A fenét, bármilyen jó bele természetesen.
Nyilván egyszerűbb tud lenni egy isofixes...
Liquid2016-11-20 19:02:11 // 87539
Liquid2016-11-20 19:00:41 // 87538
fejtámla off és minden rendben
Giuntini2016-11-20 17:59:25 // 87537
Nagyon jó ez az autó és hihetetlen passzol hozzá az automata. Igazaból valóban csalóka az autó. Annyira magától értetődően teszi a dolgat, hogy észre se lehet venni, és pillsnatok alatt utol lehet érni az előttünk lévőt. Sokan azt hiszik, hogy az automata igazi tere a város. Ez tévedés, ez az autó igazi utazóautó, ez az autó sok szaz kilométert megy hatodikban anélkül hogy visszaváltana.
Hardy2016-11-20 17:15:01 // 87536
Én kivettem az irányjelző izzókat és egy erős drottal de lehet vékony lemez megnyomtam az izzót szemből a vezetéket meg húztam a másik oldalról. Előtte fújtam rá wd40 et. Simán kijött.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-20 16:58:53 // 87535
Na ez az, hogy mindenki mást mond :-) Úgyhogy elkezdtem utána olvasni, nézegetni, hogy hogyan működik az automata váltó. Érteni egyelőre nem értem miért ártana neki a kézi kapcsolás, hiszen ugyanazt a kapcsolj fel/le elektromos jelet küldöm neki, mint amit az ECU-ja kiküld. De majd tanulmányozom tovább :-)
Egyébként én még egyszer sem tettem manualba, még nem hiányzott. Az a keményen gyorsulás relatív. Egyrészt nem érezni. Nagyon becsapós. A megindulás viszont nem érződik olyan brutálisnak mint ami aztán jön. :-) Ha egyszer meglódult.. na akkor aztán nagyon megy..
A váltó olajcseréjét halasztom, látni akarom előbb a szerviztörténetet. Telefonban pár dolgot már mondtak erről az autóról ami kíváncsivá tett.
Egy biztos, nem győzök csodálkozni, hogy mennyire jó autó ez. Első nap még tartottam tőle, második nap is még kicsit, de ahogy látom, hogy mennyire gyári mindene, jön meg a bizalom :-)
Egyébként én még egyszer sem tettem manualba, még nem hiányzott. Az a keményen gyorsulás relatív. Egyrészt nem érezni. Nagyon becsapós. A megindulás viszont nem érződik olyan brutálisnak mint ami aztán jön. :-) Ha egyszer meglódult.. na akkor aztán nagyon megy..
A váltó olajcseréjét halasztom, látni akarom előbb a szerviztörténetet. Telefonban pár dolgot már mondtak erről az autóról ami kíváncsivá tett.
Egy biztos, nem győzök csodálkozni, hogy mennyire jó autó ez. Első nap még tartottam tőle, második nap is még kicsit, de ahogy látom, hogy mennyire gyári mindene, jön meg a bizalom :-)
norbi04092016-11-20 16:40:29 // 87534
Egy ilyen miatt azért nem vinném márkaszervízbe :) Megpróbálom majd valami vékony, hosszú fejű fogóval kivenni.
Giuntini2016-11-20 15:47:13 // 87533
Ne tedd! Nem akarok belepofazni, de a bolygóműves nem szereti a kézi beavatkozast. Hadd lapcsoljon ő! Ha szükséged van nagyobb gyorsulasra hasznald a kick-downt vagyis lepadlózod és visszakapcsol. Ha meg élvezkedni akarsz, tedd be Sportba. Tudom kínáljak magukat a váltófülek, de ez bolygóműves. Múltkor mikor lent voltam Erhardnál erről beszélgettünk.
Csodalkozom, hogy neked visszakapcsolgat. Pont az automatanal a lényeg, hogy nyomatékkal operál. Nekem nagyon kemémyen gyorsul alulról. Ez lehet, hogy nálam van így, én többször mondtam, hogy erősebbnek érzem 200 lónal, elképzelhető hogy az enyém írva van. Le fogjuk menteni a computer adatait és kiderül.
Az olajcserénél már múltkor akartam írni, hogy ne csináld ezt az átmosást. Biztos vagyok benne hogy 100 ezerig nem volt olajcsere hiszen garis volt, márkaszerviz nem cseréli. Ha meg lecserélték volna idegennél elveszti a garit. Ha viszont most átmosatod, akkor meg van a veszély, hogy valamilyen szennyeződés eltömíti a váltóban bármit, és nem mozdul az autó. Mondjuk a váltósnak is meg kell élnie... A gyárban a mérnökök nem hülyék. Nem az olaj (csak) a lényeg, hanem a hasznalat. Ha hidegen óvatosan mész vele, ha fölöslegesen nem vadulsz vele, akkor kimegy a világból. A szeleptömb szokott igazaból az Aisinnél problémas lenni. Vegyél hat liter olajat, ne vidd váltóshoz, és aki ért hozzá, azzal cseréltesd le az olajat. 1 l benne marad a citromban, de ha 60 ezrenként lecseréled, így jó lesz. A váltósnak az a célja, hogy kivegyék a váltót, és akkor mar mindent rá lehet iratni.
Csodalkozom, hogy neked visszakapcsolgat. Pont az automatanal a lényeg, hogy nyomatékkal operál. Nekem nagyon kemémyen gyorsul alulról. Ez lehet, hogy nálam van így, én többször mondtam, hogy erősebbnek érzem 200 lónal, elképzelhető hogy az enyém írva van. Le fogjuk menteni a computer adatait és kiderül.
Az olajcserénél már múltkor akartam írni, hogy ne csináld ezt az átmosást. Biztos vagyok benne hogy 100 ezerig nem volt olajcsere hiszen garis volt, márkaszerviz nem cseréli. Ha meg lecserélték volna idegennél elveszti a garit. Ha viszont most átmosatod, akkor meg van a veszély, hogy valamilyen szennyeződés eltömíti a váltóban bármit, és nem mozdul az autó. Mondjuk a váltósnak is meg kell élnie... A gyárban a mérnökök nem hülyék. Nem az olaj (csak) a lényeg, hanem a hasznalat. Ha hidegen óvatosan mész vele, ha fölöslegesen nem vadulsz vele, akkor kimegy a világból. A szeleptömb szokott igazaból az Aisinnél problémas lenni. Vegyél hat liter olajat, ne vidd váltóshoz, és aki ért hozzá, azzal cseréltesd le az olajat. 1 l benne marad a citromban, de ha 60 ezrenként lecseréled, így jó lesz. A váltósnak az a célja, hogy kivegyék a váltót, és akkor mar mindent rá lehet iratni.
Kikkó2016-11-20 15:34:41 // 87532
Azt hittem csak én vagyok ilyen béna. :) Nálam sajnos szerviz lett a vége. Egy óra munkadíjat számoltak érte. Nem tudom, hogy oldották meg. Nőgyógyász kéz kell hozzá, meg rutin.
norbi04092016-11-20 14:35:38 // 87531
Sziasztok! Ha jól tudom több 159 tulajjal előfordult az első fényszóró helyzetjelzőe cseréjekor, a foglalat fülének letörése. Tegnap csereltem volna a helyzetjelzőt, de a kezemben maradt ez a bizonyos fülecske. Ki, hogy oldotta meg végül a cserét? Esetleg van valakinek ötlete? :)
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-20 14:11:35 // 87530
Perfetto :-)
Teljesen lehiggasztott ez az autó. Kicsit busz feeling ahogy kapcsolgat. Mégse lassú. A reakció időt szokni kell még, mert ha odalépek ez kapcsolgat, ritka, hogy csak úgy nyomatékból megoldja, mint ahogy manuális váltóval tenném. De megfigyeltem a trükköt, sógor már rutinos automatás. Láttam, hogy sokszor manualba billenti, hogy ne kapcsoljon el, és visszahúzza D-be, ha befejezte a manővert. Így nincs késlekedés, nem kapcsol vissza a gép.
Összességében tetszik, sokkal nyugodtabban lehet vezetni, közben becsapós, mert egy egy gyorsításkor nagyon távolodnak a többiek...
Teljesen lehiggasztott ez az autó. Kicsit busz feeling ahogy kapcsolgat. Mégse lassú. A reakció időt szokni kell még, mert ha odalépek ez kapcsolgat, ritka, hogy csak úgy nyomatékból megoldja, mint ahogy manuális váltóval tenném. De megfigyeltem a trükköt, sógor már rutinos automatás. Láttam, hogy sokszor manualba billenti, hogy ne kapcsoljon el, és visszahúzza D-be, ha befejezte a manővert. Így nincs késlekedés, nem kapcsol vissza a gép.
Összességében tetszik, sokkal nyugodtabban lehet vezetni, közben becsapós, mert egy egy gyorsításkor nagyon távolodnak a többiek...
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-20 14:00:57 // 87529
Na ez az.. az egyik ilyen, az pont így befért. A másik csak leszedett fejtámlával használható, de csak ki tudtam szedni nagy nehezen. :-)
Dömpi (il dottore)2016-11-20 13:47:20 // 87528
Én középre tettem be, a két szélén meg ülnek a nagyok
Dömpi (il dottore)2016-11-20 13:45:34 // 87527
Az enyém kékebb
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-20 13:29:35 // 87526
Giuntini2016-11-20 13:20:14 // 87525
Hogy sikerült egymásra hangolódni az automatával? Mik a tapasztalataid? Mit vettél észre működésében?
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-20 12:22:19 // 87524
nekem azért nem engedték át a műszakin a puntot, mert nem működött a hátsó ablakemelő meg nem ment a start-stop rendszer, mert kevés volt a feszkó az akkuban ezért világított a sárga felkiáltó jel...mondja nekem a vizsgáztató ég a chek lámpa, kérdeztem tőle cukrász vagy pék a szakmád...áhhhhh szánalom, elvittem máshová és gond nélkül átment, feltöltöttem az akkut, meg kicseréltem a szerkezetet...csak azt nem értem a sok roncshalmaz cigóbmw hogy kap műszakit ...
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-20 12:16:22 // 87523
Áhh megvan, köszi. Jól elbújt a másik gomb amivel kioldható. :-)
Hardy2016-11-20 12:13:11 // 87522
Gondoltam. Én se vennék. De nagyon jó. Egy gombnyomás és a helyén is van meg nem csúszkál semerre se.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-20 12:04:58 // 87521
Azt megtaláltam, de most emiatt még nem veszek két új ülést. Persze ha sokat fogunk utazgatni, akkor úgyis az a megoldás.
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-20 12:02:58 // 87520
Próbáltam, de nem akartam erőltetni, nem jött ki :-)
Én még a múlt évezredből jövök, a 146-ba csa beraktam aztán annyi :-) Majd megszokom.
Én még a múlt évezredből jövök, a 146-ba csa beraktam aztán annyi :-) Majd megszokom.
Hardy2016-11-20 11:57:03 // 87519
Isofixes kell bele ott vannak a rögzítő pontok.
emGéza2016-11-20 11:49:08 // 87518
Sőt! Ha csak magasitó van, hosszú úton akkor is .
Szerencse nálunk a legkisebbnek már az se nagyon kell.
Szerencse nálunk a legkisebbnek már az se nagyon kell.
emGéza2016-11-20 11:43:04 // 87517
A fejtámlát ki kell venni! Ez se márka függő 😉
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-20 11:40:55 // 87516
-n
WarbiRunner (Gyuri)2016-11-20 11:39:57 // 87515
Bakker...ebbe az autóban milyen gyerekülést lehet bepasszítani? Úgy van kiképezve a hátsó sor, hogy nagyjából lehetetlen értelmesen becsatolni a kisebbik gyerkőc ülését.
Van valami tuti tipp, ami ide bepasszol rendesen?
A fejtámla is kitartja (nem fér a felemelt fejtámla alá sem), de amúgy is befér a kezem a ülés hátlap és a gyerekülés közé. Így meg lelóg az egész az ülőlapról és alig marad hely a lábnak, épp be tud szállni.
A túloldali még csak-csak, de az sem tetszik ahogy ott áll a levegőben. nem fekszik fel.
Ki milyet használ(t)?

Van valami tuti tipp, ami ide bepasszol rendesen?
A fejtámla is kitartja (nem fér a felemelt fejtámla alá sem), de amúgy is befér a kezem a ülés hátlap és a gyerekülés közé. Így meg lelóg az egész az ülőlapról és alig marad hely a lábnak, épp be tud szállni.
A túloldali még csak-csak, de az sem tetszik ahogy ott áll a levegőben. nem fekszik fel.
Ki milyet használ(t)?

HGabor2016-11-20 10:11:10 // 87513
Megoldanak mindent, csak kis "akaras" kell hozza :-)
Led izzo neked bevalt? Droberto blogjaban olvastam, hogy a hotol elegge megmurdalt es igy veszelyes lett.
Esetleg van rola keped, hogyan vilagit tompitott mellett?
Led izzo neked bevalt? Droberto blogjaban olvastam, hogy a hotol elegge megmurdalt es igy veszelyes lett.
Esetleg van rola keped, hogyan vilagit tompitott mellett?
Dömpi (il dottore)2016-11-19 22:59:24 // 87512
Újabban azt figyelem, hogy az emberek úgy dolgoznak (olyan elánnal) ahogy megfizetik őket. Legyen az hipermarketes eladó, kórházi ápoló. gyártósori összeszerelő vagy éppen vizsgáztatóállomáson alkalmazott. Némelyik, ha látja, hogy neked kicsit jobban megy (pl van egy alfád) azért is kibaszik veled.
droberto2016-11-19 18:59:04 // 87511
Egyébként nekem is elreppent a két év.
Remélem az első oldalablak fóliámat újra "meg lehet oldani". :)
Remélem az első oldalablak fóliámat újra "meg lehet oldani". :)
droberto2016-11-19 18:52:10 // 87510
Bonyolúlt egy dolog ez.
Felmegy típusszám alapján a gyártó oldalára, meg rákeres az NKH adatbázisában az ötvenkilenc típusbizonyítványára. :)
Felmegy típusszám alapján a gyártó oldalára, meg rákeres az NKH adatbázisában az ötvenkilenc típusbizonyítványára. :)
Giuntini2016-11-19 18:36:08 // 87509
Ha a nyomatékot nem érzed akkor viszont fel kell pörögnie a motornak. A kúszás milyen mértékű? Körülbelül 10km-es sebességgel kell kúsznia.
Giuntini2016-11-19 18:11:44 // 87508
Ne vedd ki D-ből, nem jó a valtónak. Ha nem kúszik rendesen az autó a fék elengedése utan az kevés olajra utalhat.
droberto2016-11-19 18:11:22 // 87507
Most volt téma pár nappal ezelőtt. :)
droberto2016-11-19 18:10:14 // 87506
"de sokak szerint ilyen nem létezik" - Jelen. :)))
Dömpi (il dottore)2016-11-19 18:02:15 // 87505
Na, megvan a műszaki!
Állítólag kötekedtek a LED helyzetjelző miatt, de a leklére kötöttem a szerelő haverom apjának (ő viszi a kocsikat műszakira), hogy ki ne szedje, mert nagy szívás ki is venni, meg be is rakni. Az SMD LED ugyanis éppen akkora, hogy pont átfér a foncsor furatán, de ha kicsit is nem vízszintesen húzza ki az ember, bekad valamelyik rücsök.
A vonóhoroggal is gond volt, mert azt mondták, ritka az autó típusa, nem ismerik, a vonóhoroghoz meg újabban már nem ad a gyártó műbizonylatot, tekintve, hogy a sorszáma ott van rajta, szóval 1 órába telt mire, a hivatalos rendszerekből összeszedték a kocsi, meg a horog hivatalos okmányait a vontatás kapcsán.
Egyébként a tököm teli van ezekkel a közlekedési mókusokkal! Komolyan mondom, ezek a múlt században élnek! Ráadásul, ami nem szutyuki, kopel, meg foswágen, ott már meg is állt a tudomány!
Még jó, hogy novemberre esik a műszaki, így már nem a nyári 19"-os kerekekkel megy vizsgázni, mert akkor meg azt nyomozgatnák órákig, vajon gyári méret-e!
Na, mindegy, hétfőn megy a 147! Hagy örüljenek :)
Állítólag kötekedtek a LED helyzetjelző miatt, de a leklére kötöttem a szerelő haverom apjának (ő viszi a kocsikat műszakira), hogy ki ne szedje, mert nagy szívás ki is venni, meg be is rakni. Az SMD LED ugyanis éppen akkora, hogy pont átfér a foncsor furatán, de ha kicsit is nem vízszintesen húzza ki az ember, bekad valamelyik rücsök.
A vonóhoroggal is gond volt, mert azt mondták, ritka az autó típusa, nem ismerik, a vonóhoroghoz meg újabban már nem ad a gyártó műbizonylatot, tekintve, hogy a sorszáma ott van rajta, szóval 1 órába telt mire, a hivatalos rendszerekből összeszedték a kocsi, meg a horog hivatalos okmányait a vontatás kapcsán.
Egyébként a tököm teli van ezekkel a közlekedési mókusokkal! Komolyan mondom, ezek a múlt században élnek! Ráadásul, ami nem szutyuki, kopel, meg foswágen, ott már meg is állt a tudomány!
Még jó, hogy novemberre esik a műszaki, így már nem a nyári 19"-os kerekekkel megy vizsgázni, mert akkor meg azt nyomozgatnák órákig, vajon gyári méret-e!
Na, mindegy, hétfőn megy a 147! Hagy örüljenek :)
mtibi832016-11-19 17:41:50 // 87504
Sziasztok!
Nekem egy 159-esem van.1.9 JTD automata váltóval.
És itt kezdődik a problémám.Ez az első automata váltós autóm,de szerintem akkor sem így kellene viselkednie.
HA állok pl. egy lámpánál,és taposom a féket,jön a zöld,elengedem a féket,és 1-2 másodperc múlva kezd el menni az autó.Illetve gyorsításnál sem érzem azt a 150 lóerőt és nyomatékot,ami benne van.Lehetséges,hogy olajcsere kéne a váltóban?
Illetve milyen intervallumban szokták cserélni a váltóolajat?
És már csak egy kérdés: Ha állok a lámpánál,vagy bárhol máshol,akkor tegyem D-ből N-be vagy inkább ne.
A volt tulaj azt mondta,hogy mindig vegyem ki ilyenkor D-ből,viszont váltószerelő meg azt mondta,hogy nem tesz jót neki.
Akkor ki tudja az igazságot?
Nekem egy 159-esem van.1.9 JTD automata váltóval.
És itt kezdődik a problémám.Ez az első automata váltós autóm,de szerintem akkor sem így kellene viselkednie.
HA állok pl. egy lámpánál,és taposom a féket,jön a zöld,elengedem a féket,és 1-2 másodperc múlva kezd el menni az autó.Illetve gyorsításnál sem érzem azt a 150 lóerőt és nyomatékot,ami benne van.Lehetséges,hogy olajcsere kéne a váltóban?
Illetve milyen intervallumban szokták cserélni a váltóolajat?
És már csak egy kérdés: Ha állok a lámpánál,vagy bárhol máshol,akkor tegyem D-ből N-be vagy inkább ne.
A volt tulaj azt mondta,hogy mindig vegyem ki ilyenkor D-ből,viszont váltószerelő meg azt mondta,hogy nem tesz jót neki.
Akkor ki tudja az igazságot?
Chianti2016-11-19 16:46:26 // 87503
Kérdés az Exide akksival rendelkező kollégákhoz. Valaki töltött már deszt vizet bele? Ha igen, hogyan kell lefeszegetni a tetejét? Exide EA722 72Ah. Akksitöltés előtt állok, és ilyenkor ugye ajánlatos utántölteni. Elvileg ugyan gondozásmentes, de sokak szerint ilyen nem létezik. A másik, ha leveszem az akkusarukat, mennyi idő múlva kéri a kódot? Kódkártyám megvan, de még soha nem volt rá szükség.
mezoba2016-11-19 16:24:03 // 87502
még hozzá az enyémen találták meg mert engem idegesített ez a dolog... Igaz közben volt más gond is de ez is meg oldódott és azóta nem is jelentkezett... Pedig utcán állok és most a hidegekben sem. ;) Igaz csak a 2.0 sajátossága de ez egy hiba nem elfogadni kell hanem megcsinálni szerintem ;)
Giuntini2016-11-19 16:18:05 // 87501
Érdekes... Hatalmasat mozdul a túrázásra a motor.
A kutyus viszont nagy segítség...
A kutyus viszont nagy segítség...
Piritu - 1.000.0002016-11-19 15:24:59 // 87500
Aranyos a kutyus :-)
Az enyém is ilyen és kb ennyire is izgatja az autószerelés :-DDD
Az enyém is ilyen és kb ennyire is izgatja az autószerelés :-DDD
Giuntini2016-11-19 14:36:15 // 87499
Ma kihasználtam a viszonylagos jó időt, és elmentem élvezkedni egy kicsit a gépsárkánnyal. Kivittem Dobogókőre. Most is meggyőződtem, a 159 futóműve zseniális a kanyarokban. A váltót betettem "Sport" fokozatba, nem semmi, amit művelt az autó. Akármit mondanak a 2,4-re, ez az autó egy igazi vadállat. És automatával a legbrutálabb. Egy Insigniás próbált utánam jönni, aztán mikor besokallt egy kanyarban, akkor lejjebb adott a képességekből. Pedig én nem is adtam igazán neki, mert sok helyen nyálkás volt az út. Egyszer nem csúszott meg alattam. Zseniális!
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-19 13:53:06 // 87498
Lesz még Tibi, csak sok az autó :)))
Giuntini2016-11-19 13:42:46 // 87497
Ezt nem gondoltam volna! Azt mondtad kihúzod vele a Giuliáig. Mégis csak visszahúz a szíved a jó kis 2,4-hez.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-19 13:33:48 // 87496
annak is eljő az ideje, de nem most... Brerazom :)
yani🍀2016-11-19 13:09:35 // 87495
Pereld be őket Lalikám! Felháborító, hogy egy szevíz ilyen munkát adjon ki a kezéből. És úgy néz ki, náluk ez a normális.
yani🍀2016-11-19 13:02:20 // 87494
Mi lesz helyette? Julis😜
Shadin2016-11-19 12:52:05 // 87493
Ha valaki unatkozna...
http://www.alfaamore.hu/tagok/Shadin159/autok/12398/blog/32123
Szerintetek?
http://www.alfaamore.hu/tagok/Shadin159/autok/12398/blog/32123
Szerintetek?
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-19 12:42:30 // 87492
nyelestengely csapágy
Erhard 242 (Pure Energy)2016-11-19 12:39:54 // 87491
no elkelt a Tibi....
Nivan842016-11-19 11:02:32 // 87490
Skaccok, tippversenyt indítanék.
Mi az ami kb. 15-20 celsius alatti időben tud zajongani a hajtásláncban? Nyáron nincs jelen, hideg időben meg körül-belül a 3 km kell, hogy eltűnjön a zaj. Nem ritmikus, tehát szabálytalan ütemben olyan, mint mondjuk egy elszabadult műanyag lap csapkod valami fém testet. Ha kinyomom a kuplungot, akkor elhallgat, csak üresben, alapjáraton hallható. Kinyomócsapágy? Váltó nyeles tengely?
Volt esetleg valakinek hasonló tapasztalata? Eheti 5ös lottó nyerőszámokat is szívesen fogadok.
Köszi!
Iván
Mi az ami kb. 15-20 celsius alatti időben tud zajongani a hajtásláncban? Nyáron nincs jelen, hideg időben meg körül-belül a 3 km kell, hogy eltűnjön a zaj. Nem ritmikus, tehát szabálytalan ütemben olyan, mint mondjuk egy elszabadult műanyag lap csapkod valami fém testet. Ha kinyomom a kuplungot, akkor elhallgat, csak üresben, alapjáraton hallható. Kinyomócsapágy? Váltó nyeles tengely?
Volt esetleg valakinek hasonló tapasztalata? Eheti 5ös lottó nyerőszámokat is szívesen fogadok.
Köszi!
Iván