Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002016-12-21 17:42:13 // 88840
Vízgőz mindig van, az elégetett szénhidrogén hidrogén részéből. Bizonyos körülmények közt lehet látni, mint a leheletet. Gyanúm, hogy hideg motornál alacsony a kipufogógáz hőmérséklete és gyorsabban kicsapódik a pára.
Shadin2016-12-21 17:20:59 // 88839
Szeretnék feltenni egy valószínűleg banális kérdést...

Hidegben miért távozik vízgőz a kipufogón nem üzemmeleg motor esetében?
Honnan van?

Bocsi...
ZoliNix2016-12-21 16:57:43 // 88838
Nekem kb 2 hete kezdte. Hétvégén mindig ránézek a löttyökre, semmi változás.
Hosszabb állás után teljes szintet jelez, rövid után 1, max 2 csík hiányzik.
Szerintem megijedni nem kell de néha ki kell nyitni a motorháztetőt.
konigla2016-12-21 16:46:41 // 88837
A műszerfalon megjelenő olajszint érték mennyire megbízható? Nekem egy napon belül mutatta full-ra, aztán két oszlop hiányzott, majd egy. Nem álltam sem emelkedőn, sem lejtőn...
Giuntini2016-12-21 16:20:15 // 88836
Lenne egy érdekes felvetésem! Valaki kiszámította százalékosan hogy regeneráláskor mennyi a teljesítményvesztés? Kell lenni teljesítményvesztésnek, hiszen a turbó is alacsonyabb nyomáson dolgozik.
Smith2016-12-21 15:13:07 // 88835
Igen tudom, az övé is fent van de ez nem az volt. Ez egy titán ezüst SW volt, egész pontosan olyan felszereltséggel amit keresek, azon az értékhatáron belül amit az autóra szánok. Még Yani linkelte ide, akkor néztem meg, de sajnos nem volt idő hamarabb elmenni megnézni. 2 napon múlt :(

Sajnos elég nehéz ügy, pedig szerintem nem lövök nagyon alulra a pénzzel :(

Pityukoma autója is tetszik, csak árban nekem magas lenne most.
Liquid2016-12-21 15:06:23 // 88834
Ezaz, viszont szerintem inkább a demo-t próbáld először, és ha majd az már rendesen működik, tudsz csatlakozni satöbbi, csak utána szórakozz tört verziókkal.
Nekem sok gondom volt velük, bár akkor még FES volt. Azért is vettem meg.
RomeoOne2016-12-21 15:01:25 // 88833
Ezeket találtam, jó ezek közül valamelyik?
RomeoOne2016-12-21 14:55:52 // 88832
Megnézem, hogy ncore boltban fent van-e :D
Liquid2016-12-21 14:46:45 // 88831
laptopra MES, annak a demo verziója megfelelő hibakiolvasáshoz, meg hogy megismerd , eldöntsd kell-e, aztán 50EUR...
telefonra nemtudom
RomeoOne2016-12-21 14:45:38 // 88830
Megjött az ELM327 csatim. Honnan töltsek le programot (és melyik verziót) a laptopra és a telefonra?
Köszi!
Kazes☻2016-12-21 14:43:12 // 88829
Ferke cartárs, Tárnok. :)
Giuntini2016-12-21 14:19:32 // 88827
Pityukomáé az!
Revitox2016-12-21 13:34:23 // 88825
Tud ajánlani alfás szerelőt Bp-n vagy környékén?
Szűrők és olajcsere ügyében.
Köszi
Smith2016-12-21 13:31:38 // 88824
Megelőztek, meg akartam nézni a titán ezüst TBi-t holnap, de már lecsapott rá valaki. :(

Nem egyszerű jó autót találni :(
Revitox2016-12-21 13:20:57 // 88823
Siker.
Az a mocsok kábel volt berögzítve és amiatt nem jött ki.

Csabi!..... Köszi a segítséget. :)
2. fotód segített.
Csabi2016-12-21 12:46:32 // 88822
Lőttem neked néhány képet, egyébként nagyon egyszerű a csere.
A könyvben el van írva (ez is) 35W-os izzó kell bele...
1. A motortérből egyszerűen cserélhető, a szélső kupakot lecsavarod...

2 így már látszik a D1S izzó foglalata

3. kiakasztod a két rögzítő drótot és már a kezedben is van az izzó

4 lehúzod a csatlakozót, amit rádugsz az újra és mehet vissza, ennyi! :)
Revitox2016-12-21 12:33:25 // 88821
Sya!
A 720 is bőven tökéletes.
Én is most nézegetem az akksikat és lemértem a helyét és a gyári adatokat kukkolva keresgélek.
Itt mazsolázz az adatok között. Lehet, hogy van benne megoszló dolgok, de az itt lévő rutinosabbak biztos észreveszik azt. :)
http://autokotua.com/muszaki/alfa-romeo/159/
Revitox2016-12-21 12:25:28 // 88820
Helló!
Csabinak köszönhetően segítségét, tényleg izzó a probléma.
Nos a kérdés az, hogy hogy a viharba tudom azt kiszedni? :) Én megmondom őszintén próbálkoztam ésszerű határokon belül.
Kérdésen ehhez ki kell szedni a lámpatestet? Vagy van neki valami trükje?
Vagy vigyem szervizbe.
A másik kérdésem h a könyv el 55W-ost ír de akárhól nézem 35w-os van mindenhol. Ilyenkor mi van? :)
Hány K-es izzót érdemes venni?
Üdv Mindenkinek!
Chianti2016-12-21 10:35:39 // 88818
Szintén zenész... Bár még csak 3 éves (ez a negyedik tele), de bírja. Nemrégiben megpróbáltam szétfeszegetni a tetejét, hogy feltöltsem deszt vízzel, egy regeneráló töltés miatt, de sajnos nem jött össze. Kapott ugyan egy töltést, de nem érzem hogy sokkal bikább lenne. Nyugodtabb lennék, ha sikerült volna bele deszt vizet varázsolni, de tönkretenni nem akartam. Mindenesetre egyelőre teszi a dolgát, szóval nekem is bevált az Exide.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-21 10:21:14 // 88817
valamit benéztél, a sprintmonitor szerint lehetetlen az 10,5 a valóságban :)))
ethanol2016-12-21 10:15:19 // 88816
Néhány napja négy éve, hogy nálam van a TBI. 89197 km alapján az átlagfogyasztás 9,7 L/100 km. Jó döntésnek érzem azóta is :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-12-21 07:19:33 // 88815
Exide Premium 72Ah 720A Nekem ez van benn. Minél nagyobb annál jobb :D
szlobod952016-12-21 01:40:22 // 88814
Sziasztok!

A 159-esembe (1.9 jtdm, 150le) akksicsere ideje jött el.
Jelenleg egy 540-es Banner van benne, ami nagyon gyenge.
A kérdés, hogy mekkora akksit ajánlotok, ugye a gyári az 600-as lenne.
Én az indítóáram miatt a Várta Silver típusában gondolkoztam. Abból esetleg elég a 630-as, vagy az eggyel nagyobb, méretben is nagyobb 740-es kéne? Beférne?

Köszi: Bence
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-20 19:05:15 // 88813
Ezért érdekes amit Tocsa linkelt a múltkor... Ezen az autón megcsinálták a váltó hűtő modot és most közel 800Nm-rel elbír!
Én 440Nm-t találtam mint méretezési nyomaték, több helyen is, ezért is írtam a múltkor, hogy óvatosan. :-) És ezért gondolkodok én is módosított váltó hűtésben ill. érzem is, hogy van egy pont amikor legjobb a váltó, és az pont a bemelegedett, de még nem átforrósodott állapot. Ha már forró, autópálya vagy hosszabb út után, alig észrevehetően, de csúnyább a váltás. Nagyon óvatos közlekedésben érezni csak, alacsonyabb fokozatokban, hogy kicsit "lökdös". Ha dinamikosan nyomom neki, úgy már nem adja ki, csak "busz" módban :-)

A box nekem is elvileg 480NM-re húzza, ami azért nem elhanyagolhatóan felette van a 440-nek. Úgyhogy ha programot kap, akkor olyat, ami alul 440NM-en megfogja a nyomatékcsúcsot és tartja amíg lehet. Szép lapos. A 146-nál is rettentő jól autózható lett, hogy inkább lapos görbére törekedtem, mint a maximum púpra 2000-nél.
Giuntini2016-12-20 18:20:55 // 88812
A nyomaték miatt vagyok inkább érdeklődő, mert a 2,4 400Nm nyomatèkkal rendelkezik az Aisin 480 Nm-re van méretezve.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-20 17:37:27 // 88811
Todok róla. EDC 16 (c39). Egyébként a dízel befecskendező rendszereik viszonylag tényleg a tartósabbak közül valók. Viszont tény, hogy nagyon sok terméknél a márkanév sem minőséget, sem tartósságot nem takar.
Norby2016-12-20 17:18:10 // 88810
Nem, küberl.

http://www.powertuning.hu/192-dizel-chip-tuningdoboz/541-kuberl-chip-tuningdoboz

még az 1,9 ben használtam, megörökölte a 2,4, de DPF kiíráskor feleslegessé vált.
Norby2016-12-20 17:15:27 // 88809
Nem tudom, kicsit kértem. 240 lehet.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-20 15:35:10 // 88808
nekem nincs bajom a boschfossal, semmivel sem rosszabb, mint más gyártó, olyat gyártanak amit kérnek tőlük...
yani🍀2016-12-20 14:42:17 // 88807
Az elég baj, mert a pl az ECU is az a 159-ben.
David | Centocinquantanove2016-12-20 14:27:53 // 88806
Én is így vagyok vele, de amikor hirtelen kell a cucc, mert használnád az autót, de mondjuk épp beszart az izzítógyertya vagy éppen akksi akkor nagyon sok helyen a BOSCH képviseli magát mint ismert márkát, meg azt kapsz könnyen, egyszerűen, gyorsan, mert az van mindenhol...
Mindenki tudja, hogy a BOSCH nagyon kevés dolgot gyárt maga, szinte mindent alvállalkozó cégekkel gyártat és a saját neve alatt futtatja... Legyen szó autóba szinte bármiről az ablaktörlőtől az akksin át a mindenféle elektromos könyükig.
Úgyis van legalább 100 dolog mindannyiunk alfájába ami bosch, hiába hányik tőle mindenki...
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-20 13:27:23 // 88805
Nálam Bosch= mosogatógép :-) Ott bizonyított, más téren kevésbé.
emGéza2016-12-20 13:09:49 // 88804
A legtöbb újonnan vásárolt aksinak nem tudni a gyártási idejét .
Nem mindegy , hogy mennyit áll , itt-ott .
A Jászakkun van gyártási idő , hét és év is , számokkal .
A Banner és a legtöbb betűkódos .

Nekem napelemes rendszeren van 6db akku , közel 700 Ah .
Banner , Jász , Perion .
Van ami 2005-ös . Időnként szétkötöm őket pár napra , majd rámérek és ,
tudja a 12,8 V-ot . Lehet az indítóárama nulla lenne ... De a nap tölti , én meg
átalakítva 220 V-ra használom erre , meg arra .
David | Centocinquantanove2016-12-20 12:35:44 // 88803
A bannert használtam minden nap munkába, sőt havi 4 hétvégéből 3x használtam legalább az egyik nap, mégis bedöglött elég hamar. Ja és egyszer már volt újraélesztve...
David | Centocinquantanove2016-12-20 12:33:16 // 88802
Első körben, sőt a másodikban is én is a gyári Magneti Marelli akksit kerestem, de sehol nem lehet kapni hirtelen amikor kell...
Van egy sejtésem, hogy a 2006-ban gyártódott autóm ilyen akksival gurult ki a gyárból és végül 2013 végén adta be a kulcsot, ami szerintem egy teljesen jó eredmény, figyelembe véve, hogy egy kissé alulméretezett akksi volt (52-es)...
Ezek tükrében racionális döntés lett volna...

A BOSCH névtől a hideg futkos a hátamon, de ha ez van akkor ez van...
Liquid2016-12-20 12:12:35 // 88801
Ha naponta használod akkor jobban bírja bármelyik.
Kolegám Ibizájában (10 éves) a gyári aksi van, naponta bejár vele melóba 15 km-ről, semmi gondja, egészen addig amíg nem áll pár napot...
Az én aksi problémáim is ott kezdődtek, hogy hűvösben 2 nap után már nem indult el, ha nem volt csepptöltőn.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-20 12:06:47 // 88800
Akkor nekem csak fekete 'nóném' aksit szabad vennem :-) A TD-ben az van, amivel vettük. Senki semmit nem tud róla, nincs felirata. Ellenben 5 éve bírja a napi sokszor indítós városi felhasználást gond nélkül. -7-ben is frissen teker egyet és már jár a motor. Hogy azelőtt miben volt és mennyi ideig, azt csak a jóég tudja :-)
Liquid2016-12-20 11:45:46 // 88799
Én se cseréltem soha, de a szerelő/szervíz igen :)
Nem feltétlenül vagy ufo, csupán pont úgy és annyit használtad mindegyik kocsidat hogy neked nem kellett cserélned.
Hozzáteszem, hogy sajna sokan vannak akik csak hellyel-közzel, meg műszaki előtt végeztetik a szervizeket, ojacsere és minden más included.
Bár továbbra se értem mit vitázunk egy kötelező karbantratáson :)
Giuntini2016-12-20 11:43:17 // 88798
Ez csak saját tapasztalat! Aztán lehet, higy van akinek meg az Exide kuka. Nekem három találkozasom volt a Bannerrel. Köszönöm, több esélyt a részemről többé nem kap.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-12-20 11:11:10 // 88797
Bátyám 11 éve vett egy brutális indító áramos Banner aksit mert autó hifihez kellett az erő, 10 évet bírt az aksi. igaz 11 éve volt 32eft lehet egyedi eset de én nem írnám le a Bannert :)
tirex2016-12-20 10:55:57 // 88796
Na összefoglalom a fékfolyadék témát. Ha valaki eszetlenül megy és szarrá tapossa a féket az cserélni fog fékolajat tuti, é az csak a jobbik eset. De szerpentinen az amatőrök vagy a versenyszelleműek fékpofát is szarrá égethetik és elmegy a fékhatás. Ez addig vicces míg valaki egy kanyarban le nem lök a szakadékba egy családot. Én életemben még féktárcsát se cseréltem, lehet ufo vagyok.
mex862016-12-20 09:33:15 // 88795
anno Varta Silver vált be nekem, 6évet birt és azzal lett eladva az autó, még jó volt...
pár éve meg Gigawatt-ot veszek, állítólag Bosch által gyártott, sok helyen cikkszámra is ugyanazt hozza. csak az ára nem az.
eddig bevált

motorba meg kínai AGM-eseket szoktam venni, ott úgyis megkotlik a drága is ha olyanja van
David | Centocinquantanove2016-12-20 09:28:57 // 88794
BOSCH Silver S4 lett a kiválasztott...
Elég jókat írtak róla.
Giuntini2016-12-20 09:28:49 // 88793
Egyszer még a Croma TD-be azt (Banner) tettem a Bosch-ok után, másfél évet bírt ki. Annak idején a céges Suzukiba is az lett téve, egy évet bírt.
Én a Mareát Exide (eredeti olasz volt) prémium akksival vettem, 5 évet bírt ki. Akkor megfogadtam, hogy csakis Exide-t veszek a továbbiakban. 5év után itt vettem Exide prémiumot, az is 5 évet bírt. Megint Exide-tettem bele, de utána hamar eladtam a Mareát mert jött ez a gyönyörűség. Ebben Banner volt, állítólag egészen friss volt (osztrák hazaszeretet), a tavaly télen a részecskeszűrő tisztításnal adta meg magát két év után Szatyi műhelyében, de már előtte érezhető volt. Ennyit a Bannerről. Természetesen Exide prémium került bele. A jón ne változtass...!
Kócosw2016-12-20 09:11:29 // 88792
Nekem a thesisben fogyott el a fek ,igez meg nem forrott fel de erezhetöen elfogyott.Olasz szerpentieneken kergettem a balnat , parommal 3 szor kellett megallni hogy hät na..felfordult a gyomra... mindig mire lenyomtam valakit visszaelözött par perc mulva..azt hihette szorakozom vele...
szar erzes mikor nem ugy fog a fek ahogy kene.A 156 on meg sajna nagyon hamar elfogy a gyari...lehet elöbb tuobb kene vmi nagyobb ra..
RomeoOne2016-12-20 09:11:00 // 88791
Nekem is az van a kocsiban, előtte cserélte az előző tulaj, hogy megvettem tőle. Megláttam, na mondom, biztos a hazaszeretet dolgozott benne és azért támogatta a hazait. Biztos nem azért, mert olcsó :D
De eddig még hibátlanul teszi a dolgát. Kérdés, meddig majd.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak