Muszáj volt, reggel -10 fokot mutatott a higany szál :-)
Leolvasztó üzemmód, hármas fűtés fokozat automata venti...
Így indultam 65Km hatótávval és a pont 30Km út végén még 40 maradt benne.
Hétvégén IKEA oda-vissza 50km. Sima ügy, csak elég neki a 90-es tempó és sok motorfék. Autópályán a pénteki szélviharban négy személlyel majd lef....stam a bokám, úgy cibálta a szél, majd a kamion szélárnyékának megszűnte. Brutális. Akkorákat kellett rákormányoznom, hogy ilyen nincs is.
Shadin2016-12-05 20:40:11 // 88039
Giuntini2016-12-05 20:32:58 // 88038
Én úgy érzem, mind a kettő automatával jó igazán. Tudom, hogy Neked 3,2 V6 van, de szerintem az a motor is automatával fér meg igazán jól. Automatával eltűnik az a sok kritika. A 2,4 automatával nagyon lineárisan dolgozik. A Giulia QV is kapható automatával, igazi bolygóművessel, a Veloce meg csak automatával kapható. Nem istenkáromlás, hanem egyértelmű, hogy ezek a motorok jobbak és gyorsabbak automatával.
RomeoOne2016-12-05 20:26:31 // 88037
Ezekben van örvényáramos fék is, amivel tölti vissza az akksit is fékezésnél?
Piritu - 1.000.0002016-12-05 20:19:12 // 88036
A fűtés ment? :-)
Shadin2016-12-05 20:18:12 // 88035
Skacok, olyan jót elektromos autóztam, hogy csak na :-)
Nem egy kapkodós idegbeteg, de okoz meglepit lámpától-lámpáig a 35KW is. Az automata meg itt is tök jó dolog. Olyan "motorfék" van rajta :-)
Nem egy kapkodós idegbeteg, de okoz meglepit lámpától-lámpáig a 35KW is. Az automata meg itt is tök jó dolog. Olyan "motorfék" van rajta :-)
ribipeti2016-12-05 20:16:26 // 88034
Az automatát én is pont ezért szeretem, mert én is pont így, motorfékkel lassítok. Nekem kevés a városi szakasz, jóval több a közút/pálya, talán ezért is fekszik. Mondjuk a 2.4 kézivel sokkal inkább elfogadható lenne a számomra, mint a 3.2 automatával. Ez utóbbi már istenkáromlás. :)
Shadin2016-12-05 20:13:42 // 88033
Igen, az automatát is reszeteli...
Pityukoma2016-12-05 20:05:20 // 88032
MES-el lehet resetelni az öntanulós vezetési stílushoz alkalmazkodó funkciót. Shadinnal láttuk amikor agyturkáztuk az enyémet. (azt is lenulláztuk)
Pityukoma2016-12-05 19:49:48 // 88031
Ezt tökéletesen összefoglaltad :-)))) Arra egy 1.3 szívó diesel UNO való. (volt olyanom is) az elvisz A-ból B-be mindeközben befal 4.5 litykó gázolajat :-)))
Pityukoma2016-12-05 19:44:33 // 88030
Igen, természetesen. 3.9misi, alkuképesen.
Shadin2016-12-05 19:44:30 // 88029
Zolibácsi2016-12-05 19:37:32 // 88028
Szabad tudni mennyit kérsz érte? Bár sajnálatos dolog...
Shadin2016-12-05 19:29:54 // 88025
Középkonzol szellőzők kiszedéséről van valakinek blogja esetleg? Pityukomának kellene segíteni. Köszke!
Pityukoma2016-12-05 19:28:02 // 88024
Az enyém eladó sorba került. :-(((
Kemény 83ezer km-el a háta mögött. még sehol semmilyen formában nem hirdettem, gondoltam először itt teszem. Amúgy a fogyasztását pedig letojom :-)
Kemény 83ezer km-el a háta mögött. még sehol semmilyen formában nem hirdettem, gondoltam először itt teszem. Amúgy a fogyasztását pedig letojom :-)
Haddel2016-12-05 18:54:47 // 88023
Szerintem sokat agyalsz Gyurci😃 egyszerüen csak élvezned kéne a verdád,beülni ,és suhanni ,ha kell akkor csak céltalanul. A sárga tengeralattjáró ugyis fel fog jönni .,Mindenkinek feljön ,nekem is jött már fel ,félig lemerült akksi ,vagy kontaktos injektor csatlakozó miatt,de még sose hagyott az út szélén a Bocinator. Sőt ,ha ott hagy ,az se baj ,autóklubtag vagyok ,ha lerobban ,hivom az autómentőt ,és kész ,de már második éve feleslegesen fizetem a tagsági díjat😃😃
Úgyhogy én azt javaslom, lazulj el ,és pengesd bele a kilómétereket!😃
Úgyhogy én azt javaslom, lazulj el ,és pengesd bele a kilómétereket!😃
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-05 16:29:52 // 88022
Más: automata váltó. Halasztottuk az olajcserét egy héttel, de beszélgettem a sráccal. A hűtő upgradet mindenképp ajánlja, megkereste a rajzot is, nem egy bonyolult alkatrész, amit le kell gyártani hozzá.
Aztán tök jól elmagyarázta, hogy valójában mi az ami miatt tönkremegy a szeleptömb, ha nincs rendszeres olajcsere. Amit nem tudtam, hogy van ebben egy kuplung tárcsa is. Na ennek a kopásából származó apró szemcsék képesek sok kárt okozni. Sajnos a szűrője , hogy idézzem, kb egy fém szita, ahelyett, hogy gázolajszűrő finomságú szűrőbetét lenne benne. Ugyanis a szeleptömbben 240Hz-el(?) rezegnek a finoman illesztett dugattyúcskák, ezeknek a finomhangolt mozgása (PWM szabályzás) miatt vált finoman és gyorsan. Szóval emiatt igen javasolt az átmosásos csere.
Kíváncsi leszek erre az egészre.
Azt mondta, OBD-n kiolvassa majd, hogy ezen mennyire melegszik meg az olaj. Konstrukciós hiba, hogy a termosztát előtt szokták kivenni a hűtővizet a hőcserélőbe, így hamarabb melegszik hidegen, viszont melegben autópályán túlmelegszik az olaj és nagyon meghígul. Talán a Volvo-t említette, amiben volt egy széria, ahol a vízhűtőből ágazott le a váltóhűtés, azok 400+ e km-eket mentek gond nélkül. Rengeteg okosságot elmondott egyhuzamban, nem győztem jegyezni :-)
Lényeg, hogy még a váltóolaj szint sem mindegy. Azt mondja, hogy olaj hőmérséklethez kell szintezni is. A kevés az kevés, ha több az épp jó is lehetne, mert nagyobb hőkapacitás,viszont akkor pedig beleér olyan alkatrészekbe, amin habosodik.
Még valami adalékot is említett, hogy olvassak utána. Csak elfelejtettem a nevét. :-) Szóval asszem a váltó gurut megtaláltam kb 500m-re tőlünk :-)
Aztán tök jól elmagyarázta, hogy valójában mi az ami miatt tönkremegy a szeleptömb, ha nincs rendszeres olajcsere. Amit nem tudtam, hogy van ebben egy kuplung tárcsa is. Na ennek a kopásából származó apró szemcsék képesek sok kárt okozni. Sajnos a szűrője , hogy idézzem, kb egy fém szita, ahelyett, hogy gázolajszűrő finomságú szűrőbetét lenne benne. Ugyanis a szeleptömbben 240Hz-el(?) rezegnek a finoman illesztett dugattyúcskák, ezeknek a finomhangolt mozgása (PWM szabályzás) miatt vált finoman és gyorsan. Szóval emiatt igen javasolt az átmosásos csere.
Kíváncsi leszek erre az egészre.
Azt mondta, OBD-n kiolvassa majd, hogy ezen mennyire melegszik meg az olaj. Konstrukciós hiba, hogy a termosztát előtt szokták kivenni a hűtővizet a hőcserélőbe, így hamarabb melegszik hidegen, viszont melegben autópályán túlmelegszik az olaj és nagyon meghígul. Talán a Volvo-t említette, amiben volt egy széria, ahol a vízhűtőből ágazott le a váltóhűtés, azok 400+ e km-eket mentek gond nélkül. Rengeteg okosságot elmondott egyhuzamban, nem győztem jegyezni :-)
Lényeg, hogy még a váltóolaj szint sem mindegy. Azt mondja, hogy olaj hőmérséklethez kell szintezni is. A kevés az kevés, ha több az épp jó is lehetne, mert nagyobb hőkapacitás,viszont akkor pedig beleér olyan alkatrészekbe, amin habosodik.
Még valami adalékot is említett, hogy olvassak utána. Csak elfelejtettem a nevét. :-) Szóval asszem a váltó gurut megtaláltam kb 500m-re tőlünk :-)
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-05 16:16:33 // 88020
Köszi, így lesz :-) Holnap kicseréltetem a repedt ablakot, kiállom a sort a városházán a matrica rendszámért aztán hadd szóljon :-)
Giuntini2016-12-05 15:51:43 // 88018
Szóval járjal vele, és ne gondolkozz! Bevonzza a bajt, ha agyalsz. Jó az autód, szép is. Hasznald egészséggel!
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-05 14:59:19 // 88017
Miattam volt, pótlom én :-)


RomeoOne2016-12-05 14:35:45 // 88016
Ja, a Bosch Aerotwin-hez: mínuszban sem pattog és meg sem nyikkan. Igaz, még csak 3 hónapos.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-05 14:28:39 // 88015
már cserélték
_Ata_2016-12-05 14:19:36 // 88014
Köszönöm! akkor azt hiszem elég lesz 60 Exide. Egyébként gyárilag 85-öst raknak bele, vagy ezt már cserélhették? 7 éves az autó.
Giuntini2016-12-05 14:04:36 // 88013
Nekem is van egy kis hangja, kezdetektől fogva, de hideg motornál, hideg időben, és csak akkor, ha épphogy guruló sebességnél. Az olajból nem hiányzik semmi. Nekem két éve vadiúj gyári olaj került bele, de hidegben azzal is csinálja. Nem figlalkozom vele.
Én úgy tudom, hogy a kormányműproblémákat a facelifttel megszűntették.
Én úgy tudom, hogy a kormányműproblémákat a facelifttel megszűntették.
Jorjie2016-12-05 12:52:22 // 88012
Gratula a K-hoz! :-)
Liquid2016-12-05 12:28:45 // 88011
Elhalkult, viszont azóta nem néztem meg, hogy marad-e az olajszint...
Kicsit aggaszt, hogy mitől csökkent le.
Kicsit aggaszt, hogy mitől csökkent le.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-05 12:09:38 // 88010
Akkor reméljük szerencsém lesz. :-)
Viszont a blogod utolsó bejegyzése lehet megerősített abban, hogy mi zúg hideg reggeleken (ami nem váltó és minél hidegebb van, annál kevésbé szíj gyanús). Lehet, hogy nálam is a szervo szivatyú csinálja, már a múltkor nekem is ez volt a gyanús, mert erős kormánymozdulatra mintha erősebben szólna egy pillanatig. Gyorsan megnéztem a szintet, és bizony MIN felett van éppen. Ez nem lehet erős pontja az autónak, pontosan 2év és 49e km-rel ezelőtt volt a szerviz lista szerint cserélve a szivattyú és a tartály.
Majd írj, hogy az utántöltéstől elhalkult e! :-)
Viszont a blogod utolsó bejegyzése lehet megerősített abban, hogy mi zúg hideg reggeleken (ami nem váltó és minél hidegebb van, annál kevésbé szíj gyanús). Lehet, hogy nálam is a szervo szivatyú csinálja, már a múltkor nekem is ez volt a gyanús, mert erős kormánymozdulatra mintha erősebben szólna egy pillanatig. Gyorsan megnéztem a szintet, és bizony MIN felett van éppen. Ez nem lehet erős pontja az autónak, pontosan 2év és 49e km-rel ezelőtt volt a szerviz lista szerint cserélve a szivattyú és a tartály.
