Fórum >> Típusok >> 159

droberto2016-03-13 13:14:54 // 79964
Nem a DPF tett rosszat a 2.4-nek, hanem az, hogy a Seléniának nem volt 40-es olajból csak B-s (magas SAPS, kén, foszfor, és szulfáthamu tartalmú).
droberto2016-03-13 13:06:55 // 79963
A DPF nem felbontja, elaprózza a részecskéket, hanem kiszűri őket. Pont ezek kiszűrésére találták ki. Alapvetően nem azért van, hogy ne füstöljön a diesel. A használatának az oka az, hogy a korszerű 2. generációs CR dieselek befecskendezési nyomása igen magas, ezáltal az befecskendezett üzemanyag részecskék aprók. A mikronos üzemanyag permet égése pedig mikronos égésterméket eredményez. Ezeket a pici részecskéket már nem tudja a tüdő megszűrni. Ami pedig még nagyobb baj, hogy az apró részecskék felülete egységnyi elégetett üzemany mennyiségre vetítve többszöröse a nagy részecskékének, mely felületre még több rákkeltő vegyület tapad rá. Na ezért kell a részecskeszűrő!

Kb. már 10 féle tanulmányt belinkeltem erről, de egyes körök még mindig ezt a baromságot szajkózzák. Nincs összeesküvés, a DPF jó célt szolgál, legfeljebb megvalósítás az E4-nél még nem sikerült tökéletesen. A 90-es évek katalizátorai sem volt még olyan tartósak mint a maiak.
Giuntini2016-03-13 12:54:10 // 79962
Köszi neked is Robi! Tudjátok, hogy milyen fantasztikus az autóm, hiszen szinte benzines hangja van a motornak, és ezért most már nem tudom, mit csináljak vele. Megfordult a fejemben, hogy eladom, de azzal semmit nem oldanék meg. Csak hatalmasat buknék rajta! Magamnak csináltattam meg! Csak amikor tegnap is a Ford Mondeo beleáll a seggembe, és az Alfa nem megy 200 lóval, az már nagyon idegesítő, és mellette enyhén megalázó. Ilyenkor mondják, hogy szarrolasz.
Giuntini2016-03-13 12:48:36 // 79961
Köszi Zoli!! Hidd el, nem kenyerem nekem sem a kukába dobás, a végsőkig elmegyek, de ez már hallatlan! Egr falazás óta a rángatás megszűnt nagyobb sebességnél. A motornak fantasztikus hangja van, és Pityukoma amikor kipróbálta Szigetszentmiklóson semmit sem vett észre ebből az egészből. Szerintem a DPF áteresztő keresztmetszete annyira leszűkült, hogy ahogy tömődik el, mindig rosszabb, és rosszabb. regen után jobb, és ahogy ismét normál eltömődés van, egyre jobban tömíti el. Ki lett mosva, de lehet, hogy a rossz Egr miatt újra eltömődött. Vagy már annyira rossz, hogy nem tudom.... Az is bekevert, hogy ez az egész a Shell üzemanyag tankolása után következett be. Semmi előjel előtte nem volt. Bár nem igaz, mert egyszer ősszel, az érdi emelkedőn el kellett vissza kapcsolgatni, majd vissza hatba, és újra ötbe. Utána még sokáig jó volt. December elején kezdődött a tankolás után. Elfogadom, jövő héten mikor van időd, mérjünk rá. Ez így már tarthatatlan állapot, a hibakódok kitörlése, majd utána ismét előjön. Vagy kidobom a Dpf-et, vagy valami normális megoldás. De az, hogy ismét százezreket költsek új Egr-re, és új Dpf-re, az már nem megy. Ha a turbó geometriájának gondja lenne, akkor 150-nél nem állna szög 0.8-on, és amikor lenyomom a gázt, felmegy 1.4-re. Csak nem megy az autó, úgy ahogy kellene. 170-nél nem megy többet, van amikor annyit sem, aztán megindul, majd hirtelen érzem, hogy nem akar menni megint. Érzem, hogy az erő megvan, mégis iszonyúan lefojtja valami. És kormol. nem iszonyúan, de kormol. Egy csöpp korom se jött belőle ki soha. A kipufogó nagyon szépen nézett ki, szinte szürke volt. Ezer százalék, hogy az a rohadt Dpf, csak nem tudom, merre tovább... A mérleg másik nyelve, hogy a 2.4-nek nagyon rosszat tett a Dpf. Igazából 40-es olaj kellene bele, a Dpf miatt kell beletenni 30-ast. Szerintem a rengeteg motorhalál a 2.4-nél az elhibázott Dpf miatt van. Nem én vagyok az egyedüli aki így járt, csak én jártam a lehető legrosszabbul. van aki "csak" egy hf-el megúszta. Mindenesetre még szeretnék adni neki egy utolsó esélyt. Mérjünk akkor rá, nézzük meg a turbo geometriáját, hogy mindent ki tudjunk zárni.
Csabi2016-03-13 12:48:07 // 79960
És a szűretlen kicsi és nagy korom részecskék azok jöhetnek? Na ne már...nem beszélve a vizuális látványról ami eléggé illúzióromboló egy 159 esetében.
Akár tetszik akár nem, k.rva gáz amikor egy ilyen kategóriájú autó okádja magából a fekete kormot egy komolyabb gyorsításra...
A "jó programmal nem fűstől" esti mesén meg már túl vagyunk...:)
Hardy2016-03-13 12:47:11 // 79959
Szerintem egy próba körre kérj kölcsön egy DPF et. Aztán meglátod.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 12:32:22 // 79957
mindegyik alkatrész gyári mivel gyárban gyártják nem a sufniban :DDD egyébként meg az MTS a gyári DPF, mint az EGR-ből a Pierburg ...nincs Alfa vagy Fiat EGR vagy DPF :P
W.2016-03-13 12:30:57 // 79956
Bizony, bizony! Korábban elmondtam már itt is, hogy a szűrt, kisebb szemcsék sokkal károsabbak a légutakra! Csak ezt valahogy elfelejtették reklámozni, aminek hátterében nyilvánvalóan komoly üzleti érdekek állnak a gyárak részéről! Egyszóval: DPF ki!
droberto2016-03-13 12:30:21 // 79955
Én is szívesen segítelek amiben tudlak. Ha felém jársz rád mérek szívesen. Kapunk számokat, amiket jól kielemzünk, aztán majd meglátjuk mire megyünk. :)
Ha szükség van bármikor rendelkezésre bocsájtom tapasztalataimat. És nem vagyok az a dobjuk ki, vegyünk újat elv követője. Imádok karbantartani, hobbim az elhasználódási idő végtelenbe nyújtása! :)))
Shadin2016-03-13 12:10:19 // 79954
Emil! Szerintem nem azért költöttél erre az autóra, hogy itt add fel. Tudom, hogy gáz érzés, beszéltünk róla, de és azért megnézném azokat a nyomásértékeket. Odagurulsz és megnézzük, ez pontos infót fog adni a DPF-ről. Kismillió oldal foglalkozik a DPF javításáról, Robi kifújatta, nem kicsit, ellenben nagyon:-) Van aki szétvágja és tisztítja, csak MO-n dívik a kukába dobni. És nem biztos hogy rossz, de legalábbis nem ilyen rapszodikusan működne az autó, ha rossz lenne. Van légtömegmérőm, tudunk cserélgetni komponenseket, van endoszkópom és vákuumpumpám, tudunk geometriát nézni, stb...
Alfonis2016-03-13 11:53:58 // 79953
ja tehát a 8V kevesebbet fogyaszt. :) ráadásul nekem az ECO van. :) épp az utóbbi időben méregettem, a valós fogyi. 6,3 liter körül van.
autópályán 130-140 el GPS szerint. kevés várossal ...
Csak város lenne vagy 9. 8 valamennyi...
ekkora súlyhoz szerintem ez jó :)
Giuntini2016-03-13 11:33:13 // 79952
De sajnos van! Most utánanéztem a dolgoknak az olasz oldalakon. Ott egyértelműen szedik ki belőle a Dpf-eket. A gyári új cserénél 700 € költséggel számolnak. Gondolom az utángyártott Dpf annyit ér, mint az utángyártott Egr. Igazából a helyettesítő csövekkel van elárasztva minden oldal. Nem akarok már se időt, se pénzt áldozni. Most lett elegem mindenből. Ha valaki azzal foglalkozott, hogy gyári állapotban legyen az autó, az én voltam. Egy ilyen sz@r részecske szűrő teljesen kikészíti az embert, és felőrli valamiben a hitét. Ki fogom ba...ni a francba, az lesz a vége. Lehet továbbmenni a hibakereséssel, csak van e értelme? A turbo jó, a nyomás felépül, és tartja. A motor gyakorlatilag új. A szívósor gyári új. A részecskeszűrő teljesen tönkretesz mindent. Most tegyek be egy csövet, utána ha jó, akkor rendeljek egy új gyári részecskeszűrőt, új Egr-el. Százezrekért? Most már belefáradtam, csak megy rá a nem létező pénzem, és az autó most semmi örömet nem ad.

Mondjátok a környezetvédelmet! Mostanában mutatták ki, hogy a részecskék nélküli károsanyaggal nem tud mit kezdeni a tüdő. Azt beszívja, míg a részecskék szűrése nélkül az emberi tüdő ellenállóbb. Akkor hol van az igazság? Most tényleg ebbe az egészbe belefáradtam, senki nem költött ennyit az autójára, én valóban azt akartam, hogy úgy működjön, ahogy meg van írva. Csak el kell gondolkoznia az embernek, mi az a határ, amíg mind anyagilag, mind idegileg el lehet menni.
droberto2016-03-13 10:55:58 // 79951
Láttam. :)
A benzin égése során is keletkeznek sötét színű részecskék, amik lejutnak az olajba. :)
Piritu - 1.000.0002016-03-13 10:51:45 // 79950
Nem Selénia Star kell bele?
A 20k nem 5W40, hanem 10W40-es.
Piritu - 1.000.0002016-03-13 10:47:19 // 79948
Írsz Erhardnak és megküldi a jót :-)
Piritu - 1.000.0002016-03-13 10:46:40 // 79947
Így van. Most mindezt "visszafelé" élem meg a Giuval. Motor ugyan az, de van -3 mázsa. Ami a 159-nél bőven elég volt, most néha már sok is :-)))
(Remélem tegnap nem fényképeztek le egy sima, kicsit hosszabbra sikerült kigyorsítás miatt.)
Piritu - 1.000.0002016-03-13 10:43:05 // 79946
Nem gázolajos a motor...
Piritu - 1.000.0002016-03-13 10:42:30 // 79945
Nem ártana utána nézni az előző gazdi karbantartási szokásainak.
Dieseleknél természetes,ha hamar feketedik a lebegő korom miatt, benzinesnél - szerintem - már nem annyira. Lehet, hogy a korábbi ritka (vagy a nem belevaló olajjal történt) olajcserék miatt sok szmötyit tud feloldani a friss olaj.
yani🍀2016-03-13 10:40:29 // 79944
Az egyik kulcsom 3-4 nap alatt lemeríti az elemet. Rámértem, folyamatosan 1,5mA eszik. Egyik gomb sincs letapadva. Korábban vettem egy bontott kulcsot, de az értelemszerűen nem jó az enyémhez. Otthoni körülmények között lehet tanítani, hogy vigye az enyémet?
Piritu - 1.000.0002016-03-13 10:38:24 // 79943
Nálam is érdekes a szitu, mert a korábbi TS-eim csipegették. A Spider meg nem. Szóval azért nézegetem szorgalmasan, mert így 4x ezer után is nehéz elhinni, hogy milyen kevés fogy :-DD
Kikkó2016-03-13 10:36:12 // 79942
Igazad lett. Ma reggelre a számítógép is észlelte, hogy töltént utántöltés, és két egységgel többet mutatott. A nívópálca szerint is egy osztásnyival a max szint alatt volt az olajszint. Így töltöttem utána még egy kicsit.
Szóval a gépkönyv kicsit sántít, és nem öt perccel, hanem legalább 12 órával leállítás után érdemes nézni az olajszintet, különben egymásnak és a józan paraszti észnek is ellentmondó mérési eredmény jelentkezik a nívópálcánál.
Ha tényleg csak fél liter olajat evett meg 5000 km alatt, az nagyon jó. A kézikönyv szerint ennyi fogyasztás 1000 km alatt is még normális.Többségében pályán mennek bele a km-ek. Selénia 20k 5w40 van benne.
Shadin2016-03-13 10:10:51 // 79941
Nincs rossz, vagy javíthatatlan DPF.
A nézeted (szerintem) rossz hozzáállást tükröz.
Az is kisimul majd, akinek 90%-kal nagyobb esélyt adtál ezzel :-(

Továbbra is állítom, hogy a hibafelderítés és a kibelezés két külön téma.
Robi is vissza tudta hozni a halálból a DPF-ét kvázi ingyen, de egy új sem a világ vége Erhard szerint.

És abba már bele se menjünk, hogy mi mindenbe mentem bele ill. próbáltam ki a témában.
Giuntini2016-03-13 10:07:22 // 79940
Nem soha. De a motor tökéletesen megy. Ez azóta van miután betankoltam a Shell V power üzemanyagát. Rögtön elkezdett rángatni. Aztán lehet hogy a Dpf dolog egy hosszabb folyamat volt. Ez akkor jelentkezik, amikor az autópályán megyek, ahol már elképzelhető hogy nagyon leszűkül aDpf áteresztő kèpessége. A tempomat is emiatt tilthat le.
Shadin2016-03-13 10:02:30 // 79939
Elérkeztünk arra a pontra amit soha nem akartunk elérni :-(
forrasr2016-03-13 08:17:52 // 79938
volt ilyen gondod a felújítás előtt is?
Balázs156SW2016-03-13 06:12:20 // 79937
Van 159 SW-hez egy csomagtartó rolóm. Ha valakit érdekelne...
Giuntini2016-03-13 00:57:43 // 79936
Nem tudom. Állandóan a kipufogó gázzal kapcsolatos hibákat írta ki. Egyik ismerősöm jár a BMW-vel hasonló helyzetben mint én. Kimosták a részecske szűrőt, nem lett jó. Vettek bele egy újat, azzal sem megy. Most az EGR. Mi a ku..va anyjukat szivatják a gyárak az embereket. Kitalálják a környezet védelmet, és ha tönkremegy, több százezres tételbe kerül. Ez mindenki érdeke lenne, olcsóbban kéne adni a cuccot.
droberto2016-03-12 22:31:12 // 79935
Papír szerint fél decivel eszik többet:

A 16V is M32. Sajnos. :(
droberto2016-03-12 22:27:25 // 79934
1206 hibád volt?

Magyarra fordítva: Ha maradunk a DPF hibánál, akkor annak oka lehet:

- Szar a befecskendezésed.
- Kevés levegőt ad a turbó és vagy az EGR.
- Alacsony az égési hőmérsékleted, mert sok kipuffgázt ad az egér.

Ezt így a távolból nehéz megítélni, meg továbbra is tartom, hogy a önmagában a részecskeszűrődnek semmi baja.
VICI2016-03-12 22:22:25 // 79933
2.2 JTS vezérműlánc szettből valamilyen márkát tudtok ajánlani? FAI, SWAG, RUVILLE, FEBI? Melyik lehet a legjobb?
Alfonis2016-03-12 22:13:41 // 79932
8V előnyei. -> kevesebb hibalehetőség-egyszerűbb a többitől. kevesebbet fogyaszt. szervizelési költségek olcsóbbak.
Nekem elég a teljesítménye. Autópályázásra teljesen jó. Tempóra beállás után úgyis mind1. Dinamikusan is lehet vele menni bár én a komfort híve vagyok :) nagymamám is szívesen utazik velem :D
Főútra azér el tudnék képzelni több erőt de a pozitivumai mellett nekem ezt a kompromisszumot megéri.
Váltóval vigyázz, hogy ne legyen hangja. Ebbe az m32 es van hajlamosak a csapágyproblémákra. Bár lehet a többie is m32 van. azt majd mondják a többiek... :P
droberto2016-03-12 22:11:37 // 79931
Honnan tudtad, hogy volt tömődés?
Konkrétan emlékszel a hibakódokra?
Liquid2016-03-12 22:11:18 // 79930
A súly nagyon meg tudja változtatni a leosztást. Ami a 156-ban dinamikus volt az a 159 inkább csak elégséges. Ezt mindenképp kalkuláld bele.
Haddel2016-03-12 22:05:47 // 79929
Nekem nemrég fordult 200ezerbe,és csúszkál már a kuplung néha,de hát semmi sem tart örökké😃
sty2016-03-12 22:05:07 // 79928
Az én 156-ban Manky belepiszkált igy kb 150 paci,na az már egész elviselhető valószínű hogy abba is belefog nyúlni főleg ha csak 8v találok normálisat.De azért inkább próbálok a 16v-re vagy a 20v-re pályázni
Nivan842016-03-12 21:55:38 // 79927
Nekem pont 8v van. Mit mondjak? Tud menni, csak több idő kell hozzá hogy elérje:) A dinamikusabb vezetéshez kell a 150le meg 320NM. És ezt úgy mondom hogy a szerelőm szerint én vagyok a megtestesült Lassú Kapitany. Én 16V-t vennék, de ha 8V-ben találsz jobb állapotot azt vedd meg, és maximum elviszed okosodni.
Giuntini2016-03-12 21:55:37 // 79926
A hibakódok állandóan légtömegmérő, majd EGR gondok felé vezettek. Kezdődött a totális DPF eltömődéssel.
droberto2016-03-12 21:47:57 // 79925
Jól gondolod. A kuplung 200-300 között szokott elfáradni. Az 1.9 jó motor, a 8V szívosora egyszerűbb, de igazából a 2007 utániakkal már nemigen szokott probléma lenni. Ladához képest a 8V is versenyautó, de azért a 159 egy nehéz autó.
Hardy2016-03-12 21:46:59 // 79924
Celldömölk
Hardy2016-03-12 21:46:09 // 79923
Azért nem mindegy hogy azt a 200000 km t városba vagy autópályán móndjuk Celdomolk meg Nemetotszag között raktak bele. 😀😀
sty2016-03-12 21:38:18 // 79922
Srácok a 146 és a 156 után váltanék 159-re,én nyomatékpárti vagyok igy csakis olajkályha jöhet szóba.Sajnos amire van pénzem azokban mind 200 000km körüli futottak,ezeknél a motoroknál is 200 körül megy tönkre a kuplung és a kettős tömegű,ill melyik motor a legmegbízhatóbb? Én a sima 120 pacis 1,9Jtd-re hallom hogy kimegy a világból.Az 56-ban is a 8 szelepes van gyárilag hasonló teljesítmény de félek hogy a 300kg-os többlet súly miatt nem lesz olyan fürge .köszi előre is a segítségért
Haddel2016-03-12 21:34:26 // 79921
Okés ,köszi😃
droberto2016-03-12 21:32:50 // 79920
Amelyik sarka elengedte, azt állítsad ki így alá tudsz feszíteni.
droberto2016-03-12 21:32:07 // 79919
A színével nem foglalkozz. Legalább lebegteti a kormot, nem pedig lerakódik.
Haddel2016-03-12 21:28:06 // 79918
Na ezt majd kipróbálom😃
Kikkó2016-03-12 21:24:42 // 79917
Köszi a válaszokat. Megnézem holnap reggel is a pálcát, ennyi idő alatt csak lefolyik rendesen.
Az olaj amúgy elég fekete. De csere után 500 km-el is már sötétbarna színe volt.
droberto2016-03-12 21:21:44 // 79916
Persze, igen csak nem jónak mondtad, mert ő kivette! :)))
Nivan842016-03-12 21:17:57 // 79915
Hát de nem? Lehet mérni az áramlást a szűrő előtt meg után. Lehet kényszeríteni regent is. Ha kiveszed akkor fogod tudni biztosra, nem?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak