dev1662014-11-07 15:43:56 // 61040
Sok különböző helyről hallottam már, hogy a 2T olaj kisimítja az injektoros dízelek járását (0.4% arányban, nem 0,004%), de hogy hosszú távon ennek milyen következményei vannak, arról semmit nem lehet tudni. Nekem emiatt vannak fenntartásaim.
dev1662014-11-07 15:40:06 // 61039
Úgy sejtem a hazai importőr fordította le az eredeti szövegeket, aki úgy fest se angolul, se magyarul nem tud rendesen. Ez semmit nem von le a Liqui Moly, mint gyártó értékéből. Nem egy telepshop-os kategória. Kiváló olajokat gyártanak, így egyéb termékeiben is meg lehet bízni.
dev1662014-11-07 15:37:16 // 61038
Nálam akkor fordult elő pár mp-re ingadozó alapjárat (nem sokkal hidegindítás után), amikor az egyik henger a normális 7-8mm3 helyett, 12mm3-t kapott (+4mm3/i). befecskendezésenként, ami min 50%-os korrekció. Tetemes. Akárhogy is nézzük, az ingadozó alapjárat, már egy elég súlyos jelzés. Ha nem kopás okozta az injektoraid magas korrekcióit, akkor miért segített rajta a 2T olaj? Továbbra is folyamatosan adalékolod?
Amúgy a bömbiknél +-5mm3/i a felső határ, ameddig képesek korrigálni.
Amúgy a bömbiknél +-5mm3/i a felső határ, ameddig képesek korrigálni.
David | Centocinquantanove2014-11-07 15:16:17 // 61037
Beleolvastam ebbe a super diesel adalékos weboldalba, és nevettem egy jót magamban.
Ennyi, de ennyi helyesírás hibát még nem láttam egy kupacban.
Innentől kezdve számomra magának a terméknek a komolysága is erősen megkérdőjelezett.
Ennyi, de ennyi helyesírás hibát még nem láttam egy kupacban.
Innentől kezdve számomra magának a terméknek a komolysága is erősen megkérdőjelezett.
David | Centocinquantanove2014-11-07 15:10:36 // 61036
70 literes tankba az a kevesebb mint 3 deci (0,004%) 2T szerintem az égvilágon semmit nem okoz.
Szerintem ez afféle urban legend.
Szerintem ez afféle urban legend.
mex862014-11-07 14:35:34 // 61035
offos CR sor6hengeresemben magyar látogatás/tankoläs utän elkezdett az alapjärat ugrälni.... (kényes amugy injektorra ez a tipus) szemmel fordszämmérön még nem volt läthato, de a vajpuha järäsu sor6 elég szar hangu lett alapjäraton meg kicsit vibrält is, ki lehetett hallani a hangjäból hogy ingadozik
na vajh miért... hidegen-melegen azonos volt a helyzet, indulni indult pöccre mindig pedig ezeknél meleginduläsi baj tipikus ha szar az injektor.
ezutän tettem 2T olajat, 2-3 decit egy tankhoz de nem ARolt
kis idö elteltével javult a helyzet most ott tartunk hogy ujra jo az alapjärat...
korrekciot sajnos nem tok nézni mert ez egy szarul diagolhato valami nem ugy mint az Alfa...
amugy itt is sürün az a gond az injektorral hogy tisztitani kell nem feltétlen elkopik
na vajh miért... hidegen-melegen azonos volt a helyzet, indulni indult pöccre mindig pedig ezeknél meleginduläsi baj tipikus ha szar az injektor.
ezutän tettem 2T olajat, 2-3 decit egy tankhoz de nem ARolt
kis idö elteltével javult a helyzet most ott tartunk hogy ujra jo az alapjärat...
korrekciot sajnos nem tok nézni mert ez egy szarul diagolhato valami nem ugy mint az Alfa...
amugy itt is sürün az a gond az injektorral hogy tisztitani kell nem feltétlen elkopik
mex862014-11-07 14:33:13 // 61034
offos CR sor6hengeresemben magyar látogatás/tankoläs utän elkezdett az alapjärat ugrälni.... (kényes amugy injektorra ez a tipus) szemmle fordszämmérön még nem lehetett hallani de a vajpuha järäsu sor6 elég szar hangu lett ki lehetett hallani belöle hogy ingadozik
na vajh miért... hidegen-melegen azonos volt a helyzet, indulni indult pöccre mindig pedig ezeknél meleginduläsi baj tipikus ha szar az injektor.
ezutän tettem 2T olajat, 2-3 decit egy tankhoz de nem ARolt
kis idö elteltével javult a helyzet most ott tartunk hogy ujra jo az alapjärat...
korrekciot sajnos nem tok nézni mert ez egy szarul diagolhato valami nem ugy mint az Alfa...
na vajh miért... hidegen-melegen azonos volt a helyzet, indulni indult pöccre mindig pedig ezeknél meleginduläsi baj tipikus ha szar az injektor.
ezutän tettem 2T olajat, 2-3 decit egy tankhoz de nem ARolt
kis idö elteltével javult a helyzet most ott tartunk hogy ujra jo az alapjärat...
korrekciot sajnos nem tok nézni mert ez egy szarul diagolhato valami nem ugy mint az Alfa...
VKG231!!! (156+75)2014-11-07 13:46:33 // 61033
Őőő, nem tudom. A sima glicerin nekem bevált, mert nyomot sem hagy (ha ésszel kened rá) és tök jól elpuhítja a gumit még az ilyen nagy hidegekben is, mint ami a mi sarkvidéki országunkban van... :P
dev1662014-11-07 13:02:30 // 61032
Kérdés, hogy az EDC15/EDC16 üzemanyag mennyiségi korrekciós stratégia ugyanaz-e alapjáraton és terhelés alatt is? Alapjáraton (+) korrekciós inj.-k emelt fordulaton (-)-ba mennek, méghozzá következetesen. Kíváncsi lennék, h ennek az injektorok terheléstől függő viselkedése vagy a ford.szémtól függő korrekciós stratégia az oka. Azt gondolná az ember, h alapjáraton a rosszabb injektorok/kevésbé jó kompressziójú hengerek lesznek (+)-osak és hogy tartsa az alapjáratot a jókat visszaveszi, így az összkorrekció 0.
A BOSCH füzetek szűkszavúak, nem tudom hol lehetne utánanézni, mi az igazság.
A BOSCH füzetek szűkszavúak, nem tudom hol lehetne utánanézni, mi az igazság.
Dömpi (il dottore)2014-11-07 12:56:59 // 61031
Nekem is javasolja a szerelőm, de eddig nem raktam bele.
dev1662014-11-07 12:56:51 // 61030
nekem mindig télen romlanak le a korrekcióim... most pl. megint elég magas az egyik, bár az is igaz, hogy régen volt utoljára adalékolva a gázolaj.
dev1662014-11-07 12:53:37 // 61029
ezt tudjuk, de ha főleg veszteség okozná a magas korrekciót, akkor az mindig azonos értékre állna be és semmilyen adalék nem tudná érdemben csökkenteni.
.......................2014-11-07 12:49:58 // 61028
Még bejátszik a motor ,es a dugattyúk szelepek veszteségei is a korekcióba
Ha egy henger sántít azt az ECU a korr értékkel egyenlíti ki
Amit a fofdulatszámszenzorból lát
Ha egy henger sántít azt az ECU a korr értékkel egyenlíti ki
Amit a fofdulatszámszenzorból lát
.......................2014-11-07 12:46:53 // 61027
Próbáltam,
esetleg nyáron látom értelmét,amikor a diesel olaj 40..45 fokosan érkezik a HP ba
télen nem ajánlom,besűrűsödik ...
szerintem semmi értelme,a CP1 CP3 pumpák a Boschtól nem szoktak spénesedni
esetleg nyáron látom értelmét,amikor a diesel olaj 40..45 fokosan érkezik a HP ba
télen nem ajánlom,besűrűsödik ...
szerintem semmi értelme,a CP1 CP3 pumpák a Boschtól nem szoktak spénesedni
dev1662014-11-07 12:40:40 // 61026
dev1662014-11-07 12:36:22 // 61025
próbálta már valaki a 2T olajat CR-hez? nekem 4-5 ezrelék arányban javasolták.
dev1662014-11-07 12:32:17 // 61024
A Nitro+ közelebb vitte 0-hoz az injektorkorrekcióimat 2.0 20V-n és nem hiedelmekre alapozok, hanem FES mérésekre. Később injektortisztító adalékot is kapott, amitől tovább javult a helyzet.
A fő gond az, hogy magas injektorkorrekciók kettős problémán alapulnak, melyek kezelése különböző módszereket kíván. Az injektor belsejében lerakódó szennyeződéséket és az égéstérből a fúvókára égő kokszot idővel lemoshatja a Nitro+ és az injektortisztító adalék, de gyári tisztaságú azért sosem lesz ezektől. A másik, súlyosabb probléma az injektor belső kopása, ami egyrészt km függő, de nagyban függ az üzemanyag kenőképességétől is. Ez utóbbi nálunk nagyon alacsony, ezért van, hogy a nyugatról országba érkező nem ritkán 200-250e-t futott autók kezdetben jól működő injektorai 10-20ekm alatt leépülnek, függetlenül attól, hogy hol és mit tankolsz Mo.-n belül. Erre a problémára valamilyen kenőadalék lenne a megoldás (sok szerelő 2T olajat ajánl) és itt kerül szembe a két módszer: az injektortisztító többnyire kerozin, rontja, de biztosan nem javítja a kenést, ellenben oldja a szennyeződéseket. A 2T olaj javítja a kenést, de biztosan nem oldja a koszt.
A fő gond az, hogy magas injektorkorrekciók kettős problémán alapulnak, melyek kezelése különböző módszereket kíván. Az injektor belsejében lerakódó szennyeződéséket és az égéstérből a fúvókára égő kokszot idővel lemoshatja a Nitro+ és az injektortisztító adalék, de gyári tisztaságú azért sosem lesz ezektől. A másik, súlyosabb probléma az injektor belső kopása, ami egyrészt km függő, de nagyban függ az üzemanyag kenőképességétől is. Ez utóbbi nálunk nagyon alacsony, ezért van, hogy a nyugatról országba érkező nem ritkán 200-250e-t futott autók kezdetben jól működő injektorai 10-20ekm alatt leépülnek, függetlenül attól, hogy hol és mit tankolsz Mo.-n belül. Erre a problémára valamilyen kenőadalék lenne a megoldás (sok szerelő 2T olajat ajánl) és itt kerül szembe a két módszer: az injektortisztító többnyire kerozin, rontja, de biztosan nem javítja a kenést, ellenben oldja a szennyeződéseket. A 2T olaj javítja a kenést, de biztosan nem oldja a koszt.
mex862014-11-07 12:14:00 // 61023
azért nem hivnäm megmagyaräzhatatlan CR hibänak...
ez nem CR vagy nem CR kérdés szerintem
elöferdült mär ilyen mässal is mäsnäl is
ez nem CR vagy nem CR kérdés szerintem
elöferdült mär ilyen mässal is mäsnäl is
.......................2014-11-07 12:11:05 // 61022
Pénzkidobás,
5 Óra folyamatos autópálya 150el tempomattal
AZ tisztítja...
5 Óra folyamatos autópálya 150el tempomattal
AZ tisztítja...
mex862014-11-07 12:10:23 // 61021
én vazelinnel szoktam :D
abban is van glicerin nem? :D
de tényleg :)
abban is van glicerin nem? :D
de tényleg :)
mex862014-11-07 12:09:58 // 61020
10V 2.4en is ez a móka.
nekem anno senki se vällalta be :D
azt mondta némelyik szerelö hogy zsiguli óta nem csinält ilyet :D
hozzäértök meg hogy ugyis hallani fogjuk ha szar... azért én akartam ällittatni de nem volt ki megcisnälja igaz nem is pörögtem rä totäl a témära.
nekem anno senki se vällalta be :D
azt mondta némelyik szerelö hogy zsiguli óta nem csinält ilyet :D
hozzäértök meg hogy ugyis hallani fogjuk ha szar... azért én akartam ällittatni de nem volt ki megcisnälja igaz nem is pörögtem rä totäl a témära.
Liquid2014-11-07 11:37:43 // 61019
háát ha nyekereg az más :)
ValeRossi462014-11-07 11:31:49 // 61018
:D
én csak azért foglalkoztam vala,mert nyáron nyekereg,lekezeltem akkor csendben volt :DDDD
én csak azért foglalkoztam vala,mert nyáron nyekereg,lekezeltem akkor csendben volt :DDDD
Jupiter1552014-11-07 10:56:04 // 61017
A 155-ös határozottan jobban ment tőle :) A 159 annyival jobban megy a 155-nél, hogy egyelőre nem látom értelmét teljesítménynövelési céllal nitrós cuccot önteni bele. De az érdekelne, hogy valóban tisztíja-e az injektort...
Liquid2014-11-07 10:46:52 // 61016
mikre nincs időtök/ingerenciátok :)
soha életemben nem kezeltem semmivel egyik autón se, na jó takarításkor letörlöm nagyjából
soha életemben nem kezeltem semmivel egyik autón se, na jó takarításkor letörlöm nagyjából
Liquid2014-11-07 10:45:42 // 61015
ha te jobban érzed magad tőle akkor megéri :)
ValeRossi462014-11-07 10:30:54 // 61014
Én még szőlőzsírt is hallottam,hogy azzal is jó bekenni.
Szilikont valóban el kell felejteni :D
Szilikont valóban el kell felejteni :D
David | Centocinquantanove2014-11-07 09:40:34 // 61013
Az, hogy számodra többet ér az nem elég? Mármint ha úgysem akarod eladni?
Jupiter1552014-11-07 09:32:55 // 61012
Urak,
érdemes Shell V-Powert Nitro+-t (vagy bármi hasonló üzmenyagot) tankolni injektortisztítási célzattal?
érdemes Shell V-Powert Nitro+-t (vagy bármi hasonló üzmenyagot) tankolni injektortisztítási célzattal?
VKG231!!! (156+75)2014-11-07 08:56:16 // 61011
Szia! Nehogy szilikonozz!
Glicerin. Lehet patikában kis tégellyel venni fillérekért és az tényleg puhítja és ápolja a gumit. Igazából akár niveával (vagy random glicerines kézkrémmel) is lekenheted, de a sima glicerinben nincs mindenféle illatos szirszar.
Glicerin. Lehet patikában kis tégellyel venni fillérekért és az tényleg puhítja és ápolja a gumit. Igazából akár niveával (vagy random glicerines kézkrémmel) is lekenheted, de a sima glicerinben nincs mindenféle illatos szirszar.
Dömpi (il dottore)2014-11-07 08:52:15 // 61010
Lehet.
Viszont éppen ez az, hogy az enyémben vagy stimmel az óra szerinti (amit erős fenntartásokkal kezelek) és csak 164 e km van benne, de valószínűbb, hogy 50e km vissza lett tekerve (FES-adatok erre utalnak, valamint az, hogy a 198e km-el beszámított Fiatomban 2 hét múlva 148e km volt), akkor viszont 214e km-nél vagyunk.
Szerinted a köv. szervíznél megzézzük? A szerelőm szerint nem kis sz*pás.
Viszont éppen ez az, hogy az enyémben vagy stimmel az óra szerinti (amit erős fenntartásokkal kezelek) és csak 164 e km van benne, de valószínűbb, hogy 50e km vissza lett tekerve (FES-adatok erre utalnak, valamint az, hogy a 198e km-el beszámított Fiatomban 2 hét múlva 148e km volt), akkor viszont 214e km-nél vagyunk.
Szerinted a köv. szervíznél megzézzük? A szerelőm szerint nem kis sz*pás.
.......................2014-11-07 08:47:58 // 61009
Attól függ honnan jön az olaj?
Amíg nincs mérhető oljfogyasztásod és a töltőnyomás is rendesen felépül ,addig nincs gond
Gumikéderre meg szilikon,de mivel az nem is gumi ,valami habosított müanyag,
valójában tök mindegy
A nap teszi tönkre
Amíg nincs mérhető oljfogyasztásod és a töltőnyomás is rendesen felépül ,addig nincs gond
Gumikéderre meg szilikon,de mivel az nem is gumi ,valami habosított müanyag,
valójában tök mindegy
A nap teszi tönkre
norbi04092014-11-07 08:37:51 // 61008
Szépreggelt! :)
Milyen szert használtok kédergumi ápolásra? :)
Multkor nem kaptam választ rá sajna....olajsár a turbón nagy baj? Valaki az mondja természetes dolog, valaki hogy elég baj :/
Milyen szert használtok kédergumi ápolásra? :)
Multkor nem kaptam választ rá sajna....olajsár a turbón nagy baj? Valaki az mondja természetes dolog, valaki hogy elég baj :/
dev1662014-11-06 23:41:28 // 61007
és tényleg. az összes 2 szelepes JTD közvetlenül löködi a szelepeket.
GTPeti2014-11-06 23:34:35 // 61006
Lehet, hogy írja, de én még nem láttam olyan embert, aki 200e alatt ránézett volna a hézagokra. :)
.......................2014-11-06 23:30:45 // 61005
A 8v nem hidrotőkés még
Dömpi (il dottore)2014-11-06 22:49:27 // 61004
Dömpi (il dottore)2014-11-06 22:47:47 // 61003
dev1662014-11-06 22:46:17 // 61002
annyiban hibás az autó is (és ez minden modern autó sajátja), h csal az ECU által vezérelt hőfok visszajelző és amikor megmozdul a mutató felfelé vagy kigyullad a vészlámpa, akkor már rég késő, 130 fokon a víz.
Dömpi (il dottore)2014-11-06 22:40:39 // 61001
Giuntini2014-11-06 22:40:38 // 61000
Hát igen, és valójában ezért verném fejem a falba. Ha lett volna egy csöpp előjel, akkor levetetem a hengerfejet, és töredékéből megúszom. De utólag már nem tudok okoskodni. Vagyis talán volt valami kis előjel. Időnként változott a szint a kiegyenlítő tartályban. Nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, hiszen a rendszer állandó nyomás alatt van.
dev1662014-11-06 22:38:12 // 60999
hidrótökés motornál?
Dömpi (il dottore)2014-11-06 22:34:33 // 60998
Azt valaki tudja, hogy a 8V-nél miért kell(ene) minden szervíznél szelephézagot ellenőrizni és szükség esetén állítani? A könyv írja ugyanis. De csak a 8V-nél. Se a 16V-nél se a 2.4-nél. Why???
dev1662014-11-06 22:26:47 // 60997
Nem megmagyarázhatatlan. 16e km bírt a hf tömítés a hepehupás hf alatt, aztán egyszer csak elég forró volt a motor + elég nagy volt az olaj és a hűtővíz nyomása, h megadja magát a tömítés pár helyen. Kész is a baj. A dugattyú lógást megmagyarázza az égéstérbe kerülő víz, az erős kartergáz meg a gyűrűk megkopása miatt lehet, amikor a túl nagy forróságtól elveszítette kenőképességét az olaj a gyűrűk és a hengerfal között. Pár perc is elég.
Így nézve az egész emberi hibára vezethető vissza, annak az illetőnek a hibájára, aki rossz sorrenddel és/vagy meghúzási nyomatékokkal megvetemítette a hf-et és még csak síkba sem húzatta, mielőtt visszatette. Le kéne a törni a kezét ilyennek.
Így nézve az egész emberi hibára vezethető vissza, annak az illetőnek a hibájára, aki rossz sorrenddel és/vagy meghúzási nyomatékokkal megvetemítette a hf-et és még csak síkba sem húzatta, mielőtt visszatette. Le kéne a törni a kezét ilyennek.
Dömpi (il dottore)2014-11-06 22:22:51 // 60996
Egyik sem. Elterjedt ez az alulról és felülről bepattanó golyós megoldás...és műa a határolórúd. Ez kérlek halálra van ítélve! Bezzeg ami anno az 1310-es Dáciámban volt...
Dömpi (il dottore)2014-11-06 22:20:30 // 60995
OFF
a VW-mániás szomszédom az agyamra megy! Van egy T3-asa és egy Golf 1-je. Mindkettő dízel, de basszus, mint a TRAKTOR. A nyár elején vett az apjának egy Golf 2-t.
Még egy traktor...áááááááááá
Fűnyíráskor mindhárommal előreáll azon a rohadt k*rva kocsibejáróján, majd mindhárommal vissza. Ide-oda. Sokszor este 9-kor, mikor tutira valami jó filmet nézek.
És ez a paraszt beszól nekem, hogy mit kínlódok én a szar alfával, miért nem veszek normális autót.
Hát ez normális???
A múltkor egyik egyetemi osztálytársam jött hozzám. Kora reggel indultunk az én kocsimmal suliba. Hidegen állok ki a garázsból, erre megkérdi: "Azt hittem a te kocsid dízel, de most így a hangja alapján már látom, hogy benzines"
Nem, barátom, dízel! Csak ez nem VW, meg PSA, meg Ford...!
ON
a VW-mániás szomszédom az agyamra megy! Van egy T3-asa és egy Golf 1-je. Mindkettő dízel, de basszus, mint a TRAKTOR. A nyár elején vett az apjának egy Golf 2-t.
Még egy traktor...áááááááááá
Fűnyíráskor mindhárommal előreáll azon a rohadt k*rva kocsibejáróján, majd mindhárommal vissza. Ide-oda. Sokszor este 9-kor, mikor tutira valami jó filmet nézek.
És ez a paraszt beszól nekem, hogy mit kínlódok én a szar alfával, miért nem veszek normális autót.
Hát ez normális???
A múltkor egyik egyetemi osztálytársam jött hozzám. Kora reggel indultunk az én kocsimmal suliba. Hidegen állok ki a garázsból, erre megkérdi: "Azt hittem a te kocsid dízel, de most így a hangja alapján már látom, hogy benzines"
Nem, barátom, dízel! Csak ez nem VW, meg PSA, meg Ford...!
ON
GTPeti2014-11-06 22:19:21 // 60994
(Kieg.: A 156-om nem mai darab, de nem ropog. Szándékosságot és/vagy eszeveszett spórolást sejtek a dolog mögött..)
GTPeti2014-11-06 22:17:51 // 60993
Nem tudom, a tiedben az új- vagy a régifajta "Türfangband" van, viszont azt írják a németek, hogy az Alfa javított a konstrukción, az új már nem kezd el túl hamar "ropogni".
Dömpi (il dottore)2014-11-06 22:09:22 // 60992
Ma feltűnt 2 dolog:
1) már az első ajtó a vezető oldali, azaz az enyém, is kezd ropogni nyitáskor nemcsak a hátsók
2) a suli előtt ahogyan hozzák a többi gyereket, hallom az 1-2 éves VW-k és a Renault-ok ajtajait is roppanni
Igen ám, de az enyém lassan 6 éves!
Sz@rolasz, mi?
1) már az első ajtó a vezető oldali, azaz az enyém, is kezd ropogni nyitáskor nemcsak a hátsók
2) a suli előtt ahogyan hozzák a többi gyereket, hallom az 1-2 éves VW-k és a Renault-ok ajtajait is roppanni
Igen ám, de az enyém lassan 6 éves!
Sz@rolasz, mi?
Giuntini2014-11-06 21:58:50 // 60991
Igen valószínűleg ez volt az ok. De ilyen mértékű motor összeomlás egyszerűen megmagyarázhatatlan. Igen a hengerfej le volt véve, és nem igazán szakszerűen volt elvégezve. de a vételtől én mentem vele 16ezer kilométert. Mindenféle előjel nélkül egyszerűen csak megállt.