Fórum >> Típusok >> 159

Csabi2014-08-08 07:40:10 // 56703
hopp 2.0... talán ott már nincs gond az EGR-rel, vagy mégis?!
.......................2014-08-08 07:32:05 // 56702
A melegen leálló diesel rail nyomás probléma,
Vagy injektor probléma,vagy rail nyomásszabályzó lesz az,
Gondolom teljesen városban használod a gépet
.......................2014-08-08 07:27:41 // 56701
A 2.0 jtd hez nem lesz jó a falazólemez ám,más az Egr
Csabi2014-08-08 06:56:18 // 56700
Kellene, valószínűleg majd lesz is... járatam úgy, h megszorult, de nem dobott hibát, csak erőtlen volt. pucolás után, meg minden OK...
mzo2014-08-07 22:08:35 // 56699
Ha EGR nem kellene hibakódot dobnia?
ValeRossi462014-08-07 21:36:11 // 56698
Van meg egy falazo lemezem ha erdekel az egrhez :) persze csak probara... ;)
Csabi2014-08-07 19:44:25 // 56697
Első tipp a leírtak alapján: EGR-szelep megszorult, asszem fogadni is mernék rá :)
Zsifi sw2014-08-07 19:38:27 // 56696
Sziasztok!

Jó rég jártam erre, igen pörgős mostanság az életem...
Viszont sajnos gondban vagyok, illetve a kicsikém... :) :(
A járgányom elkezdett rakoncátlankodni, ha kérhetnék valami kiindulópontot, azt megköszönném.
Városban melegen leállunk, míg kint nagyon erőtlenek vagyunk, és rángatva "gyorsulunk", ha nevezhető gyorsulásnak amit produkál.
Fogyasztásom az egekbe szökött, ami azt jelenti, hogy 25 liter gázolajjal örülök, ha kb. 300 kmet megteszek, aminek a nagy része városon kívüli táv.
Gépre dugva a MES progi semmi hibát nem ír, de az értékeket nézegetve a 4 porlasztócsúcs teljesen más értékeket mutat:
1. -0,58
2. 1 körüli
3. 3 körüli
4. -3 körüli
értékeket mutat. Na most ez nekem nem sokat mond.

Valaki tudna valami okosat mondani?
Elkezdtem már visszaolvasni, de sajnos nem találtam még semmit. :(

Köszi
Shadin2014-08-07 19:17:36 // 56695
De érzékeny vagy :-D Csak a lelkünkről beszéltek 44:20-nál.
David | Centocinquantanove2014-08-07 18:45:51 // 56694
Az amit leírsz ez igez, de kiegészteném annyival, hogy a belső hőmérséklet csökkenésének (ventilátorsebesség automatikus csökkenésének) két függvénye is van, 1, külső hőmérséklet és 2, klímavezérlőn beállított kívánt belső hőmérséklet. Szóval az általad említett pár perc erősen relatív.
Nekem a fekete autó mutatott már 40+ fokokat is, ami elindulás után csak náhány fokot esett, a műszak végére mikor beleültem égetett a kormány, a váltó, a minden. Leengedett ablakokkal 1 km megtétele után klíma bekapcsol, 19 fokra beállítva, FULLAUTO módba.
Ilyenkor 8-10 perc is kevés lehet ahhoz, hogy az összes "pálcikából" akár 1-2-őt is levegyen.
A másik, ha szütymörörgsz a városban a klíma sem úgy dolgozik. Nálam például érezni, hogy gyorsításkor, nagyobb tempónál jobban küldi a hideget.

Szerintem a belső keringetés funkció gombján az "A" betű világítása nem feltétlenül van összefüggésben a légszennyezettséggel, ahogy írtad. Nekem van A betű, működik is a funkciója, de tudtommal nincs levegőszennyezettséget elemző kütyü az autómban, de feltétlen javítsatok ki, mert ez számomra is új.
Én úgy tudom, hogy az A jelzi, hogy az autó automatikusan a külső és belső hőmérsékletek figyelembevételével enged vagy nem enged be kinti levegőt...
Haddel2014-08-07 17:57:49 // 56693
Én meg vigyorogtam az elöbb.Kivételesen ma nem volt céges kocsi nálam ,ezért az alfával mentem vásárolni .Kiderült, a 235-ös gumi is tud nyikorogni sodrósabb kanyarban :-) :-)
mzo2014-08-07 17:46:48 // 56692
Ez az ugráló alapjárat nekem is megvolt bekapcsolt klímánál, de csak nagyon melegben jelentkezett, talán 2-3-szor hidegindítás után kb 1-2 percig amíg a klíma ezerre próbálta hűteni az utasteret. Aztán egyszer csak kisimul a járás és oké az alapjárat. Egy benzinkúton váltottam pár szót pont akkoriban egy másik 59-es Alfással ő is mondta hogy újkora óta csinálja ezt az autó klímával nyáron indítás után. Valszeg valami Alfa fícsör lehet.
A morgó hang a műszerfal mögött szintén bekapcsolt klímánál pedig a kompresszor miatt van. Nekem is csinálja néha olyankor nyomok egy nagyobb gáz és azonnal abbahagyja. Tavaly gyakrabban csinálta elvittem klíma töltésre meglepetésre (mint sokan másoknak itt) volt benne vagy 250 gramm gáz és konkrétan nulla! olaj. Feltöltés után sokkal ritkább lett ez a morgó hang, de még néha megvan. A klímás szerint kicsit adott a kompresszornak az olaj nélküli mód, de amíg megy és más hibát nem produkál nem kell bolygatni.
mizooo2014-08-07 17:44:21 // 56691
Hallgassátok meg a TC új égéstér részt. Letrollozták benne a gyökerek az alfásokat.
érégtér...
.....2014-08-07 17:40:25 // 56690
Próbáltam lekötve is, víz nem fogy, leömlőnél nincs eltörve a csavar.
Légtömegmérő hiba hogy jelentkezik?
Giuntini2014-08-07 17:02:55 // 56689
Gyerekek, én csak ámulok és bámulok. A 156, ha jól emlékszem 97-ben jött ki. Hasonlítsuk össze egy mai verdával. Formaterve még a mai napig is felülmúlja a mai autók nagyon nagy részét. A 159 az a forma, ami nem öregszik. A 156-hoz viszonyítva markánsabb, ezért formaterve (szakértő véleménye) még időtállóbb. Frontrésze unikum. Se előtte se utána ilyet nem mernek csinálni. Még az Alfánál sem Egyszerűen fittyet hánytak a cw értékre csak a szépség dominált. És ezt lehet elmondani a belsőről. Annyira egyedi, hogy pl. egy BMW elveszti pár év alatt a vonzerejét, ennek a szépsége időtálló. Azt megértem, hogy ha valakinek bővül a család, vagy nagyobbak a gyerekek, és nagyobb belső terű autóra van szüksége, kénytelen megválni ettől a csodától. De aki célirányosan 159-et vesz az tudja ezeket a negatívumokat, viszont a szépség, a vezetési élmény kerül előtérbe. És nem lehet öszzehasonlítani egy 3-as BMW-vel mert ezeknek a szempontok alapján gagyi. Az Alfa után amikor vezettem haverom 320d-jét automata váltóval nagyot csalódtam a benne. Ha valaki a 159 után vesz egy hasonló kategóriájú tedescát (németet) az csak saját magának magyarázza be, hogy jobb autóban ül. Vagy nem az Alfa 159 értékei számítottak annak vásárlásakor.
Chianti2014-08-07 16:46:38 // 56688
Az autóválasztás nagyon leegyszerűsítve tulajdonképp mindig vagy racionális, vagy érzelmi alapon történik. Nálunk az első kategória szintén Ford modell volt, mégpedig Mondeo. Legfőképp az szólt mellette, hogy vezettem egy 2005-2006-os 2.0 dízel sedant és baromira tetszett hogy mennyire jól megy, milyen kényelmesen elfér az ember a hátsó sorban is, hatalmas a csomagtere, na és a legfőbb érv, hogy beéri 5 liter gázolajjal. Sőt, nekem még a formavilága is kifejezetten bejött. De mivel ez a régebbi széria volt és nem nagyon akartunk 5 évesnél idősebb kocsit venni, ezért hamar kiesett a pixisből. Persze nézegettem én az új Mondeókat is de azokból már csak a kombi jött be, viszont az meg akkora, mint egy VW transporter. Na meg a belső tere sem igazán tetszett, úgyhogy ezen a ponton éreztük, hogy itt bizony nincs mese, most az érzelmek fognak dönteni. Aztán amikor élőben megláttuk "Ninát", már nem volt visszaút.
Nem tudom lesz e még egy autó amit így fogunk kiválasztani, de egyelőre nem is akarok vele foglalkozni. Nemrég hagytuk el a 165 000-et, én örülnék ha még legalább 100 000-et bele tudnánk rakni különösebb gond nélkül. Addigra talán lesz más altarnatíva...
Giuntini2014-08-07 16:45:10 // 56687
Azért a klímával kapcsolatban tudnod kell, hogyha nincs benne gáz, akkor nincsen hűtés. Ennek lehet jele a szürcsölő hang a műszerfal mögül, de úgy is ki tudod próbálni, hogy Full Autó állásban mennyi idő alatt képes levinni a hőmérsékletet. Ha pár perc alatt csökken a belső hőmérséklet, és a ventilátor sebessége lecsökken a kijelzőn csak két pálcika ég, akkor jó a hűtésed. Ha olyan hangot hallasz, mintha elektromotorok dolgoznának a műszerfal mélyén, az teljesen szabályos, hiszen azok állítják be a levegő mennyiségét, ezenkívül kapcsolgatja az automatikus belső keringetést. Nem biztos, hogy a tiédben benne van ez az opció, de ha a belső keringetés gombján egy apró "A" betű ég, akkor működik ez a funkció. Ebben az esetben egy elektromotor állandóan kapcsolgat, attól függően hogy milyen a külső légszennyezettség mértéke. Ezt főleg városban lehet észrevenni.
_ÁRPÁD_2014-08-07 16:19:06 // 56686
Ebben az esetben igen valószínű :))
norbi04092014-08-07 16:17:18 // 56685
Apropó klíma...holnap viszem feltölteni Budaörsre :)
Remélhetőleg tényleg csak emiatt jönnek a fura hangok... :)
norbi04092014-08-07 16:15:07 // 56684
Kikapcsolt klímàval làttam ezt a jelenséget, szerintem független a klímátol :)
norbi04092014-08-07 16:13:30 // 56683
Én sima OMV dieselt tankolok, gondolkodtam a maxx motion-on hogy kirpóbálom, hàtha van valami jótékony hatása... àrtani nem ártok vele...max a pénztárcàmnak :D
Nekem csak hideg motornál csinálja és csak elvétve...
Mit takar a madaras gázolaj? :D
_ÁRPÁD_2014-08-07 16:10:52 // 56682
Igen, ezt én is így gondolom.... de én is észrevettem "egyenletlen" alapjáratot. mégpedig amikor be volt kapcsolva a klíma automatára. amikor kilőttem , egyenletes lett az alapjárat. Valószínű hogy kezd elfáradni valami...
David | Centocinquantanove2014-08-07 15:50:33 // 56681
Pedig nem szabadna... (elvileg)
_ÁRPÁD_2014-08-07 15:24:30 // 56680
Amikor ezt tapasztalod megy a klíma? mert ha igen akkor az fogja meg egy pillanatra. (szerintem)
Vermacy2014-08-07 15:07:30 // 56679
Az új 308 nem csúnya, csak nincs hozzá 16V-s dízel...
Vermacy2014-08-07 15:06:47 // 56678
Én tavasszal tervezek venni egy KÉNYELMES városi verdát. Azaz benzines, benzin-gázos vagy elektromos jöhet szóba. Még gondolkozom a kicsi multijetben, de napi párszor 2-3 km, nem hiszem, hogy jót tenne neki...
Esetleg még egy automata, benzines Thema-t. Az újat természetesen :o)
Amcsi nem kéne, mert bár olcsó (14-18 milla), de annyit is tud, azaz pózolni. Akkor már Jeep, Lancia vagy... ja! Alfa még nincs!
Elektromosat nézek igazából. 8 milla körül van Ampera, csak ki kellene próbálni.
Vermacy2014-08-07 15:04:11 // 56677
Milyen színű? Szürke, esetleg Rosso?-)
Vermacy2014-08-07 15:03:51 // 56676
Nekem hibakódon kívül mindenem van :o)
Vermacy2014-08-07 15:03:04 // 56675
NemTom! Ma reggel csinálta először, de csak mire beértem munkába...
Hazafelé még megvizslatom.
Hozzáteszem, Kedden tankolnom kellett, de csak osan-kútra tudtam betérni, mert siettem. Így is csak nyolcért nyomtam bele, nehogy gond legyen. Az elmúlt két évben prémiumot kapott végig!
Lehet, leért a madaras-gázolaj...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-07 14:11:08 // 56674
szívósor le van kötve? nem kap vizet valamelyik henger? leömlőnél nincs eltörve a csavar?
.....2014-08-07 14:07:30 // 56673
Szoftver nem a legfrissebb, úgy tudom a DPF miatt volt frissítés, olyanom meg nincs. Befecskendező kódok egyeznek a csúcsokkal.
.....2014-08-07 14:04:21 // 56672
Hibakód nincs.EGR tiszta.DPF nincs.
.....2014-08-07 14:02:12 // 56671
Kivettem az összes injektort és próbapadon be lettek vizsgálva, a szaki azt mondta jók.
Hidegben, télen nincs ilyen probléma!
A légtömegmérő hiba így jelentkezik?
Piritu - 1.000.0002014-08-07 13:57:05 // 56670
Mert jelenleg nincs utánpótlása a 159-nek. A legfiatalabb is 3-3,5 éves :-(
David | Centocinquantanove2014-08-07 13:21:46 // 56669
Mert tiszta gyagyák vagyunk... :)) Alfa foreva
Dömpi (il dottore)2014-08-07 12:41:41 // 56668
Ezért is gond.

De miért is beszélünk mi erről egy alfa-fórumon? :)
norbi04092014-08-07 11:42:31 // 56667
Ez a 2 mm-es kilengés néha-néha nálam is jelentkezik alapjáraton.
Mitől lehet?
David | Centocinquantanove2014-08-07 11:31:59 // 56666
Hát de azt meg nem tudod megfizetni. Vagy ha mégis, akkor horror fentartani. Tudom jól, mert a 300C amiről múltkor beszéltem az is ez a horror kategória.
Shadin2014-08-07 11:15:26 // 56665
Veszek a családnak egy grandsirokít :-D Csak az a baja, hogy borul...
Dömpi (il dottore)2014-08-07 11:00:43 // 56664
szerintem ez inkább az olcsó japán kocsikra hajaz, ha vérbeli amcsit akarsz látni, nézd meg a dodge challenger-t, vagy a dodge charger-t, vagy az új ford mustang-ot.
David | Centocinquantanove2014-08-07 10:36:03 // 56663
Az új Chevy Cruze megfelel ezen kritériumoknak, és nem is egy csúnya jelenség, kombiban is elég pofás, bár le sem tagadhatná, hogy amcsi.
(Azt csak halkan jegyzem meg, hogy fingom sincs, hogy milyen minőség és alkatrész-árszint húzódik meg a típus hátterében).
droberto2014-08-07 10:22:27 // 56662
Ti is mindig giri-ztek! :)
droberto2014-08-07 10:21:31 // 56661
Én bírom a Fordot, szerintem, ha az emóciót kivonjuk, racionális választás. B, C szegmensben mindenképp (Persze, a Punto, Bravo után). Talán még az egyterűjeik is játszanak.
Nekem a Bajor márkával sincs bajom. Kivéve ez alól az elmúlt öt-nyolc évben őket körülvevő elvakult ömlengéssel, és nagy sznob rajongótáborral, akiknek fogalmuk sincs az egykori/eredeti BMW filozófiáról.
Dömpi (il dottore)2014-08-07 10:18:46 // 56660
Mikor vettél 4C-t?

:)
droberto2014-08-07 10:13:31 // 56659
Ez inkább egér.
droberto2014-08-07 10:12:38 // 56658
Ja, és még lehet EGR, vagy DPF is...
Próbáld meg nélkülük, vagy egy másikkal is.
droberto2014-08-07 10:11:18 // 56657
Jellemző 2.4-es probléma. Bár nekem a 4C-sem is csinál hasonlókat.
Hibakód gondolom nincs?
A szoftvered a legfrissebb?
Befecskendező kódok nem lettek elpiszkálva?

((Ha nincs más ötleted, esetleg próbálj meg egy jóféle injektor tisztítót.))
Dömpi (il dottore)2014-08-07 10:01:02 // 56656
Amit nem vennék: nálam is hosszú a lista, tartalmazza az összes francia márkát (beleértve a románt is), a VW összes termékét, a mergákat, a bömösöket, és a fordokat. Távol-Keletről a szutyukit, a hondát, a ronda ssangyong-ot (jól írtam?), és a toyota-t.

Ergo marad a Fiat-csoport, a Kia (az Sportage egy időben, még az Alfa előtt nagyon tetszett), a fenntarthatatlan dögös amcsi erőgépek, amire úgysem lenne pénzem soha (pl. új dodge charger, új mustang), és Mazda, de abból is csak a 6, mert szép a vonalvezetése, továbbá a volvo, de ott meg zavar kicsit a kinai tulaj.

Amúgy én sem akarom egyenlőre cserélni az Arkangyalt, továbbra is kitartóan várom az utódo(ka)t.
De vészforgatókönyvnek is kell lennie.

Amúgy az a tervem, hogy mire utód lesz, addigra az Arkangyal-ban bőven 200e felett lesz (inkább 300k-hoz közel). Így sokat nem fog érni, úgyhogy félre fogom tenni a fiamnak első autónak!
David | Centocinquantanove2014-08-07 09:43:13 // 56655
Mi is gyártunk bömbibe alkatrészt, az i8-ba is, jellenzően ajtók, motorház és csomagtartó nyitó kilincsekhez kötőelemeket.
Elbaszott gagyi egy konstrukció némelyik... Olyanokon megy a spórolás, hogy a hajam égnek áll tőle. A másik meg, hogy a szerelési anyagok minősége és méretezése sokszor kritikán aluli. Ami látszik kívülről az biztos tip top, de ha kicsit beljebb mész a szerkezetben egy sapka sz*r szinte az egész...
dev1662014-08-07 09:38:52 // 56654
Izzításhoz nem lehet köze, mert ilyen időben izzítás nélkül is pöccre kell indulnia, legfeljebb nagy hidegben indulna nehezen. Az injektorok biztos, hogy jók? és a légtömegmérő?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak