Fórum >> Típusok >> 159

Liquid2014-08-11 10:27:55 // 56815
mert ha valami beállítás nem tetszik neki akkor elvben sehova se kéne beengednie
Dömpi (il dottore)2014-08-11 10:16:35 // 56814
toltam egy e-mailt
Liquid2014-08-11 09:57:27 // 56811
Az a fura, hogy egyáltalán a motorhoz beenged. Próbáld meg átnézni a beállításokat.
Dömpi (il dottore)2014-08-11 09:48:32 // 56810
A 159-nél szervízt a a főmenüben kell nullázni, az olajcserét pedig a motorvezérlő utolsó fülén a lista tetjén lévő manüpont alatt.
Viszont az én ELM 327-em nem enged be a motorvezérlőn kívül sehová!
Azt írja ki, hogy "connection failed", és valamit, hogy a com nemtudom hányas port nem elérhető ... vagy ilyesmi.
A 147-nél ugyanez.
Liquid2014-08-11 09:20:47 // 56808
A 159-nél csak az ABS és a Xenon igényel extra kábelt, a 147-nél más helyzet.
A MES oldalán megtalálod.
mit írt ki?
Én tudtam nullázni, 2 helyen kell. De most nem emlékezem IQ-ból hol van a másik...
Dömpi (il dottore)2014-08-11 09:13:52 // 56807
Srácok!

Eddig úgy tudtam, hogy az ELM327-tel csak az ABS-be és a Xenon-ban nem enged be.
Tegnap nullázni akartam Réka 147-esén a szervízt, de nem engedett be, pedig regisztrált FES-em van.
Utána megnéztem a 159-en, de ott sem engedi, csak az ECU-ben tudom nullázni az olajcserét.

Korábban valaki írta, hogy az olajcsere periódust a FES/MES-el át lehet írni 30 000 km-ről bármire. Ezt hol kell? Én nem találtam meg.

Köszi előre is!
Dömpi (il dottore)2014-08-11 08:59:45 // 56806
Én azért cserélem 10-13e km-enként, mert a DPF regeneráláskor gázolajat pumpál az olajba a nagyobb hőfok elérése érdekében. Ennélfogva véleményem szerint igényli az olajcserét.
Amúgy sajnos szerintem az összes kintről behozott kormos 159-ben - amiket mi 120-220 e km-el vettünk meg - előző tulajaik 30k-nként cserélték az olajat (amikor kiírta a kocsi), holott a szervízkönyvben ott van, hogy "vagy évente". Tehát, ha egy év alatt nem mész 30k km-et, akkor is évente olajcsere kell.

Nekem eddig egybevágott a két dolog, most sűrűbbre kell vennem.

Ennyi az én kommentem. Az Autóház Budaörsöt meg küld el a francba :)
Shadin2014-08-11 08:33:46 // 56805
Gondoltam kipróbálom, sosem árt a jobb meleg tulajdonság. És sokkal halkabb is a motor :-D És ne kérdezd miért, de sokkal hamarabb felkapja ezt az olajat mint a 30-ast és indítás után sokkal kevesebbet kerepel mint a 30-as.






Biztos csak placebo...
Shadin2014-08-11 08:28:11 // 56804
Én évente cserélem, minden tavasszal. Ez kb. 20k.
.......................2014-08-11 07:43:32 // 56803
Én inkább azt a 10százalékot félrerakom injektor felújításra
.......................2014-08-11 07:39:38 // 56802
Abban a tudatban hogy qurva drága az üzemanyag európában minden többlet forint kidobott pénz kb 200 Ft lenne a reális ára a dieselnek,a többi a adó ami segélyre megy meg nyugdíjra
.......................2014-08-11 07:32:57 // 56801
A selenia 20K is simán kibírt 20e km ert,
De ez attól is függ hogy a motor mennyire kormolja össze az olajat
Piritu - 1.000.0002014-08-11 07:01:52 // 56800
Azért ezt olvasd el a témában.
Chianti2014-08-10 23:39:41 // 56799
Természetesen 100.000 az a 100 km... :o)
Chianti2014-08-10 23:37:31 // 56798
Tisztelt 159 Guruk! Tudom, hogy volt már ez is téma - talán többször is - de ismét érdekelne a véleményetek olajcsere periódus ügyben. Sajnos tisztában vagyok vele, hogy a gépem mielőtt hozzám került, céges autóként szolgált, és mint ilyen szigorúan 30 000 km-t futott egy olajjal. Ez a szervizkönyv szerint durván 100 km-ig így volt, 157 000-el vettem. Persze közben is volt olajcsere, csak nem dokumentálták a szervizkönyvben. (Autóház Budaörs)
Igazából az érdekelne, hogy ki milyen időközönként cserél olajat, mert nekem Szamosiék azt mondták, felesleges 15 000 km-enként újat tenni a motorba, 20 000 km-ig nyugodtan lehet autózni. Na most én a legutóbbi olajcsere után töltöttem a motorba ezt:

http://metabond.hu/hu/termek/metabond-eco

gondolván, hogy biztosan nem árt neki, (remélem a DPF-nek sem) viszont én inkább lecserélném 15 000-nél. Már csak az említett szerviz előélet miatt is. Bár így utólag már lehet annyit ér mint halottnak a csók, de hátha mégse. Amúgy meg tervben van, hogy folytatom tovább az adalékolást. Egyébként tudom nem nagy dicsőség, kéretik nem röhögni, Piritu te most ne figyelj! :o), de túl vagyunk 10 000 probléma mentes km-en.
Piritu - 1.000.0002014-08-10 23:21:03 // 56796
Akkor az Alfihoz valókkal ne is próbálkozzak? Progi?
Liquid2014-08-10 23:02:15 // 56794
az első próbálkozásaom egy nem tudom milyen kábel volt ami az Alfát nem de apám Fiestáját támogatta, megpróbálom visszakeresni...
Piritu - 1.000.0002014-08-10 22:59:07 // 56793
Nem tudsz valami progit, amivel a Fiestát ki lehetne olvasni?
Ha másnak van tippje, azt is szívesen fogadom.
Piritu - 1.000.0002014-08-10 22:55:55 // 56792
Családtag szülinapja mindig esemény :-)
Liquid2014-08-10 22:54:25 // 56791
aki keres az talál alkalmat :)
Dömpi (il dottore)2014-08-10 22:50:54 // 56790
Köszi, ez jó esett :)
Piritu - 1.000.0002014-08-10 22:49:55 // 56789
Mi csak egy kis pezsgőt. A Rita OFF-ja ma 8 éves :-)
Liquid2014-08-10 22:43:15 // 56788
Nincs valakinek 210 lovas 2.4 lementett gyári programja, vagy olyan forrása ahonnan ez beszerezhető, esetleg 40-perce Győr környékén? :)
Liquid2014-08-10 22:41:49 // 56787
ma kivételesen bort fogyasztottam :)
Piritu - 1.000.0002014-08-10 22:35:52 // 56786
Akkor a jobb oldali korsót neked küldöm :-)
Dömpi (il dottore)2014-08-10 22:32:25 // 56785
én éppen kifogtam :(
Dömpi (il dottore)2014-08-10 22:30:59 // 56784
Én folyamatosan prémiumot tankolok, megy mint állat, EGR még a gyári (pedig már 210e km felett járunk), DPF működik rendesen, turbó nem fügyül.
Piritu - 1.000.0002014-08-10 22:29:21 // 56783
Ez a sör nem is rossz ötlet, meglátogatom a készleteimet :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-10 22:27:19 // 56782
az ásványvíz amúgy is egy baromság csak a vesét terheli le az ásványi anyagokat szilárd élelmiszerrel kell bevinni inkább én is sörre vagy borra költöm a különbözetet :)))
Liquid2014-08-10 22:07:07 // 56781
ezt viszont meg is lehet fordítani, mégpedig úgy hogy a prémiumból egyből legalább 10%-kal többet szik az autó :)
Amúgy meg a lIdl-ben veszek 55 ft-ért kvázi szódát, amit a munkahelyemen megiszok a flakonból :) Otthon meg sört iszok :)
Dömpi (il dottore)2014-08-10 22:07:01 // 56780
én mindkettőt, és mégsem ... sőt az új váltóolajtól sem
Dömpi (il dottore)2014-08-10 22:05:02 // 56779
de miért?
David | Centocinquantanove2014-08-10 20:39:43 // 56778
Amit nem szabad elhinni a primcsi üzemanyagok kapcsán (a hirdetések szövege ellenére sem):
-azonnali bárminemű javulást
-gyorsulás és végsebességbeli adatok drasztikus feljavulása
-fogyasztáscsökkenés
-stb.
Ez nem erről szól. Az úgynevezett prémiumok vannak tőlünk nyugatabbra is, a hozzáadott adalékok vegyi módon kimutathatók, márpedig ha azok benne vannak, akkor annak valami oka van, nem a kisujjból szopták ki. Hangsúlyozom nem vagyok prémiumpárti mindenáron!
Lássuk csak mit jelent az a 10% árkülönbség. Egy teli tankoláskor (65-70l) esetén kb. 40 forint árkülönbséggel számolva a 3000 forintot sem éri el. (Jelenleg kb 42x forint a sima és 45x forint a prémium). Ha azt az esetet vesszük, hogy minden 3. tankoláskor tankolsz primcsit, akkor az tankolásonként 1000 ft többletet jelent. Valljuk be, hogy havonta ennél azért több folyik ki az ember kezéből mindenféle hülyeségre...
Mint ahogy előttem is írták, egyelőre nincs olyan teszt amely objektív módon mutatná be a prémium előnyeit, de olyan sincs ami az ellenkezőjét.
Vegyük csak az ásványvizek esetét a hiperekben. Vehetsz 70 forintért is, de vehetsz 100 ért is egy palackkal, pedig látszatra mindkettőben "csak" víz van, pedig az árkülönbség nem 10% hanem 30...
Giuntini2014-08-10 16:41:21 // 56777
Nagyjabol igen. En mindig jóval többet hasznàlom palyan mint vàrosban. De peldaul a napokban id dugoztam. A fogyasztast viszont nem latom tisztan mert allandoan megy a klima.
Liquid2014-08-10 14:44:08 // 56776
pont ugyanolyan körülmények között mész mindkét esetben?
Liquid2014-08-10 14:42:58 // 56775
10% különbség mindig van, az meg elég nyomós szerintem :)

Igen valóban nem lehet tényekkel alátámasztani hogy nem ér többet a prémium, de az ellenkezőjét se...
Giuntini2014-08-10 14:38:48 // 56774
Nem ertem a kétkedőket. Ha en azt mondom,hogy előtte 500 km-enként regeneràlt most ugyanazoknal 1000-et megyek miért nem elég. Azonkivül a turbo műkodese is jóval tisztàbbnak tűnik. Azzal hohy valaki egxyszer kiprobalja és rogtön lavonja a konzekvemciat az szerintem nem valos. Én most màr folxamatosn premiumot tankolok, es hosszabb idő utan lehet errdmenyt elérni.
dev1662014-08-10 14:22:23 // 56773
nem foglak győzködni, nem vagyok én prémium lobbista :))
de ismétlem, ezekkel a példákkal az a gond, hogy - hacsak nem két tök egyforma autó, tök ugyanolyan körülmények között van hosszú távon van összehasonlítva - gyakorlatilag nincs érdemi információtartalmuk.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-10 13:46:18 // 56772
sajnos nem ismerek olyan autóst aki prémium üa tankol és 500e km lakik az autójába és minden ok...viszont olyat igen aki sima nyálat és 300e felett van az EU4-es autójában és érdekes módon még gyári az EGR, a turbón nincs lerakódás stb...akkor mi az előnye azon kívül, hogy drágább meséld el nekem.. győzz meg :)
'''''2014-08-10 13:45:52 // 56771
Köszi! Tényleg csak a csavar volt laza.
dev1662014-08-10 13:40:19 // 56770
aha, persze tök mindegy mennyi a korom...
szeretem az ilyen ad-hoc számokat. Az egr szelep sem mindig ugyanakkor szokott meghalni, van amikor 100e-t sem bír, van amikor 200e-t, meg hát a legtöbbször a tulaj nem is tudja, hogy nem működik rendesen a szelep. A többi kormolódó, leragadó, eltömődő alkatrészről meg ne is beszéljünk. ebből következtetéseket levonni értelmetlen általánosítás, mert rengeteg tényező függvénye, hogy mi mikor romlik el. Ami viszont biztos, hogy hosszú távon a koromképződés a dízel egyik legnagyobb ellensége, úgyhogy egyáltalán nem mindegy mennyit termel belőle a gép. nem a lényeget ragadtad meg. :))
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-10 13:13:21 // 56769
a koromképződésről csak annyit, hogy mindenkinek tönkre megy az EGR 150e km után tök mind1 ki mit tankol tehát ez az elv meg is dőlt ... jó pár száz ezer km-et mentem sima nyállal egyik autómnál sem volt olyan hogy most nem megy 200-zal a következő 7en igen st, stb...szoval akkor minek fizessek a hitért? tudom a katolikusok szerint is csak az a jó hívő aki fizet a többiek a pokolra jutnak :P
Haddel2014-08-10 12:45:31 // 56768
Enyémben is 120e km volt 3 évesen ,amikor vettem.Ez is feltételezeli ,hogy főleg autópályáztak vele. Ami szerintem is az egyik legoptimálisabb használati mód.
dangerel2014-08-10 12:42:23 // 56767
Sziasztok.

Rádió gondjaim vannak.
Tegnap estélig tökéletesen működött az USB csatlakozón keresztül lejátszott zenék. Egyszercsak megzakkant és körbepörgette többször is az USB kulcson szereplő zenék címeit a kijelzőn, de nem játszotta le és alig tudtam rádióra kapcsolni.
Mára indítom a kocsit és az USB csatlakozóban lévő USB kulcsról indulnak a számok, viszont nem tudom tovább kapcsolni de a rádión se a kormányon lévő gombokkal sem.
Minden más megy. A rádiónál reagál tökéletesen az össze gomb.

Valami tanács??

Köszönöm
Csaba
dev1662014-08-10 12:03:09 // 56766
ezt a képet árnyalja, h egy sanyargatottabb sorsú (pl. városban rövid utakra használt kisteher) sokkal jobban rászorul a tisztítóadalékra, mint pl. egy hosszú utakon hajtott céges utazóautó. itt jönnek a képbe az egyéni használati körülmények, de mivel a legtöbben nem újonnan vettünk dízelt, csak sejthetjük, hogy hogyan futotta le azt 100-250ekm-t a vas, mielőtt hozzánk került. ezért keresem mindig a fiatal, de bevallottan sokat futott példányokat, mert ott csak a pályázás jöhet szóba, ami a lehető legjobb használat.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak