Én azon gondolkozom, hogy valahogy a 156-osok váltóját kéne a 159-be berakni, mert ott ilyenek nem voltak, s azok is e motorokkal voltak szerelve. Ha jól láttam, csak a motorbakot, a váltóbowdenezést és a féltengelyt kell módosítani.
A váltóbak a legproblémásab ezek közül. Ráadásul a 156-os lendkerékkel és kuplunggal többszörösét el lehet menni mint az 59-vel. Nem beszélve a kuplungmunkahenger jobb megoldásáról.
Na ebből milyen diszkurzus kerekedik :D
	Kolci2016-12-22 11:58:01 // 88880
	
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-22 11:43:38 // 88879
	lámpánál mindig berakom N-be :)
	
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-22 11:41:16 // 88878
	Automata váltósoknak: na ugye :-) Én is így gondolom, és a tajvani haverom is így használja, autóztunk pár ezret már együtt. Ki lehet azt tenni N-be, sőt, arra van. Nyomja a féket a nyavaja...
	
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-22 11:38:06 // 88877
	Viszont a 159 ülését nem bírom kényelmesre beállítani. :-S A derekam majd le szakad, a bal térdem meg beáll teljesen pár száz km alatt, sehogy se igazi. A jobb lábamat meg végképp nem tudom hova tenni, ha tempomattal utazok. Kb a fékpedál alatt tudom pihentetni, ami baromira nem biztonságos megoldás. Lehet az én anatómiámmal van baj, de ez a lapos padló nem jött be. Egyetlen autóban sem fájt még a derekam :-( Itt meg csak fészkelődök erre, arra, állítgatom mindenfele, és nem jó.
	
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-22 11:24:14 // 88876
	Szerinted mennyire írtam komolyan? :-) Alfa 146 TD rulez :-) Ennél jobb városi autót nehezen tudnék találni, pláne, hogy országútra is kiváló. Méretre jó, komfortos, raktere is van, ha kell. És.. semmi nem klattyog ám abban sem. Meg is tartom amíg egyben van. Tavasszal viszem a kasznishoz alvázvédetni, nehogy azzal is úgy járjak, hogy kilyukad alul :-)
	
Tomi Stark2016-12-22 11:15:53 // 88875
	Bocsánat, nem akarok senkit megbántani, sőt  semmilyen gépet nem akarok fikázni, de ez a Jazz kérdés érzékenyen érintett, minden héten olvasom valahol, hogy milyen jó autó. De ez inkább olyan, mint hogy azok dicsérik akiknek nem volt, az olaszt is azok szidják akiknek még nem volt. Persze kivételek mindig vannak, de +200 ezer km után maradok az olasznál.
	
Tomi Stark2016-12-22 11:09:27 // 88874
	Honda Jazz, neeeeee!
Én használtam olyant, inkább egy Lada, komolyan ha tudnám mi a lósz@rt lehet abban az egyébként tényleg nagy helykínálattal rendelkező autóban isteniteni. Váltó ugyanúgy gyári hibás, csak még rosszabb, gyári rádiót kétszer cseréltem, nem kényelmes, a kormányzás meg katasztrófa. Kisebb ívű kanyart be lehet venni úgy, hogy nem kell fogni a kormányt, csak a végén vissza egyenesbe. Mondjuk legalább keveset evett,de nem is ment. A 22 éves Lanciám sokkal komolyabb autó. Műszakilag mindenképp.
	
Én használtam olyant, inkább egy Lada, komolyan ha tudnám mi a lósz@rt lehet abban az egyébként tényleg nagy helykínálattal rendelkező autóban isteniteni. Váltó ugyanúgy gyári hibás, csak még rosszabb, gyári rádiót kétszer cseréltem, nem kényelmes, a kormányzás meg katasztrófa. Kisebb ívű kanyart be lehet venni úgy, hogy nem kell fogni a kormányt, csak a végén vissza egyenesbe. Mondjuk legalább keveset evett,de nem is ment. A 22 éves Lanciám sokkal komolyabb autó. Műszakilag mindenképp.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-22 10:57:40 // 88873
	Villanyautó rulez :-D 2000km-t mentem és már az automatás 2.4-nél is jönnek a hülye hangok. Még tojok rá szint, de egyszer felidegesít és veszek egy Honda Jazzt. Vagy valami japán vilanyautót :-)) Pestre meg járok vonattal. Vagy oszkárral vagy űberrel, vagy taxival :-)))
	
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-22 10:08:21 // 88872
	hm... az istencsászárnál nincs klattyanás, gondolom a kevesebb nyomaték miatt, egyébként idegesítő ez a hang persze mi vagyunk már túl igényesek, minden hangra, neszre, klattyanásra, kopogásra stb felkapjuk a fejünket és gondolatban kicseréltünk mindent az autón :DDDDDDDDDD
	
Shadin2016-12-22 09:45:47 // 88871
	Azt a klattyanást ismerem, ez a klattyanás nem volt normális.
Ez persze nem jelenti azt hogy nem szoptam be gyári felújítottal, mert beszoptam.
Így is 200Le/400Nm körül vagyok egy kicsit megbolondított gázpedállal.
No késlekedés, no korom, csekély fogyasztás :-)
	
Ez persze nem jelenti azt hogy nem szoptam be gyári felújítottal, mert beszoptam.
Így is 200Le/400Nm körül vagyok egy kicsit megbolondított gázpedállal.
No késlekedés, no korom, csekély fogyasztás :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-22 08:47:27 // 88870
	mindegyik klattyan, váltásnál is, az új is, a használt is....
	
Shadin2016-12-22 08:15:53 // 88869
	Ez mindenképpen igy javasolt. Az én esetemben az a gond, hogy a C635-os váltó 350Nm-re van tervezve. Egyesek szerint 390-et bír. Az autó gyarilag 360 papíron, nálam viszont 400+ volt...
Ue. váltó az alapja a TCT-nek is ahol lejjebb vették a nyomatékot 350-re a Giulietta 170 lovas verziójánál.
Eleg durván tervezik manapság a dolgokat. Zero tartalék...
Maxi áron...
	
Ue. váltó az alapja a TCT-nek is ahol lejjebb vették a nyomatékot 350-re a Giulietta 170 lovas verziójánál.
Eleg durván tervezik manapság a dolgokat. Zero tartalék...
Maxi áron...
ZoliNix2016-12-21 22:49:33 // 88868
	Lendkerékhez:
Azt javasolták hogy kiemelt kuplunggal állítsam le és alacsony fordulaton ne eröltessem. Ez hosszabbítja az élettartamát.
	
Azt javasolták hogy kiemelt kuplunggal állítsam le és alacsony fordulaton ne eröltessem. Ez hosszabbítja az élettartamát.
Shadin2016-12-21 22:27:04 // 88866
	Klattyant leállításnál (is)
	
sutyi702016-12-21 21:19:37 // 88865
	Köszönöm a hozzászólást!
	
Piritu - 1.000.0002016-12-21 21:15:45 // 88864
	Két megoldás lenne. Az egyik járhatatlan, a másik a csere :-)
A gumiharangnál engedi be a vizet.
	
A gumiharangnál engedi be a vizet.
Liquid2016-12-21 20:51:11 // 88863
	ki kell cserélni a bowdent, nem nagyon van más megoldás
	
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-21 20:49:33 // 88862
	mint a kávéfőző? :) mire érted váltásnál?
	
Shadin2016-12-21 20:45:16 // 88861
	Mentségemre felhoznám, hogy nálam járt cartárs nem oly rég cserélt lendkereke, ami vadi új Sachs volt, kotyogott :-(
	
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-21 20:44:28 // 88860
	gumiharangnál ereszti be a vizet, ha ki van szakadva akkor cserés
	
Shadin2016-12-21 20:42:39 // 88859
	;-)
	
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-21 20:41:06 // 88858
	na, kire?
	
sutyi702016-12-21 20:40:55 // 88857
	Sziasztok,
Rendszeresen befagy a kézifékem, van valami praktika megelőzést illetően, leszámítva azt hogy nem húzom be?
	
Rendszeresen befagy a kézifékem, van valami praktika megelőzést illetően, leszámítva azt hogy nem húzom be?
norbi04092016-12-21 20:37:39 // 88856
	Sziasztok! Rég írtam ide már, de jelentkezett egy furcsa szokása szeretett autómnak.
Mostanság a hideg reggelek óta, munkába menet van egy balos kanyar, ahol felmegyek az M0-ra. E kanyar után a motortér felől furcsa kerregő hang jelentkezik. Kb 5 másodpercig hallani. Jellege olyan mint mikor mondjuk egy csapágy amikor kezdi megadni magát és rezonál. Sebességtől, sebességi fokozattól ahogy figyeltem független, de leginkább kettesben szoktam kijönni abból a kanyarból. Itt a motor kb mindig 80 fok körül van. Lehet a véletlen műve, hogy mindig a kanyar után jelentkezik... vagy esetleg a balos kanyar lenne a ludas? De akkor más balos kanyar után miért nem hallani? Érdekes, hogy nem is a kanyarban, hanem amikor már gyorsítok ki belőle. Kezdek aggódni. Valaki esetleg találkozott már ilyennel?
	
Mostanság a hideg reggelek óta, munkába menet van egy balos kanyar, ahol felmegyek az M0-ra. E kanyar után a motortér felől furcsa kerregő hang jelentkezik. Kb 5 másodpercig hallani. Jellege olyan mint mikor mondjuk egy csapágy amikor kezdi megadni magát és rezonál. Sebességtől, sebességi fokozattól ahogy figyeltem független, de leginkább kettesben szoktam kijönni abból a kanyarból. Itt a motor kb mindig 80 fok körül van. Lehet a véletlen műve, hogy mindig a kanyar után jelentkezik... vagy esetleg a balos kanyar lenne a ludas? De akkor más balos kanyar után miért nem hallani? Érdekes, hogy nem is a kanyarban, hanem amikor már gyorsítok ki belőle. Kezdek aggódni. Valaki esetleg találkozott már ilyennel?
Shadin2016-12-21 20:33:40 // 88855
	Nem hallgattam az okosabbakra :-(
	
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-21 19:58:07 // 88854
	Igen, ezért kapott anno a 146 is bontott gyári lendkereket egy m-jet-ből. A gyári (felújított) kb 280Nm felett megpusztult. Remegett, kinlódott. A bontottal meg 330Nm-nél nem volt még semmi gond. Illetve. azóta sincs :-)
	
Liquid2016-12-21 19:55:32 // 88853
	valami ilyesmi, plusz hideg az egész rendszer (mármint a kipuf) és ott is lecsapódik pára, legalábbis én így vezettem le magamban :)
	
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-21 19:44:27 // 88852
	szép görbék :) legyen probléma mentes a vasad ...
	
Shadin2016-12-21 19:36:11 // 88851
	
	
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-21 19:13:37 // 88850
	No gyerekek, megvolt a csobánkai szerpentin. A falu végén (kurta kocsma) betettem sport módba és adjad neki :-) Igen ,asszem ilyesmire emlékeztem. Ez a TI futómű valami zseniális. És most ehhez a futóműhöz volt nyomaték is. Jó volt :-) Apummal mentünk, életemben először hallottam tőle ilyet: "szerintem ennyi már elég lesz..." Lehet hogy utasként nem olyan jó? :-D 
Aztán kikaptam egy budapesti dugót is :-S Jó az automata, de még jobb lenne egy villanyautó oda, ez a fék taposás k..ra fárasztó. Inkább kirakosgattam üresbe, ha jót tesz, ha nem.. Egyszerűen úgy kényelmes, a többi meg kezd nem érdekelni.
Viszont 560km-en most sokkal nagyobb forgalom mellett csökkent a fogyasztás is a múltkorihoz képest. 8.7-ből kijött cakkpakk, 1 óra araszolással, rengeteg gyorsítással a pályán, ahol lehetett 150 és néha felette. Már ha most is jól számolt a comp.
Alakul :-) És. Nem fáradtam el. Ez annyira jó :-)
	
Aztán kikaptam egy budapesti dugót is :-S Jó az automata, de még jobb lenne egy villanyautó oda, ez a fék taposás k..ra fárasztó. Inkább kirakosgattam üresbe, ha jót tesz, ha nem.. Egyszerűen úgy kényelmes, a többi meg kezd nem érdekelni.
Viszont 560km-en most sokkal nagyobb forgalom mellett csökkent a fogyasztás is a múltkorihoz képest. 8.7-ből kijött cakkpakk, 1 óra araszolással, rengeteg gyorsítással a pályán, ahol lehetett 150 és néha felette. Már ha most is jól számolt a comp.
Alakul :-) És. Nem fáradtam el. Ez annyira jó :-)
Csabi2016-12-21 19:06:42 // 88849
	A zsiga-trabi korszakban is gőzöltek a kipufogók, akkor hogy is van ez? :)
	
konigla2016-12-21 18:51:36 // 88848
	Mivel volt olajfolyásom a nívópálcánál, közvetlenül a vétel utáni szervíznél, ezért kicsit érzékenyebb vagyok erre, de köszönöm, így már kissé nyugodtabb lehetek.
	
Shadin2016-12-21 18:25:58 // 88847
	huh...
	
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-21 18:25:02 // 88846
	no para, ha az égéstérbe menne a víz akkor egyből kapsz egy lambda csekkendzsint
	
Shadin2016-12-21 18:00:40 // 88845
	Az a vicc, hogy ugye most raktam össze a motort. Le volt szedve a DPF és cseréltem az EGR hűtő fedelét. Ez utóbbi alatt egy hőcserélő van a víztér és a szívósor között. Ennek tömítése is cserés a műveletnél és frászt kapok attól, hogy miért gőzöl, sok-e vagy annyi amennyi kell legyen? Ugyan víz nem fogy, de pl. már járattam a motort miközben alatta feküdtem és a haspáncél felszerelésével foglalatoskodtam, és a DPF alsó csőcsatlakozásánál csöpögött a víz! A kiszerelt DPF 4 napig nem túl száraz helyen feküdt :-(
Aztán ma megint mentem vele, mert miért ne? -2 fok volt és okádta a gőzt magából. Üzemmeleg motornál is láttam tükörből néha a fehérséget :-(
Lehet, h ennyire nem melegszik fel a kipufogó rendszer és folyamatosan kicsapódik a nedvesség?
Már rémeket látok, de ezt csinálta gyári programmal is...
	
Aztán ma megint mentem vele, mert miért ne? -2 fok volt és okádta a gőzt magából. Üzemmeleg motornál is láttam tükörből néha a fehérséget :-(
Lehet, h ennyire nem melegszik fel a kipufogó rendszer és folyamatosan kicsapódik a nedvesség?
Már rémeket látok, de ezt csinálta gyári programmal is...
pettinke2016-12-21 17:48:29 // 88844
	a katalizátor az elégetlen szénhidrogéneket vízgőzzé alakítja. hideg motornál a dúsabb keverék miatt több az elégetlen szénhidrogén :-)
	
Revitox2016-12-21 17:46:04 // 88843
	Igen ez pontosabb magyarázat. :D
	
Piritu - 1.000.0002016-12-21 17:43:19 // 88842
	bakker lemaradt a vége....
gyorsabban kicsapódik a pára még mielőtt eloszlana a levegőben.
	
gyorsabban kicsapódik a pára még mielőtt eloszlana a levegőben.
Revitox2016-12-21 17:42:35 // 88841
	A motorból induló megeg randizik a hideggel és páralecsapódás kelezkezik.
Én így tudom....
	
Én így tudom....
Piritu - 1.000.0002016-12-21 17:42:13 // 88840
	Vízgőz mindig van, az elégetett szénhidrogén hidrogén részéből. Bizonyos körülmények közt lehet látni, mint a leheletet. Gyanúm, hogy hideg motornál alacsony a kipufogógáz hőmérséklete és gyorsabban kicsapódik a pára.
	
Shadin2016-12-21 17:20:59 // 88839
	Szeretnék feltenni egy valószínűleg banális kérdést...
Hidegben miért távozik vízgőz a kipufogón nem üzemmeleg motor esetében?
Honnan van?
Bocsi...
	
Hidegben miért távozik vízgőz a kipufogón nem üzemmeleg motor esetében?
Honnan van?
Bocsi...
ZoliNix2016-12-21 16:57:43 // 88838
	Nekem kb 2 hete kezdte. Hétvégén mindig ránézek a löttyökre, semmi változás.
Hosszabb állás után teljes szintet jelez, rövid után 1, max 2 csík hiányzik.
Szerintem megijedni nem kell de néha ki kell nyitni a motorháztetőt.
	
Hosszabb állás után teljes szintet jelez, rövid után 1, max 2 csík hiányzik.
Szerintem megijedni nem kell de néha ki kell nyitni a motorháztetőt.
konigla2016-12-21 16:46:41 // 88837
	A műszerfalon megjelenő olajszint érték mennyire megbízható? Nekem egy napon belül mutatta full-ra, aztán két oszlop hiányzott, majd egy. Nem álltam sem emelkedőn, sem lejtőn...
	
Giuntini2016-12-21 16:20:15 // 88836
	Lenne egy érdekes felvetésem! Valaki kiszámította százalékosan hogy regeneráláskor mennyi a teljesítményvesztés? Kell lenni teljesítményvesztésnek, hiszen a turbó is alacsonyabb nyomáson dolgozik.
	
Smith2016-12-21 15:13:07 // 88835
	Igen tudom, az övé is fent van de ez nem az volt. Ez egy titán ezüst SW volt, egész pontosan olyan felszereltséggel amit keresek, azon az értékhatáron belül amit az autóra szánok. Még Yani linkelte ide, akkor néztem meg, de sajnos nem volt idő hamarabb elmenni megnézni. 2 napon múlt :(
Sajnos elég nehéz ügy, pedig szerintem nem lövök nagyon alulra a pénzzel :(
Pityukoma autója is tetszik, csak árban nekem magas lenne most.
	
Sajnos elég nehéz ügy, pedig szerintem nem lövök nagyon alulra a pénzzel :(
Pityukoma autója is tetszik, csak árban nekem magas lenne most.
Liquid2016-12-21 15:06:23 // 88834
	Ezaz, viszont szerintem inkább a demo-t próbáld először, és ha majd az már rendesen működik, tudsz csatlakozni satöbbi, csak utána szórakozz tört verziókkal.
Nekem sok gondom volt velük, bár akkor még FES volt. Azért is vettem meg.
	
Nekem sok gondom volt velük, bár akkor még FES volt. Azért is vettem meg.
RomeoOne2016-12-21 15:01:25 // 88833
	
	
RomeoOne2016-12-21 14:55:52 // 88832
	Megnézem, hogy ncore boltban fent van-e :D
	
Liquid2016-12-21 14:46:45 // 88831
	laptopra MES, annak a demo verziója megfelelő hibakiolvasáshoz, meg hogy megismerd , eldöntsd kell-e, aztán 50EUR...
telefonra nemtudom
	
telefonra nemtudom
Online tag
1
		Vendég1
410





