Fórum >> Típusok >> 159

WarbiRunner (Gyuri)2016-12-20 13:27:23 // 88805
Nálam Bosch= mosogatógép :-) Ott bizonyított, más téren kevésbé.
emGéza2016-12-20 13:09:49 // 88804
A legtöbb újonnan vásárolt aksinak nem tudni a gyártási idejét .
Nem mindegy , hogy mennyit áll , itt-ott .
A Jászakkun van gyártási idő , hét és év is , számokkal .
A Banner és a legtöbb betűkódos .

Nekem napelemes rendszeren van 6db akku , közel 700 Ah .
Banner , Jász , Perion .
Van ami 2005-ös . Időnként szétkötöm őket pár napra , majd rámérek és ,
tudja a 12,8 V-ot . Lehet az indítóárama nulla lenne ... De a nap tölti , én meg
átalakítva 220 V-ra használom erre , meg arra .
David | Centocinquantanove2016-12-20 12:35:44 // 88803
A bannert használtam minden nap munkába, sőt havi 4 hétvégéből 3x használtam legalább az egyik nap, mégis bedöglött elég hamar. Ja és egyszer már volt újraélesztve...
David | Centocinquantanove2016-12-20 12:33:16 // 88802
Első körben, sőt a másodikban is én is a gyári Magneti Marelli akksit kerestem, de sehol nem lehet kapni hirtelen amikor kell...
Van egy sejtésem, hogy a 2006-ban gyártódott autóm ilyen akksival gurult ki a gyárból és végül 2013 végén adta be a kulcsot, ami szerintem egy teljesen jó eredmény, figyelembe véve, hogy egy kissé alulméretezett akksi volt (52-es)...
Ezek tükrében racionális döntés lett volna...

A BOSCH névtől a hideg futkos a hátamon, de ha ez van akkor ez van...
Liquid2016-12-20 12:12:35 // 88801
Ha naponta használod akkor jobban bírja bármelyik.
Kolegám Ibizájában (10 éves) a gyári aksi van, naponta bejár vele melóba 15 km-ről, semmi gondja, egészen addig amíg nem áll pár napot...
Az én aksi problémáim is ott kezdődtek, hogy hűvösben 2 nap után már nem indult el, ha nem volt csepptöltőn.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-20 12:06:47 // 88800
Akkor nekem csak fekete 'nóném' aksit szabad vennem :-) A TD-ben az van, amivel vettük. Senki semmit nem tud róla, nincs felirata. Ellenben 5 éve bírja a napi sokszor indítós városi felhasználást gond nélkül. -7-ben is frissen teker egyet és már jár a motor. Hogy azelőtt miben volt és mennyi ideig, azt csak a jóég tudja :-)
Liquid2016-12-20 11:45:46 // 88799
Én se cseréltem soha, de a szerelő/szervíz igen :)
Nem feltétlenül vagy ufo, csupán pont úgy és annyit használtad mindegyik kocsidat hogy neked nem kellett cserélned.
Hozzáteszem, hogy sajna sokan vannak akik csak hellyel-közzel, meg műszaki előtt végeztetik a szervizeket, ojacsere és minden más included.
Bár továbbra se értem mit vitázunk egy kötelező karbantratáson :)
Giuntini2016-12-20 11:43:17 // 88798
Ez csak saját tapasztalat! Aztán lehet, higy van akinek meg az Exide kuka. Nekem három találkozasom volt a Bannerrel. Köszönöm, több esélyt a részemről többé nem kap.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-12-20 11:11:10 // 88797
Bátyám 11 éve vett egy brutális indító áramos Banner aksit mert autó hifihez kellett az erő, 10 évet bírt az aksi. igaz 11 éve volt 32eft lehet egyedi eset de én nem írnám le a Bannert :)
tirex2016-12-20 10:55:57 // 88796
Na összefoglalom a fékfolyadék témát. Ha valaki eszetlenül megy és szarrá tapossa a féket az cserélni fog fékolajat tuti, é az csak a jobbik eset. De szerpentinen az amatőrök vagy a versenyszelleműek fékpofát is szarrá égethetik és elmegy a fékhatás. Ez addig vicces míg valaki egy kanyarban le nem lök a szakadékba egy családot. Én életemben még féktárcsát se cseréltem, lehet ufo vagyok.
mex862016-12-20 09:33:15 // 88795
anno Varta Silver vált be nekem, 6évet birt és azzal lett eladva az autó, még jó volt...
pár éve meg Gigawatt-ot veszek, állítólag Bosch által gyártott, sok helyen cikkszámra is ugyanazt hozza. csak az ára nem az.
eddig bevált

motorba meg kínai AGM-eseket szoktam venni, ott úgyis megkotlik a drága is ha olyanja van
David | Centocinquantanove2016-12-20 09:28:57 // 88794
BOSCH Silver S4 lett a kiválasztott...
Elég jókat írtak róla.
Giuntini2016-12-20 09:28:49 // 88793
Egyszer még a Croma TD-be azt (Banner) tettem a Bosch-ok után, másfél évet bírt ki. Annak idején a céges Suzukiba is az lett téve, egy évet bírt.
Én a Mareát Exide (eredeti olasz volt) prémium akksival vettem, 5 évet bírt ki. Akkor megfogadtam, hogy csakis Exide-t veszek a továbbiakban. 5év után itt vettem Exide prémiumot, az is 5 évet bírt. Megint Exide-tettem bele, de utána hamar eladtam a Mareát mert jött ez a gyönyörűség. Ebben Banner volt, állítólag egészen friss volt (osztrák hazaszeretet), a tavaly télen a részecskeszűrő tisztításnal adta meg magát két év után Szatyi műhelyében, de már előtte érezhető volt. Ennyit a Bannerről. Természetesen Exide prémium került bele. A jón ne változtass...!
Kócosw2016-12-20 09:11:29 // 88792
Nekem a thesisben fogyott el a fek ,igez meg nem forrott fel de erezhetöen elfogyott.Olasz szerpentieneken kergettem a balnat , parommal 3 szor kellett megallni hogy hät na..felfordult a gyomra... mindig mire lenyomtam valakit visszaelözött par perc mulva..azt hihette szorakozom vele...
szar erzes mikor nem ugy fog a fek ahogy kene.A 156 on meg sajna nagyon hamar elfogy a gyari...lehet elöbb tuobb kene vmi nagyobb ra..
RomeoOne2016-12-20 09:11:00 // 88791
Nekem is az van a kocsiban, előtte cserélte az előző tulaj, hogy megvettem tőle. Megláttam, na mondom, biztos a hazaszeretet dolgozott benne és azért támogatta a hazait. Biztos nem azért, mert olcsó :D
De eddig még hibátlanul teszi a dolgát. Kérdés, meddig majd.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-20 08:42:07 // 88790
akkor tovább bírta, mint a gyári exide :) egyébként lassan tökmind1 milyen márkát veszel :( én Jászt veszek az is bírja 3-4 évig de legalább olcsó
mex862016-12-20 08:41:32 // 88789
fékolaj témához...

nekem ment már el a fékem megforrt olaj miatt osztrák szerpentinen lefelé autón is, meg motoron is...
szóval nem játék.
az autónál én is ludas voltam mert lefele is eszetlenül mentem, fékeztem sokat, futómű engedte én meg élveztem, az eredmény beesett fékpedál a megforrt olaj miatt meg felüvegesedett betét lett...
akkoriban én is azt hittem nem kell cserélni.
osztrák műszakin mérik is a víztartalmat, ha nem jó, bukta a vizsga.
szerintem jogos is a dolog ott mindenképpen.

motoron meg idén forrt meg a Nockalmstrassén, 2fővel, mikor már a végén jártunk lefele, a hátsó fékem esett be.
cimborámnál ugyanúgy pedig neki friss olaj volt meg egyedül ment.
neki előtte Erdélyben is megforrt a motorján és beesett a pedál, akkor cseréltük is neki

szóval saját bőrömön is tapasztaltam hogy kell cserélni.
lehet aki az Alföldön jár egyedül és nem nyomja annak sosem lesz baja belőle, de elég ha egyszer elmegy az Alpokba és ott jobban ereszkedik... lehet nagy baj is belőle
Liquid2016-12-20 08:38:45 // 88788
Az exide is ugyanaz, épp kibírta a garanciaidőt a Pandában, igaz most én is azt vettem (Premium) az Alfába de csak mert jó áron volt.
mex862016-12-20 08:37:16 // 88787
mi is szívtunk bannerrel.
több ízben is.
kb bármi jobb...
Giuntini2016-12-20 08:32:24 // 88786
Én a Bannert tartom a vilag legrosszabb akksijának. Remélem valami Exide-hoz hasonló minőséget vettél!
Liquid2016-12-20 08:29:52 // 88785
Örülj neki, hogy kibírt annyit. A gyári szerelésű aksin kívül kb. mindegyikre igaz - márkától és prémiumságtól függetlenül -, hogy a garidő lejárta után minden nap ajándék.
David | Centocinquantanove2016-12-20 08:26:19 // 88784
Akksi volt a ludas, 40 hónapos Banner akksi ment a kukába. Ilyet se veszek többet...
Épp, hogy túléli a 3 évet és az első hidegnél megkotlik...
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-20 08:17:21 // 88783
nem is annyira a kell e, persze hogy kell, ha nem honnan megy bele a pár A :P
Shadin2016-12-20 07:32:03 // 88782
Jól olvasom, hogy arról megy a diskurzus, hogy kell-e fékolajat cserélni? Nemár :-(
Kell fékolajat cserélni, sőt a kuplungét is le kell cserélni...

Nem találom ugyan a képet, de a kuplung körön lévő olaj konkrétan fekete SÁR volt és közös a fékével. Miután kicseréltem, újjászületett a kuplung és határozottabb fogáspontja lett a féknek is. Ami a fékkörből jött ki olaj, az is sötétbarna volt...

A fékolaj csere nem csak egy "megelőző" tevékenység, mint a szervó olaj és a váltó olaj cseréje, hanem kötelező karbantartási feladat.
Shadin2016-12-20 07:22:40 // 88781


:-)

Esett a hó! Megyek hóangyalt csinálni a kocsi alatt :-D
Megjönnek az alkatrészek és rakom össze az autót :-)
Piritu - 1.000.0002016-12-19 22:40:23 // 88780
Nekem anno 94-97 között volt egy odavalósi piros...
Tomi Stark2016-12-19 22:38:41 // 88779
Nem is gyártanak már komplett autókat :-) csak motorokat, meg azokat az elb**ott M32-es váltókat javítják.
Piritu - 1.000.0002016-12-19 22:33:46 // 88778
Mondjuk nemritkán látni erősen megkérdőjelezhető műszaki állapotú vasakat errefelé is. Főleg a szentgotthárdi Astrák képviselik magukat nagy számban :-(((
Kazes☻2016-12-19 22:29:58 // 88777
Igen, csak a körítés más... :)
Piritu - 1.000.0002016-12-19 22:28:52 // 88776
Ez azt jelenti, hogy akár a fékben lévő gumi tömítéseken keresztül is?
Mondjuk ez magyarázná, hogy hogyan kerül oda, ami felforr, mert a rendszerben nem kering a lé.
Tomi Stark2016-12-19 22:23:00 // 88775
Mindenhol, mivel a gőz kb 1000-szer kisebb mint a csepp, ezért nincs olyan, hogy valamit légmentesen lezársz. Minden csak idő kérdése...? Most nem akarok nagyon kémiai dolgokba belemenni, de ott ahol az atomok lazábban kapcsolódnak ott már befér a h2o, és ahol egy vízmolekula ott már több is. Nyilván még sok mindentől függ, de bemegy és ez a lényeg. Ha rosszul tévedek, akkor a leforrasztott üveg, na az nem engedi át.
Haddel2016-12-19 22:19:53 // 88774
Technoszobor😃
Piritu - 1.000.0002016-12-19 22:15:04 // 88773
Ha ott az a gumilap a motoron, akkor továbbra is marad a kérdés: Hol megy bele a víz?
Hardy2016-12-19 22:14:56 // 88772
Na ezt egyszerre írtuk :-) Nálunk is van ilyen akció. Nekem is ott mérték be az NKH emberei. Csak én önként mentem hogy ellenőrizzék le.
Piritu - 1.000.0002016-12-19 22:13:03 // 88771
Emlékeim szerint annak is ilyen a kupakja, vagy tévedek?
Piritu - 1.000.0002016-12-19 22:12:29 // 88770
Már csak emlék :-(
Hardy2016-12-19 22:11:10 // 88769
Amúgy a motorokon inkább előjön ha nem cseréljük időbe főleg ha kicsit sportosan húzod neki. Simán be tud esni a fék. Én is jártam így a cégessel. Ki is guvadtak a szemeim a meglepetéstől mint a varangyos békának.
Tomi Stark2016-12-19 22:10:53 // 88768
A motoromon úgy van kitalálva, hogy a kupak és a tartály közé egy gumikupak kerül, ami a szint csökkenèsèt leköveti. Tehát a levegő nem érintkezik a folyadékkal. Az alfában nem tudom hogy van, de az elvnek hasonlónak kell lennie. A csere tapasztalatom szerint tényleg csodát tud művelni motoron, de Ausztriában, az autóét is ellenőrzik, s ha nagyon vizes akkor helyből tarkonlövés jár érte. Egy pár rendszámot már levettek ezért. Az ellenőrzés az autópályán kialakított, ellenőrző pontokon van, ha olyan kedvük van mindenkit leterelnek, a gyanús (idősebb magyar) autókat meg jól megb***ák. Kedvencünk az első generációs Swift.
Piritu - 1.000.0002016-12-19 22:08:10 // 88767
áááá, dehogy új.
Már 166 km volt benne :-)
Hardy2016-12-19 22:07:38 // 88766
Épp most mérettem be. Nekem is cserélni kell a következő szervizkor. Most gyenge közepes az állapota.
Kazes☻2016-12-19 22:07:35 // 88765
Már a 146-ban is, igaz nem ilyen szépen, de van... :)
Liquid2016-12-19 22:07:11 // 88764
ejj, létezik ilyen? :)
Haddel2016-12-19 22:05:32 // 88763
Ez olyan ,mint egy új motortér😃
Piritu - 1.000.0002016-12-19 22:03:07 // 88762
Szégyenlem, de azokról nem találtam olyan képet, amin látszik :-(
Liquid2016-12-19 21:55:30 // 88761
a 159-en is van, meg sztem a 156-on is
Piritu - 1.000.0002016-12-19 21:49:31 // 88759
Így van, csak a szervóolaj nem higroszkópikus nem árt neki.
A Spideren annak külön szellőző csöve is van a fedélen.
yani🍀2016-12-19 21:44:27 // 88758
Be, csak az nem higroszkópikus folyadék, így nem veszi fel a nedvességet.
Liquid2016-12-19 21:43:01 // 88757
Valszeg be is megy, csak annak valszeg más a "szerkezete", mármint a folyadéknak.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-19 21:41:27 // 88756
akkor ezen elmélet szerint a szervo tartálynál is bemegy a pára :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak