Pzk2015-08-20 22:05:19 // 70455
A szelepnek 3 egyforma bemenete van egymás alatt 2-re cső van húzva, a harmadikon pedig van egy kis dobozka, amiben egy szűrő van. Ezt a kis dobozkát vhogyan óvatosan le lehet pattintani. Ezen a szűrőn keresztül tudja az elektronika csökkenteni a rendszerben a vákuum értékét. Ha sikerült lepattintanod, akkor a szűrőt el lehet mosni samponos vízzel, majd kiszárítani és visszaszerelni.
Piritu - 1.000.0002015-08-20 21:43:48 // 70454
Ha te nem érted, akkor mit mondjak én? :-DD
Peeeti852015-08-20 21:30:00 // 70453
A nivopalca alapjan jo. Belement szepen az 5.5 liter.. neztunk egy nivo szinetet es a max alatt volt 1vonast. Utanna belenyomtunk meg par decit, sot jarattuk is kicsit.. aztan hagytuk lefolyni es meg mindig nem erte el a maxot, csak miutan beletoltuk mind a 6litert. Szerintem nincs tultoltve mert a nivo max jelzesere allitottuk.
Alejandro2015-08-20 20:11:03 // 70452
ez azért fura. én sosem töltöttem bele 6 litert és mégis maxon volt. nem hinném, hogy a gyárilag megadott érték nem venné figyelembe a motor valós olajmennyiség igényét. nincs az túltöltve?
Alejandro2015-08-20 20:06:41 // 70451
na ezért örülök, hogy az én multi kijelzőm nem mutatja gyújtáskor az olajszintet. ellenben a nívópálca nem hazudik...
emGéza2015-08-20 19:36:57 // 70450
Ezt a műszerfali olaj ellenőrző , vagy a nívó mutatta ?
Nem látni a nívón , hogy enné az olajat . Szerintem az érzékelő ment át a szórakoztató
iparba .
Nem látni a nívón , hogy enné az olajat . Szerintem az érzékelő ment át a szórakoztató
iparba .
emGéza2015-08-20 19:17:17 // 70449
Szia!
... hát én már nem is értem .
Ma ráraktam a gyújtás , max alatt 2 (!?) , levettem a gyújtás és ismét rá , akkor
már maxot mutatott .
Ezért lemostam , kitakarítottam , mert megérdemli :D
Azt kéne tudni , hogy hol van az érzékelő , kicsit megvizsgálnám ! ;)
... hát én már nem is értem .
Ma ráraktam a gyújtás , max alatt 2 (!?) , levettem a gyújtás és ismét rá , akkor
már maxot mutatott .
Ezért lemostam , kitakarítottam , mert megérdemli :D
Azt kéne tudni , hogy hol van az érzékelő , kicsit megvizsgálnám ! ;)
gpek2015-08-20 18:46:49 // 70448
Sajnos én ismerem ezt a dolgot, mondjuk enyém ette is mint állat. Simán volt olyan hogy az autópályán megálltam kb. 80 km után és azt jelezte nincs olaj 10 perc indulás után. Aztán mentem vele úgy csak 90-el majd új megállás után már félig volt.
Shadin2015-08-20 17:05:50 // 70447
Mindig érdemes olvasni a fórumot :-) Nem tudtam, h ott van szűrő :-(
norbi04092015-08-20 16:47:27 // 70446
norbi04092015-08-20 14:29:49 // 70445
Igyekszem nem izgulni :) Köszi!
Olyan mint egy nő? Hmmm...lehet ezért is szeretem ennyire... :D
Olyan mint egy nő? Hmmm...lehet ezért is szeretem ennyire... :D
Shadin2015-08-20 14:18:13 // 70444
Ne izgulj, meg fogja csinálni...
Olyan mint egy nő, sose tudod mit mikor miért csinál...
Olyan mint egy nő, sose tudod mit mikor miért csinál...
Pityukoma2015-08-20 14:17:41 // 70443
Igen, csak az egr keverő tisztítása. A szívósor leszereléséhez az olaj szeparátort, és a CR pumpát is le kell szerelni amit a vezérműszíj hajt. Az már nem egyszerű feladat. Azért írtam hogy ha már az egr keverő a kezedben van onnan már belátni a szívósorba és lekapargatható a dzsuva jelentős része, majd porszívóval kiszívható. Persze így nem lesz 100%-os tiszta a szívósor. Viszont így viszonylag kevés bontással is jó eredmény érhető el.
norbi04092015-08-20 13:51:12 // 70442
Sziasztok!
A kényszerített regen után ugye beállt 70%-ra a DPF tömődöttsége. Ma hazajöttem Ajkára. Nagy részben tempomattal, így nem vettem észre regent. Megérkezés után egyből elő a laptop, gondoltam meglesem mi a helyzet, mert kicsit bennem van az aggodalom a multkori nyomsákülönbség szenzor hiba miatt ami előjött 3-szor, de mindig azt írta, hogy a hiba nem áll fenn, csak érvénytelen jelet kapott, majd kicsit megfújkodtuk kontaktspray-vel a csatit meg kifújtúk a cső csatlakozást majd vissza. Azóta mondjuk nem jött elő a hiba (lekopogás).
Na mindegy a lényeg, hogy ránéztem és 88.88%-on áll a DPF. Az utolsó regen a kényszerített volt 180 km-el ezelőtt.
Nem kellett volna regenerálnia már? Budapest-Ajka 150 km...bőven lett volna idő és a feltételek is megvoltak úgy vélem.
Szerintetek?
A kényszerített regen után ugye beállt 70%-ra a DPF tömődöttsége. Ma hazajöttem Ajkára. Nagy részben tempomattal, így nem vettem észre regent. Megérkezés után egyből elő a laptop, gondoltam meglesem mi a helyzet, mert kicsit bennem van az aggodalom a multkori nyomsákülönbség szenzor hiba miatt ami előjött 3-szor, de mindig azt írta, hogy a hiba nem áll fenn, csak érvénytelen jelet kapott, majd kicsit megfújkodtuk kontaktspray-vel a csatit meg kifújtúk a cső csatlakozást majd vissza. Azóta mondjuk nem jött elő a hiba (lekopogás).
Na mindegy a lényeg, hogy ránéztem és 88.88%-on áll a DPF. Az utolsó regen a kényszerített volt 180 km-el ezelőtt.
Nem kellett volna regenerálnia már? Budapest-Ajka 150 km...bőven lett volna idő és a feltételek is megvoltak úgy vélem.
Szerintetek?
Peeeti852015-08-20 13:16:25 // 70441
Szia. Most mar tobb mint egy honapja szerencses tulaja vagyok egy hasonlo motorral szerelt 159esnek mint a tied. Amikor megvettem az autot egybol olajcserevel kezdtem. Amikor a szerelom beleontotte az 5.5litert nekem nem erte el a nivonak a felso jelet. Egeszen addig mig bele nem raktuk a 6liter olajat. A feltoltes kozben mi 1x rainditottunk h. mindenhova erjen el az olaj.. nem lehet, hogy ti kihagytatok ezt a lepest es nem volt valojaban a nivo tetejen?
mizooo2015-08-20 13:16:00 // 70440
Értem köszi! Van minden szerszám, de ha jól értem ez csak a keverő modul tisztítása :) a szívósor tisztításához gondolom azt le kell szerelni mindenképpen.
Shadin2015-08-20 12:39:28 // 70439
Milyen szűrőre gondoltál?
Pzk2015-08-20 11:12:23 // 70438
Köszi, így értelek ;)
Pityukoma2015-08-20 11:09:16 // 70437
A szívósort nem kell leszerelni hozzá. Le kell szedni a cooler/szívó csövet, pillangó szelepet, EGR szelepet, EGR keverő modult.
Szerszámok: 3/8"-os racsni készlet, 5-ös imbusz dugó v. kulcs. E12-es torx dugó v. kulcs.
Segédanyagok: féktisztító spray, brigéciol v. más zsíroldó/mosó és töménytelen mennyiségű rongy :-)
+ egy szabad nap :-)
Szerszámok: 3/8"-os racsni készlet, 5-ös imbusz dugó v. kulcs. E12-es torx dugó v. kulcs.
Segédanyagok: féktisztító spray, brigéciol v. más zsíroldó/mosó és töménytelen mennyiségű rongy :-)
+ egy szabad nap :-)
Pityukoma2015-08-20 10:38:17 // 70436
Ez a az én gyagyám :-) Vívódok magamban. Környezettudatosság v. az ilyen szívás elkerülése? Az EGR hivatott a kipufogó gáz Nitrogénoxid tartalmának a csökkentéséért ill. egyebek mellett az égési motorzajra is jótékony hatással van. Semmi más okom nincs rá hogy "csak" szűkítsem. Kap még egy esélyt a rendszer, aztán lehet hogy begurulok és teljes fal lesz a vége.
Pzk2015-08-20 01:47:48 // 70435
Még egy gondolat, én már szívtam offban hasonló tünetekkel LMM miatt...
Pzk2015-08-20 01:40:55 // 70434
emGéza2015-08-19 23:36:56 // 70433
Olaj csere (Selenia Star 5W-40)
Akkor az elejétől kezdem !
Beletöltöttem az előírt 5.5 L olajat , megnéztem a nívót , max , akkor jó .
Nézte a fene a műszert .
Beültem , helyre raktam a kulcsnak látszó izét és ezzel egy időben nyomtam a kuplungot,
majd rányomtam a gombra . Beindult , becsuktam az ajtót és GO .
Most jött ez a hülye eső és felborult a sorrend ! Először figyeltem fel a kijelzőre , ""olaj max alatt eggyel"" . Aztán a lejtőn állva az indítás ""nincs olaj"". Gyorsan leállítottam , nívón max. Kb 300 m mentem , ott viszonylag síkon állt . Na akkor kérdeztem itt , hogy mi lehet a baj(a) . Kicsi "rotty a gatyóba" !!! Erről egy vicc jut eszembe .
Az öreg Székely dicsekszik :
Olyan puskám van , hogy .
Rácéloztam a fára , meghúztam a ravaszt , rotty , a fa kidőlt !
Utána a betony villanyoszlopra , rotty és már dőlt is !
Aztán kimentem az erdőbe , megláttam a medvét , rotty a gatyóba és már szaladtam is !
Aztán indítás után ""max alatt 2vel"" . Ma töltöttem rá 3 dl ami tetszett a műszernek is ,
"max olaj" . Hurrá ! 2 óra múlva indultam ""max alatt eggyel "" . Aztán jött a lejtős parkolás
"max alatt 2 " , utána a sík "max alatt 1"
No ! Aki ezt elolvasta , annak jó pihenést ! :D
Akkor az elejétől kezdem !
Beletöltöttem az előírt 5.5 L olajat , megnéztem a nívót , max , akkor jó .
Nézte a fene a műszert .
Beültem , helyre raktam a kulcsnak látszó izét és ezzel egy időben nyomtam a kuplungot,
majd rányomtam a gombra . Beindult , becsuktam az ajtót és GO .
Most jött ez a hülye eső és felborult a sorrend ! Először figyeltem fel a kijelzőre , ""olaj max alatt eggyel"" . Aztán a lejtőn állva az indítás ""nincs olaj"". Gyorsan leállítottam , nívón max. Kb 300 m mentem , ott viszonylag síkon állt . Na akkor kérdeztem itt , hogy mi lehet a baj(a) . Kicsi "rotty a gatyóba" !!! Erről egy vicc jut eszembe .
Az öreg Székely dicsekszik :
Olyan puskám van , hogy .
Rácéloztam a fára , meghúztam a ravaszt , rotty , a fa kidőlt !
Utána a betony villanyoszlopra , rotty és már dőlt is !
Aztán kimentem az erdőbe , megláttam a medvét , rotty a gatyóba és már szaladtam is !
Aztán indítás után ""max alatt 2vel"" . Ma töltöttem rá 3 dl ami tetszett a műszernek is ,
"max olaj" . Hurrá ! 2 óra múlva indultam ""max alatt eggyel "" . Aztán jött a lejtős parkolás
"max alatt 2 " , utána a sík "max alatt 1"
No ! Aki ezt elolvasta , annak jó pihenést ! :D
Alejandro2015-08-19 22:20:16 // 70432
nekem is soknak tűnik a 3 dl/2000 km, főleg az első 2000 km-re!
mostani olajamban ~6500 km van és még nem kell rátölteni, maxon van, és még a színe sem túl sötét. igaz, ez szintetikus és volt olajcsere előtt motoröblítés (Xado Vitaflush).
az előző olajcsereperiódusnál 8000 km után kezdte csipegetni, 12000 km-ig (amikor lecseréltem) 0,5 l-t töltöttem rá.
mostani olajamban ~6500 km van és még nem kell rátölteni, maxon van, és még a színe sem túl sötét. igaz, ez szintetikus és volt olajcsere előtt motoröblítés (Xado Vitaflush).
az előző olajcsereperiódusnál 8000 km után kezdte csipegetni, 12000 km-ig (amikor lecseréltem) 0,5 l-t töltöttem rá.
.......................2015-08-19 21:51:12 // 70431
Nekem ugyanezt csinálta ,az EGR volt rossz
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-19 21:48:07 // 70430
rossz porlasztónál nincs hibakód...csak nem indul az autó vagy nehezen, dödögős az alapjárat
denil12015-08-19 21:43:46 // 70429
Az egyik az 5ből mintha a végét járná de ha komoly lenne a baj akkor dobna hibakódot. Kell egy logolást csinálni az időkről, remélem jövő héten meg tudom ejteni és akkor esetleg Manky meg tudja mondani,h a befecskendezési idők jók e.
denil12015-08-19 21:42:46 // 70428
Már tervben volt véve eddig is csak nem jutottunk el odáig.
De most akkor tuti ránézünk!
De most akkor tuti ránézünk!
emGéza2015-08-19 21:30:15 // 70427
A 3dl megse látszott a nívón . Már megint 1 egységgel kevesebbet mutat és nem mentem vele . Hmmm . Nincs meg az összhang :(
Szido2015-08-19 21:14:27 // 70426
Köszi, utánanézek. Nem igazán tudom hol van ez a vákuumpumpa, de meg fogom találni.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-19 21:04:16 // 70425
nívópálca szerint nézd, ne a belső mutató szerint...maxnál több olajat ne rakj bele nem egészséges a motornak...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-19 21:02:58 // 70424
porlasztó?
Szabolcs 1592015-08-19 19:59:16 // 70423
Map sensort pucold ki ,,vagy ha van ismerősöd az ő kocsiàbol vegyétek ki egy próbára tud érdekes dolgokat művelni
norbi04092015-08-19 19:51:39 // 70422
Nem vagyok valami eszes, szóval lehet hülyesèg, de rail nyomás? bár akkor 2 óra után miért jó....
Viszint ránézni semmiség.
Viszint ránézni semmiség.
Haddel2015-08-19 19:37:50 // 70421
Soknak tünik számomra a 3deci 2000 km-re.Én ugy szoktam,hogy minden második olajcserénél egy literrel töb olajat veszek,igy van mindig tartalékban.
Igy van ,kérjük is ,hogy minden benzines tapasztalatot ossz meg velünk.Kevés a benzines 159 ,jól jön minden infó.
Igy van ,kérjük is ,hogy minden benzines tapasztalatot ossz meg velünk.Kevés a benzines 159 ,jól jön minden infó.
denil12015-08-19 19:00:03 // 70420
Sziasztok!
Látom senki nem válaszolt, gondolom másnak se nagyon van ötlete.
Tegnap egész nap tökéletesen ment az autó, ma reggel munkába menet megint jött a borzalom.
Gázadásra rángatás és nem akar felpörögni a mutató. Ha mégis megteszi akkor a nyomás is lassan épül fel, majd csak valahol 3000 felett kap életre a motor és a turbónyomás is.
Félreálltam és dadogott alapjáraton is. Párszor beinditottam de a legtobbszor már csak tekert de nem indult be. Illetve egyszer úgy mint amikor lassan épül fel a üzemanyagnyomás és alig kap naftát de a tekerés alatt egyre többet kap ( a tekerés is egyre gyorsabb es hallani,h el-elkapja az ütemet) és végül beindult de aztán le is állt.
Computer nem dob hibát majd fél óra állás után az autó beindult és csökkentett teljesitmennyel eljutottunk a szereloig. Ott semmit nem csinaltunk vele csak allt 2 orat es azota megint megy mint a meszes..
Turbo vadonat uj
DPF uj
EGR patyolat
Látom senki nem válaszolt, gondolom másnak se nagyon van ötlete.
Tegnap egész nap tökéletesen ment az autó, ma reggel munkába menet megint jött a borzalom.
Gázadásra rángatás és nem akar felpörögni a mutató. Ha mégis megteszi akkor a nyomás is lassan épül fel, majd csak valahol 3000 felett kap életre a motor és a turbónyomás is.
Félreálltam és dadogott alapjáraton is. Párszor beinditottam de a legtobbszor már csak tekert de nem indult be. Illetve egyszer úgy mint amikor lassan épül fel a üzemanyagnyomás és alig kap naftát de a tekerés alatt egyre többet kap ( a tekerés is egyre gyorsabb es hallani,h el-elkapja az ütemet) és végül beindult de aztán le is állt.
Computer nem dob hibát majd fél óra állás után az autó beindult és csökkentett teljesitmennyel eljutottunk a szereloig. Ott semmit nem csinaltunk vele csak allt 2 orat es azota megint megy mint a meszes..
Turbo vadonat uj
DPF uj
EGR patyolat
Dömpi (il dottore)2015-08-19 16:57:55 // 70419
Dömpi (il dottore)2015-08-19 16:05:39 // 70418
Szia! Örülök, hogy újra tolhatod neki! :)
Más:
Megkaptam a porvédőgumit. Sajnos nem megy rá a felsőé az alsóra. Lengőkar csere lesz. :)
Más:
Megkaptam a porvédőgumit. Sajnos nem megy rá a felsőé az alsóra. Lengőkar csere lesz. :)
Pzk2015-08-19 11:52:09 // 70417
Szia, első körben átnézném a vákuum pumpa és a turbó közötti gumicsövezést, hátha azon van repedés és bizonyos vákuum értéknél falsot szív és amiatt ingadozik a nyomás. Valamint ezzel egyidejűleg kipucolhatnád a csővezésen lévő szabályozószelep szűrőjét is.
emGéza2015-08-19 11:50:17 // 70416
A nivopálca maxon , de rátöltöttem és 3 dl olajjal kiegyeztünk a műszerrel . Így az is
maxot mutat . 2000 Km olajcsere óta , ha matekozok , akkor 2000Km/3dl olaj fogyi .
Innentől figyelni fogom .
Csak azért is írtam le , hogy legyen itt valami benyás is :D
maxot mutat . 2000 Km olajcsere óta , ha matekozok , akkor 2000Km/3dl olaj fogyi .
Innentől figyelni fogom .
Csak azért is írtam le , hogy legyen itt valami benyás is :D
Pzk2015-08-19 11:44:19 // 70415
Szia, tervezem én is lefalazni az EGR-t, de teljesen. Viszont lehet van némi tapasztalatod már, ami miatt Te úgy döntöttél, hogy csak szűkíted a nyílásokat és nem falazod le teljesen, ennek az okára volnék kíváncsi...
emGéza2015-08-19 11:38:06 // 70414
Újra gyűrheted az aszfaltot ;)
Szido2015-08-19 11:21:18 // 70413
Sziasztok!
Pár napja vettem észre, hogy padlógáznál rángat kicsit a kocsi (2.4). A turbónyomás is ugrál. Van hogy a nagy melegben tempomattal 130-nál ugyanúgy elkezd rángatni, és a nyomás akkor is ugrál. Tapasztalt már valaki hasonlót?
Pár napja vettem észre, hogy padlógáznál rángat kicsit a kocsi (2.4). A turbónyomás is ugrál. Van hogy a nagy melegben tempomattal 130-nál ugyanúgy elkezd rángatni, és a nyomás akkor is ugrál. Tapasztalt már valaki hasonlót?
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-19 09:07:13 // 70412
faxa dolgok ezek :( Grat hogy megcsináltad....én már 5 éve azt mondom dejzel csak kiherélve kéne, különben szopás az egész...ezért váltottam benyásra
droberto2015-08-19 08:53:32 // 70411
Nagyon köszönjük Pityu az oknyomozást. Azt gondolom, nagyon hasznos kis írás. Ilyen egy igazi Alfás, ha megszívja valamivel és bajba kerül, még akkor is van ereje másokon segíteni. :)
Remélem, hogy ezzel megoldódott végleg a problémád. :)
Sok boldog Alfás Km-et!
Remélem, hogy ezzel megoldódott végleg a problémád. :)
Sok boldog Alfás Km-et!
Chianti2015-08-19 00:24:04 // 70410
Kezdem érteni az EGR ellenzők álláspontját. Gyanítom, hogy nálam is hasonló állapotokkal fogunk találkozni, ha megbontjuk a rendszert. Még az is elképzelhető, hogy a takarítás után annyit javul a motor teljesítménye, hogy tuningra sem lesz szükség :o) Bár ezt erősen kétlem... Mindenesetre örülök én is, hogy újra "veled van az erő".
Pityukoma2015-08-18 20:28:15 // 70409
Igen ez erősen megfontolandó :-) Most a kilépő oldalra bekerült a gyári 4 furatos szűkítő, a belépő oldalra pedig az én általam csinált 10mm-es furattal ellátott szűkítő.
Pityukoma2015-08-18 20:25:57 // 70408
Köszi :-)
Majd összeírom és publikálom. E Torx biztos.
Majd összeírom és publikálom. E Torx biztos.
Haddel2015-08-18 20:23:32 // 70407
Tök jó,örülök ,hogy megoldódott .Tényleg elrettentő fotók ezek.