Blog >> akku
Megvolt az akkucsere, Exide lett a befutó, mert az vót a' akkubótba'. Node amíg eljutottam odáig, hogy a Magnetti kikerüljön, hohó! Ugye drága talján mérnökbarátaink terveztek nekünk egy akkurögzítőt, amit egy 13-as anya tart egy menetes száron. De mekkora száron, hát atyavilág!!! Sima 13-as fejjel leszedni esélytelen, még csak a szélét se tudja elnyalni az anyának az a drága csavarkulcs, szomorodik is belé a lelke. Ilyenkor az ember tesz egy gyenge próbálkozást egy sima hatlapfejű villáskulccsal is, mert hát mé'ne... Nőgyógyászok és kígyóbűvölők -lehetőleg egyszerre- előnyben, szűk hely van benyúlni a motortakaró miatt, de a kulcs se tud sokat mozogni a motor miatt. Ekkor egy segédmunkás terminus technicus szélnek eresztése (*szomat beleverem az egészbe máááá') után felcsapjaja azember a guglit, hogy segítsen megfelelő szerszám beszerzésében, lehetőleg az akkumulátorbót és a lakóhely közötti legrövidebb útvonal vonzáskörzetében. Mit ad ég, PONT útba esik egy Praktiker. Szakszemélyzetnek probléma felvázolva, a háromféle jó megoldás közül egyik sem volt a birtokukban (csőkulcs, hosszított dugókulcs fej és racsnis+csuklós villáskulcs). Ezután néhány sötét gondolat merülhet fel az emberben, például, hogy egyáltalán miért létezik az a szar, érdemes lenne felgyújtani és még a helyét is sóval hinteni. Folytassuk utunkat az akkubót felé, aztán hátha gugli barátunk tud segíteni. Na a gugli nem tudott, de a jószerencse pont egy szerszámboltot sodort elénk, ahol nagyon készségesen segítettek és még hosszított fejet is tudtak adni, foglalják imába a nevüket! Az akkuboltban már ment minden, mint az ágybaszarás, mivelhogy a kinézett és honlap szerint raktáron levő négy típusból kettő volt készleten, ebből a drágábbik volt a rosszabb minőségű. Ez ugye eléggé leegyszerűsítette a választást, mind józanJóskák, mind mazoMarcik kedvükre választhatnak - attól az apróságtól most tekintsünk el, hogy ha a mazochistának rossz, akkor az jó, de mivel az jó, az rossz. Ezután nagy boldogan neki lehetett volna állni a cserének, ha... nem csak a 3/8"-os készletet találom meg, hanem a fél colost is, mert ahhoz kaptam a fejet. Némi Micimackós fejvakarás után némi kreativitást és szakbarbarizmust vegyítve a szent hosszúfej és egy kombináltfogó segítségével sikerült kiszenvedni az anyát, innentől kezdve gyerekjáték volt a csere. Azért gyereknek még ne adjátok oda az akkut játszani. Nem azért, mert veszélyes, hanem mert húsz kiló és hát az nem annyira az ő súlycsoportjuk. Kivéve Benőkének, de ő a kőkorszakban meghalt már.
Ja és a lényeg: akkucsere után pöccröff, ahogy illik.
Tanulság: nem jó az, ha sietni kell, mert másnap megy az ember a haverját is belerángatni a fertőbe. Vagyis Alfát venni ;)
Ott folytatom, hogy megy az autó, már jó egy hónapja nem hisztizik az immo, tehát úgy néz ki jó. Néha csinál olyanokat, hogy menet közben kidobja az injektor jelet, fordulat el, aztán elkapja újra és megy tovább mintha, mise történt volna. Ez a jelenség valamikor tél környékén kezdődött el, azóta megvan szóval, nem hiszem hogy köze lenne az immohoz. Oka idáig ismeretlen volt, a fojtószelep pucolás sem segített ezen. Mikor vettem az akksit vettem új sarukat is, de azokat nem volt időm kicserélni. Persze ami akku kijött egyelőre a csomitartóban pihen. Egyszer csak megyek hazafelé, Dombóváron gurulok a piros lámpához, elég göröngyös az út, fordulat el, injektor lámpa felvillan kocsi megáll. Innentől indítóznék, már majdnem beindul, erre injektor jel el, tehát megint immo. Tolhattam le a lámpától, jó volt. Jön a matek megint. Ekkor már voltam Marklarnál szerezni komplett zárszettet, ECU-val immoval, mindennel, tekintve az autó sokkulcsosságára, mivel azt is szeretném megszüntetni, illetve nem éreztem biztosnak a jelenlegi megoldást az immoval. Mivel ráérősen voltam így nekiálltam legozni az alkatrészekkel, mert így volt akksi is +1 meg a fentebb írt tételek is nálam voltak. Ha megunom legfeljebb beugrok a kocsmába, mivel az is volt a kereszteződésben, ahol kényszerpihenőt kellett tartanom. ;) Szóval biztik, csatik végignéz-mér, minden ok. Az új akku volt bent, akkor ecu-immo csere. Van kulcs ikon de ugye nem alszik el. Akkor jött egy ötlet, hogy próbáljuk meg a régi akkuval a régi immo-ecu párost, elvégre minden más kombináció volt már az új akksival. (Pedig az akkufesz rendben volt szóval ez nem lehet gond...) Beteszek mindent a helyére ÉS pöcc-röff. Kis elektronikai anomália, mindegy megy az autó, legalább hazaérek. Viszont itt már volt kis sejtésem mi lehet egy gond, bár nem tulajdonítottam neki jelentőséget a korábbiakban. Tehát az akkusaruk elég gyalázatosan néztek ki már, gondoltam ideje lesz kicserélni. Ez megtörtént. Azóta (kb 5ezer km) a régi akkuval megy (az új legalább megmarad télinek tartalékba) tulajdonképp gond nélkül. Megszűnt a bejegyzés elején írt jelenségem is. Szóval úgy tűnik ez volt a nagy elektronika probléma (kopp-kopp).

Nem először és gyanítom, hogy nem is utoljára merült le az akku. Hát, ez az én keresztem... :-)
Épül át a középkonzol, hamarosan kész a 2 DIN-re átalakítás. Sok ajtónyitogatás, csomagtér nyitva tartása többször, belső világítás használata, stb... Nagy volt az áramfelvétel, az autó meg napokig meg sem mozdult, így lemerült az akku. Ferko éppen hazaért a szomszéd házba, mikor én el akartam indulni. Segített, bebikáztuk, beröffent az autó. Köszi ezúton is! :-)

Ma mentem volna kicsit mozogni munka után. De az Alfa úgy döntött ez most 3km gyaloglás lesz a munkahelyről hazáig. Lemerült az akksi. Egy kedves cimborám kisegített, meló után eljött hozzám és elvitt a Tescoba, TopDrive (Jász Akku gyártmány talán) 62Ah akku bezsákolva, pénztárca 15k-val könnyebb. Kíváncsi leszek meddig bírja, 2év garancia van erre is mint a legtöbb akkura. A barátomnak meg jövök egy sörözéssel.
Kicseréltem az akkumulátort. A régi kapocs feszültsége három nap állás után 11,39V volt, ami kimeríti a "mélykisült" állapot fogalmát. Napi használatban is csengusz volt nulla alatt. Cserében az új sem éri el az elvárt 12,7V-ot annak ellenére, hogy kapott egy CTEK-es töltést az éjjel, bár ez lehet, hogy a műszer pontatlanságából fakad. Remélem bejön az Exide.
A hővédő "bugyi" nyújtható volt egy mérettel nagyobbra :-)
Régi akku:
Banner P6212 62Ah 540A (EN)
Új akku:
Exide EA770 77Ah 760A (EN)
Töltés alapjáraton:
13,47V
Töltés emelt (2000) fordulaton (?):
13,53V


Ma végre kicseréltem haldokló akkumulátoromat. Ami benne volt 2007-es gyártású renault akku volt, 60Ah 540Ah-val, az utolsó 1 évben töltöttem utána vizet és elkezdtem magam tölteni, hidegbe meg nagyon gyengének bizonyult, beindult de nehezen már és ez a computernek se tesz jót! Így vettem ma egy Exide Premium 77Ah-s akkut 760A indítóárammal. Akkora mint a 72Ah-s társa csak hangyányival magasabb először ezt néztem ki 27500Ft-ért de mutatták egyből h van 77Ah-s ugyan akkora csak magasabb és 29.000Ft-ért mondtam jo akkor legyen az, kaptam a végén 1000Ft akciót is így 28.000ért hozhattam el. Nagyon sokan dícsérik az exide-ot ezért esett rá a választás.



Megérett a gyári akku a cserére. Tibcsi166 cartárs pár hónapot használt EXIDE 74Ah 680A-es ex akkuja került bele ( Ő vett egy nagyobbat a 2.4-be). Már a múlt telet is nehezen viselte, idén nyáron 2 hét állás után alig akarta életre kelteni a vasat.




Hétfő reggel a legjobbkor merült le, még jó hogy közel vannak faterék akik bebikázták. Valami rejtélyes oknál fogva a féklámpa is kiégett, egyúttal akkor azt is kicseréltem az akkusnál a Bartók Bélán.
Ma reggel megadta magát a gyári akku, eddig bírta. Gyorsan ki is cseréltem egy hasonló tulajdonságokkal rendelkező Bosh-ra.
Két hét nyaralás után a legjobb ami jöhet, hogy az embernek lemerül az akkumulátora.
Se kép se hang, az akkuban csak 6V mint egy trabantban.
A vicc az, hogy az akku 2 éves és az akkus szerint semmi baja, az autóvillamosságis sem talált semmi hibát.