Giuntini2016-12-30 14:40:02 // 89256
Így van, pokoli drága a szolgáltatás Svájcban, és teljesen a fizetésekhez van szabva. Ami tetszik, ha valakinek két autója van, elég egy névre szóló rendszám. Ott valóban nem éri meg fenntartani egy régebbi autót, mert aránytalanul sok lesz rajta a költség. Mi viszont nem tehetjük meg, hogy max. 4-5 évenként autót cseréljünk újra. Ezért maradnak az általuk levetett autók, a gyár által beépített programozott amortizációval. Ki van ez találva....
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-30 14:20:51 // 89255
Nem tudnak trükközni az adóval mivel a kiléptetéshez ki kell fizetni...általában no-ba lépterik mivel 19%...
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-30 14:17:50 // 89254
Svájcban aminek nincs müszakija és vagy enyhén sérült, szervizelésre szorul olcsón mérik, mivel a fantasztikus fizetések mellett fantasztikusabb szolgáltatási dijak is vannak... ami jó és müszakis az drága...
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-30 13:24:22 // 89253
Aha.. csak mert 3.3 körül volt ősszel egy TBi ha jól rémlik. Azt ki is néztem magamnak, csak.. na mindegy, nem rajtam múlott :-) TI, full bőr, 100e km felett picivel. Az svájci volt. Azóta hasonlókat 4m magasságában látok. Nem kicsi különbség, főleg ha belegondolok hogy ezen a kereskedőnek haszna volt, és még ÁFA-t is fizetett, honosította is.
Giuntini2016-12-30 12:33:35 // 89252
Az enyém Ausztriából van, de semmi adás - vételi nem volt, csak a kinti számla. És nem én vagyok az egyedüli, hanem nagyon sokunk volt így. Én is Olaszországból akartam hozni saját lábon autót, nálam semmi nyelvi nehézség nincs, mégis itt vettem meg. Én meg fordítva vagyok, lehet hogy soha nem vennék többé Magyarországon kereskedőtől használt autót. Kivétel van, mert Erhardtól simán vennék:)
Tomi Stark2016-12-30 12:27:24 // 89251
Én magam hoztam az autót Milánóból, rendes olasz embertől, mégis valami Abdul Hamed... egyiptomi volt az eladó, szóval az áfa és a garancia, az ott tűnt el. És ami a legdurvább, az ottani okmányirodás teljesen tisztában van vele, hogy mi történik. Megérte a kaland, de nem biztos, hogy mégegyszer megtenném olaszból saját lábas magánimportot.
Giuntini2016-12-30 12:05:08 // 89250
Svájc más tészta! Ott nagyon jó autók vannak olcsón. Ennek egy magyarázata van. Svájcban olyan kemény a vizsga, hogy csak tökéletes, újjal egyenértékű autók képesek átmenni. Amik nagyon olcsóak, azok vizsga előttiek. A levizsgáztatott, vagy még jóval vizsga előttiek viszont drágák.
Ezen én is agyaltam, hogy lehet, hogy csak egy kinti számlával jön be az autó, és a kereskedő neve sehol sem szerepel. Vajon ki és hol fizeti meg ezekre az autókra az ÁFÁ-t? Nagyon nagy trükközések vannak a használtautó kereskedelemben.
Ezen én is agyaltam, hogy lehet, hogy csak egy kinti számlával jön be az autó, és a kereskedő neve sehol sem szerepel. Vajon ki és hol fizeti meg ezekre az autókra az ÁFÁ-t? Nagyon nagy trükközések vannak a használtautó kereskedelemben.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-30 11:39:01 // 89249
Az mi az, hogy nem fizet ÁFÁ-t? Hogy? Oké, hogy EU, de valahol az EU-n belül meg kell fizetnie, nem? Nettóban naná, hogy kívánatosak az árak. Csak ha kint nem fizetem meg, akkor itthon kell. Persze kivéve, ha cégre veszem és lízingelem, mert akkor bérleti díjnak számít. Ha jól gondolom,akkor majd a lízing végén, a maradvány értékre kell csak adózni.
Vagy trükközés van? Kint számlásan veszi, adómentesen, aztán eltűnik a számla és magánszemély adásvételivé alakul?
Ezen sokat agyaltam, hogy hogy létezik, hogy a normális autók kint drágábbak. Ha én odamegyek, megveszem, honosítom, többe jön ki, mint az itthon csodás ajánlatnak tűnő autók. Svájcból pláne nem vágom, hogy hogy jönnek olcsón jók, ott még fentebb van az igazán szép darabok ára anetes keresések szerint legalábbis. Semmi másra nem tudok gondolni, hogy a km bár valós, de nagy részük törve jön be. Persze lehet rosszul gondolom.
Vagy trükközés van? Kint számlásan veszi, adómentesen, aztán eltűnik a számla és magánszemély adásvételivé alakul?
Ezen sokat agyaltam, hogy hogy létezik, hogy a normális autók kint drágábbak. Ha én odamegyek, megveszem, honosítom, többe jön ki, mint az itthon csodás ajánlatnak tűnő autók. Svájcból pláne nem vágom, hogy hogy jönnek olcsón jók, ott még fentebb van az igazán szép darabok ára anetes keresések szerint legalábbis. Semmi másra nem tudok gondolni, hogy a km bár valós, de nagy részük törve jön be. Persze lehet rosszul gondolom.
emGéza2016-12-30 11:21:12 // 89248
-t +cc :-D
mizooo2016-12-30 11:10:29 // 89247
Szia, amikor megvettem nekem is volt párszor ez a lomha indulás! Manky szoftver óta nincs.
Giuntini2016-12-30 10:24:34 // 89246
Viszont még hozzáteszem, azért más szempontból nem lehet párhuzamot vonni, mert anyagokban, összerakás minőségében a mai autók sokkalta fölötte vannak a régieknek. Csak a környezetvédelem, és a fejlődés megölte a dízelek tartósságát. Az is tény, hogy egy régi szívódízel arra sem volt elég, hogy a forgalommal tudjad tartani a lépést. Ezekkel a maiakkal meg átugrod a forgalmat. Valamit valamiért.
Giuntini2016-12-30 10:17:17 // 89245
Na ja! De ha nem kilométert és évjáratot akarnának venni lehetőleg minél olcsóbban, akkor megszűnne az óratekergetés. Ha az emberek elfogadnák, hogy egy 6 éves dízelben átlagban 150-200 ezer méter van, és hogy egy 10 évesben is 300 ezer környékén (bár az első tulajnál futnak bele a méterek, mivel általában céges), akkor másképp állnának hozzá. Akkor elfogadnák, hogy kell rákölteni, és ezt bele kell kalkulálni. Ez a dízel már nem a 2,5-ös Croma motor, amelyik 6-700 ezret elmegy úgy, hogy meg sem kottyan neki.
Liquid2016-12-30 10:06:20 // 89244
ez pontosan így van
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-30 09:36:45 // 89243
-c +ssz :P
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-30 09:35:28 // 89242
jah, kb... meg behozták a pár évesen 100-200e km-et futott darabokat, amit hirdettek jó sokáig de a kutyának nem kellett, mert nagyon sok a km és biztos minden szar az autón, ezért elkezdték tekerni (tisztelet a kivételnek), mert nagyjából mindenki tisztában van, volt vele, hogy nem lehet benne 50e, de jóleső érzés a legtutibbat kifogva, még átb@szva is a kevés méteres autóban ülni. És ezt nem csak a nepperek, ha nem a magánemberek is ugyan úgy megjátcák, mert kis hazánkban lassan mindenki autót árul...
Ez így fog menni, folyton folyvást míg kötelezővé nem teszik az elektronikus szervizkönyvet.... akkor meg a szalonok fognak csalni, ahogy most is teszik páran csak hogy kerek legyen a történet :P
A becsületes nepperek meg szívják a fogukat, mert senki sem hisz nekik ....
Ez így fog menni, folyton folyvást míg kötelezővé nem teszik az elektronikus szervizkönyvet.... akkor meg a szalonok fognak csalni, ahogy most is teszik páran csak hogy kerek legyen a történet :P
A becsületes nepperek meg szívják a fogukat, mert senki sem hisz nekik ....
Giuntini2016-12-30 09:11:03 // 89241
Meg nincs adásvételi mostanában. Van egy kinti számla, és a kereskedő neve sehol sem szerepel. 7-8 millió új ár az még eléggé az olcsóbb árak voltak. 2007-ben egy 2,4 sw Q-tronic Distinctive felszereltséggel közel 12 milliót kóstált.
forrasr2016-12-30 09:00:12 // 89240
Azért a nagy arányú behozatalban annak is van szereppe, hogy itthon nem volt elég fizetőképes kereslet aki 7-8M+ ért meg tudta volna venni anno az 59-eket, használtban meg kívánatos darab az örökifjú formavilágával így van rá kereslet, amit a hazai forgalomba helyezésű példányok használt kínálata nem tud lefedni, így hoznak be kintről amit aztán elkapkodnak, még a lehasznált darabokat is. Azt meg ne várjuk, hogy aki kint megveszi beleteszi a pénzét, hazahozza és haszon nélkül adja tovább. Az már más kérdés, hogy on plus' hazai nepper "trükköket" bevetve kívánatosabbá teszik a kínált darabot, elfedve vagy éppen elvonva a figyelmet a hibákról. Ehhez még hozzájön, hogy lehet alapból a kinti arab/szerb/török kereskedő is megtette amit lehet.
Az árral kapcsolatban csalóka lehet, hogy többnek tűnhet a kinti ár, de ha számlaképes az eladó, akkor lehetséges, hogy nettóban veszik meg, a hazai áfát nem fizetik be, de normál piaci azaz bruttó áron adja tovább az autót, így már versenyképesebb az árképzése is.
Az árral kapcsolatban csalóka lehet, hogy többnek tűnhet a kinti ár, de ha számlaképes az eladó, akkor lehetséges, hogy nettóban veszik meg, a hazai áfát nem fizetik be, de normál piaci azaz bruttó áron adja tovább az autót, így már versenyképesebb az árképzése is.
Don Gombóc2016-12-30 08:03:41 // 89239
Szerintem is kacsa. Miért is adná el a Fiat. Van pénze, el tudja terelgetni az Alfát, a kisautó eladásokban király. Meg szerintetek égetné magát az Olasz egy népautós házassággal, amikor az éppen debütáló QV-ben Ferrari ló nyerít? Tulajdonrész ide vagy oda, azért ebbe lenne beleszólása Maranellonak is.
Bár ki tudja, egy Alfa Pdtdi dízel + elektrohibrid motorral azért nyalánkság lenne nem? :-)
Megyek kihányom magam. :-)
Éppen ezekért Bugattit sem vennék ha lenne rá pénzem, vagy Paganit sem amire azt mondják ízig vérig Olasz sportkocsi. Ja AMG motorral. :-(
Bár ki tudja, egy Alfa Pdtdi dízel + elektrohibrid motorral azért nyalánkság lenne nem? :-)
Megyek kihányom magam. :-)
Éppen ezekért Bugattit sem vennék ha lenne rá pénzem, vagy Paganit sem amire azt mondják ízig vérig Olasz sportkocsi. Ja AMG motorral. :-(
Liquid2016-12-29 22:59:20 // 89238
annyi tán a különbség, hogy most nagyságrendekkel könnyebb olcsóbb az autóbehozatal mint régebben
Liquid2016-12-29 22:58:28 // 89237
most a 159-ek vannak abban a korban ahol már vannak olcsó szarok és drága jók. Nincs ebben semmi extra, 20 éve a 156-ok, a közelmúltban a 147-ek, satöbbi.
Giuntini2016-12-29 22:49:01 // 89236
Igen, ebben tökéletesen egyetértek. De a szándékos árletörés, nyugaton eladhatatlan állapotú autók feljavítása és ár alatt kínálása tönkreteszi a piacot. Németországban például drágábbak a 159-esek mint nálunk. Jó autót onnan ár alatt nem lehet kínálni. Mikor 2013 szeptemberében kerestem a 159-est, a Hahun 35 kínált autó volt. Töredéke. Kint is olcsóbbak lettek, és a nepperek olcsót, haszonnal akartak eladni. Az Alfa hírneve nagyon érzékeny, amíg nem volt ez a kínálat addig nem volt ez a hírnév és áresés.
Liquid2016-12-29 22:00:20 // 89235
Ez ilyen sajna, minél drágább és prémiumabb (bizonyos határok között) annál durvábban esik az ára ahogy átlép bizonyos életkorokat.
A ráköltött pénzek nem számítanak, max. annyit, hogy a tiédet veszik meg nem a következőt a listán, esetleg valamennyivel drágábban.
A ráköltött pénzek nem számítanak, max. annyit, hogy a tiédet veszik meg nem a következőt a listán, esetleg valamennyivel drágábban.
Pappy2016-12-29 21:45:20 // 89234
Sziasztok,
Köszönöm az ülésfűtéssel kapcsolatos visszajelzéseket. Azt sikerült kimérnem, hogy a biztosítéknál egy makk ampert nem vesz fel bekapcsolt állapotban a vezető oldali ülés, még az utas oldali (amin érezhető is a melegedés) az több, mint 7 ampert. Holnap továbbkövetem hol van a hiba a láncban.
Lenne még 2 kérdésem: van valakinek repair manual-ja 159-hez?
Illetve csinált már valaki fizikailag részecske szűrő kiiktatást? (a szoftveres része már meg lesz).
Üdv,
Tibi
Köszönöm az ülésfűtéssel kapcsolatos visszajelzéseket. Azt sikerült kimérnem, hogy a biztosítéknál egy makk ampert nem vesz fel bekapcsolt állapotban a vezető oldali ülés, még az utas oldali (amin érezhető is a melegedés) az több, mint 7 ampert. Holnap továbbkövetem hol van a hiba a láncban.
Lenne még 2 kérdésem: van valakinek repair manual-ja 159-hez?
Illetve csinált már valaki fizikailag részecske szűrő kiiktatást? (a szoftveres része már meg lesz).
Üdv,
Tibi
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-29 21:37:05 // 89233
Kíváncsi leszek mire jutsz. :-) Én azzal az elhatározással kezdtem autót keresni, hogy TBi kell, talán kombi. Semmiképpen sem fekete. Inkább fehér :-) Aztán nézd mi lett belőle :-) És nem érzem azt, hogy elkapkodtam, vagy rosszul döntöttem.
TáDé2016-12-29 20:19:17 // 89232
+1 Dízel ... de én mást nem is mondhatok. ;)
Giuntini2016-12-29 20:05:03 // 89231
Ez egy óriási kacsa szerintem. Ez megint egy olyasmi lehet, mikor a VW bejelentkezett, hogy megvenné az Alfa Romeót. Milliárdokat ölt bele a Fiat az új motorok és típusok kifejlesztésébe, úgy néz ki az Alfa most valóban felszállópályára kerül, hogy adná már el. Olaszországban lehet csak előállítani Alfa Romeót és Ferrarit. Inkább én azt látom, hogy már megint beindult a lobby az Alfa Romeo legyalázására. Nem is tudom, vajon honnan indult el...? Utánanéztem, egyetlen olasz lap nem foglalkozott a kérdéssel.
konigla2016-12-29 19:16:28 // 89230
Hátha VW lesz, akkor pont az fog belőle eltűnni amiért az ami. De egyébként temették már nemegyszer a Fiat-ot is. Szerintem hülyék lennének eladni, most amikor ennyit feccoltak a modell fejlesztésbe (bár lehet pont most ér sokat :-( )
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-29 19:00:26 // 89229
jah pont most olvastam... egyébként kikerülhetne már a fiat alól de maradjon olasz kézben
yani🍀2016-12-29 18:48:03 // 89228
Shadin2016-12-29 18:33:58 // 89227
Robi cimbijének van ilyen, kérdezd őt.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-29 18:10:24 // 89226
sok volt a pálesz, tökömnek forgatod, szédülök :)))
yani🍀2016-12-29 18:10:19 // 89225
A Tibi-hez valónál a végén azt írja, hogy a 6-os az alap pozíció. (Mondjuk az enyémen nincs is ilyen lehetőség)
Hardy2016-12-29 18:04:32 // 89224
Bár most nézem az egyik böngésző elfordítva jeleníti meg a másik meg rendesen. Így válaszd ki melyik a jó :-) Vagy válts böngészőt hogy egyenes legyen.
Hardy2016-12-29 18:00:30 // 89223
Hardy2016-12-29 17:55:10 // 89222
Köszi! Ezeket elküldték hozzá. Nem baj nem birizgálom nehogy öko katasztrófa legyen vagy ami még rosszabb turbó csere. :-)
Giuntini2016-12-29 17:37:34 // 89221
Most az a kérdés, hogy valóban ki volt cserélve a feszítő... Azért 50 ezer km után, nem igazán szabadna szétugrani!
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-29 17:15:22 // 89219
de mi ez? Power Rail 4, 5?
Hardy2016-12-29 17:02:50 // 89218
Ő csak az első képre koncentrált. :-)
Hardy2016-12-29 17:01:52 // 89217
Na ezért nem nyúlkálok hozzá és nem rakom 10-re- :-)))
yani🍀2016-12-29 17:01:24 // 89216
Ez is Novitec DDD
Hardy2016-12-29 16:59:27 // 89215
Látod hogy van!
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-29 16:50:42 // 89214
hát gondolom 5-től lefelé a spúr üzemmód, felfelé meg a gyorsabban, a 9-es az ökokatasztrófa, a 10es meg az új turbó :DDD
Pasz piros a Novitec-en nincs állítási lehetőség
Pasz piros a Novitec-en nincs állítási lehetőség
BigBratyó2016-12-29 16:36:53 // 89213
Gondoltam megosztom veletek :)
December 16.-án nagykorúak lettünk! :P Hippi-hurrá stb..
Majd dec 22.-én este hazafelé edzésről gondolt egyet, és a Hungária körúton a középső sávban megállt.. Se előre se hátra, hibakód kiírás a műszerfara semmi, eszébe sem jutott újra elindulni. Bizony mehetett a szervizbe, karácsonyt meg tölthettük egy bérelt Toyota Corollával... :(
Mint kiderült a vezérlés feszítője adta meg magát (145e-nél volt cserélve..), a vezérlés ugrott, szelepszárak törtek. Szerencsére a műhely dolgozott két ünnep között is, így tegnap visszakaphattam a kocsit. Vezérlés csere, szelepszárak csere, olaj, stb. Ja meg az aksi is régi volt, az is (Exide került bele).
Mondanom sem kell, hogy a két ünnep között nem voltam nyugodt, a hahu.hu volt a kezdőképernyőm. Megnéztem ezer meg ezer autót, majd személyesen is párat, a végén meg 159-eket :) :) Csak visszakerültem erre a vonalra.... Egyszerűen nem találtam alternatívát, ami ugyanezt az élményt adta volna...
Szóval: maradt a 159. Ugyanitt keresek eladó, 2010 után gyártott, lehetőleg keveset futott példányt, ha lehet automata váltóval (ebből nem sok van..).
Ui: most hogy a benzines után használom, újra előjött az 1-2-es indulásnál tapasztalható mértéktelen, már-már veszélyes lomha indulás. A vezérlés átírásán kívül van valakinek ötlete, hogy mi lehet a hiba? Gázpedál visszajelző, vagy automata újratanulása, vagy mi? Sokkal lassabban indul, mint a javítás előtt, lassan ledudálnak a piros lámpánál, egy kereszteződésbe bemenni meg kész életveszély...
December 16.-án nagykorúak lettünk! :P Hippi-hurrá stb..
Majd dec 22.-én este hazafelé edzésről gondolt egyet, és a Hungária körúton a középső sávban megállt.. Se előre se hátra, hibakód kiírás a műszerfara semmi, eszébe sem jutott újra elindulni. Bizony mehetett a szervizbe, karácsonyt meg tölthettük egy bérelt Toyota Corollával... :(
Mint kiderült a vezérlés feszítője adta meg magát (145e-nél volt cserélve..), a vezérlés ugrott, szelepszárak törtek. Szerencsére a műhely dolgozott két ünnep között is, így tegnap visszakaphattam a kocsit. Vezérlés csere, szelepszárak csere, olaj, stb. Ja meg az aksi is régi volt, az is (Exide került bele).
Mondanom sem kell, hogy a két ünnep között nem voltam nyugodt, a hahu.hu volt a kezdőképernyőm. Megnéztem ezer meg ezer autót, majd személyesen is párat, a végén meg 159-eket :) :) Csak visszakerültem erre a vonalra.... Egyszerűen nem találtam alternatívát, ami ugyanezt az élményt adta volna...
Szóval: maradt a 159. Ugyanitt keresek eladó, 2010 után gyártott, lehetőleg keveset futott példányt, ha lehet automata váltóval (ebből nem sok van..).
Ui: most hogy a benzines után használom, újra előjött az 1-2-es indulásnál tapasztalható mértéktelen, már-már veszélyes lomha indulás. A vezérlés átírásán kívül van valakinek ötlete, hogy mi lehet a hiba? Gázpedál visszajelző, vagy automata újratanulása, vagy mi? Sokkal lassabban indul, mint a javítás előtt, lassan ledudálnak a piros lámpánál, egy kereszteződésbe bemenni meg kész életveszély...
Trombozis2016-12-29 16:24:40 // 89212
Öh egy picit átváltom magam readonlyból. Történt már valakivel olyan, hogy indítás után, ahogy beindult az ölébe hányta a kulcsot? :-) Nem raktam be neki eléggé a kulcsot? :-) Természetesen nem állt le a gép.
Hardy2016-12-29 15:38:19 // 89211
Piritu - 1.000.0002016-12-29 15:13:28 // 89210
Tuningolunk? Tuningolunk? :-))
Hardy2016-12-29 15:06:20 // 89209
Laca622016-12-29 14:54:47 // 89208
Az a helyzet,hogy Én is hasonló gondokkal szenvedek. Adott egy ELM 327 Bluetooth,ami gond nélkül beszélget Androidos és Windows-os telefonokkal.De az ugye nem MES. Namost a MES a laptopon jogtiszta,fasza,de mégsem kommunikál.Ergo: az eszköz használható,más mindennel beszélget,de a MES-t nem akarja .A gép HP Elitebook 8530p Win 7. Nagyon megköszönném a tanácsokat !
Giuntini2016-12-29 14:43:11 // 89207
Ezt mondom, az állapotot csak én tudom. Az enyém egyébként 2007-es. Kint egy ilyen mértékben felújított autó értéke jóval nagyobb, persze számlákkal. Persze ebbe én önhibámon kívül kerültem. Ezeknél az autóknál az a kérdés, ráköltés előtt vagy után van? Kint amit 4 ezer euro környékén árulnak, abba bele van kalkulálva a duplája a kinti árképzés mellett. És ezeket árulják nálunk 1,7'1,8-ért. Az enyém nem az a kategória. Másik: a Giulia hiába jobb autó (majd elválik) nem vett meg formára kilóra. A 159 igen. Tíz év elteltével is a forma gyönyörű és időtálló.