Fórum >> Típusok >> 159

WarbiRunner (Gyuri)2016-12-23 10:43:22 // 88940
Igyekszem megtalálni a jó ülés pozíciót, de őszintén nem gondoltam hogy ez gond lesz. Most felemeltem jól, hátha így jobb. Nem értem, hogy miért jó, hogy minden ilyen körülményes egy modernebb autóban. A TD-be beülök, úgy hogy Kingának van beállítva az ülés, és semmi bajom, bárhova mehetünk. De még a rossz skodámmal sem volt ilyen, hogy keresgélni kell azt a pozíciót, ahol nem töri le a derekam. Fater Fordja a legkényelmetlenebb autó amiben valaha ültem, de a derekam abban se fáj. Nagyon vegyesek az érzelmeim továbbra is. Egy iszonyatosan jó autó, sok érthetetlen kompromisszummal.
Invisible2016-12-23 09:57:41 // 88939
Igen ezt én is tapasztalom minden totemoszlopnál. Lakott területen 30al kell menni 50 helyett, kint pedig 60-70 lesz a 90ből. Ez nagyon idegesítő.
Piritu - 1.000.0002016-12-23 09:54:33 // 88938
A kedvenceim meg a véda kapuk :-)
Azt értem, hogy ott a Q7 tulaj is tudja a sebességhatárt, de azt már nem hogy egyeseknek miért kell 20-al lassabbra fékeznie, mit lehet. Az 5-10 autós sorban tuti lesz elöl valaki, aki beleugrik a fékbe, mert mérnek...
Piritu - 1.000.0002016-12-23 09:48:09 // 88937
Tegnap kirándultunk egyet (430 km), félelmetes, hogy mennyi tötymörgő volt az utakon. A 8-ason 50-el ment a leglassabb, 60-70-es tucatnyian. Előzni persze nem lehet a forgalom miatt. Aztán, ha villogok neki, akkor meg mutogat.
Az M7-en egy szöszi volt 90-el beragadva a belső sávba. Amikor a teherautó állt be a seggébe dudálva, akkor volt hajlandó kimenni a jobb oldaliba, ami persze tök üres volt.
Az meg természetes, hogy a három sávos M7-en a jobb szélsőbe senki sem megy.
Szóval lenne mit tenni a polisznak...
RomeoOne2016-12-23 09:42:13 // 88936
Nekem sem volt soha bajom a 159 ülésével, levezettem 400 km-t és ki sem akartam még szállni. Mondjuk lehet attól is függ, hogy ki mekkora. Én meg nem érem el a 170 cm-t.
Liquid2016-12-23 09:40:52 // 88935
Az a meglátásom, hogy a világ végéig birkáznak a vezérkos mögött, elég az ha a második nem tökös és nem villogja le...
Tudom, hogy nem etikus, de elsősorban ők vétenek a jobbratartás ellen... ezen mindig átsiklik mindenki.
Piritu - 1.000.0002016-12-23 09:34:04 // 88934
.... a németeknél ez bizonyos körülmények közt legális.
berobbantam2016-12-23 09:30:11 // 88933
Szia
Ha a belsöben vonatoznak akkor valószínű egy marha megy a sor elején.Mindenki aki mögötte van szeretne haladni.Nem etikus jobbról beelőzni és várni hogy majd csak visszaengednek.Nem ok nélkül alakulnak ki sorok sehol sem.És mindenki sietne.Meg kéne ezt is tanulnunk:)
Piritu - 1.000.0002016-12-23 08:55:22 // 88932
Így van. Ha az ember megtalálja a helyét az ülésben 1000+ km se okoz gondot.
Giuntini2016-12-23 08:51:35 // 88931
Szerintem neked még meg kell tanulnod ülni a 159-ben. Ezt teljesen jóindulatúan és megértően írom. A 159 üléspozíciója teljesen más mint az eddigi Alfáéké. Jóval alacsonyabban ülsz, és az ülés szöge normális helyzetben más, mint a 146-é, de mondhatjuk a 156-ot is. A 159 ülése nagyon kényelmes, csak úgy kell ülni benne, ahogy az autó kéri. Automata váltónál nyugodtan tedd hátra az ülést. Az tény, a lábnak nehéz pihentető helyet találni tempomat használata közben, de az ilyen jellegű autók nagy része ilyen. Az tény, a vezető ülés helyzete nagyon passzentos, de szerintem nagyon jó. Még annyi, hogy a Giulia is nagyon hasonló.
Liquid2016-12-23 08:49:38 // 88930
hát tudod, ha a belsőben vonatoznak, úgy hogy a külsőben senki, akkor kihúzódok, ott felgyorsítok mondjuk 110-re megelőzök 4-5-8 autót, majd visszamegyek a belsőbe, ilyen volt a tegnapi is, nem az a tipikus egyet előzök jobbról, olyat nem szoktam
Smith2016-12-23 08:47:03 // 88929
hát erre nem volnék büszke azért... (bocs)
Don Gombóc2016-12-23 08:31:08 // 88928
Közben így visszaolvasva pár napot az akksikról:
A Bannerrel én is szoptam anya régebbi Fiatjában, egy éven belül visszagariztattam, kaptam egy másikat, az sem bírta tovább, és azt már kicseréltettem egy Vartára.
Azt mondják a Bannernek valami teljesen már a technológiája, és a savazása is eltérő anyagú a többiekéhez képest. Vagy valami ilyen izé. :-)

Erhard Jászakkut írt a legközelebbinek, és azt fogom én is kipróbálni, pláne hogy volt szerencsém Angliából a Boschtól szállítani hozzájuk a cellákat, Németből meg hordták a műanyag dobozokat. Az összeszerelés Magyar. Eredeti Jász-Kun csávók csinálják. :-)
Don Gombóc2016-12-23 08:22:21 // 88927
Ez valami rémhír szerintem is. Nekem is 3 liter ment bele, annyi is jött le a régiből, bár 2,8-at ír feltöltési mennyiségnek, de mivel nincs túlnyomás annyival lehet több nyugodtan. Ezt a 6-odikban nem hordja fel az olajat meg kétlem, sőt szerintem egy faszság, bármelyik szerelő is mondta, az nem látott még váltót belülről.
Don Gombóc2016-12-23 08:17:22 // 88926
Teljesen normális. Csak már vizionálsz, mert Alfa üldözési mániád lett. :-)
Vízpára az, ami mindig is volt, csak eddig nem néztél a tükörbe. Amióta felvetted ezt a szokást, azóta elkezdtél félni. :-)
Az is biztos, hogy a katalizátoros technológia óta a kipufogó dobok hamarabb mennek a kukába. De te már azt is cseréltél, sőt van tartalékod is. :-)
yani🍀2016-12-23 08:01:01 // 88925
Biztos lejtőn álltál:-)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-12-23 07:32:35 // 88924
Nem értem miért kell emelgetni, vagy a 159-be más szögbe áll a váltó? Nekem emelés nélkül úgy be nyelte a 3 l olajat mint a ló a kockacukrot :)
Giuntini2016-12-22 23:09:45 // 88923
Én ma tankoltam, csak Budapest, dugó, parkoló keresés a Király utcában, legalább öt kör, reggeli 8 km-es bemelegedés, ma 12,5 l. De ennyi, ha csak városban mész, és dugózol.
Liquid2016-12-22 22:39:11 // 88922
eddig én se , a körülmények áldozata lettem :D
(Nem nagyon lehetett 120 felett menni)
SanyiJTD2016-12-22 22:23:22 // 88921
Na az komoly, én ha nem sietek se tudtam még 8 alá vinni :D
Liquid2016-12-22 22:15:49 // 88920
a kinti benzinnel mindig jobb :D
mivel lejtőn sporthátszéllel jössz...
avvocato2016-12-22 22:10:30 // 88919
Végre teszteltem a TBI-t hosszabb távon is. Négyen , plafonig megpakolva, plusz tetőbox 4 fő sícuccával, 1300 km, kerek 10 liter átlagfogyi, Maxmotion 100-ból, szerintem teljesen korrekt, főleg annak tükrében, hogy ebből 1200 km autópálya 130-140 tempomattal. A kinti benzinnel viszont tényleg kevesebbet fogyaszt, kifele 11, vissza 9liter volt a fogyasztás. Az autó erőlködés nélkül, rótta a kilómétereket, teljes terheléssel is remekül gyorsult az autó, nagyon elégedett vagyok!
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-22 21:50:40 // 88918
Ja és egy regen. is volt közben valahol. ;-)
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-22 21:46:56 // 88917
Egyszer kapcsoltam oda, ha áll, akkor nincs pillanatnyi fogyasztása szerinte. Ha elindulok, akkor felmegy Zil-szintre :-)
Tisztán 3 óra pálya, 1 óra forgalmas országút, benne egy 'küldős' 10p szerpentin, 30p normális városozás bp-n és 1 óra szívás Bp-n csúcsidőben. Ennek az átlaga 8.7. Szerintem ez egyáltalán nem rossz, én nem sokallom kicsit se.
Max 1.5l-rel több, mint amit a 146 megevett volna. A derékfájást leszámítva azért biztonságban, komfortban bőven megér ennyit. Ilyen őrült forgalmat rég láttam az M3-mon, villantotta az előnyeit a 'nagy dízel'. És az a csend 150-nél :-)
Liquid2016-12-22 21:37:25 // 88916
ma termés, Bécs túlfele - Győr nagy forgalom, jól fogyaszt a 2.4 Q4 :) legalábbis ha nem hagynak menni...
Amúgy majdnem megcsuktam ma, éppen jobbról előztem pár gyökeret haladósan, mikor észrevettük, hogy fullosan áll a sor, na volt satuzás, kattogás, meg gondolkodás hova meneküljek, de szerencsére nem kellett, tényleg necces volt
Liquid2016-12-22 21:30:45 // 88915
abszolut egyetértek, ez egy igazán jó, pontos váltó a 156-é után meg főleg jó :) Nemrég mentem egyet Sógor 147-esével és ismét megállapítottam, hogy a fejlődés megkérdőjelezhetetlen :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-22 21:27:58 // 88914
na ahhoz viszik a váltócsapágyakat rendesen :DDD
Tomi Stark2016-12-22 21:19:59 // 88913
Igen, ahhoz olcsó az alkatrész...vagy mégsem?
emGéza2016-12-22 21:18:08 // 88912
Vagy egy jó Suzukit !?
Tomi Stark2016-12-22 21:12:29 // 88911
Jó ez a váltó, csak közbe csapágyazni kell... :-)
Tomi Stark2016-12-22 21:11:17 // 88910
Akkor BMW -t hiszen annak sosincs semmi baja, legalábbis aztmondjak...
Giuntini2016-12-22 21:04:19 // 88909
Ezt a kutya nem érti! A 156-ban az volt a baj, hogy a váltó pontatlan, kásásan kapcsolható. A 159-ben jól és határozottan lehet kapcsolni. Nem tudom, hogy lehet-e olyat csinálni, amit mindenki elfogad. Volt az Aisin váltó is a terítéken. Azt is szidták sokan, pedig még nem is vezettek olyat soha. A kutya sem érti ezt.
emGéza2016-12-22 21:03:00 // 88908
... nem tetszik ...
Tomi Stark2016-12-22 20:55:39 // 88907
Vegyél Honda Jazzt, minden nepper azt ajánlja! Kár, hogy annak is csapágyas lesz a vâltója.
emGéza2016-12-22 20:48:10 // 88906
... hát , én már nem is tudom mit csináljak ! Kezdjek depi lenni ? ;-)
A múltkor volt a DPF , már majdnem mentem ki megnézni ...
Utána jött a fékolajos történés , már megint majdnem indultam ...
Most meg ez a váltó ! Már ne is lökjek neki 6-ost ?

Ennyik voltak az esti kosza gondolataim . Szóval !
Már elmúltam 42 , nem szaladok naponta a dokihoz , hogy mi bajom lehet ?

:-D
Giuntini2016-12-22 20:38:34 // 88905
Tapasztalat? Fogyasztásban mit mértél a dugóban?
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-22 20:35:49 // 88904
azt nem tudhatom de az 59-ben nekem nagyon tetszik a váltó, rövid, pontos faxa... nem sűrű babosfőzelékben a fákánál...
Kolci2016-12-22 20:24:55 // 88903
off az opelnál az insigniákat féloldalasan emelik meg, és akkor több olajat tudnak bele tölteni. Az anyacég adta az utasítást, mert konstrukciós hibája van a váltónak, és így nem 2 lityót, hanem minimum 2,5 lityót tesznek bele.
Azért elég gáz, hogy nem kijavítják a problémát, hanem trükköznek.
Kolci2016-12-22 20:18:59 // 88902
Most mire gondolsz?
Tomi Stark2016-12-22 20:15:57 // 88901
Én is ezt mondtam, kinevettek.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-22 20:14:05 // 88900
ezért kell 3L olajat bele erőltetni és nem megy tönkre...
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-22 20:12:34 // 88899
bakker almát az almához, a 156 2,4 20V hasonlítsd az 59-hez ne a 10V-t... aztán fordul a kocka
Tomi Stark2016-12-22 20:11:34 // 88898
Huh, ezt szóban jobb lenne kifejteni, a lényeg, hogy 6-os ban az összes olajat felveri a fogaskerék, így alul szárazon fut a csapágy. Ez nyilván hosszú autópályás szakaszon veszélyes, azt mondták, közbe 5.-be váltsak vissza. Már a harmadik felé csapagysort rakják, de olaj nélkül nyilván egyik sem bírja sokáig. Van még sok más is, de ez a lényeg.
Tomi Stark2016-12-22 20:02:18 // 88897
Igazad van, 1.9 -ről írtam! Magamból indultam ki.
emGéza2016-12-22 19:58:24 // 88896
Miért megy tönkre az a váltó ?
Piritu - 1.000.0002016-12-22 19:58:24 // 88895
hsz 88888: "most már tudom miért megy tönkre." - szerintem erre kíváncsi sokunkkal együtt a Cartárs :-)
Tomi Stark2016-12-22 19:57:24 // 88894
Mi mé'?
Kolci2016-12-22 19:41:40 // 88893
Te az 1.9-ről írsz, én meg a 2.4 ről.
Az igaz, hogy az 1.9-hez az új lendkerék, meg a kuplungszett és a hidraulikus kinyomócsapágy ára alulról súrolja a 180-at, ez a 156-ban kevesebb, mert a kinyomócsapágy a szett része, mivel húzókuplungos, és a munkahenger pedig csak 5 pénz, de max 8 újban. Természetesen most luk Sachs árakról beszélünk.
emGéza2016-12-22 19:30:23 // 88892
Mé' ?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak