Giuntini2017-11-26 11:18:53 // 102142
Gondolkodom hangosan... Tudja e valaki, hogy mi célt szolgál a kiegyenlítő tartályban a két részre osztás? Mert valami szerepe van. Nem igazán láttam még ilyen tartályt, ami egy kisebb és egy nagyobb részre van osztva. A kisebb a visszaáramló víznek van, a nagyobb meg megy vissza a motortérbe. Milyen összeköttetés lehet a két üreg között.
Giuntini2017-11-26 10:50:08 // 102141
Tegnap még fent volt.
Shadin2017-11-26 09:49:23 // 102140
Már nincs is fent.
SzJanos2017-11-26 09:19:25 // 102139
Köszönöm a tippet, ránézünk majd a pálcára is!
Zolibácsi2017-11-26 08:49:33 // 102138
Tegnap hajtottam asszony giulietta 2.0 - t. Azt kell mondjam, hogy kellemes kis autó. Jól is megy. Csak így a 2.4 hez képest egy kicsit finomabb autó. 159 2.4 amit előad azt úgy látom nehéz felülmúlni. Jobban benne van a vadság, nyersebb egy kicsit. Aztán az 5 henger hangon is nehéz tovább lépni. :)
Zolibácsi2017-11-26 08:30:11 // 102137
El vagyok keseredve ha ez tényleg így van... Én úgy vagyok vele hogy munka és munka között nem nagyon teszek különbséget. Meg csinálom hisz azért fordulnak hozzám hogy segítsek. Persze volt olyan amit le pattintottam de azért meg nem fizettek volna.
Giuntini2017-11-26 01:00:21 // 102136
Hát ez a probléma! Nettó 8 óra nagyon sok idő! Az alatt három autót minimum megcsinál, vagy egy kuplung cserét, ami sokkal többet hoz a konyhára. Másik, már nincs az igazi autószerelés! Mindenki computerrel akar csak dolgozni, és amit nem ír ki a comp. az a hiba nincs is. Itt van a probléma a márkaszervizekkel is. Motorgenerál vagy turbó hibát egy márkaszerviz be nem vállal. Azzal csak a macera van. Olajcsere, fékbetét csere, lehetőleg minél több alkatrész fel lehessen számolni. Egy hűtőrendszer átvizsgálásán mit lehet fogni?
Zolibácsi2017-11-25 23:14:43 // 102135
Ha kell 2x annyit is kifizetek , ha utána jó lesz. Mennyi most a szerviz díj 10-15 ezer per óra? Drágább helyeken. Egy hozzá értő szerelőre csak meg tudja csinálni nettó 8 óra alatt egy komplett víz rendszer át nezest. Vagy csak én gondolom rosszul?
Roll19832017-11-25 22:33:56 // 102134
Giuntini2017-11-25 22:03:42 // 102133
Giuntini2017-11-25 21:52:29 // 102132
Ha abban 144000 méter van, én megeszem a hajamat. A képen ordít a kormány, ügyesen van fényképezve, ne látszódjon az ülés azon része, ahol nagyon megkopik, esetleg kilyukad a bőr. Ahhoz viszonyítva hogy TI, nagyon lent van az ára. Miért ilyen helyen, sötét körülmények között van fényképezve? Ebben az autóban minimum 200 ezer van, de akkor keveset mondok. De élőben kell megnézni, de az ilyen megkíméltnek mondott autók még a normál állapottól is messze vannak. Hatalmasat lehet költeni rá, a 2,4-re meg különösen. Pedig egy fantasztikus autó, én mondom, pedig a legnagyobbat én szívtam vele. Én sokkal jobban megbízom abban, ami normál állapotúnak van meghirdetve, és valós 250 ezer van benne. Amivel sumákolnak, az sohasem jó!
tirex2017-11-25 21:34:45 // 102131
Rendben. Jobb ha nem kell. 5mm sokat nem dob rajta kinézetre, csak a hely miatt szokták feltenni.
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-25 20:24:22 // 102130
Szép darab :-) Az enyémben is kb ennyi méter van (és az valós), nem volt vele semmi komoly. Ahogy néztem a szerviz történetét, 80-90e km körül kellett rákölteni. Szívósor, szervo szivattyú, kormánymű, vezérlés. Azóta az eltelt 50e km-en olaj, szűrők, első fékbetétek és egy felső lengőkar amit kért. Illetve a hátsó fék szerintem friss volt amikor átvettem az autót.
Szóval minden attól függ :-) Tényleg annyi e a km egy 9 éves autóban.. Hogy használták, hogy szervizelték. Nekem egyelőre nincs gondom vele, 18e-t mentem egy év alatt.
Lehet hogy szerencsém van, mert előttem gariban végig szívták vele a típushibákat
, vagy lehet még később vár a meglepi. De nekem annyira nem tűnik macerás gépnek.
Szóval minden attól függ :-) Tényleg annyi e a km egy 9 éves autóban.. Hogy használták, hogy szervizelték. Nekem egyelőre nincs gondom vele, 18e-t mentem egy év alatt.
Lehet hogy szerencsém van, mert előttem gariban végig szívták vele a típushibákat
, vagy lehet még később vár a meglepi. De nekem annyira nem tűnik macerás gépnek.
Shadin2017-11-25 19:41:16 // 102129
Szimering gyanús, de nekem ugyanígy hányta tele olajjal ezt a részt amikor a nívópálca elöregedett tömítése meg lett mozgatva.
forrasr2017-11-25 19:36:48 // 102128
Azért az nyugtasson meg, hogy ezt nem a szerelő rontotta el, nem most kezdett szivárogni ;)
SzJanos2017-11-25 18:37:44 // 102126
Szerelőhöz menni olyan mint orvoshoz, akármivel mész is, sosem gyógyultan, hanem még több bajjal jössz el.
Olajcserén voltam, és nem kellett sokat nézegetni, hogy feltűnjön, valami nem stimmel a váltó és a blokk találkozásánál. Valahol engedi az olajat. Főtengely szimering, vagy vmi hasonló lesz a ludas? Lehet szétbontani az egészet majd.


Olajcserén voltam, és nem kellett sokat nézegetni, hogy feltűnjön, valami nem stimmel a váltó és a blokk találkozásánál. Valahol engedi az olajat. Főtengely szimering, vagy vmi hasonló lesz a ludas? Lehet szétbontani az egészet majd.


dyRo2017-11-25 18:28:51 // 102125
Sziasztok!
Imerős nektek ez az autó?
https://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2.4_jtd_20v_ti-11999148
2,4 és automata. tényleg annyi gond van velük?
Imerős nektek ez az autó?
https://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2.4_jtd_20v_ti-11999148
2,4 és automata. tényleg annyi gond van velük?
Giuntini2017-11-25 17:34:02 // 102124
Hidegen nekem is van az 5 hengeres csettegés. Melegen teljesen kisimul. Csak ez a víz probléma oldódna már meg!
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-25 17:29:28 // 102123
Hát.. én még nem hallottam olyan 2.4-et ami óvatosan elindulva ne csettegett volna egy kicsit az 5 hengeres hang "mögül". Főleg hidegen. Viszont lehet, hogy aki a programodat írta, alaposan dolgozott és korrigálta az előtöltéseket. Simán lehet! Nem lennék meglepve, ha 1-2 fokkal előrébb lenne, mit a gyári.
Lehet elkunyerálom majd a programodat, és összehasonlítanám a gyárival. Hátha megtalálnám azokat a táblákat amiket keresek. :-) És az okát, hogy mitől sima a motorod járása.
Lehet elkunyerálom majd a programodat, és összehasonlítanám a gyárival. Hátha megtalálnám azokat a táblákat amiket keresek. :-) És az okát, hogy mitől sima a motorod járása.
yani🍀2017-11-25 17:28:41 // 102122
A nyári antracit színű :-)
Smith2017-11-25 17:26:40 // 102121
Fain! Az enyém csak felragasztós :) De a célnak megfelel bármilyen, lényeg, hogy lássuk ha belekukkantunk, hogy minden ok :) De persze ok nélkül nem nyitogatjuk a motorháztetőt, áááhhhh nem vagyunk olyanok :D
Smith2017-11-25 17:25:00 // 102120
Mert nincs blog :) Veszel kínából egy modult, és a két vezetéket bekötöd az akkura :)
Pl. ezt: https://www.banggood.com/DC-8-16V-Red-LED-Panel-Digital-Display-Voltmeter-Voltage-Meter-for-12V-Cars-Vehicles-p-1213739.html?rmmds=search&cur_warehouse=CN

Pl. ezt: https://www.banggood.com/DC-8-16V-Red-LED-Panel-Digital-Display-Voltmeter-Voltage-Meter-for-12V-Cars-Vehicles-p-1213739.html?rmmds=search&cur_warehouse=CN

RomeoOne2017-11-25 17:21:34 // 102119
Pedig simán elképzelhető. Most ha van egy macerás probléma, amivel egy csomót kell szopni akkor miért vállalná el a szerelő, amikor ugyanannyit keres más munkával is, amivel könnyebben megvan? Ennek az akut megtestesülése, amikor kerek-perec kijelentik hogy egy bizonyos márkával/típussal nem foglalkoznak. Mert nem értenek hozzá, kínlódás lenne, és van helyette egyszerűbb munkájuk ugyanannyi pénzért.
Persze ha úgy állítasz oda, hogy 2x annyit fizetsz, mint amennyit elkérhetne érte, akkor biztos megcsinálja, de szerintem te sem így gondoltad.
Persze ha úgy állítasz oda, hogy 2x annyit fizetsz, mint amennyit elkérhetne érte, akkor biztos megcsinálja, de szerintem te sem így gondoltad.
emGéza2017-11-25 17:06:57 // 102118
A "lábra fűtés" műanyagba akad bele a lábad . Le kell belőle vágni . Vagy a műanyagból..😉
Giuntini2017-11-25 16:49:52 // 102117
Azt megfogadtam, hogy soha többè ilyen típusú adalék! Ma reggel, hogy kifújtam kompresszorrak a visszatérő ágat a kiegyenlítő tartályban megszűnt az a fehér trutyi képződés. Tegnap ami rémísztő volt, a tartály visszatérő részében a víz ugrrálása. Szeri tem a levegő jelenléte. Most hogy kompresszorral átfújtam nem csinálja. Ami tegnap még furcsa volt, hogy a vízhőmérőnek volt egy nagyon apró ingadozása mí el nem érte a 90 fokot. Ma ezt sem csinálja. Az igaz, hogy most melegen full kemények a csövek, de a jó ég tudja, hogy még mennyire levegős. A motor egyébként mint mindig hihetetlen finoman jár és tökéletesen megy. Elsőként át kellene mosni az egész rendszert. Egyébként ami érdekes a fagyálló patyolat tiszta, csak úszkál benne a hűtőtömítő.
Zolibácsi2017-11-25 16:42:44 // 102116
Elmondásod alapján hűtő rendszeredben van szorulás. Azt meg nehezen tudom elkepzelni hogy oda állítasz a szerelőhőz pénzzel a zsebedben és leraznak...
Shadin2017-11-25 16:31:40 // 102115
Hátdehát ez ugyan olyan :-)
Shadin2017-11-25 16:29:18 // 102114
A Sátán számlájára írnám a tömítők után a szétesett olajpumpát is :-)
Macccy2017-11-25 16:00:22 // 102113
Hogy kell ezt?? :O Smith blogjában nem találtam
Giuntini2017-11-25 15:38:37 // 102112
Rz is klassz!
yani🍀2017-11-25 15:18:38 // 102111
Giuntini2017-11-25 15:17:06 // 102110
Hű de jól néz ki!
yani🍀2017-11-25 15:07:47 // 102109
Roll19832017-11-25 15:01:55 // 102108
Giuntini2017-11-25 13:35:59 // 102107
Várjál Gyuri! Az én motorom bársonyos simasággal jár! Alapjáraton meleg motornál szinte benzines.
Ma délelőtt még megpróbáltam valamit! Múltkor a Balatonon kézi pumpával megpróbáltam átfújni a tartály visszatérő ágát. Ma átfújtam kompresszorral. Valamit észrevettem. Lehet hogy fontos! Az alsó vícső előbb melegszik mi t a felső. Két km után már meleg, mìg a felső még hideg. Előbb kéne melegedni a felsőnek. Lehet hogy a termosztát a ludas? A mutató szerint rendben van.
Ma délelőtt még megpróbáltam valamit! Múltkor a Balatonon kézi pumpával megpróbáltam átfújni a tartály visszatérő ágát. Ma átfújtam kompresszorral. Valamit észrevettem. Lehet hogy fontos! Az alsó vícső előbb melegszik mi t a felső. Két km után már meleg, mìg a felső még hideg. Előbb kéne melegedni a felsőnek. Lehet hogy a termosztát a ludas? A mutató szerint rendben van.
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-25 13:23:52 // 102106
Biztos köze van a nagy hőterheléshez, borzasztó meleg tud lenni itt bent. Ennyire kazán-szerű motorterű autóm nem volt még :-) Gondolom hajlamosító tényező a hosszabb hengerfej (5 henger), és a dpf kiégetések is. A szerelőm pár éve egy másik 2.4-et is szervízel. Az már átesett a hf javításon. De állítólag a tulaj küldi is rendesen.
Nekem a gyanúm az, hogy igazad van, a gyárilag (!) rosszul írt program is az okok között van. A hangján hallatszik, hogy nem ideális a befecskendezés időzítés (kicsit Fordosan csattogós alapjáratról), többet számított az emisszió mint a hatásfok. Gondolkozzunk csak: Városban Imi haveron 'mundérója' 7-et eszik. Ugyanott az enyém mondjuk 11.5-öt. A tömeg, kerék méret nem sokat tér el. Az a sok plusz üzemanyag bizony nagyrészt fűteni fog. Szinte bene van a fülemben, hogy mikor dolgozik jó hatásfokon a motor. Esti hűvösben, kozepes gázzal kisímul, és valami gyönyörű gép hangja lesz. Na OTT jó az előtöltés.
Egyszer ha lenne időm, és persze végre megtalálnám a hiányzó map-eket, szívesen átírnám a befecsi időzítést teljesen. Nulla csettegés, 'purrogás only'. Lenne egy komolyabb fogadasom rá, hogy onnantól kevesebbet enne és nem lehetne hengerfejesre hajtani.
Nekem a gyanúm az, hogy igazad van, a gyárilag (!) rosszul írt program is az okok között van. A hangján hallatszik, hogy nem ideális a befecskendezés időzítés (kicsit Fordosan csattogós alapjáratról), többet számított az emisszió mint a hatásfok. Gondolkozzunk csak: Városban Imi haveron 'mundérója' 7-et eszik. Ugyanott az enyém mondjuk 11.5-öt. A tömeg, kerék méret nem sokat tér el. Az a sok plusz üzemanyag bizony nagyrészt fűteni fog. Szinte bene van a fülemben, hogy mikor dolgozik jó hatásfokon a motor. Esti hűvösben, kozepes gázzal kisímul, és valami gyönyörű gép hangja lesz. Na OTT jó az előtöltés.
Egyszer ha lenne időm, és persze végre megtalálnám a hiányzó map-eket, szívesen átírnám a befecsi időzítést teljesen. Nulla csettegés, 'purrogás only'. Lenne egy komolyabb fogadasom rá, hogy onnantól kevesebbet enne és nem lehetne hengerfejesre hajtani.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-11-25 13:17:29 // 102105
jah vízhűtő meg a fő vízcsövek cseréje...a hűtőtömítőt kár volt bele önteni...semmilyen tömítőt, szivárgásgátlót nem tennék bele a sátán terméke :DDD
Giuntini2017-11-25 13:17:24 // 102104
Az alsó nem keményedik.
blackbird002017-11-25 13:15:15 // 102103
Szia!
A leírás alapján én egy hűtőcserével kezdeném. Valószínűleg a hűtőtömítő megtette amit kell, és részlegesen eltömítette a radiátor belső járatait.
Elméletileg a szűk keresztmetszet okozhatja a felső cső keményedését, és a tágulásiban a szint csökkenését. Viszont a jó hír az, hogy a vízpumpád tuti jó:))
A hőmérséklet a szűkület mértékétől függően lehet fix, nem biztos, hogy észre lehet venni azt az egy-két fokot, amivel magasabb lesz. A feltevés csak akkor igaz, ha az alsó cső, ami kijön a hűtőből, nem keményedik.
Ez csak egy ötlet!
Persze Mindenki azt csinál, amit kar!
A leírás alapján én egy hűtőcserével kezdeném. Valószínűleg a hűtőtömítő megtette amit kell, és részlegesen eltömítette a radiátor belső járatait.
Elméletileg a szűk keresztmetszet okozhatja a felső cső keményedését, és a tágulásiban a szint csökkenését. Viszont a jó hír az, hogy a vízpumpád tuti jó:))
A hőmérséklet a szűkület mértékétől függően lehet fix, nem biztos, hogy észre lehet venni azt az egy-két fokot, amivel magasabb lesz. A feltevés csak akkor igaz, ha az alsó cső, ami kijön a hűtőből, nem keményedik.
Ez csak egy ötlet!
Persze Mindenki azt csinál, amit kar!
Giuntini2017-11-25 11:55:45 // 102102
Viszont ban egy kérdésem? Múltkor Rome One vetette fel, hogy nem lehet, hogy a hengerfej problémákat egy rosszul megírt program okozza. Én az enyémhez nem nyúltam, így vettem, osztrák írás. Nem lehet, hogy extrém hőterhelést kap a hengerfej? Ennek ellentmond, hogy nem küldöm az autót, 150-el megyek vele tartósan. A másik, hogy az automatának motorkímélő hatása van. Most már hajlok arra, hogy ismét hengerfejes az autóm, akármit mondanak a szerelők. Levinném Csörihez, de hogyha ő megállapítja a hengerfej hibát, most nem az az időszak van, hogy bele tudjak locsolni 4 kilót. Tegnap kivittem az autót az Érd Szabóhoz, ott van egy nagyon ügyes kezű Alfás szerelő (Shadin ismeri), ő cserélte nekem annak idején a váltó olajat. Beszéltem vele, mert ideje lenne ismét megejteni a váltó olaj cserét, december elején lenne csak időpont, és akkor megnézné a motort. De itt már mindenki látta, és azt mondták nincs baja. Közben már teljesen eltűnik a kiegyenlítőből a víz csontra. Kinyitom mikor lehűl és visszajön a maximumra. Ez nem normális. Csont melegen nyitott kiegyenlítőnél rendesen maximumon van a víz, nem jön buborék, nincs kipufogó szag, nem emelkedik a vízszint. Ez ellentmond mindenféle hengerfej hibának. Ahogy visszatekerem, elkezd lemenni a szint (bizonyos fokig normális), de egy idő után eltűnik, és a felső vízcső extrémen felkeményedik. Az autó megy, pöccre indul, 90 fok szög a vízhőmérő. Csabi a szerelő srác azt mondta, hogy át kéne nézni a csöveket, mert ha elöregedtek, akkor jobban ki tudnak tágulni, és az okozhat ilyen szintváltozást. Ő is a kiegyenlítő sapkával kezdte. Vadiúj. Úgy gondolom, ha megnő a nyomás, akkor túrni kellene kifelé gázadásra a vizet. Itt ilyenről szó sincs. Azt vettem észre mikor visszatekerem a sapkát, az osztott kiegyenlítőben a visszatérő ágban magasabb jóval a szint, mint a másikban. Fehér trutyit is látok, ami azóta van, hogy beleöntöttem a hűtőtömítőt.
Egyszerűen az, hogy normálisan átnézze valaki a rendszert ilyen nincs. Most már letámasztom az autót. Megkèrdezem a szerelőket, hogy nem kéne ezt légteleníteni? Nem, ez magát kilégteleníti. Nem kéne kivenni a hűtőt? Nem biztos nincs baja. Nem kéne átmosni a rendszert? Nem hiszik. Nem lehet hogy a vízpumpával van baj? Nem mert akkor melegedne. Nem lehet mégis a hengerfej? Nem, mert nem dolgozik bele a kipufugó, nehezen indulna, melegedne. Akkor mitől nő a nyomás? Akkor meg mi a kékvörös lófasz van vele?
Bocs srácok hogy ilyen litániát írtam, én nem tudom mit várnak a szerelők. Ismét főzzem meg a motoromat, és akkor lesz hibajelenség. Én csak egy korrekt átnézést és hibafeltárást várok. Semmi extrémet. Aztán könnyű lesz rámondani hogy hengerfej.
Egyszerűen az, hogy normálisan átnézze valaki a rendszert ilyen nincs. Most már letámasztom az autót. Megkèrdezem a szerelőket, hogy nem kéne ezt légteleníteni? Nem, ez magát kilégteleníti. Nem kéne kivenni a hűtőt? Nem biztos nincs baja. Nem kéne átmosni a rendszert? Nem hiszik. Nem lehet hogy a vízpumpával van baj? Nem mert akkor melegedne. Nem lehet mégis a hengerfej? Nem, mert nem dolgozik bele a kipufugó, nehezen indulna, melegedne. Akkor mitől nő a nyomás? Akkor meg mi a kékvörös lófasz van vele?
Bocs srácok hogy ilyen litániát írtam, én nem tudom mit várnak a szerelők. Ismét főzzem meg a motoromat, és akkor lesz hibajelenség. Én csak egy korrekt átnézést és hibafeltárást várok. Semmi extrémet. Aztán könnyű lesz rámondani hogy hengerfej.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-11-25 11:07:28 // 102101
Jók az injektorjaid ami a mocskos 2.4 nél nagy szó :)
Giuntini2017-11-25 10:59:28 // 102100
Nem elèg a kárpitot leszedni! Az egèsz lemezt le kell bontani. Nálam ez a hiba is előfordult. Mi az a hiba ami nem?
Macccy2017-11-25 10:50:20 // 102099
Letesztelem azt is, de fékezésre inkább a féktárcsa gondokat adná ki. Tudom mert az A4-en volt olyan, hogy annyira hullámosra fékeződött az a szar, hogy nem mertem fékezni a szervíz előtti napokban, rázta a kormányt.
Shadin2017-11-25 10:20:35 // 102098
Az összekötő rúd ill. annak rögzítő patentja lehet a gond. Kárpitot le kell szerintem szedni h hozzáférj...
Shadin2017-11-25 10:19:24 // 102097
200-nál érdekes, meg egy erős fékezés szerintem felerősíti ha üt a kerék. De ez nem biztos :-)
Tom_1562017-11-25 09:57:47 // 102096
Urak, ismét hozzátok kell forduljak! :)
Valahogy sikerült tönkretennem a vezető oldali ajtó kilincsét, belülről nyílik, kívülről csak lötyög, nem nyitja az ajtót. Valami eltört, kérdésem h a kilincscseréhez le kell bontani a kárpitot v csak egy csavar fogja?
Az ajtó oldalán, a zár fölött találtam egy gumit amit kipattintottam és ott van egg csavar, ami pont a kilincset fogja sztem.
Észrevétel, tapasztalat? :)
Valahogy sikerült tönkretennem a vezető oldali ajtó kilincsét, belülről nyílik, kívülről csak lötyög, nem nyitja az ajtót. Valami eltört, kérdésem h a kilincscseréhez le kell bontani a kárpitot v csak egy csavar fogja?
Az ajtó oldalán, a zár fölött találtam egy gumit amit kipattintottam és ott van egg csavar, ami pont a kilincset fogja sztem.
Észrevétel, tapasztalat? :)
Shadin2017-11-25 09:32:42 // 102095
Cikkszám szerint más a csillapító is.
Macccy2017-11-25 08:47:59 // 102094
Aha, meglep engem kicsit, mert a domború designja miatt azt gondoltam bután gyökérül fog kinézni, de az autó ívei, olaszos domborulatai valószínűleg összehozzák, hogy ez a felni igenis jól áll.
Remélem nem rázódik szét semmi a futóműben az eltolt súlyozás miatt, bár ma reggel jöttem melóba, 130kph, direkt próbáltam figyelgetni, nem érzek semmi rázást.
Remélem nem rázódik szét semmi a futóműben az eltolt súlyozás miatt, bár ma reggel jöttem melóba, 130kph, direkt próbáltam figyelgetni, nem érzek semmi rázást.
Liquid2017-11-25 00:22:36 // 102093
jól néznek ki ezek a felnik