Erhard 242 (Pure Energy)2017-11-28 10:51:39 // 102265
Egyébként meg nem tudom mit izgulsz a Tieden c635-ös váltó lakik kemény 119e a vacsi új lendkerék :DDD
Csabi2017-11-28 10:48:40 // 102264
Ezért csináltatnám szakszervizben, amit mondasz...Így ők vállalják a szerelésért és az általuk adott alkatrészre a garit...és nem szaroznak, ha gond van.
Giuntini2017-11-28 10:42:48 // 102263
Na egy tettestárs! Tudod, hogy hány 2,4-re mondták rá hogy hengerfejes, és közben nem az volt? Valami a 2,4-nél van, a vízkörrel. Egyszerűen érthetetlen. A tiédben mennyi méter van? Nálam 205 ezernél lett felújítva csontra a motor, csak a blokk maradt meg, a hengerfej meg lett javítva. Minden új benne. Még nincs 50 ezer méter a motorban.
Shadinnal azt beszéltük, és megér egy próbát megnézni a vízcsövek tágulását. Ha el vannak öregedve, és sok vizet tudnak felvenni, meleg motornál amikor a nyomás is nagy, akkor képesek lehetnek eltüntetni a vizet a kiegyenlítő tartályból.
Shadinnal azt beszéltük, és megér egy próbát megnézni a vízcsövek tágulását. Ha el vannak öregedve, és sok vizet tudnak felvenni, meleg motornál amikor a nyomás is nagy, akkor képesek lehetnek eltüntetni a vizet a kiegyenlítő tartályból.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-11-28 10:42:34 // 102262
Ha be tudod húzni a feljavítót vagy a szerelőt akkor igen :DDD van rá 1% esélyed :DDDDD
Csabi2017-11-28 10:32:14 // 102261
jah, de ha garis akkor a második ingyen van, és legalább a haspáncél csavarjai sem rohadnak be :D
Erhard 242 (Pure Energy)2017-11-28 10:26:00 // 102260
A tapasztalt nálunk nem ezt mutatta, régebben forgalmaztunk felújított lendkereket 10-ből 10-et vissza hoztak pár hónapon belül igaz ezt egy cég újította fel inkább be is fejeztük, páran kísérleteztek maszeknál felújítással de ők is pórul jártak... a gyári felújított megy vissza a gyárba, ha kell siklócsapágy van polcon, ha kell új csúszka vagy fedlap van polcon... Józsi bácsinál rugó biztos van, mert mi más menne tönkre egyszerű szerkezet a lendkerék...vagy még sem... biztos vannak akiknek megoldja a problémáját csak a rugó csere, én nem szívesen vetetném le a váltót egy éven belül 2x 60e/db-ért
Csabi2017-11-28 10:18:51 // 102259
Igen, csak ezt mondom, hogy melyik cég felújításaival? Nagyon sokan foglalkoznak ezzel. 40ezerért már csinálnak komplett lendkerék felújítást..meg 140-160ért van szakszerviz által forgalmazott gyári felújított....nem tudni mi a különbség :)
Egy szakszerviznek biztos vannak tapasztalatai mennyi probléma van velük, mert gondolom a többség azt kéri mint az ujjat 320ezerért. Ezért is kérdeztem Shadint
Egy szakszerviznek biztos vannak tapasztalatai mennyi probléma van velük, mert gondolom a többség azt kéri mint az ujjat 320ezerért. Ezért is kérdeztem Shadint
Csabi2017-11-28 10:12:36 // 102258
azt cserélik ami rossz....de önmagában a csillapítást a rugók végzik...csak ezért írtam
RomeoOne2017-11-28 10:09:06 // 102257
Alapból én sem, de a felújított lendkerekekkel nincsenek jó tapasztalatok, főleg megemelt teljesítmény esetében.
dyRo2017-11-28 10:06:34 // 102256
Azt megnéznéné nekem vki, hogy mekkora hely kell az sw mögött, hogy kinyíljon a csomagtartó?
Erhard 242 (Pure Energy)2017-11-28 10:01:16 // 102255
ha csak a rugót cserélik az régen rossz vagy inkább félmegoldás sem... van benne erős rugó, lágy rugó, siklócsapágy, bolygó kerék, rugótartó kerék stb...aztán ott a felülete ami nem árt ha síkban van ...szóval csak ennyire mindenre kell oda figyelni :DDD
Egy biztos, ahol gyártják és ott újítják fel nagyobb hendikeppel indul, mint Józsi bácsi...
Egy biztos, ahol gyártják és ott újítják fel nagyobb hendikeppel indul, mint Józsi bácsi...
Csabi2017-11-28 09:53:09 // 102254
Biztos van különbség a felújítások között is...Gondolok itt arra, hogy nem mindegy, hogy egy kókler műhelyben végzik, vagy mondjuk ott ahol önmagában gyártják is. Ha jobban belegondolunk a rúgókon kívül sok működő alkatrész nincs benne...Teszem azt ha ugyanolyan rugókra kicserélik mint ami az újban van, miért ne működhetne ugyanúgy... Alapból nem osztom azt , hogy ami felújított az csak rossz lehet....vagy rosszabb
wermi2017-11-28 09:48:15 // 102253
Szia. Nekem is ezt csinálja a kocsim a hűtővízzel mint a tied.
Egyelőre én se tudok rájönni mitől lehet.
Egyelőre én se tudok rájönni mitől lehet.
Shadin2017-11-28 09:46:50 // 102252
én úgy tudom hogy 83-nál kezd nyitni és 88-nál van teljesen nyitva, de tévedhetek. És ha tévedek akkor viszont rossz a termosztát.
Shadin2017-11-28 09:44:37 // 102251
Nem dicsérték, nem is szidták, Ők arra adtak ajánlatot szemben másokkal, és miután egyik cartárs éppen nálam járt nem túl régen cserélt ámde csattogó Sachs lendkerékkel és mert a gyári q drága volt, maradt a gyári felújított :-( Nem volt baja, legalábbis az nem róható fel neki, hogy a 360Nm-es motorhoz illesztett lendkerék nem bírta a 420Nm-es terhelést és berázott :-( Kicsit vissza kellett venni a nyomatékból és jó lett ami egyébként lehet hogy annyit jelentett, hogy pont nem forgatta volna el a kuplungot ami miatt cseréltem a szettet.
Én faxságom...
Én faxságom...
Giuntini2017-11-28 09:30:02 // 102250
Érdekes ez a mozgás a benzinesnél. Elvileg hamarabb melegszik fel, és érdekes, hogy a menetszél így képes visszahűteni. Nálam most a napokban ment egy kicsit lejjebb üzemmeleg állapotban, hosszú lejtőn lefelé, egy kicsivel aláment a 90 alá. De mindig korrigálta magát.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-11-28 09:24:02 // 102249
a valós hőfok, meg amit az óra mutat nem egyenesen arányos
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-28 09:20:22 // 102248
Nekem is sajna volt ilyennel tapasztalatom. A felújított lendkeréknél felszabályozzák a tapadó felületet, ami miatt kevesebb nyomatékot tud átvinni. Akár sokkal kevesebbet. A 150 lovasba jónak mondott lendkerék nekem 280Nm fölött remegett, nem bírta átvinni. Aztán bekerült egy bontott lendkerék (egy 20-as volt?), amit gondosan megmértem lógás ügyileg beszerelés előtt. 320Nm meg se kottyan neki. És vagy 70e km-nél jár Sanyi barátomnál. Szóval nálam több becsülete van egy gyári bontottnak, mint bármilyen felújított lomnak.
Roll19832017-11-28 09:16:26 // 102247
Webshopokban azt látom, hogy 88 fokon kell nyitnia.
RomeoOne2017-11-28 09:11:12 // 102246
Biztos, hogy nem fogok felújítottra cserélni, ha eljön az ideje. Manky mondta, hogy sokszor még a gyári teljesítményt sem bírja, chip mellé meg főleg nem fogok ilyet megreckírozni.
Csabi2017-11-28 08:54:04 // 102245
Ahogy néztem, felújított lendkerékre cserélték nálad, mondtak esetleg róla valamit,mik a tapasztalatok vele? Vagy csak mint jó szakszerviz dicsérték, és ugyanolyan jó mint az új? (persze akár igaz is lehet)
NGC2017-11-28 08:53:47 // 102244
De nem mindig, pl ma reggel egyszer jobban.
NGC2017-11-28 08:52:56 // 102243
Megnézem, köszönöm!
Olvastam a tartó bakos blogodat azután, miután elkezdtem érezni a rezonanciát, úgy két hónapja. Amúgy semmi más jelenséget nem produkál, csak fura. Arra pedig nem emlékszem, hogy a váltókar mozgott-e vagy sem sebességben.
Olvastam a tartó bakos blogodat azután, miután elkezdtem érezni a rezonanciát, úgy két hónapja. Amúgy semmi más jelenséget nem produkál, csak fura. Arra pedig nem emlékszem, hogy a váltókar mozgott-e vagy sem sebességben.
NGC2017-11-28 08:49:46 // 102242
Nincs semmilyen zaj. Fékezéskor a pedálban jobban érezni.
Shadin2017-11-28 08:41:55 // 102241
Én mindig éreztem némi vibrációt a 2.0-nál még a kuplung/lendkerék csere után is. A támasztó bakok nem csinálnak ilyet a motorbakokon meg lehet változtatni, mert ha a motor nem "jó pozíciójában" húzzák meg a csavarjait akkor "feszülhetnek" kissé. Itt találsz némi infót: blog
Csabi2017-11-28 08:32:26 // 102240
Előbb gondolnék rosszabbra.... Hosszabb alapjáraton(2-3perc után) nincs ütemes zaj, ami megszűnik ha kinyomod a kuplungot?
Shadin2017-11-28 08:21:41 // 102239
Az enyém érdekesen műxik, 80 fok körül kezd nyitni a termosztát, előtte hideg a felső cső. A videón látszik hogyan változik. A motor már meleg, piros lámpánál felmegy 90-re majd alacsony fordulaton de gurulva haladásnál lemegy akár 80-ra is. Kb. 40 mp-nél látszik durván. Viszont itt is játszik, hogy a fűtőventi ha lejjebb van véve induláskor akkor hamarabb felmelegszik a motor.
Vízhőfok
Vízhőfok
_Ata_2017-11-28 08:18:23 // 102238
Csere óta nekem is stabil 90-re beállt, de még hosszabb távon nem teszteltem.
NGC2017-11-28 07:54:27 // 102237
Üdv!
Egy ideje érződik némi rezonancia a kormányon a pedálokon, az ülésben, és a sebváltón. Gondolom hogy valamelyik tartó bak lesz a ludas, de ha nem, javítsatok ki. Azt viszont nem tudom, hogy a sebváltókarnak szabadna-e valamennyi holtjátéknak (kb 1 cm) lennie, sebességben, és hogy van-e összefüggés a rezonancia és a holtjáték között.
Egy ideje érződik némi rezonancia a kormányon a pedálokon, az ülésben, és a sebváltón. Gondolom hogy valamelyik tartó bak lesz a ludas, de ha nem, javítsatok ki. Azt viszont nem tudom, hogy a sebváltókarnak szabadna-e valamennyi holtjátéknak (kb 1 cm) lennie, sebességben, és hogy van-e összefüggés a rezonancia és a holtjáték között.
Kicsiadri11112017-11-27 22:46:45 // 102236
én még nem láttam az enyémen hogy ingadozna, eddig stabil 90
Erhard 242 (Pure Energy)2017-11-27 19:13:47 // 102235
mindegyiknek ilyen... felesleges termosztátot cserélni
Shadin2017-11-27 18:36:35 // 102234
Enyém is táncol 85-90 között. Tibinek más a hőháztartása, én nem tervezek cserét ez tűnik őszintének számomra. Nem foglalkoztam eddig vele, volt más gondom is, de megnézem 60-70 fokon h van e áramlás a termosztáton a hűtő felé.
Roll19832017-11-27 18:13:19 // 102233
TBi termosztát kérdés a tulajokhoz:
2 fokban hazafelé az autópályán nálam ma maximum 80 fokot ért el a víz, 20 fokon ment a fűtés és előfordult, hogy picivel 80 fok alá is benézett a mutató. Eddig csak városban láttam, hogy felment 90 fokra a mutatóm.
Fentiek alapján nekem gyanús, hogy az enyém gyengélkedik. Mi a véleményetek?
Azt láttam, hogy _Ata_ most cseréltette mert neki táncolt mutató 85-90 fok között.
Shadin azt mondta, hogy nála is táncol.
2 fokban hazafelé az autópályán nálam ma maximum 80 fokot ért el a víz, 20 fokon ment a fűtés és előfordult, hogy picivel 80 fok alá is benézett a mutató. Eddig csak városban láttam, hogy felment 90 fokra a mutatóm.
Fentiek alapján nekem gyanús, hogy az enyém gyengélkedik. Mi a véleményetek?
Azt láttam, hogy _Ata_ most cseréltette mert neki táncolt mutató 85-90 fok között.
Shadin azt mondta, hogy nála is táncol.
antonov2017-11-27 16:39:21 // 102232
Egy videót megnéznék már erről, hogy mégis mi történik ott.
Giuntini2017-11-27 16:22:39 // 102231
Gázadásra egyébként melegen nem jön a buborék. Ilyen mint az állóvíz. Ha a kipuff gáz beledolgozna, akkor tolná ki a vizet. Ahogy ráteszem a sapkát, drasztikusan megy le a víz. Az alumínium csőben lévő tőcsavarhoz nem ildomos hozzányúlni? Nekem ki van cserélve fémre. Mert ugye az lenne a központi légtelenítő?
Zolibácsi2017-11-27 15:51:01 // 102230
Én azt a fos bilincset most nyáron cseréltem le, engedte a vizet a bilincs.
Giuntini2017-11-27 15:19:41 // 102229
Shadin2017-11-27 15:03:12 // 102228
Kapcsold ki az ülésfűtést :-)
sty2017-11-27 14:55:54 // 102227
Hát nem tudom de kb 2-3 perccel az indítás után alig lehet megmaradni az autóban a klíma automatára van állítva 22 fokra,lehet hogy akkor nem jól működik valami?
PBali2017-11-27 14:30:50 // 102226
Ez jó, nekem is a Berlina jöhetett csak szóba és bár nagyon tetszik szürkében is (ha Ti), de nálam meg pont ez a "tetszési sorrend": 1. fekete, 2. fehér, 3. piros. :-) Piros Ti még talán a fehérnél is ritkább, de hasonlóan gyönyörű. Kálloy Molnár Pétert láttam 2-3 éve a piros 159-el talán Füreden, 18-as 8C felnikkel, hát, brutál jól nézett ki...De én (is) fekete fan vagyok és szerintem is ez áll a legjobban a 159-nek, ellenben valóban ezt a legnehezebb tisztán tartani.
Giuntini2017-11-27 14:22:50 // 102225
Afekete még morcosabbá teszi. Ezért szerintem ez a szín passzol hozzá a legjobban. Persze ez csak az én véleményem. Más színt meg sem néztem. Pedig akkor nem is tudtam, hogy három féle fekete van. Van egy nem metál, nero carbonico (az enyém) és nero ocrano.
Tocke2017-11-27 14:09:42 // 102224
Talán a legszebb szín a 159-hez! De én amilyen tisztaságmániás vok az autóval kapcsolatban, hát a fekete szín a gyogyoba juttatna:-)))
Roll19832017-11-27 14:05:00 // 102223
Én úgy voltam, hogy többet nem akarok feketét, de megint fekete van a garázsban. :)
dyRo2017-11-27 13:08:51 // 102222
Hi, köszi a válaszokat! Sokáig volt fent a hirdetése, úgy látszik pont most vitték el, de tényleg túl olcsónak tűnt!
A keresett gép nem fekete/fehér/piros, és nem sw. Ezek elég rendesen leszűkítik a kínálatot, de sajna ilyen ízlésficamom van ;)
Első parkradart egyébként be lehet tenni utólag? Mármint úgy, hogy olyan legyen, mintha gyári lenne (kijelző, stb).
A keresett gép nem fekete/fehér/piros, és nem sw. Ezek elég rendesen leszűkítik a kínálatot, de sajna ilyen ízlésficamom van ;)
Első parkradart egyébként be lehet tenni utólag? Mármint úgy, hogy olyan legyen, mintha gyári lenne (kijelző, stb).
Giuntini2017-11-27 12:52:12 // 102221
Megrendeltem a kiegyenlítő tartályt Ofiéktól. Ez a legutolsó láncszem. Igazából Szatyi már a generálkor javasolta a cseréjét, mert belül tiszta retek volt. Át lett mosva, de randa. A franc tudja, hogy nincs e a tetején egy hajszálrepedés, ami nem is látszódik.
szv782017-11-27 12:16:08 // 102220
Sziasztok!
A mutiecuscan-nel állítható a riasztó mód. Azt lehet tudni, hogy a lehetősségek között mik a különbségek?
A mutiecuscan-nel állítható a riasztó mód. Azt lehet tudni, hogy a lehetősségek között mik a különbségek?
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-27 12:15:30 // 102219
Én asszem kezdem megfejteni ezt. Nálam is ezt csinálja indulás után, hogy befűt mint a szaunába. Aztán normális lesz egy darabig, de mondjuk egy hosszabb úton kezd kihülni, utána kell tekerni a hőfokot. Erre egy logikus magyarázat van, a kis ventillátor ami beszívja az utastér levegőjét, lehet hogy elkoszolódott. Vagy gyengén szív, vagy semennyire.
Így ha a hideg autóba beülök, naná, hogy fűt mint állat. Az utastérben 30fok, bent a középkonzol mögött meg még nem bírt átmelegedni. Aztán csak felmelegszik az is, ilyenkor kb jó. Hosszabb úton pedig gondolom átmelegszik a középkonzol és akkor meg melegebbet érzékel, mint ami valójában az utastérben van, ezért akar megfagyasztani.
Szinte tuti, hogy a levegő beszívással van valami.
Majd tavasszal piszkálom, addig fűtsön csak :-) Egyébként könnyen kijön a klíma panel?
Így ha a hideg autóba beülök, naná, hogy fűt mint állat. Az utastérben 30fok, bent a középkonzol mögött meg még nem bírt átmelegedni. Aztán csak felmelegszik az is, ilyenkor kb jó. Hosszabb úton pedig gondolom átmelegszik a középkonzol és akkor meg melegebbet érzékel, mint ami valójában az utastérben van, ezért akar megfagyasztani.
Szinte tuti, hogy a levegő beszívással van valami.
Majd tavasszal piszkálom, addig fűtsön csak :-) Egyébként könnyen kijön a klíma panel?
Liquid2017-11-27 12:08:50 // 102218
bocs benéztem, nagyobb nem kisebb
RomeoOne2017-11-27 12:06:55 // 102217
Nagyobb, igen, 8 mm-el.
Tocke2017-11-27 11:53:54 // 102216
Hát nem tudom, sztem az alapnak mondott 225/50 R17-nél nagyobb. De az igaz, hogy jobban berugózik.