Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002013-07-26 06:59:11 // 38714
Gyanítom, hogy a Cartárs a mérést tegnap nem -18 fokban végezte...
Nem beszélve az eredeti kérdésről: " az autóm indítózáskor minden kigyulladt de nem indít ill csak harmadik próba után, de ez sem mindig csak amikor ilyen kedve van valamint volt,hogy csak bikázva"

Én a 13,3 Voltot is keveslem járó motorral. Vagy ez is cellazárlatra utal, vagy szar a generátor és nem tölti az akut.
Vermacy2013-07-26 06:08:09 // 38713
Korábban már volt erről szó, mármint olajról és akkor sem voltam túl népszerű :o)
DE, ha ugyanehhez a motorhoz az Opelban, Saabban megfelel a Castrol, akkor itt is megfelelő lehet az 5W-40 C3-as.
Sokan a Seléniát istenítik, ami tényleg jó (legalábbis Én nem vettem észre, hogy rosszabb, mint a többi), de ha nem akciós, akkor húzós az ára.
Vermacy2013-07-26 06:05:34 // 38712
Naja! Tekerés nélkül minden kikapcsol, akkor vszínű, hogy cellazárlat. Nekem cserés volt ez után, annyival kiegészítve, hogy előtte berakta vészprogramba a gépet menet közben.
Nem sorolja kulcsbehelyezéskor az összes hibakódot a műszerfalon? Ilyenkor az a baja, hogy az eszközöknek nincs meg a működési feszültsége.
Vermacy2013-07-26 06:03:13 // 38711
A kulcs az ez! Csupán még menet közben nem jött elő vagy befrissített, mire odanéztél. Legközelebb próbáld ki a fékes mókát...
Ha menet közben előjön, nehogy megállj, mert kezdetben párom volt, hogy negyed órát is várt az út szélén mire újraindult. Menet közben meg el tud múlni...
Csabi2013-07-25 23:34:04 // 38710
Nem rosszak...indítózáskor a 9,6 belefér rövid ideig, akkor nagy terhelést kap az akksi.
A hidegindító áramot is ~7V-ig adják meg.:

"Hidegindító áram (Cold cranking amps vagy CCA vagy EN) az az áramerősség érték, amelyet az akkumulátor problémamentesen le tud adni 30 másodpercen keresztül -18C hőmérsékleten úgy, hogy a feszültsége nem esik 7.2V alá. Ezért a magas CCA érték különösen hideg időben bizonyul hasznosnak. "


A 12,3V olyan ~60%-os töltöttségnek felel meg.Azért ráférne egy töltés. 12,8V a 100%.
droberto2013-07-25 23:10:32 // 38709
Nekem mélyládába volt Mac. :)
Na jó csak viccültem. :)
De lehetett volna....
droberto2013-07-25 23:09:11 // 38708
Így van egy idegbaj leszedni a burkolatot.
Nálam ez történt.
A lényeg, hogy jó meleg legyen.
droberto2013-07-25 23:06:41 // 38707
Kavicsfóliázás.
Vágni gusztustalan (szikével és ollóval is), mert nyúlik össze-vissza.
dangerel2013-07-25 22:47:20 // 38706
Én pont egy hete végeztem ugyanezzel a munkával. cukorka lett. sokkal szebben mutat most új krómozott elemekkel.
Pityukoma2013-07-25 22:21:15 // 38705
Szia :-) tényleg sokat fog dobni rajta. Szerintem drobertót kérdezd meg a fóliázásról, Ő már csinált. A pajzs cseréhez le kell szedni az első lököst. A hátsó emblémához pedig a csomi ajtó belső burkolatát. Ha lehet legyen otthon valami pillanat ragasztó, mert a burkolatot 10db csavar és 4db műanyag bolha tartja. Na ezek a bolhák szoktak kiszakadni a burkolatból. Az üveg felöli oldalán vannak, úgyhogy óvatosan nyúljatok a burkolat alá és a bolhák tövénél feszítve van rá esély hogy talán nem törik el. Ne Te csináld hanem szólj a párodnak, nehogy megsértsen a burkolat éles pereme :-) Nekem a 4-ből 3tört el, de akkor még rutintalan voltam. Amikor Laci73 Cartársnak cseréltem ott már csak 1törött le. Visszafelé kicsit meg kell kenni őket. Ha estleg felém jársz szívesen segítek :-)
Ildiko2013-07-25 22:05:43 // 38704
Ja és elfelejtettem megkérdezni Bettitől, hogy ezt ki lehet vágni normál ollóval?
Ildiko2013-07-25 22:03:00 // 38703
Az első jelemnek már alig van színe és puklis a kavicstól, mellétettem az új emblémát, iszonyat nagy a különbség, szerintem meg fog újulni a verda kívülről. Csak nem tudom, hogyan kezdjek neki. Mérjük ki és úgy vágjam ki vagy hagyjak rá kicsit pluszban? Mennyire nehéz "simogatni", hogy ne legyen buborékos? S Tamás kollégám azt mondta, szerinte nyúlik is. ??
Liquid2013-07-25 21:55:11 // 38702
szép lesz :)
Kíváncsi vagyok mire jutsz a fóliával, lehet én is megpróbálkozok vele
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-25 21:46:54 // 38701
az a 12.3 sem sok 12.8 az igazi ...
Ildiko2013-07-25 21:45:43 // 38700
Sziasztok!
E hét hétfőn meghozta a futár az Elaforgtól rendelt emblémákat és a pajzsot :) nagyon meg fog szépülni tőle az autó. :)

Ma elmentem a MemoArtba, akik dekor dolgokkal foglalkoznak, az autószerelőm ajánlotta őket, hogy ők állítólag vállalnak kavicsfóliázást is, az egyik kollégám mondta is a héten, hogy ő onnan vett 3M fóliát a motorjához és megcsinálta otthon. Így felhívtam őket, hogy beugranék a cuccaimmal és megnézzük, mit tudnak ajánlani.
Sajnos azt mondták, hogy ilyen kis aprólékos dolgokat nem vállalnak, meg úgyis olyan ajánlatot mondanának, ami túl magas lenne, annyira szöszmötölős. Azt ajánlotta, hogy inkább próbáljuk meg otthon megcsinálni. Szerencsére bent volt Betti, az osztálytársam, aki kiment, hogy megmutassa, milyen fóliákkal dolgoznak és visszajött egy kisebb darab autófóliával, ami 55 cm széles és kb. 1 méter hosszú. Azt mondta, ezt a darabot nekem adja, majd leírja magának hulladéknak, próbáljuk itthon kiszabni és elbütykölni vele. Ez a darab egyébként Mac márkájú - nem tudom, így kell-e leírni, eddig Mac-ből csak sminket ismertem :). Valaki tud erről valamit? Nagyjából elmagyarázta Betti, hogyan kell vele dolgozni, például hogy ne legyen buborékos alatta, de valaki azért tudna adni tanácsot? Köszi!
Liquid2013-07-25 21:39:40 // 38699
annyi kiegészítés hogy a 2.4-hez is a WRPE kell, de ez nem érinti a CarTársat
Piritu - 1.000.0002013-07-25 21:37:21 // 38698
Itt megtalálod a kocsi használati utasítását, abban pontosan le van írva minden :-)

Az árakról meg itt tudsz tájékozódni.
dangerel2013-07-25 21:28:30 // 38697
Sziasztok.

Olvasgattam sokfelé és most tőletek is megkérdem, hogy a 159 -es alfámhoz milyen olajat kell felönteni cserekor. 2007 -as 1,9JTDM 8V 85kW motorhoz szeretnék mindent lecserélni.
Szóval valaki tanácsot adna nekem ebbe és egy hozzávetőleges árban is segítene nekem?

Előre is köszönöm.
Piritu - 1.000.0002013-07-25 20:52:40 // 38696
A 9,6V tuti kevés, amikor cellazárlatos volt a Spideré egy izzó terhelésre 10,4-re esett le.
Ruszi2013-07-25 20:44:34 // 38695
Akkumulátor paraméterei:
Alap fesz:12.3 Volt
Töltéskor:13.3 Volt
Indítózáskor:9.6 Volt
Szerintetek ez jó?
Ruszi2013-07-25 17:28:53 // 38694
Ez a felirat nem volt,illetve volt valami a kulcsal kapcsolatban,
de nem ez és csak egyszer,
az akkumulátor csatlakozói tiszták a fékpedállal még nem próbálkoztam.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-25 16:39:17 // 38693
mármint szlovi= szlovákia? mondjuk dunaszerdahely felé akkora szar hogy a magyar ahhoz képest bódogság
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-25 15:47:34 // 38692
semmit, le kell cserélni max 15e-ként és nem lesz baj
Vermacy2013-07-25 15:46:51 // 38691
A magyar autópályák tényleg jobbak, bár nem jártam be se itthon, se külföldön mindet. Osztrák, német, olasz, francia és angol. Mindegyik gyatrább, mint nálunk, bár ott nem hallottam arról, hogy egy zápor kimosta volna a földet a pálya alól...
Vermacy2013-07-25 15:44:46 // 38690
Felszulfásodott az akkusaru...
Esetleg kontakt hiba és a "Vehicle protection system failure" felirat is megjelenik. Próbáld úgy, hogy közben nyomod a féket és úgy indítózol!

NEkem halott akkunál volt, hogy a visszajelzők működtek és se kép, se hang, meg amíg a fékes trükkre rá nem jöttem, addig ennél a hibakódnál. Ez utóbbi Mór határában jön elő rendszeresen egy adott szakaszon. Ebből gondolom, hogy kontakt hiba és vmit okoz az F.O.S útburkolat!
panza2013-07-25 15:43:04 // 38689
Lehet benne valami, pityukoma is cserélt mostanában. Aztán lehet konstrukciós (anyag) hiba is. Mindezek ellenére egy ötéves, valós 90 e km-t futott vasnál (ebből 12 e km-t futott a "csodálatos" magyar utakon) jócskán igénybe van véve a szerkezet.
David | Centocinquantanove2013-07-25 15:41:44 // 38688
Az autópályáink színvonala európai viszonylatban tényleg teljesen jó, sőt...Úgy nagy általánosságban véve! Az osztrák, cseh, szlovák, és egyes német szakaszokat simán ver!
Viszont a többi... shit! Azok viszont mélyen az európai átlag alatt vannak karbantartási szempontból is (pl. télen hókotrás, útburkolati jelek, kátyúk, stb)
Vermacy2013-07-25 15:41:28 // 38687
Nekem nagyszerviz után "halt meg" az EGR. Tehát Nálam a tisztítás tett be!
Más gondom noncs, egy-két kontakt hibát leszámítva...
Vermacy2013-07-25 15:37:19 // 38686
"Természetesen nincs mobil olajelemző laboratórium az autóban, viszont az olaj állapotára, a megtett kilométerből, a hidegindítások számából, a terhelésből, valamint sok más, a számítógép által mérhető adatból kiválóan lehet következtetni."

Mit szóltok?
David | Centocinquantanove2013-07-25 15:37:06 // 38685
Nem baj, most aztán lesz sok pénze állambácsinak az új, teherautókra vonatkozó útadóból, hogy kijavítsák ezeket az utaknak nevezett kátyúcsíkokat. Természetesen ettől mindenki másnak minden drágább lesz amit ilyen teherautókkal kell szállítani...

Csak tudnám, hogy eddig azt a pénzt ami éveken át az üzemanyagárakba volt beépítve "útadó" címszóval azt hova a bánatba focizták el ezek a jóképességű államatyáink???!

Tényleg szégyen gyalázat, hogy már az egyszámjegyű útjaink minősége is a béka segge alatt van, nemhogy a két-három számjegyű utjaink...
Coolby2013-07-25 15:32:14 // 38684
szar az út Mo-on, ezt aláírom, de ez a hátsó rugó törés, ez úgy tűnik, nem csak az utakon múlik. Elég gyakori 159-nél, más autónál annyira én még nem hallottam ilyenről.
panza2013-07-25 15:31:29 // 38683
Az elmúlt években sokat mentem (nem alfával) Kölnbe, illetve Oslóba végig pályán. A cseh pálya kivételével nem volt gondunk, no meg a svéd és norvég pályák fantörpikusak, azt hiszem ők tudnak valamit.
.......................2013-07-25 15:27:10 // 38682
azt hiszitek nyugaton ,külföldön jobbak az utak?
nem,ugyanez a helyzet nagy àtlagban németben ,osztràkban

szerintem europàban a magyar autopàlyàk àtlagon felül jobbak mint külföldön
panza2013-07-25 15:23:51 // 38681
Maximálisan igazad van, csak azt nem tudom már, hogy hol a macifülébe menjen az ember, hogy ne baxa szét a futóművet. Gyakran járok Miskolcra a 3-on és az M3-on. A 3-as már gyalázatos, lassan nappal is művészet rajta közlekedni, de az M3-as is "alakul" már.
David | Centocinquantanove2013-07-25 15:15:27 // 38680
Nem is értem! Pedig magyar ember vagy, vezethetnél magadban nyilvántartást a magyar úthálózat hibáiról, hogy aztán időben lassíthass és megállhass előttük, hogy aztán kikerüld! Lehetne ennyi helyismereted! Nem is értem!
Most kicsit kifiguráztam Dömpi kolléga baját, de tényleg katasztófa a magyar úthálózat!
Elég ha átmész csak szloviba és ott olyan utak vannak, hogy a mieinkhez képest versenypálya, pedig foztozgatva vannak azok is, mégis meg tudják csinálni rendesen!
panza2013-07-25 15:12:05 // 38679
Imádom a magyar utakat!!!!!!
Most jöttem a szervizből, ugyanis nyiszogott a jobb hátulja! Először szilent problémára gyanakodtam, bár gyanítottam, hogy más lesz a baj. És úgy is lett!!! Jobb hátsó rugó törés!!!
'''''2013-07-25 14:14:55 // 38678
Ma rendeltem egy jég elleni ponyvát az asszony Giu-jára.Kíváncsi leszek,rá tudom-e erőszakolni az enyémre is.
Itt rendeltem.
Ruszi2013-07-25 14:10:23 // 38677
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne,hogy az autóm indítózáskor minden
kigyulladt de nem indít ill csak harmadik próba után, de ez sem mindig csak amikor ilyen kedve van valamint volt,hogy
csak bikázva (persze,hogy 200 km-re hazulról egy hét állás után a reptéri parkolóban nyaralás után)Az akkumulátor 4 hónapos Exide!!!
Esetleg valami tipp?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-25 13:41:02 // 38676
úgy sincs olyan autó aminek nincs baja itt legalább tudom mire kell számítani
.......................2013-07-25 13:13:14 // 38675
ezt ahozzààllàSt szeretem :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-25 12:33:21 // 38674
engem ez nem érdekel ilyen formában úgy is Brera lesz belőle :)))
SKrisz2013-07-25 12:10:00 // 38673
Hát addig sokat kell aludnod mire lesz 250e Km -el 2.0JTDm itthon... De jogos! Addig semmi esetre se vegyél, hiszen addig nincs bizonyítva, hogy jobb, mint az 1.9 v 2.4 :-)))
.......................2013-07-25 12:10:00 // 38672
ami bevàt az a 1.6 jtdm,lehet ennél maradok ezutàn is
.......................2013-07-25 12:07:30 // 38671
majd ha 250 e km nél is ez az àllàs,akkor elhiszem ,hogy fasza a 2.0 jtdm
SKrisz2013-07-25 12:06:18 // 38670
Ezért kedztem ezzel a szösszenettel: Ez egy vélemény...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-25 12:00:49 // 38669
kb van 20db kis hazánkban kevés méterrel 1.9-ből megy 2.4-ből meg mennyi 1000 sok méterrel?
ez egy vélemény ahogy hozzák be a vissza tekert 2.0-kat egyre több ilyen lesz szerintem...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-25 11:54:46 // 38668
miért ne? ennyi erővel akkor ne vegyél semmit
SKrisz2013-07-25 11:53:55 // 38667
Ez egy vélemény. Akkor ha az én véleményemet is mellé tesszük, miszerint 80K km alatt no DPF probléma (pedig 1.9 vagy 2.4 esetében ennyi futás után már van gazdagon problémás tapasztalat) és az autó messze nem halott 2000RPM alatt sem :-)
.......................2013-07-25 11:39:24 // 38666
pedig olyat akartam venni,akkor szerinted ne?
.....2013-07-25 11:34:35 // 38665
Mennyi km volt benne?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak