Liquid2016-12-19 21:09:26 // 88740
van rá műszer amivel lehet mérni a "megfelelőségét"
Piritu - 1.000.0002016-12-19 21:09:12 // 88739
A tartály teteje nem zár légmentesen...
Haddel2016-12-19 21:08:52 // 88738
Köszi😃 Buli van Holnap dolgozok utoljára idén😃 Sőt ,január közepéig😃
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-19 21:08:34 // 88737
hol kap levegőt? :)
Piritu - 1.000.0002016-12-19 21:08:21 // 88736
Liquid2016-12-19 21:08:15 // 88735
Nagyon rosszul gondolod, hogy nem kell cserélni. Sőt olajat se cserélj mert minek :)
Max. 2-3 évente illik cserélni, vagy legalábbis beméretni. Az el tud használódni.
Max. 2-3 évente illik cserélni, vagy legalábbis beméretni. Az el tud használódni.
Piritu - 1.000.0002016-12-19 21:06:13 // 88734
Muszáj volt, mert különben senki sem foglalkozna vele. Igazából akkor érezni a különbséget, ha sokat fékezel és felmelegszik a fékolaj. Mondjuk egy lejtőn, szerpentinen lefelé.
A cseréhez nem kell szervizbe menni, én is itthon csinálom. A sok év után leeresztett olaj sokkal sötétebb is, mint az új.
A cseréhez nem kell szervizbe menni, én is itthon csinálom. A sok év után leeresztett olaj sokkal sötétebb is, mint az új.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-12-19 21:03:56 // 88733
Lehet hogy a szervíz jót röhög. Én Nem röhögtem olyan jó mikor a 156 om a soha nem cserélt fékolaj miatt az abs tömbben az egyik szelepet leragadt és a nyomás miatt ki nyírta a főfékmunkahengerem, aztán jöhettem haza kézifékkel Balatonalmádiról Győrig. Ennyit arról hogy nem kell azt cserélni. Mikor meg vettem az 59-et egyből cseréltettem azt is Csőrivel . Nem egy nagy tétel .
Kazes☻2016-12-19 21:00:19 // 88732
Azért nem légmentesen zárt...! :)
Haddel2016-12-19 20:55:28 // 88730
Bocs a helyesirásért,már pár sör legurult😃😃
yani🍀2016-12-19 20:54:17 // 88729
Én motorozom is, ott sokkal hamarabb észrevenni, hogy öregszik a fékfolyadék. Nincs ez másként az autónál sem.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-19 20:54:04 // 88728
most őszintén kinek esett be eddig a pedál, mert nem cserélt fékolajat 3-4 évente? Egyéb iránt le szoktam cseréltetni, mert ezt írják de pl Faterom sosem cserélt a 8 éves autójában.. egy zárt rendszerben, hogyan érintkezik a levegővel a fékolaj?
Haddel2016-12-19 20:52:50 // 88727
Pár éve karácsonykor haveromék hoztak fel Debrecenből Pestre a Passátjukkal . Már Bpest határában furán viselkedett az autó ,alig akart menni . Akkoriban a Parlament mögött laktam ,ott kiraktak ,és onnan a parkolóból a kocsi nem bírt elindulni. Hívta a szerelőjét ,el is trélerezték a műhelybe. A fékfolyadékben összegyült víz megfagyott ,és nem engedte ki a féket. A Pasat akkorvolt vagy,6-7 éves ,és mondta a srác ,hogy neki senki nem mondta hogy cserélni kéne a fékfolyadékot.
Max ,3 évente ajánlott.
Max ,3 évente ajánlott.
berobbantam2016-12-19 20:52:24 // 88726
Én szervízben nem cseréltetném.Ott annyi a csere,hogy a tartálybol leszívják azt az 1-2 decit és öntenek bele másikat.Egyébként ha jól emlékszek a karbantartási tervben is benne van.Amugy meg pár ezer forintrol beszélünk:)
tirex2016-12-19 20:46:53 // 88725
Szép levezetés, muszály volt mert kb a kutya se venné különben. Mennyi fékfolyadék fogyna egyébként? Most a laikusok elgondolkodnak, futás fékolAjcserére. A szerviz meg jót röhög.
yani🍀2016-12-19 20:41:14 // 88724
2-3 évente illik cserélni.
yani🍀2016-12-19 20:40:06 // 88723
"A fékfolyadék „higroszkopikus” (nedvszívó), ami azt jelenti, hogy amikor az autó áll, a fékfolyadék a levegőből vizet szív magába. Ennek a veszélye az, hogy a fékfolyadék forráspontja 100 °C feletti, ezen a hőmérsékleten viszont a víz már elpárolog, gőzbuborékok keletkeznek, amik összenyomhatók, így a rendszer már nem tudja biztosítani a megfelelő féknyomást. A legrosszabb esetben fékezéskor a fékpedál beesik, a vezető a "semmibe lép""
tirex2016-12-19 20:36:03 // 88722
Fékfolyadék csere?! Jézus! Mi jön még? Cseréltessük ki évente a kerekekben levegőt mert a frisslevegővel jobb a tapadás? Nemá!
Csabi2016-12-19 18:26:06 // 88721
Milyen box, novitec?
Giuntini2016-12-19 17:57:03 // 88720
A TI mennyire van felhúzva?
Norby2016-12-19 17:50:29 // 88719
Mármint a box :)
Norby2016-12-19 17:25:06 // 88718
Na nehogy azt modjuk már, hogy azért van alattunk a 200 le, mert jól hangzik.
Ennyit ki kell annak a vasnak birni.
Az előző nem volt írva, csak box :)
Megvan még, ha valakit érdekel.
Ennyit ki kell annak a vasnak birni.
Az előző nem volt írva, csak box :)
Megvan még, ha valakit érdekel.
ProdyG2016-12-19 16:44:27 // 88717
Éves szervizre viszem most a kocsit, csináltam egy listát, azokról az állandó dolgokról, amikre az évek során oda akarok majd figyelni:
- motorolaj + szűrő
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- üzemanyagszűrő
- hűtőfolyadék bemérés
- vezérlés csere (tavaly volt)
- váltóolaj csere (tavaly volt)
- szervo-olaj csere (kell ez?)
- fékfolyadék csere (hány évente javasolt?)
A kérdésem: mit hagytam ki? :)
köszi!
- motorolaj + szűrő
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- üzemanyagszűrő
- hűtőfolyadék bemérés
- vezérlés csere (tavaly volt)
- váltóolaj csere (tavaly volt)
- szervo-olaj csere (kell ez?)
- fékfolyadék csere (hány évente javasolt?)
A kérdésem: mit hagytam ki? :)
köszi!
Giuntini2016-12-19 15:35:18 // 88716
Lehet, sőt, magyom tud ugrani. De én is kímélem a váltót. Figyelem, mikor a gyalogoknak elkezd villogni a zöld, mikor pirosra vált, már engedem fel a féket, elkezd kúszni, és zölldnél már megindulok. Én ezt étzem, hogy ez fekszik neki. Az odataposás szerintem nem az automata műfaja. Tudja és meg is indul, de van egy érzésem, hogy ártanék a váltónak. Soha nem állok rá az előttem lévőre, hogy a kúszást előbb meg tudjam kezdeni. Én mindig adok egérutat az előttem állóknak, mert akadályoznák a felváltást a magasabb fokozatba. Másképp kell automataval vezetni.
Liquid2016-12-19 15:05:08 // 88715
Norby küldte KUL-on :)
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-19 14:51:40 // 88714
Automatával lehet egyáltalán? Mármint rendesen elrajtolni. Én még nem mertem, nehogy agyonüssem a váltót. :-) Mondjuk annyira nem is hiányzik, városban 50km-t ha mentem összesen eddig.
Én is tervezem lehúzgálni a boxot, hogy úgy milyen. Föci barátom felkészített, hogy "nem fog tetszeni". :-)
Én is tervezem lehúzgálni a boxot, hogy úgy milyen. Föci barátom felkészített, hogy "nem fog tetszeni". :-)
David | Centocinquantanove2016-12-19 14:20:47 // 88713
Egy hete, ahogy a komolyabb hidegek kezdtek beállni, észrevettem, hogy hidegen elsőre ugyan, de nehézkesen röffen be az autó.
Mivel mindig elsőre röffent nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget.
A mai nap reggelre viszont már annyira megfáradt az akksi, hogy izzítás után a gombnyomásra egyből kialudt minden a műszerfalon, az indítómotor egyet sem tudott forogni. A komputer kicsit be is gajdult kicsit, még részecskeszűrő eldugulás hibát is jelzett (Anti-pollution filter clogged), pedig utoljára úgy lett eltéve az autó, hogy éppen befejezte a regenerálást.
Vettem egy új akksit, munka után csere, remélem csak az lesz a baja és nem pedig valami DPF...
Mivel mindig elsőre röffent nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget.
A mai nap reggelre viszont már annyira megfáradt az akksi, hogy izzítás után a gombnyomásra egyből kialudt minden a műszerfalon, az indítómotor egyet sem tudott forogni. A komputer kicsit be is gajdult kicsit, még részecskeszűrő eldugulás hibát is jelzett (Anti-pollution filter clogged), pedig utoljára úgy lett eltéve az autó, hogy éppen befejezte a regenerálást.
Vettem egy új akksit, munka után csere, remélem csak az lesz a baja és nem pedig valami DPF...
Liquid2016-12-19 14:09:09 // 88712
Na majd a VTT-re hozok gyári programot aztán felrakjuk az enyémre és kipróbáljuk :)
Giuntini2016-12-19 14:03:03 // 88711
Erre én is kíváncsi vagyok. Én nem szoktam lámpás gxorsulásokat csinálni, mert nem méltó ehhez a nagy vashoz. Viszont bármilyen helyzetben odalépsz, nagyon tol, de ezt neked nem kell magyaráznom. Kíváncsi lennék egy nem chippelt 2,4-re, mert Norby régi autóját vezettem, de úgy emlékszem annak a progija is írva volt. Ezért nem éreztem sohasem túlsúlyosnak ezt az autót. Tudom, és ezt olvastam, nagyon kevés 2,4 van, amelyik nincs írva.
yani🍀2016-12-19 13:04:58 // 88709
Majd megejtjük vakahol:-)
Piritu - 1.000.0002016-12-19 13:03:54 // 88708
Csak felkeltem egyet Amorézni :-)
mex862016-12-19 12:52:40 // 88707
én is pont erre gondoltam :)
enyém anno pedig manuál volt egy nagy csalódás volt a remapos 2.4 10v 166 után
bár az is kiderült h az én 159em meg gyengébb volt a gyárinál is mert a t.nyomás picit később jött meg kevesebb volt (turbocsere után nem volt a geo beállitva rendesen)
enyém anno pedig manuál volt egy nagy csalódás volt a remapos 2.4 10v 166 után
bár az is kiderült h az én 159em meg gyengébb volt a gyárinál is mert a t.nyomás picit később jött meg kevesebb volt (turbocsere után nem volt a geo beállitva rendesen)
Dömpi (il dottore)2016-12-19 12:43:03 // 88706
kétlem. volt, hogy a Balatonon, tűző napon (35 fok +) dobta a hibát, de mindig indításkor.
Csabi egyszer utánajárt külföldi fórumokon...van rá valami okosság, egyszer asszem le is írta.
Csabi egyszer utánajárt külföldi fórumokon...van rá valami okosság, egyszer asszem le is írta.
Liquid2016-12-19 12:28:38 // 88705
Jó lenne egyszer tolni egy autópályás tesztet, kíváncsi lennék hogy jönne ki. Márminthogy nagyobb sebességről indulva mit mutatna gyorsulásban egy boxos Tibi meg egy csippelt 2.4. Mert 0-100-on jobb volt a dízel, de az csak egy része az egésznek.
Giuntini2016-12-19 12:21:42 // 88704
Pisti és Zoli is ezen a véleményen volt mikor kipróbálták. Mondom, Yani Tibijét nem éreztem fickósabbnak. Csak a váltó miatt van gomdom egy kicsit, remélem a nyomaték nincs nagyon megemelve. Alapból fúrt a motor, tehát az is rátesz. Én amíg nem éri el a 90 fokot nagyon csínján bánok vele, de most ennek tudatában mégjobban figyelek.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-19 11:56:28 // 88703
párás idő befolyásolja? vagy bármi?
Dömpi (il dottore)2016-12-19 11:51:05 // 88702
ha nem lenne mindig dobná a hibát? Vagy nem? 6 hónapig jü az előtét ellenállás, utána egyszer csak elromlik, majd megjavul?
Hogy van ez?
Vagy cseréljek?
Mennyibe kerül?
Hogy van ez?
Vagy cseréljek?
Mennyibe kerül?
Dömpi (il dottore)2016-12-19 11:49:29 // 88701
ja...de törlöm MES-el, utána fél évig nem jön elő
Kócosw2016-12-19 10:49:33 // 88700
Nekem 8,5 alatt sosem evett.tan egyketszer amikor aludtam esetleg vezetes közben :)
RomeoOne2016-12-19 10:17:16 // 88699
Ez check engine-es hiba?
Liquid2016-12-19 10:11:44 // 88698
Így viszont már érthető miért mondod mindig hogy elképesztően megy :) Mert azért gyári programmal a 2.4 se egy muscle-car, de így már vágom.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-19 09:52:20 // 88697
ventillátor előtétellenállás rendben van?
Dömpi (il dottore)2016-12-19 09:42:55 // 88696
Miért dobja ki évente egyszer-kétszer teljesen random a P0480-as hibakódot (hűtőventillátor vezérlés túlfesz)?
És persze mindig olyankor, amikor valamilyen alfás összejövetelre igyekszünk aznap!
Teljesen kész vagyok az Arkangyaltól ilyenkor!
És persze mindig olyankor, amikor valamilyen alfás összejövetelre igyekszünk aznap!
Teljesen kész vagyok az Arkangyaltól ilyenkor!
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-19 09:39:01 // 88695
nagyon egyszerű a történet részemről januárban bele ülök a 110e km-es 2.0-ába nekem ott a mérce, mindig ugyan azon az úton járok ugyan abban a stílusban az nem hazudik :)
Egyéb iránt engem nem zavar hogy most 6-7 vagy 8L a fogyi csak tényként közlöm, biztos le lehet vinni 7 alá is csak az nem az én idegrendszeremnek való, mikor a falu és Szvár között 70-nel megy az autóoszlop nekik tuti csoda fogyijuk van :)
Egyéb iránt engem nem zavar hogy most 6-7 vagy 8L a fogyi csak tényként közlöm, biztos le lehet vinni 7 alá is csak az nem az én idegrendszeremnek való, mikor a falu és Szvár között 70-nel megy az autóoszlop nekik tuti csoda fogyijuk van :)
Liquid2016-12-19 09:30:13 // 88694
Megnéztem a statisztikámat és 8,08 volt a legjobb (Győr-Bécs oda vissza, erre konkrétan emlékszem), a legrosszabb 11,23.
A KUL-ról nincs átlagom, csak annyi előtte és utána tankoltam, 9,95 lett.
Szombaton megfigyeltem, hogy 150-nél 9,6,-9,8-at mutatott a pillanatnyi fogyimérő.
A KUL-ról nincs átlagom, csak annyi előtte és utána tankoltam, 9,95 lett.
Szombaton megfigyeltem, hogy 150-nél 9,6,-9,8-at mutatott a pillanatnyi fogyimérő.
Shadin2016-12-19 09:06:15 // 88693
Ezek után nekem is át kell értékelnem mi a sportos és a nyugger stílus között a különbség. Lehet h elfogult vagyok magammal és a második csoportot képviselem...
:-(
Én is csináltam már városi hiszti után padlógázas (tényleg) hazafutást ami vége egy 8,5-ös fogyi lett, de tényleg nem lehet az autónak folyamatosan így taposni egy egész tankon keresztül. A mérőkém korrektül mér BTW.
Meg ua. etapon ilyet is tudok:
A KUL-os fogyi lett minden idők második legrosszabbja 8,15-es átlaggal.
:-(
Én is csináltam már városi hiszti után padlógázas (tényleg) hazafutást ami vége egy 8,5-ös fogyi lett, de tényleg nem lehet az autónak folyamatosan így taposni egy egész tankon keresztül. A mérőkém korrektül mér BTW.
Meg ua. etapon ilyet is tudok:
A KUL-os fogyi lett minden idők második legrosszabbja 8,15-es átlaggal.
RomeoOne2016-12-19 08:49:26 // 88692
Akkor szerencsére az enyém is a jó szériák közé tartozik, mert az sem torkos :)
Mondjuk az itteni hozzászólások alapján lehet, hogy máshogy definiáljuk a sportos vezetést. Én akkor inkább úgy mondom, hogy dinamikusan vezetek. De ha Shadinnak sem eszik 8,5-et, akkor megnyugodtam, hogy nem én vagyok nyugger.
Mondjuk az itteni hozzászólások alapján lehet, hogy máshogy definiáljuk a sportos vezetést. Én akkor inkább úgy mondom, hogy dinamikusan vezetek. De ha Shadinnak sem eszik 8,5-et, akkor megnyugodtam, hogy nem én vagyok nyugger.
RomeoOne2016-12-19 08:45:51 // 88691
Meg kéne írni azt a dízelt, soha többé nem fogsz gőzmozdonyra asszociálni :)