Fórum >> Típusok >> 159

direttore2011-10-16 21:58:37 // 16620
Ercharddal egyetértek. Minek a DPF? Kicsit füstöl, de megy is.
Szivosor EGR LMM tisztitás jön nálam is. és akkor tutira kész minden.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-16 21:40:44 // 16619
szerintem meg nem sok, mert a nagyobb teljesítményhez több üzemanyag kell a túltöltés meg több korommal jár ha már így is ennyire alultervezett az 59 DPF-je akkor előbb tömődik el...
mopa2011-10-16 21:36:56 // 16618
Persze , hogy van. A két dolognak annyi köze van egymáshoz, hogy ha kiveszed a DPF-et, akkor programot is írni kell.
DrB2011-10-16 21:32:51 // 16617
DPF kivétele/átfúrása nélkül van értelme a chiptuningnak?
mopa2011-10-16 21:16:33 // 16616
Tegnap megvolt a DPF-em kiiktatása, és a chiptuning:)
Érdekes dologra derült fény. Ugyanis a szoftver letöltése után kiderült, hogy már meg volt piszkálva a gép computere. Viszont "hübele-balázs" módjára. Csak az üzemanyag befecskendezésen volt állítva, a turbón és a többin semmi. Így volt egy kis plusz ereje az autónak, de a gázolaj nem tudott megfelelően elégni. Több mint valószínű , hogy a DPF szopásom is emiatt volt ennyire szignifikáns.Ennek ellenére már olyan állapotban volt a szűrő, hogy mindképpen átfúrattam.
A chiptuning így nagyon sokkal több LE-t nem adott, viszont az általam kért karakterisztika nagyon megváltoztatta a menetdinamikát. Nehéz leírni, még elmondani is, de sokkal jobban megy. Folyamatosan van erőtartalékom, lentebről húz, autózhatóbb a kicsike. NAGYON JÓ! :) Mindenkinek csak ajánlani tudom a chiptuningot. Nem feltétlen az erő növelésére, hanem, hogy rád legyen kalibrálva az autó.
A másik releváns dolog, hogy úgy néz ki a fogyasztásban is nagy változások lesznek. Hazafelé a pályán 160-al végig, maradt 9. Viszont egy nullázás után , 70-80 kmet mentem Pesten és az agglomerációban, 7,9 átlaggal. Ez eddig, 10-12 volt:) És nem kíméltem most sem:) Persze majd holnaptól meglátjuk, hogy a dugóban araszolásnál is ilyen baráti lesz-e.
A BEJEGYZÉS TANULSÁGA:
chiptuningoljatok , mert az móka és kacagás:) Ha valakit érdekel, szívesen adok kontaktot.
cseko762011-10-16 08:42:10 // 16615
szép :D
direttore2011-10-15 17:15:31 // 16612
Bemutatnék egy körülbelül 45 ezer kilométert futott Alfa Romeo 2.4 JTD M-ből származó áramlásmódosító csappantyút. Ez az alkatrész a feltöltött motor kipufogógáz-visszavezetésének a hatékonyságáért, és a motor zökkenőmentes leállításáért felel.
Deani2011-10-15 14:46:10 // 16611
Köszi Alfi!

Igen, mindennel együtt menne a csere, mert. nálam új, de egyébként használt autóról van szó és nem mernék vele kockáztatni....!!!!
DrB2011-10-15 10:19:44 // 16610
Kösz a válaszokat!

Vezérlés cserén nem gondolkodom még, csak a vízpumpa van a fejemben. Azért, mert az előző 60 ezer km-nél dobta el magát. Akkor a netes fórumokat túrva, írták az egyik külföldi oldalon, hogy nem egyedi eset volt az enyém. 2006 decemberi a 159-esem, lehet, volt akkor egy széria, amibe gyengébb vízpumpa került. Valakinek itt az Amorén is volt hasonló gondja, csk nála időben kiderült. A javítást még egy nagy lipcsei márkaszervízben végezték, gondolom, gyári cuccok kerültek bele. Nem tudom, pl. vízpumpából milyen márkájú, mennyire megbízható.
'''''2011-10-15 10:06:57 // 16609
Én 74.000Km-nél most cseréltem.Már zakatolt minden.A szíj és a görgők is szarok voltak,viszont a vízpumpa még újszerű volt.
Kompressz úr2011-10-15 09:18:21 // 16608
Én 95 ezernél cseréltem és még bírta volna, szóval elvileg egy 40-est tényleg tudnia kellene még.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-15 07:56:09 // 16607
nincs értelme nézegetni a vezérlést úgy sem látszik semmi sem rajta nyugodtan menj vele még 40e-et aztán csere
direttore2011-10-15 07:05:53 // 16606
köszi a választ!
Csosznorbert2011-10-15 00:38:54 // 16605
Vezérműszijra csak ránézni, azt ha leveszed már nem illik visszatenni. Gázolajszürőből tudomásom szerint alul le lehet engedni a felgyült kondenzvizet. A többi tél elötti reparációt, meg egy komolyabb szakinak illene tudnia. (mi tartozik bele)
DrB2011-10-15 00:14:49 // 16604
Srácok! Jövő héten felrakatom a téli gumikat. Gondoltam, ha már ott van a szervizben a vas, megejtek egy tél előtti átnézetést. Miket érdemes ilyenkor lecsekkoltatni ill. cseréltetni? Pl. az üzemanyagszűrőt? Az üzemanyagszűrőt 2010 decemberében cserélték, akkor be is fagyott a régi... Ajánlatos minden tél előtt cseréltetni?

Lenne egy másik, téltől függetelen kérdésem is. Még emlékeztek talán, hogy 60 e km környékén szart be a vízpumpám, s vitt magával mindent. Hengerfej és komplett vezérlés csere, ékszíjat is beleértve lett a vége. Azóta 50 e km-ert tettem bele. Rá lehet valahogy nézetni a vezérlés elemeire, hogy melyik milyen állapotban van?
ALFI1562011-10-14 20:07:44 // 16603
Vízpumpát mindenképpen!Alkatrész árba szét kell nézni mert nagy árkülönbségek vannak!
Piritu - 1.000.0002011-10-14 20:03:51 // 16602
Igen, így kell ezt csinál(tat)ni:-)
Piritu - 1.000.0002011-10-14 20:03:21 // 16601
Kérdés, hogy mit akarsz cserélni. Célszer pl a vízpumpát is, ha már szét van szedve. Gagyit nem érdemes berakni.
Tudom ajánlani Csörit (én is oda hordom) Várpalotán, alkatrészeket is tud szerezni.
direttore2011-10-14 20:01:41 // 16600
Hali! A 159-est miért adtad el?
ALFI1562011-10-14 19:48:01 // 16599
80ezer a komplett vez.csere vízpumpástól meg az olaj,olajszűrő,levegőszűrő,pollenszürő,üzemanyagszűrő.
direttore2011-10-14 18:55:56 // 16598
Ehhez hasonló lett. Csak ez nem Alfa.

http://www.youtube.com/watch?v=_8G_q5lfcLg&feature=related
direttore2011-10-14 18:33:26 // 16597
Hali! Nem én Debrecenben csináltattam egy ismerősömmel.
Nekem az volt a gond, hogy sokaltam a városi 13 l-es fogyasztást. Állandóan kapta a a parancsokat hogy regeneráljon, ám mindez nem ment mindig normálisan végbe ezért többletüzemanyagot fogyasztott el.2 hónap alatt 2 szer világitott a lámpa, olyankor pályán kiégettem és ok...elvileg! Persze amikor nem világit is regenerál (ha kapja a parancsot) ha van üzemi hőfok és kellő idő neki! Gyakorlatilag a fogyasztás nem csökkent.
Mivel így szoftosan ki lett szedve minden parancs ami a DPF-hez kapcsolodik, így nincs ami letiltson, nincs nyomásnövekedés a rendszerben, az érzékelők nem jeleznek, mert nincs miért. Át lett furva, szabadon távozik az égéstermék a szabadba.
mopa2011-10-14 18:18:29 // 16596
Örülök, hogy jól sikerült! Bennem van azért félsz, hogy vajon ez megoldja e problémáimat.
Vagy nem e más, olcsóbb szereléssel is megoldható lenne. Sajnos nem találtam megbízható szerelőt aki megmondaná, így marad az a képzet, hogy a DPF-re mindig rá lehet fogni a dolgokat. És semmi pozitívum sincs ha benne ha van.

Te hol programoztattad, ha meg szabad kérdezni? Pest közelében?
Alapvetően Neked mi volt a gondod, hogy a kiiktatásra adtad a fejed?
Halesz2011-10-14 18:11:48 // 16595
A Blikk autó cikke a 8C-piros 159-esről. Jó kis írás, bár a részletekben nem vesztek el:

http://www.blikk.hu/blikk_auto/hinned-tiz-millio-ez-az-alfa-kombi-2067663
Deani2011-10-14 16:07:30 // 16594
Helló Urak!

Olyan kérdésem van, hogy mennyibe kerül egy komplett vezérlés csere mindennel együtt a 2.4-s 159-re?
direttore2011-10-14 15:06:19 // 16593
Hello. Megcsináltattam első körben cca 25 LE-t kapott, most tesztelem, füstölés nincs csak egy pillre ameddig a turbó felpörög, minimális. Na persze a rendszer még kormos ki kell égetnem egy jókora távolság megtételével, ugyanis a DPF is ki lett iktatva szoftveresen is illetve, fizikálisan is át lett furva. Ezért a korom még a rendszerben, mert begyüjtötte a drága:))
Első tesztelésnek nem rossz, kegyetlenül megy, hétfőig tesztelem. Valszeg, mert már meg is beszéltem hétfőn egy kicsit erősebb progi lesz rátöltve cca 40 LE (cca240 LE lesz), majd azzal is tesztelem. Ha jó marad, ha nem akkor az első verzió lesz visszatöltve.
Márpedig Jó lesz:)
A szívósorból is ki lehet szedni a lapátokat , ezt megkérdeztem profi alfa szerelő haveroktól.
ALFI1562011-10-14 10:22:59 // 16592
Akármilyen kártyával.Mondjuk bankártyával told le.Feszíts alá és told le.Majd chifel dörzsöld le a maradékot és jöhet a polír.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-14 09:17:28 // 16591
persze kétoldalú ragasztóval van felrakva
mopa2011-10-14 08:58:33 // 16590
Akkor elvileg le tudom pattintani. Mivel úgyis át lesz polírozva az autó, gondolom nyom nélkül eltüntethető a felirat.
SKrisz2011-10-14 08:49:05 // 16589
A magyar mentalitást ismerve, mindenki :P
Grando2011-10-14 08:47:14 // 16588
Az ötlet kiváló!

Üdv:
Háry
Csosznorbert2011-10-14 08:39:36 // 16587
én az 1.9 feliratot lecserélném 6.2 V12 re. Vajon ki mernem az előzéssel próbálkozni? :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-14 08:34:11 // 16586
pöcök az máshol van amit tologatni kell :)
mopa2011-10-14 08:32:45 // 16584
Hátul a feliratok ragasztva vannak, vagy valami pöckös megoldás? Szeretném levenni őket...
mopa2011-10-14 08:32:06 // 16583
Hol csináltatod meg? És mibe kerül? Írd meg légyszi a tapasztalataidat diretorre
Csosznorbert2011-10-13 21:23:03 // 16580
Ne bazz.... csak most van 4, vagy lesz tavasszal is? :)
mopa2011-10-13 20:37:28 // 16578
Kétszer voltam vele szervízben és kiolvasták computerből. DPF és turbó hibákat jelzett...
ALFI1562011-10-13 19:57:58 // 16577
Az a baj,hogy erre a hibakódra több dolog lehet.Lehet dpf szarakodás,vákumnyomást érzékelő szenzor,lmm,a turbó változó geometriája le van kormolodva,szívósor stb....
mopa2011-10-13 19:57:34 // 16576
Mi is volt a gondod? Rángatott? Jól emlékszem? Vagy volt más is?
Erhard 242 (Pure Energy)2011-10-13 19:51:20 // 16575
nekem sosem volt hiba jelzés de mióta nincs DPF azóta megszűnt a hiba amit produkált az autó ...kb 15e km-et ment el hiba mentesen
'''''2011-10-13 19:19:56 // 16574
Dobjátok ki a fenébe a dpf-t.Jó lesz az a nélkül is.A chip meg csak vigyort fog hozni.
direttore2011-10-13 19:16:06 // 16573
Szia! Én reggel megyek kifuratni plusz chip tuningot is tetetek, vezérlőből meg ki lesz szedve a DPF-el kapcsolatos összes dolog. Szombaton már többet tudok mondani.
direttore2011-10-13 19:13:02 // 16572
Hali! És milyen állapotban vannak?
mopa2011-10-13 19:08:20 // 16571
Igen, ez a baj, hogy nem tudom biztosan, hogy ez a baja. De ahogy itt olvasgattam, és tanácsoltátok, úgy döntöttem a részecskeszűrő mindenképpen csak a bajt okozhatja.
Ezen kívül a szívósor fixálását javasoltátok. Amit még nem tudok hogyan fogom megoldani.
Én havonta megyek vele 2000 km-t legalább, és viszonylag sokat városban, Pesten a dugókban. Azt is tudnám szeretni, ha lentebb is húzna, azt pedig főleg, hogy ne tiltson le két hetente.
Pár hónapja voltam vele szervizben. Olajcsere. Mindent kitisztítottak, nyomtak egy regenerálást, 700 km kizárólag országút után már villant is a lámpa. Ők szívósorcserét ajánlottak. Amit azt hiszem Erhard tapasztalatai alapján nem vállaltam be.

De győzzetek meg, hogy ne fúrassam át. Adjatok tanácsot, hogy mi lehet még a gond?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak