Fórum >> Típusok >> 159

mzo2015-06-21 13:45:24 // 68690
Igen ez így van, de a legapróbb nanó méretű koromszemcséket már a dpf sem fogja meg. És ezekkel talán még nagyobb gond van, mivel ezek már -ahgy írtad is- nem akadnek fenn a nyálkahártyán, hanem egyenesen a türdőbe jutnak onnan meg a véráramba. És kvázi még rákkeltőbbek, mint a "normál" méretű korom szemcsék.
'''''2015-06-21 13:40:11 // 68689
Nálam akkor tilt be,főleg most a tesztek ideje alatt ha a kipuff nyomás és a turbó nyomás között nagyobb a különbség pár másodpercig,mint amit a comp megenged.Érdekes,hogy hibaüzenet nincs és ki-be kapcsolás után indul.
mzo2015-06-21 13:33:12 // 68688
Nekem még sosem limpelt be. De max trhelésnél nem is értem miért. Akkor egyébként is zárva lenne az egr, ha nincs falazva akkor is. tul képp max terhelésnél tökmindegy van e falazás vagy nincs. Nem lehet hogy neked a húzott program miatt dobott kódot?
Zsolt1552015-06-21 13:22:58 // 68687
A lexikális ismeret?
Egyik sem javasolt inhalálásra.
Shadin2015-06-21 13:21:55 // 68686
Nem a részterhelésen volt a gond, hanem mex. terhelésen limp-elt be :-(
Csak részterhelésen simán látszik a különbség.
.......................2015-06-21 12:24:38 // 68685
Ez baromság,
Rákkeltő mind a kettő,az ifa is
.......................2015-06-21 12:23:28 // 68684
Sőt a regen szelepszakadást is csinált már
Logikus,addig égeti a regen a dpf et amíg ki nem tisztul
A nagy hőterhelést meg nem bírja az hf
Zsolt1552015-06-21 12:22:05 // 68683
A régi (pl.:IFA) dízel motorokkal szemben a mai modern nagynyomású CR vagy PD rendszerű motorok károsanyag-kibocsátása (jelen esetben korom) megváltozott. Míg a régiek esetben a szemcsék nagyobb méretűek 10 mikron felettiek voltak, amelyek néhány óra alatt leülepedtek a levegőben. Ezeket hívják többek között ülepedő pornak. Illetve belélegezve megakadtak az orrban, illetve a garatban, de nem jutottak tovább.

A mai modern dízelek nagy nyomással porlasztják be a gázolajat az égéstérbe és ez által, ahogyan a gázolajszemcse úgy a korom szemcse is kisebb lett. Jellemzően 10 mikron alattiak és ezeket hívják többek között szálló pornak, melyek már bejutnak a tüdőbe is és egyáltalán nem, vagy csak nehezen ürülnek ki onnan.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-21 12:08:16 // 68682
az eldugult dpf váltja ki ezt a hibát
mzo2015-06-21 11:30:49 // 68681
Gyorsan el is mentem vettem az Agip kúton egy spurit beleöntöttem és megint teletankoltam normál nyállal.
Nekem igazából a Mol normál jött be talán a legjobban, de lehet hogy csak azért mert az van hozzánk a legközelebb és az esetek 80%-ban ott tankolok. De az OMW és normál shellel se volt még semmi bajom.
Ja és 125,5 kmerre tankoltam 8,7 l. Az 6,96 l átlag. És ennek a 3-a város, sőt araszolás is. A fedcomp meg jelzett 8,2 átlagot. ??
mzo2015-06-21 11:22:00 // 68680
Oké én is adom, hogy ezek amiket írtál a hangosabb alapjárat, lassabb bemelegedés elvileg! megvannak, de nálam ez a gyakorlatban szinte észrevehetetlen. Az hogy a hűtővíz felmelegedése között 20% eltérés lenne... Hááát lehet, de akkor az a 20% valami nagyon kicsi időre kell hogy vonatkozzon, mert mondom nekem szinte nincs különbség, megtett km-erre vonatkoztatva. Mindig nagyjából ugyanott mozdul meg télen a vízhőfokmérő, mikor megyünk munkába. Onnan is tudom hogy ekkor indul be a fűtés, ill a ventilátor.

A Tb nyomás meg részterhelésnél persze hogy magasabb lesz egy kicsit, mert akkor nyitva van az Egr és ott el tud szökni a nyomás. De ettől még a max turbó nyomás nem lesz magasabb, mert padlógázon -amikor maxon tölt a tb- akkor az egr úgyis zárva van, tehát akkor már nem tud szökni a felépített nyomás rajta. Kvázi olyan mintha le lenne falazva. Azt elhiszem hogy a Mankyék belenyúlnak, hogy részterhelésnél alacsonyabb legyen a nyomás, de őszintén nem tudom, hogy az a min különbség ami falazott egr vs nem falazott egr /részterehelésnél van számít-e valamit, ill okozhat e bajt hosszú távon. Nekem régen normál egrnél 140-es tempomatnál 0,7-0,8 volt a tb nyomás. Falazás után ez felment 0,9-1-re. Ez baj lenne? Nem hiszem. Ha a max turbónyomás menne fel az egekbe na az már baj lenne! De akkor már úgyis jönne a tiltás. Nem?
Giuntini2015-06-21 10:57:25 // 68679
Többször mondtátok, a hf repedést a 2.4-nél, ha a DPF benne van. Ezt a hibát mi váltja ki? Én ennek szenvedő alanya voltam mint tudjátok. Mivel én nagyrészt főleg a nyári időszakban autópályán használom, talán most már jobban védett vagyok ez ügyben. Mivel lehet kiküszöbölni a hf repedést?
Shadin2015-06-21 10:05:45 // 68678
ezeröcsi :-)
nesze emisszió.
Shadin2015-06-21 10:04:50 // 68677
Ez marha érdekes mert nekem is csalódás volt a Shell vpúder, sokat zabált és nem ment tőle. Piritunak meg bejött. Nem értem én ezt (sem). Nekem az OMV nyál az amitől érzésre halhabb kicsit az autó, kb. kicsit vagy nem megy jobban, viszont kevesebbet eszik kb. pár decivel és télen jobban indul.
Shadin2015-06-21 09:59:02 // 68676
Az én esetemben (!) az alapjárati, leginkább hidegen, csattogás egyértelműen erősebb, a bemelegedési idő ~20%-kal több és a tempomatos autópálya 130 km/h tempóbál nézve a tb nyomás ~0,7 helyett ~1,1 bar lefalazott EGR esetében.

A csattogás nyilván szokás kérdése, de én felvettem azonos kondíció mellett anno "telefonra" és igen, hangosabb.

Melegedés témát egy cartárs szintén igazolta itt a fórumon mérési diagrammokkal, halál pontosan.

TB. nyomást nézzétek meg nyugodtan, igazam lesz. Ricsi és Manky is azt mondta, bele kell nyúlni itt is ha EGR off-olnak.

Ezek tények, ezt senki sem tudja nekem cáfolni.

Még a nyomással kapcsolatban még egyszer. Amit az óra mutat az max. 1.55bar, ne érezze már a jó ember, h kifeküdne :-D

De nézzük mér meg egy rendes diaggal, miszerint pl. 4-esben 1500-tól 4500-ig padló gézon mit mutat az óra lefalazott EGR esetén és vajh mennyi a tényleges...

Meggyőzhető vagyok, de nálam ez nem elmélet hanem tény.

Biztos velem van baj :-D
Pityukoma2015-06-21 08:55:12 // 68675
Csak úgy:

:-)
mzo2015-06-21 08:48:28 // 68674
Jó reggelt.
Az tb óra nekem se megy ki a maxig, nagyjából 1,55-nél megáll, ahogy Te is írtad.
Viszont képzeljétek, tegnap Shell Vpowernitro-t tankoltam (ritkán szoktam prémiumot) és azt leszámítva, hogy megvolt a placebo húezmostdejó lesz érzés, a motorból sajnos épp az ellenkezőjét váltotta ki.
Konkrétan olyan mintha pár le eltünt volna belőle. És ezt már másodszor tapasztalom ettől a gázolajtól. Nagyon fura. Tegnap voltunk Velencén, és a pályán végig az volt az érzésem, hogy hallo mi van ezzel az autóval? Megy megy, de nem az igazi. Na nem baj, veszek egy spurit, és rátankolok egy picit, valami normál Mol-os üa-ból hátha visszajönnek a lovak. Kint meg a Horvát üa-tól úgyis szárnyakat kap majd. :)
'''''2015-06-21 07:50:49 // 68673
Nekem most a tesztek miatt több mechanikus óra is van.Az egyik pont a turbónyomást méri.A gyári óra egy időben indul a mechanikussal,viszont nem megy ki a maximumig valamiért.Nálam nagyobb a nyomás mint a gyári 1.6 de mégsem mutat az óra 1,55-nél többet.Tehát nem a valósat mutatja csak valami hasonlót de egy ütemben a valóssal.
Don Gombóc2015-06-21 06:49:59 // 68672
Jó reggelt! :-)
Érdekes ez a sokak által említett turbó nyomás, illetve a működési látványa már ami a gyári műszert illeti.
Érdemes lenne egy sima mechanikus levegőnyomás mérő órával összehasonlítani a gyárit, mert arról a fene sem tudja hogy milyen egyáltalán, hová van bekötve stb.
Számomra is furcsa a viselkedése, ez vagy ilyen szar vagy valami oka van.
A benzines turbóshoz képest olyan az ébredése és a nyomásvesztése mint a nyúl és a csiga futása közti különbség.
Arra is gondoltam talán a változó geometria miatt ilyen, és teljesen jó talán.
Lehet hogy a gyári a műszerfalban nem is közvetlen levegőt kap hanem csak jelet valahonnan. Még nem is néztem meg. Így lehet hogy csak valami hibrid szar kijelzés az egész, és a kocsi meg jól működik.
GTPeti2015-06-21 06:30:38 // 68671
1:1-ben ez az én véleményem/tapasztalatom. (Leszámítva a 159-specifikus részét, természetesen.) A turbónyomás dolognak még utánajárok, de nincs arra utaló jel, hogy elszállt volna.
mzo2015-06-21 01:01:02 // 68670
a második mondatból lemaradt a különbséget szó :)) még mielőtt valaki félre értené.
mzo2015-06-21 00:59:38 // 68669
Pedig még mindig nem :)
Jól leírtad, hogy nagyjából miknek köszönhetjük a teljesítményt. Ezek egyike sem az Egr dpf duó. Ezek pusztán az emissziós normák hozományai. Az ifák és állólámpások korában is voltak koromrésecskék meg mindenféle hatamas károsanyag kibocsátások, csak akkor épp marhára nem foglalkoztak ilyennel. Az Ifát ha ma gyártani akarnák, nem a csoffadt teljesítménye miatt nem hozhatnák forgalomba, hanem azért mert nem teljesítené a motor az emissziós normákat.
mzo2015-06-21 00:52:43 // 68668
:)
A hangosabb alapjárat valóban van -elvileg- de az nem annyira vészes, hogy belül hallható legyen. Én egyébként nem hallok nem hogy belül, de kívülről sem. És ezt most nem csak azért mondom, mert nekem falazva van. :) A lassabb melegedés is elvileg létező dolognak kellene legyen, de erről annyit tudok mondani, hogy a lakásunktól indulva kb ugyanott mozdult meg télen is a vízhőfok EGR-el mint nélküle. Biztos van kicsi különbség, de kvázi számomra ez lényegtelen. Nem feltünő. Ami a tb nyomás elszállását illeti, na itt nem tudom mire gondolsz. Nekem pl nem nyúltak hozzá a tb-nál semmihez és semmi baja a tb nyomásnak. Nem szállt el, nem lett se erősebb se gyengébb a autó. Mindössze annyi ami látható a tb nyomáson, hogy alapjáratnál picit lassabban esik vissza nullára a nyomás. De ennyi. Ezek kvázi majdhogynem észrevehetetlen változások, és nem befolyásolják a hétköznapi használatot. Ellenben a mérleg másik felén ott van a rángatás (oké lehet program hiba, de akkor is jön) és a korom visszavezetés a motorba, ill a szívósorba. Azért ezek jóval fajsúlyosabb dolgok. Sztem.
Piritu - 1.000.0002015-06-20 21:43:15 // 68667
"A 3-om betűsökre meg nem a növelt teljesítmény miatt lett szükség" - pedig de :-)
Az állólámpás mercinél/IFÁ-nál nem volt se NOx se apró koromrészecske. A turbófeltöltés, a nagynyomású befecskendezés, literteljesítmény növelés hozta ezeket. Aztán a szigorítás a hárombetűsöket.
Shadin2015-06-20 21:14:00 // 68666
Tudtam hogy megfogsz ;-)
Lefalaztam és nem rángatott. Tény. Viszont hangosabb lett az autó jellemzően alapjáraton és lassabban melegedett fel. Ja és elszállt a tb nyomás. Többet ártott mint használt a falazás. Pláne hogy akár plusz lóerők nélkül is megoldható lett volna a rángatás. Erre (is) mondtam, hogy program hiba a 136-osoknál.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-20 20:44:46 // 68665
jah meg náluk lehetett először kapni DPF-telenítő mudulátort :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-20 20:42:48 // 68664
ennyire ne legyél azért "tudatlan"... azért járnak dejzellel mert ebben a tutijó országbn csak azt lehet elszámolni...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-20 20:31:18 // 68663
remélem nem követik a maciarcot és akkor 3-4 év múlva tudok váltani...addig meg veszek egy uccsó kiadású 59-et azzal kihúzom :)
mzo2015-06-20 20:19:53 // 68662
Na látod. Rángatott az autód. És ha lefalztad az Egr-t akkor is? Van egy tippem hogy akkor már nem. Az EGR falazás hosszútávú következményeit azért jobban ki lehet számolni mint a programozásnak. Hisz az EGR falazás miatt a motor nem lesz nagyobb erőhatásoknak kitéve, nem lesz fokozottabb az amortizációja. De a megnövekedett nyomaték és lóerő. Nincsenek a programozásokról hosszútávú, mindenre kiterjedő kiértékelt tesztek. Csak érzések. A gyártók gyakran más anyagokat használnak azonos (pl 1.5 dci, 1.6 hdi stb), de eltérő telejesítmény szintű motornál vagy pl olajhűtést használnak a dugattyúnál, vagy erősebb hajtókart, dugattyúkat, féltengelyt stb... És itt a bibi. Egy EGR falazás ezekhez képest fasorban sincs.
mzo2015-06-20 20:11:04 // 68661
Én még nem láttam fémtiszta kipfot 1.9-en és 2.4-en. Aztán lehet én néztem be őket. :)
Shadin2015-06-20 20:10:58 // 68660
Nekem Manky (ezer hála a türelméért!) több mint egy éve finomítja az autót, legalább 25 szoftveren vagyunk túl. A cél az volt, hogy a rángatásom elmúljon, és másod soron egy dinamikus kiegyensúlyozott karakterisztikát kreáljon az autónak. Igen most lehet elmondani mindennek, mert ez valszeg. durvább beavatkozásnak minősülhet mit az hogy lefalazom az EGR-t. Pedig egyik hosszú távú következményéről sincs senkinek fogalma. De mégis egy példa, hogy a fos rendszer akkor is tud rendesen működni 230k-val ha az nincs fizikailag szétbarmolva. Lehet, h én nyírom ki jobban a motort, majd kiderül. Tapasztalataim alapján, ugyan lehet h tévesen, de szerintem a programozó gárdának kicsit jobban oda kellett volna figyelni, és nem hiszem el, hogy amilyen most az én autóm az jelentősen csökkentett élettartammal bír majd, de a karaktere klasszisokkal jobb mint gyárilag. Most volt "rendes" műszakin, a pörgetős fajtán. Minden érték rendben van, korom NoX stb. És az autóban minden benne van és nem kormoz mint egy busz.
mzo2015-06-20 20:09:32 // 68659
Erre van a fórum hogy eszmét cseréljünk nem? ;) az hogy kicsit kötekedünk is hát Istenem... Amíg nem anyázunk és hívjuk párbajra egymást pont ez a jó benne. :)
Nekem mint lentebb is írtam az egy db kényszerített regen alatt a Szamosiéknál füstölt az autó, de a szerelő is mondta hogy ez így normális.
De engem nem is ez érdekel, hogy füstölt e vagy sem. Hanem az abnormális üzem a regen alatt, az olaj a városi dugókban stb stb... ja és persze a füst is. :))
mzo2015-06-20 20:01:35 // 68658
A mai modern dieselkkel pont ez a baj hogy hiába a DPF attól még a legapróbb korom és szennyező részecskéket sajna az sem fogja meg. És ezeket még veszélyesebbek mint a sima "korom".
Mi pl városban szinte csak és kizárólag a Corsát használjuk 1.3 cdti még pont dpf nélküli. És tökéletes. Idáig legalábbis... :) Egy db generátor problémája volt. és 4,8 at eszik városban.
A 3-om betűsökre meg nem a növelt teljesítmény miatt lett szükség, hanem a szigorított károsanyag kibocsátási normák miatt.
mzo2015-06-20 19:57:23 // 68657
:) Érdekes, nekem a 40-es olajjal egy év és kb 14.000 kmer alatt full szintről 1/4-nyit csökkent az olajszint. Pont annyit hogy a kijelző gyújtáskor már nem mindig full szintet jelzett, hanem már néha hiányoztt egy csík. De ez sztem abszolúte normális. DPF-el meg max felett volt az olajszint. A 30-as olajat meg nem az 1.9-hez találták ki, csak egyfajta kényszer volt. A DPF meg tényleg szar amiatt hogy messze van, ezt sajna annó elkefélték.
És elfogadom, lehet számodra kókányolás az ha ezeket a 3-ombetűseket kiszedik az emberek, de akkor mi van a Chippel, a tuninggal? Ott már benne van a pakliban, hogy a motor (vagy a csatolt részek) élettartama is csökkenhet a beavatkozás miatt. Míg a 3-om betűsök nélkül inkább nőni fog, vagy min. ugyanaz lesz mint velük. Úgy hogy lényeges mechanikai dologba nem avatkozol bele.
Én is gondolkoztam a chippen bevallom, csábított az olcsó lóerő többlet, (meg a fogy csökkenés) és lehet egyszer meg is lépem majd, de most jó így is.
Shadin2015-06-20 19:52:11 // 68656
És megint kötekednem kell :-) Nekem is van videóm kényszerített regenerálásról, többször is csináltam és egyszer sem volt ilyen füstfelhő A régi 2011 előtti gyári sw-vel többször lipm-elt be az autó 107%-os telítettséggel és az út szélén csináltam félreállva. Nem füstölt. Ami így füstöl mint a videón az már halott sok tekintetben. Érdekes módon a (gyári) sw frissítés után egyszer sem kellett ilyet csinálnom.

Mellesleg a kényszerített regen tul. képpen nem az aminek látszik. Csinálgat valamit, de a telítettséget a 10 perc működés után beállítja ~75%-ra és az igazi majd a normál üzemben történő regen lesz.

Robertoé persze úgy eltömődött, h így sem lehetett működésre bírni, ki kellett kapni és kipucolni. Azóta is működik.

Mindenesetre végre történik valami az Amore-n, még ha öljük is egymást :-D
Piritu - 1.000.0002015-06-20 19:46:44 // 68655
Tavaly a VTT-n több fémtiszta is volt, pedig csak én volta 2,0-val.
Piritu - 1.000.0002015-06-20 19:44:30 // 68654
"Sztem a diesel jó lenne városban is" - Az állólámpások esetében ez igaz is volt.
A "csatolmányokra" azért lett szükség, mert nőtt a fajlagos teljesítmény. Nőtt a nitrogénoxidok (erősen mérgező) arány és sokkal kisebbek lettek a koromszemcsék (ami meg a tüdőnek nem tesz jót).
Amikor ezeket a védelmi eszközöket kiiktatod, akkor a fenti anyagok arányát növeled rendesen. A motor viselkedésén persze nem veszel észre semmit, csak a levegő lesz olyan amilyen. Aztán csodálkozunk a sok betegen, meg hogy milyen szar a levegő.
Ha továbbra is adagolós 60LE/2000 cm3- motorokat használnának, mindez nem számítana.
mzo2015-06-20 19:42:46 // 68653
Igen a videó jó példa arra hogy a regen alatt mégis csak távozhat füst a motorból. És nem hiszem hogy a DPF hibája miatt. ;)
mzo2015-06-20 19:40:11 // 68652
Egyébként ez érdekes téma, mert a 2.0 1.6 Jtdm-eknek valóban fém tiszta a kipuf vége, de az 1.9-eseknél már nem. Nem kormos de belül a cső már fekete.
mzo2015-06-20 19:39:07 // 68651
Jah az "új" volvókban is van elvileg Dpf, a múltkor mégis majdnem ködlámpát kellett kapcsolnom az egyik mögött. :)
Don Gombóc2015-06-20 19:38:27 // 68650
Csak két környezetvédelmi besorolással ezelőtt, ami nem is olyan régen volt, egy 2,4 10V dízellel kis odafigyeléssel simán elmentél +400K-t.
mzo2015-06-20 19:37:39 // 68649
Sztem nem a diesellel van baj a városban, mint techinkával, hanem a csatolmányokkal van a gond, amikről eddig is szó volt. Lásd dpf, egr... :) A taxisok meg nem véltlenül ezek kiiktatásával kezdik az üzemet. Sztem a diesel jó lenne városban is, csak ne legyenek rajta ezek a vackok.
Egyébként meg a jövő nem a dieseleké. A Priusok taxikénk való elterjedése meg az egyik legjobb dolog ami taxi szinten történik.
Piritu - 1.000.0002015-06-20 19:29:56 // 68648
Az Amore-t olvasva is többször átjön, hogy ha valaki vesz egy használt vasat, akkor az pusztán azért olcsóbb, mint az új, hogy neki kevesebbe kerüljön. Aztán jön a szarolasz, ha költeni kell rá. Nos, nem azért.
Az új autón pont azért (is) buksz akkorát, mert ezeket a dolgokat nem kell cserélned. Ha elkopott, akkor viszont igen. 200 körül igenis be kell tervezni egy nagygenerált. Még ha nem is tetszik a dolog. Ha esetleg később esedékes örülhetünk.
TS példa: megveszed újonnan, eladod 95ezerrel, nem költesz gyertyára. Az új tulajnak pedig kell. Hányan neheztelték itt is, hogy milyen sokba kerül az a 8 gyertya! Az eredi tulaj ezt (is) elbukta vételárból.
Shadin2015-06-20 19:28:18 // 68647
Én csak azt mondom, hogy ha le kell falazni az EGR-t, az csak tüneti kezelés. Lehet hogy a konstrukció szar, nem vitatom, de amikor ilyen bajok vannak akkor az nem csak az EGR hibája. Kivi leszek, mert pont egy éve használok 40-es olajat. Ez azért is érdekes mert nekem, és szerintem másoknak is, a kor előrehaladtával a tb megnövekedett "olajfogyasztása" okozza az EGR és szívósor problémákat. A Selenia 30-as olaj nekem pl. simán fogyott. Nem 30k alatt, hanem 15k, egy év alatt. ~500Km-enként regenerál minimum, de még sose volt hogy több lenyen az olajszint pl. Viszont 40-essel nem csökkent legalább a szint. EU-norma ide vagy oda itt a probléma a 200k+ futásteljesítmény meg a szar szervizelés ill a bizonytalan előélet, nem pedig az EGR intézménye. A DPF az meg másik téma, mert elb@szták azzal h túl messze van a motortól, de akkor sem tartom indokoltnak minden újonccal kiszereltetni és azt ígérni, hogy mostantól itt a kánaán :-(

Fogadjunk Giuntini kartárs autója megint nem fog pár 100k-ig nyafogni egyik három betüsre sem.

És sajnos de, minden ilyen beavatkozás kókányolás. Ettől még szíve ügye a tulajnak mit tesz az autóval. És miért, mert a kedves tulaj csóró rendbetenni a prémium autóját és megkeresni miért is dugul el az EGR-je. Na az enyém nem fog és ez pénzbe kerül(t).

písz
.......................2015-06-20 19:24:43 // 68646
Pont ezt mondom,irreális amit gondolnak az emberek,hogy 400ekm ert elmennek egy diesellel,ami szép eperillatú
És 3litert eszik,de gyorsuljon 5alatt 100ra

Örök élet autó nincs ,sosem volt
Don Gombóc2015-06-20 19:24:05 // 68645
Marad a trolibusz. :-)
.......................2015-06-20 19:20:49 // 68644
A technika igenis rendben van,
Piritunak nekem és még nagyon soknak akik autópályán használjuk semmi gondja nincs sem egr el dpf el
Piritu - 1.000.0002015-06-20 19:19:39 // 68643
A videó egy jó példa. fekete a kipufogó vége, tehát a kormot nem fogja meg a dpf. Innentől bármi átjut.
.......................2015-06-20 19:17:14 // 68642
Anno 20éve 7500km erenként olajcsere
Max 100ezrenként porlasztócsúcs csere volt a dieseleknél
Senki nem nyafogott,mostmeg
Ezek haszongépjármü motorok,ha larban akarod tartani ezt így kell szerelni

Volt 159 mpi benzines,azon nincs ilyen
Miért nem olyat vettek ?
Piritu - 1.000.0002015-06-20 19:16:49 // 68641
Semilyen.
Olyan, hogy városi dízel nincs. Az állólámpások korszaka lejárt.
A usereknek kellene tudomásul venni, hogy a korszerű diesel motor nem erre való. (Traktorral se járunk autópályán 1000 km-re, mert nem arra való. De ettől még nem jelenthetjük ki, hogy szar a traktor, nem normális, aki ilyet gyárt. Meg az se, aki ezt a tényt közli velünk.)
Ezt viszont nem akarjuk tudomásul venni, mert akkor elvesztjük a diesel olcsóságát. (Azt is tudomásul kellene venni, hogy egy korszerű diesel nem olcsó.)
Nem véletlen, hogy Barcelonában a taxisok nagy része Priussal jár.

A kereskedőnek pont a korrekt tájékoztatás a feladata, hogy ne érjék a usert csalódások. Nekem egyszer "felejtettek" el megmondani valamit, annak 460ezres számla lett a vége.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak