Fórum >> Típusok >> 159

David | Centocinquantanove2016-10-26 10:28:00 // 86554
Haspáncéllal én is megjártam.
Eleve az autót úgy vettem, hogy ki volt vágva a műanyagból egy 20x20-as területen, mert a külföldi márkaszerviz(!) úgy gondolta, hogy olajcserénél nem veszik le az alját, hanem flexszel vágnak egy nyílást, és azon át megoldják.
A csavarok nálam is hiányoztak, maguktól elpárologtak, ezért kis önmetsző csavarokkal van felfogatva pár helyen. Sehonnan nem látszik, és fogja mint állat.
Laca622016-10-26 10:07:15 // 86553
Én mindenképpen cserélem. Sajnos itt az oldalon van rosszul megadva.
redbulz2016-10-26 09:59:35 // 86552
Közben a gugli is a barátom volt, úgy érzem cseréltetni fogom GI/R-re...
redbulz2016-10-26 09:47:15 // 86551
A kézikönyvben GI/R van ami ha jól láttam valahol akkor zöld. Nekem a kocsiban piros van és itt az Amorén is GI/A-t láttam írva ami piros, gondoltam rendben lesz utántöltéshez. De akkor most hol az igazság? Úgy is szivárog valahol, cseréltessem ki GI/R-re? :)
RomeoOne2016-10-26 09:09:56 // 86550
Egyébként most utánanéztem ennek az 55W-os xenonnak, mert a neten is látni ezt-azt, de igazából sehol ne mtaláltam kimondottan 55W-os D1S foglalatú izzót.
Egy magyar oldalon viszont ezt találtam:
"Szeretnék 55W-os xenon szettet venni, mert azt hallottam, hogy az jobban világít mint a 35W-os szett. Igaz ez?
- Nem, nem igaz! Azért mert az 55W-os szettekben csak a trafó különbözik amiben egy plusz fogyasztó van(20W). Ennek akkor van jelentősége, ha az autó kizárólag 55W-ot fogad el.
"
Erhard 242 (Pure Energy)2016-10-26 08:55:35 // 86549
nem értem mit háborogtok, Gyári xenon sokkal jobb, mint az utángyártott mivel Gyári alkatrész... én csak azt venném a többi hulladék :))))
Laca622016-10-26 08:26:48 // 86548
Akkor sajnos kezdhetem előlről. Pedig pont itt az Amore-n,a típusoknál ez van megadva.Én meg elhittem...
Zolibácsi2016-10-26 00:24:46 // 86547
Nekem volt szervo tartály csere, mert a szűrő leszakadt. Aztán a hiba az volt hogy engedte az olajat az egyik cső. Csere azóta hangtalan.
Haddel2016-10-25 22:41:30 // 86545
Ááálljál meg !! Nem adj ki 140e ftot két sz@r izzóra!
Csabi2016-10-25 22:24:44 // 86544
Nem is értem ezt a 70.000 -t...Gyorsan gyere el onnan! A lényeg a D1S foglalatú izzó, ilyet kell venni és kicserélni...2x cseréltem már...elsőre egy noname 10ezer forintost vettem (párban cseréltem mindig) 4 évig bírta...Most Osram van benne már 2 éve (12e /db) olyan amilyet írtál, tökéletes.
SzTomi2016-10-25 22:13:16 // 86543
Itt egy jó kis videó:

https://www.youtube.com/watch?v=dK_dyNauHnw
gyugya2016-10-25 22:04:41 // 86542
Sziasztok!

Van nekem egy 2.0 JTDm, 2 hete megfeküdt az egyik oldali xenon, márkaszervízben mondták, hogy csak gyárit tudnak rendelni, 70000 HUF körül. Ám legyen. Erre a múlt héten megfeküdt a másik oldali is. Az újabb 70000.

Itt a fórumon is olvastam, hogy simán kicserélte valaki Osram Xenarc Original 66140 D1S izzóra (ami most akciósan 15000).

Mondjátok már meg, mi lehet a különbség a kettő között? Tudom hogy a gyári alkatrészek mindig drágábbak, nade egy izzó? Ott lehet a bibi, hogy ez 35W, oda meg 55W-ot írnak? Vagy valami amit nem tudok?

Bocsi de ebben a témában nagyon sötét vagyok. Ha kell én kifizetem a gyárit, de itt 100000 forintról beszélünk.

Köszi
Tom_1562016-10-25 21:56:55 // 86541
Erről a map szenzor tisztításról van vkinek blogja? Szégyen, nem szégyen, de azt sem tudom hol van :D Nálam is ugyanez a jelenség van.
SzTomi2016-10-25 21:48:46 // 86540
Map szenzor lesz a ludas szerintem. Féktisztítóval tisztítsd meg ha retkes..
Én pont ma néztem rá , hogy milyen állapotban van.
tirex2016-10-25 21:12:59 // 86539
Ajjajj. Ebben lehet némi igazság. Ha valaki lát egy alfa 159 haspáncélt az úton darabokban, szedje össze! Bár nagyot csattanhatott mikor elhagyta, hallania kellett volna.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-10-25 21:10:54 // 86538
a GI/A nem jó 159-be az dextron2-es olaj, dextron3 kell bele vagy jobb
Nandiee2016-10-25 20:55:20 // 86537
Sziasztok!
Vajon gyujtason es beinditott motornal uresben miert mutat 0.2 bar nyomast?
Laca622016-10-25 20:17:34 // 86536
Ma lecseréltem a kormány szervo olajat Pityukoma blogjából okosodva .Mivel a szervo-nak volt egy nem túl hangos,de zavaró hangja,és lassú,kis mozgatásnál ez a hang erősödött,egyértelműnek tűnt,hogy olajcsere.Ez gond nélkül megtörtént Tutela GI/A olajjal.De sajnos a hangja megmaradt és kitekert kormánynál még talán rosszabb a hangja mint eddig és ebben a helyzetben habzik is. A tartályban lévő szűrőn nem látni sérülést . Van ötlet vagy tapasztalat ? Lehet,hogy odavan a szivattyú ?
Pityukoma2016-10-25 17:23:59 // 86535
Úgy hogy nem rakták vissza a csavarokat ami a lököst ás az alsó burkolatot összefogja. A hátrébb lévő csavarokból pedig már eleve hiányozhatott pár db mint a többségünknek. Nekem pl a 18 db.-ból 5db már hiányzott. Ha az elsők nincsenek meg szépen lehajlik az eleje és a menetszél előbb utóbb letépi. (ez csak találgatás részemről, de meg vagyok győződve hogy van némi köze a valósághoz)
SzTomi2016-10-25 17:18:09 // 86534
Mitől lehet automata indításnál, hogy hidegben egyből indul az autó, 20-25 fok körül mintha beindulna , de egyből le is áll, ezután ismét indít és megy? Mindezt nagyon gyorsan egymás után. 30 fok körül pedig 5 másodpercig is köszörül mire beindul.
tirex2016-10-25 16:21:53 // 86533
Szia! Össze van csavarozva de a csavarok kiszedése után le lehet venni a lököst úgy hogy a dekli a helYén marad. Nem értem hogy tűnhetett el.
vexdecore2016-10-25 15:46:17 // 86532
Sziasztok.

A következő történt velem. Javítani kellett a lökhárítót, volt rajta egy kisebb sérülés. Meg is csinálták szépen. Elhoztam az autót, két nap múlva lettem figyelmes, hogy valami zörög alul. Alánéztem, a nagy műanyag védő dekli sehol. Felhívtam a manust, azt mondja ők ahhoz nem nyúltak.

A kérdésem az lenne, össze van-e csavarozva a dekli a lökhárítóval? Le lehet-e venni a lökhárítót úgy hogy a deklihez nem nyúlnak?
Giuntini2016-10-25 14:17:18 // 86531
Nézd meg, mert városban nem lehetett észrevenni nekem sem.
tirex2016-10-25 12:46:58 // 86530
Rendben. Nagyon köszönöm.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-10-25 12:31:35 // 86529
Egyszerű az olajcsere, én castrolt raktam bele +xado adalék. Ja és olajból 3l. Írj Erhardnak én is nála vettem hozzá mindent.
tirex2016-10-25 12:04:22 // 86528
Erő van, gyorsul ahogy eddig de megnénem este
Giuntini2016-10-25 11:33:10 // 86527
Inkább a turbócsöved durrant el.
tirex2016-10-25 11:11:12 // 86526
Sziasztok! Egy kis segítség kellene. Ha elindulok halk sivitós reszelős hang jön elölről. Minden váltás után újra kezdi. A klímám adott ilyen hangot feltöltés előtt de most kikapcsoltam és marad a hang. Kéziváltós, úgyhogy arra gyanakszom. Kérdés: ha van aknám ki tudom cserélni magam az olajat vagy trükkösebb? Megpróbálnám elsőkörben azt. Új olaj plusz adalék hátha segít rajta. Második kérdésem az olaj típusára vonatkozik. Ha tudja valaki megköszönném ha beírná.
Giuntini2016-10-25 10:21:07 // 86525
Ez így van, pláne az Alfánál, de az Alfa a 159-nél kezdetben a dízelre fókuszált, és a Tibi egy kicsit megkésett.
emGéza2016-10-25 10:15:06 // 86524
Kicsit még, hogy fokozam!
Mitől nő meg a kartelgáz? A tudatomban a kopott motor okozza.
20 éve Ladát is úgy vettük, hogy befogtuk a kartercsővet. Ha nem lőtte ki
a nívót, vagy nem folyt a nívó mellett az olaj, akkor jó.
Tocsa2016-10-25 10:12:20 // 86523
Ott a pont. :) Bocs hogy belepof ! A benzinesnek azért más a feelingje és nem a takarékosságról szól! :) De mindegy nekem bejön mind a kettő most vettem 1.9 Mjetet
A sok 2.0 benyás után. :) Öregszem.... :D
emGéza2016-10-25 10:01:34 // 86522
A hidegen bepuffogás JTS esetén, nem a benzin miatt van. Szerintem!
Az etessük a kartergáz a motorral című , membrán/szelep ,
első fejezete adja a választ .
Miszerint , csak hideg időjárás és hideg motornál van jelen.
A kartergázt, a vizet s olajat is eszi a motor. Ezek vannak összegyűlve
abba a bizonyos membrán/szelep házba.
Míg az újra vártam ki volt iktatva ezen funkció. Hiba nélkül indult. Talán
jobban is, dinamikusabban is ment. Csak a kartergáz!
Na az ment a szabadba és álló helyzetben az oromba.
Most az újjal már volt 2x is bepuffogás.
A második fejezet... 😉
A betegeskedő motor, a megnövekedett kartergáz és a többi és a többi.
Giuntini2016-10-25 09:43:00 // 86521
Mire jó a dízel? Te magad adtad meg rá a választ. Amit te most leírtál autód hátrányaként az a dízelnél nincsen. Te a síri csendet mondod az autóban. nem tudom elképzelni a síri csendet, ha a motor 3000-et forog viszonylag alacsony tempóban. Az enyém 150-nél forog 2500-at, és ott valóban csend van, csak a gumik zaját lehet hallani. Mikor 3000-et forog, akkor már 185-el megyek, és még akkor is csendes a motor! Ha előzök, az automata nem vált vissza, mert 1500-as fordulatról mindig meg van a megfelelő vonóerő. Ha viszont odalépek neki akkor visszavált és elementáris, mert nem kell pörgetni, mint a JTS motort. A tempomat igazából az automata váltós autók privilégiuma volt, de most már az autók nagy részében ott van. A tempomat a kézi váltós autókban nem ugyanaz. Ott valóban csak egy sebességtartó megoldás, míg az automatában tudja maradéktalanul megoldani feladatát. A dízelnél autópályán ha 100-ra le kell vennem a sebességet, és megnyomom a memóriát, úgy áll vissza eredeti tempóra, hogy nem vált vissza 6-ból, és bivaly módon gyorsít. A 2,4-es motor 200 lóereje és a JTS 185 lóereje között nem csak 15 lóerő különbség van, hanem vezethetőségében jóval több. Emellett 150-el 9l vagy valamivel alatta fogyaszt a motor. megnézem azt a JTS motort, amelyik ennyivel elmegy ennél a tempónál. Ezek csak előnyei a dízelnek, és te ezeket hátrányként értékelted. A valódi hátrány az, hogy a környezetvédelem és a követelmények miatt, bonyolult szerkezetekké váltak, DPF és EGR a hárombetűs szavak mumussá váltak, ha a motorral probléma van, sokkal költségesebb a javítása, mint egy benzinesé, használtan rizikó a megvétele, mert mindegyik tele van kilométerrel, és minden költség a második tulajt fogja terhelni. A gyárak marketing szempontjából 30 ezer km-es olajcsere periódust írnak, ami egy vicc, mert a felénél maximum le kell cserélni az olajat. Túlbonyolítottságuk miatt, nem igazán jók a városban, a mai modern dízelek rövid távon képtelenek bemelegedni, és ez a motorok élettartamára kihatással van. A nagy dízelek DPF-el és mindennel szenvednek a városi tötymörgésben, minden dízelt időnként meg kell hajtani, ha nem, a részecskeszűrő látja kárát. Ezek a valódi hátrányok, de a vezethetőségben jóval felette állnak egy hasonló méretű nem turbós benzinmotornak. Az embereket megetették a dízelekkel, hosszú éveken keresztül mindenki azt vette, a benzineseket nem fejlesztették, pedig a dízel, mióta világ a világ hosszútávfutó, és nem rövid távokra, bevásárló kocsinak lett kitalálva.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-10-25 09:40:45 // 86520
mondom, hogy kéne nyitni egyet itt helyben nálunk...
emGéza2016-10-25 09:37:06 // 86519
Lehet váltani kéne! 😉 Egyet feljebb. 😂
RomeoOne2016-10-25 09:29:28 // 86518
Ha már volt szó a Lukoil-ról, itt le van írva néhány érdekesség.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-10-25 09:25:09 // 86517
akkor neked csoda autód van, becsüld meg, mert a 800kg-os 1,4 100 lovas fiat 500-asunk is 6-6,5L-et kér 100-nál
androidati2016-10-25 08:16:16 // 86516
A benzines fogyasztáshoz, akár hiszitek akár nem: Ez az én 2.2 JTS-em az új módosított váltóval. Nem szokott 7.3 l/100km az átlagfogyim, itt sok város van benne. 100-as tempóban 6l-ből elmegy. Jah és benzines 185 Le! Mire jó a Dízel? :D (Igaz eddig 100-nál majdnem 3000-et forgott) 1-1,5 Literrel csökkent a fogyasztásom. Arról nem beszélve autópályán 130-al semmi hangja a motornak, 100-nál meg síri csend csak szól a BOSE. Egyre jobban szeretem. :) Annyi szépséghibája van a történetnek, hogy 6-ban nem tudom nyugtázni a tempomatot, nem tetszik neki hogy adott sebességhez alacsony a fordulatszám a 6-ban. Újra kellene programozni a motorvezérlőt, ha valaki tudna segíteni ebben megköszönném, sajnos eddig csak pislogott erre mindenki.
Invisible2016-10-25 08:09:42 // 86515
Banditával nekem sincs jó tapasztalatom az OMW 95-tel, pedig 159-be mindig MM Dieselt tankolok, és semmi gondom vele. Nálam is elég furán járt a Bandit motorja, miután beletankoltam a 95öst. Akkor megfogadtam, soha többet, csak 100-asat kap.
Zolibácsi2016-10-25 07:12:23 // 86514
Sziasztok csak a benzin témához szeretnék hozzá szólni. Van egy idős karbis honda cbr f1- em és eleg ritkán is használom. Általában omw 100 ment bele mindig Sosem volt baja. Majd tettem bele omw 95-t és nem mentem 3 hétig a motorral. Után megilyedtem mert alig indult be és a motor sem járt szépen. Mentem vele de nem volt ereje egészen fordulatig után megindult. Nos a diagnózis az hogy beleszaradt a 95-s és az alapjárati fuvokakat eltomitette. Már Túl vagyok a 2. Teli tank 100-ason és most már majdnem jó megint. Nem tudom mit tesznek a benzinbe amit regebben nem tettek, de sok motorszerelo panaszkodik erre. Nem kizárt hogy itt is ilyesmi lehet, hogy valami lerakódik valahova a benzinbol.
Gergő2016-10-25 00:28:39 // 86513
Szia,lehet ennyit számít az automata?Mert ha nem nyomom neki akkor magyon szépen elváltogat 2000 körül.De amugy igazad van,nagyon nem való neki ez a tojásos üzemmód :)
Gergő2016-10-25 00:25:29 // 86512
Automata
ribipeti2016-10-24 23:37:02 // 86511
Szia, szép a vasad :), anno láttam a Csörinél, talán te is a Brerámat.
A számaid irígylésre méltók, én nem tudok ilyen szép fogyasztási adatokkal szolgálni. Nekem minimális várossal Q2-vel, és nem Q4-gyel, kézi váltóval a nagy átlagom 11,2. Pénteken külön megnéztem a legalacsonyabb fogyi produkciót. Egy teljes tálca tojással a gázpedál alatt tudtam 9,2-t kihozni, de ez nem embernek és nem ennek a motornak való feladat.
Aztán könnyen lehet, hogy csak nálam nem stimmel valami, hogy ennyit fogyaszt a Bré.
Bár a spritmonitor szerint az én kocsim is már nagyon irígylésreméltóan takarékos. :)
Spritmonitor
Liquid2016-10-24 23:34:21 // 86510
V6-nál nincs turbolyuk :)
Giuntini2016-10-24 23:33:07 // 86509
Tiéd kézi váltós vagy automata?
Nandiee2016-10-24 23:06:56 // 86508
Sziasztok!

Sokáig kerestem, de nem találtam meg az oldalon az alábbi 2 dolgot 159-es gyári navihoz:
- friss Magyarország térképet - hogyan lehet megszerezni? Csak a gyári játszik? Hol lehet kapni és milyen árban mozog?
- továbbá találtam leírást youtube-on a fejegység szoftverfrissítésével kapcsolatban, de melyik a legújabb? Gondoltam rákérdek, mielőtt felrakok egy régebbi verziót:-)

Köszi előre is!
Gergő2016-10-24 22:40:35 // 86507
Megszólítottnak érzem magam:) Na szóval a V6-om: ahogy Guintini sejti városban valóban benyeli a 16-18 litert,de szerencsére ott nemsokat megy.Autópályán 130-nál 2700 at forog ,ilyenkor valóban elvagyok 9-10 liter körül,és kb 10 km/h gyorsításnál eszik 1-1,5 literrel többet.Érdekes módon nekem szereti a MOL prémiumnyálat,söt ha Shell 100-ast tankolok bele akkor a fogyasztás is mérséklődik fél/egy literrel átlagban,szebben is jár tőle a motor.Amugy előzésekkor nem kell gondolkodni,nagyon nagyon megindul a JTS már 2000 től nagyon élénk, a 159 súlyát nemigen érezni benne kicsit sem lomha.
Hardy2016-10-24 22:11:17 // 86506
Nézd meg ezt: Gumifelni Jo árai vannak es fehérvári.
Giuntini2016-10-24 22:03:51 // 86505
Mondjuk a motorhanggal nem lehet konkurálni, nekem is 150-nél 9 felé tendál, viszont ha a benyás 130-nál 10 litert eszik, akkor az 150-nél már 12 - 13 környékén nyakal. Az baromian nem kevés, de valamit valamiért. Azért kíváncsi lennék a V6 hétköznapi vezethetőségére, alacsony fordulatról mennyire nyomatékosan indul meg. A 2,4 főleg automata váltóval ebben szerintem verhetetlen.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak