gép, komolyan elgondolkoztam azon, hogy tulajdonképpen egy vesével is szép az élet, főleg egy ilyen autóban. Ja igen, merthogy másfél milliót kértek érte, amiért már pont fájt a lehajtott ülés miatti kárpitroggyanás és egy apró nyisszenés a fordulatszám alapjáratra ejtésekor. 1,3-ért azonnal elhoztam volna, bárhogy is kell megoldanom.
Szépen jöttek a hirdetésfigyelős e-mailek, mikor felbukkant egy autó Sopronban. Fekete metál, xenonos, régi kasztni, facelift belső, a kis sérülés ellenére jó kiállású gép. Telefon a kézbe, beszélgetés, képek kérése. Szépen kértem, mondja el, hogy milyen hibája van az autónak, mert nem szeretnék feleslegesen elcseszni egy napot és autózni 500km-t. Elég rövid volt a hibalista és elég hosszú a nemrégiben cserélt tételeké, ami az óraállás függvényében nem meglepő, de minden kopó-fogyó alkatrész volt.
Hibalista: jobbos xenon nem ég, bal első sárvédőn sérülés, ahogy a képen látszik, egyéb parkolási sérülések.
Ez számomra teljesen vállalhatónak tűnt, főleg az árat figyelembe véve, ami osztrák papírral 460ezer Ft volt.
A kinézett vonat indulása előtt -merthogy a Toyotát sikerült KETTŐ ÓRA alatt eladni- egy órával telefonálok, hogy "heló, mennék az Alfáért, ki tudsz-e jönni az állomásra?" kérdésre pedig egy "tegnap elvitték" válasz érkezett. Ekkor csak azért nem esett ki a telefon a kezemből, mert az sokba került volna. Oké, akkor gyorsan vegyünk egy bérletet, de rég volt ilyen utoljára, hogy nincs autóm... Semmi pánik (dehogynem), túrjuk tovább a hahut, csak beesik valami jó hamarosan, most már csakazértis Alfám lesz. Elkezdtem nézegetni a 147-est is, de abból nagyon kevés vállalható darab volt, adott pénzért általában gatyábbak voltak az azonos árú 156-oknál. Csütörtök este a hirdetésfigyelő e-mailt megelőző hadműveletként végigfutottam újra kínálatot, hogy lett-e új narancspöttyös, amit még nem láttam. Hát lett. Sopron, fekete metál, osztrák papírokkal, bal első sárvédőn horpadással. Két elég gyenge kép volt fent a kocsiról, de azért az elég magabiztosan kijelenthető volt, hogy ez bizony az az autó, amit az orrom elől adtak el. Szívdobbanás. Jó nagy. Telefon. "Jóestét, remélem nem zavarok. Ugye ez az az autó?" Igen. "Akkor ha az igaz, amit az előző eladó mondott, hétfőn megyek érte és kifizetem, múltkor lecsúsztam róla..." és egyéb szívhez szóló szöveg. Hétfőn elmentem, kipróbáltam, megegyeztem a maxikorrekt és maxikedves eladóval, aki átmeneti autónak vette volna, mert közel volt és jó volt, amíg befut a tuti, de időközben befutott. Egy ML Merci, 5,5millióért, sztori alátámasztva, mivel azzal jött értem a vonathoz. Fizetés, némi izgulás, majd 3 hét múlva a papírok és az autó átvétele. Eufória, mi más :) Azóta is töretlen a szerelem, bár szeptember óta munkaváltás miatt alig használom az autót legnagyobb bánatomra. Ennek az lett az eredménye, hogy az akku megadta magát (Magnetti Marelli, az osztrák nem viccel), még egy Mondialról se tudtuk bebikázni, annyira gémóver volt neki, 4,7V-ot mutatott a multiméter, amivel egy RC autó még ellenne, csak a 20kilós akku valószínűleg kilapítaná.

Megvolt az akkucsere, Exide lett a befutó, mert az vót a' akkubótba'. Node amíg eljutottam odáig, hogy a Magnetti kikerüljön, hohó! Ugye drága talján mérnökbarátaink terveztek nekünk egy akkurögzítőt, amit egy 13-as anya tart egy menetes száron. De mekkora száron, hát atyavilág!!! Sima 13-as fejjel leszedni esélytelen, még csak a szélét se tudja elnyalni az anyának az a drága csavarkulcs, szomorodik is belé a lelke. Ilyenkor az ember tesz egy gyenge próbálkozást egy sima hatlapfejű villáskulccsal is, mert hát mé'ne... Nőgyógyászok és kígyóbűvölők -lehetőleg egyszerre- előnyben, szűk hely van benyúlni a motortakaró miatt, de a kulcs se tud sokat mozogni a motor miatt. Ekkor egy segédmunkás terminus technicus szélnek eresztése (*szomat beleverem az egészbe máááá') után felcsapjaja azember a guglit, hogy segítsen megfelelő szerszám beszerzésében, lehetőleg az akkumulátorbót és a lakóhely közötti legrövidebb útvonal vonzáskörzetében. Mit ad ég, PONT útba esik egy Praktiker. Szakszemélyzetnek probléma felvázolva, a háromféle jó megoldás közül egyik sem volt a birtokukban (csőkulcs, hosszított dugókulcs fej és racsnis+csuklós villáskulcs). Ezután néhány sötét gondolat merülhet fel az emberben, például, hogy egyáltalán miért létezik az a szar, érdemes lenne felgyújtani és még a helyét is sóval hinteni. Folytassuk utunkat az akkubót felé, aztán hátha gugli barátunk tud segíteni. Na a gugli nem tudott, de a jószerencse pont egy szerszámboltot sodort elénk, ahol nagyon készségesen segítettek és még hosszított fejet is tudtak adni, foglalják imába a nevüket! Az akkuboltban már ment minden, mint az ágybaszarás, mivelhogy a kinézett és honlap szerint raktáron levő négy típusból kettő volt készleten, ebből a drágábbik volt a rosszabb minőségű. Ez ugye eléggé leegyszerűsítette a választást, mind józanJóskák, mind mazoMarcik kedvükre választhatnak - attól az apróságtól most tekintsünk el, hogy ha a mazochistának rossz, akkor az jó, de mivel az jó, az rossz. Ezután nagy boldogan neki lehetett volna állni a cserének, ha... nem csak a 3/8"-os készletet találom meg, hanem a fél colost is, mert ahhoz kaptam a fejet. Némi Micimackós fejvakarás után némi kreativitást és szakbarbarizmust vegyítve a szent hosszúfej és egy kombináltfogó segítségével sikerült kiszenvedni az anyát, innentől kezdve gyerekjáték volt a csere. Azért gyereknek még ne adjátok oda az akkut játszani. Nem azért, mert veszélyes, hanem mert húsz kiló és hát az nem annyira az ő súlycsoportjuk. Kivéve Benőkének, de ő a kőkorszakban meghalt már.


Ja és a lényeg: akkucsere után pöccröff, ahogy illik.

Tanulság: nem jó az, ha sietni kell, mert másnap megy az ember a haverját is belerángatni a fertőbe. Vagyis Alfát venni ;)

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-06-20

Ott folytatom, hogy megy az autó, már jó egy hónapja nem hisztizik az immo, tehát úgy néz ki jó. Néha csinál olyanokat, hogy menet közben kidobja az injektor jelet, fordulat el, aztán elkapja újra és megy tovább mintha, mise történt volna. Ez a jelenség valamikor tél környékén kezdődött el, azóta megvan szóval, nem hiszem hogy köze lenne az immohoz. Oka idáig ismeretlen volt, a fojtószelep pucolás sem segített ezen. Mikor vettem az akksit vettem új sarukat is, de azokat nem volt időm kicserélni. Persze ami akku kijött egyelőre a csomitartóban pihen. Egyszer csak megyek hazafelé, Dombóváron gurulok a piros lámpához, elég göröngyös az út, fordulat el, injektor lámpa felvillan kocsi megáll. Innentől indítóznék, már majdnem beindul, erre injektor jel el, tehát megint immo. Tolhattam le a lámpától, jó volt. Jön a matek megint. Ekkor már voltam Marklarnál szerezni komplett zárszettet, ECU-val immoval, mindennel, tekintve az autó sokkulcsosságára, mivel azt is szeretném megszüntetni, illetve nem éreztem biztosnak a jelenlegi megoldást az immoval. Mivel ráérősen voltam így nekiálltam legozni az alkatrészekkel, mert így volt akksi is +1 meg a fentebb írt tételek is nálam voltak. Ha megunom legfeljebb beugrok a kocsmába, mivel az is volt a kereszteződésben, ahol kényszerpihenőt kellett tartanom. ;) Szóval biztik, csatik végignéz-mér, minden ok. Az új akku volt bent, akkor ecu-immo csere. Van kulcs ikon de ugye nem alszik el. Akkor jött egy ötlet, hogy próbáljuk meg a régi akkuval a régi immo-ecu párost, elvégre minden más kombináció volt már az új akksival. (Pedig az akkufesz rendben volt szóval ez nem lehet gond...) Beteszek mindent a helyére ÉS pöcc-röff. Kis elektronikai anomália, mindegy megy az autó, legalább hazaérek. Viszont itt már volt kis sejtésem mi lehet egy gond, bár nem tulajdonítottam neki jelentőséget a korábbiakban. Tehát az akkusaruk elég gyalázatosan néztek ki már, gondoltam ideje lesz kicserélni. Ez megtörtént. Azóta (kb 5ezer km) a régi akkuval megy (az új legalább megmarad télinek tartalékba) tulajdonképp gond nélkül. Megszűnt a bejegyzés elején írt jelenségem is. Szóval úgy tűnik ez volt a nagy elektronika probléma (kopp-kopp).

>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2014-09-19

Nem először és gyanítom, hogy nem is utoljára merült le az akku. Hát, ez az én keresztem... :-)
Épül át a középkonzol, hamarosan kész a 2 DIN-re átalakítás. Sok ajtónyitogatás, csomagtér nyitva tartása többször, belső világítás használata, stb... Nagy volt az áramfelvétel, az autó meg napokig meg sem mozdult, így lemerült az akku. Ferko éppen hazaért a szomszéd házba, mikor én el akartam indulni. Segített, bebikáztuk, beröffent az autó. Köszi ezúton is! :-)