Majd írj, hogy az utántöltéstől elhalkult e! :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-05 11:55:58 // 88009
ennyi :)
redbulz2016-12-05 11:36:59 // 88008
Elmondta ugyan az érveit, hogy ez kopó/fogyó dolog, de hála az égnek fel se merült, hogy nem próbál segíteni, sőt, a hétköznapi halandó számára elérhetőhöz képest töredékáron ígérte a beszerzést. Szóval várom a fejleményeket :)
Giuntini2016-12-05 11:17:18 // 88007
Csatlakozom Sanyihoz! A sárga lámpa nem megúszható! Az van az emberekbe bekódolva, hogy mekkora nagy baj. A sárga lámpa apró hibákat is jelezhet. Akkor félj, mikor nincs sárga lámpa!
Liquid2016-12-05 11:10:18 // 88006
hááát, ez valahol szerencse kérdése...
Nekem a 4 év alatt 2x volt sárgalámpám, egymással összefüggésben és végül egész jól kijöttem belőle, ezért nem érzem nagy problémának, de ha mondjuk ez Bécs külvárosban az autópályán jön, akkor nem lennék ugyanilyen jókedélyű :)
Sajnos ez a sárgalámpa-dolog nem megúszható. Félhetsz tőle, lehetnek elvárásaid, de még egy új autónál se garantálja abszolut semmi, azt, hogy nem futsz bele.
Ahogy egyre bonyolultabbá váltak az autók, úgy nőtt és nő a probléma esélye...
Nekem a 4 év alatt 2x volt sárgalámpám, egymással összefüggésben és végül egész jól kijöttem belőle, ezért nem érzem nagy problémának, de ha mondjuk ez Bécs külvárosban az autópályán jön, akkor nem lennék ugyanilyen jókedélyű :)
Sajnos ez a sárgalámpa-dolog nem megúszható. Félhetsz tőle, lehetnek elvárásaid, de még egy új autónál se garantálja abszolut semmi, azt, hogy nem futsz bele.
Ahogy egyre bonyolultabbá váltak az autók, úgy nőtt és nő a probléma esélye...
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-05 11:05:57 // 88005
Lehet igazad van :-)
yani🍀2016-12-05 11:00:05 // 88004
Szerintem ne agyalj olyan sokat, használd és kész! Sokkal könnyebb lesz.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-05 10:57:00 // 88003
Röviden? Ő vett meg engem :-) Régóta tervezem az autócserét. Évek óta. De egy sem tudott levenni a lábamról. Ez pedig azonnal, már képről, annak ellenére, hogy nem fekete és nem dízel és pláne nem automata 159-est kerestem.
Ha racionális magyarázat kell: mert amúgy tök szép, kényelmes, halk, gyors, kis km-es, fiatal, nagyjából ismert előéletű tudnám sorolni :-) Jó vele menni, és az a beltér az mindent visz. Fogyaszthat bármennyit, nem zavar. Drágább az alkatrész? Nem zavar. Szóval érzem, hogy ez az én autóm. De ilyen még sosem volt, nem bízok benne. Nem tudnám megmagyarázni, hogy miért. Lehet csak elrettentett az az atomerőmű bonyolultságú szörnyűség ami a motortérben van, nem tudom.
Ha racionális magyarázat kell: mert amúgy tök szép, kényelmes, halk, gyors, kis km-es, fiatal, nagyjából ismert előéletű tudnám sorolni :-) Jó vele menni, és az a beltér az mindent visz. Fogyaszthat bármennyit, nem zavar. Drágább az alkatrész? Nem zavar. Szóval érzem, hogy ez az én autóm. De ilyen még sosem volt, nem bízok benne. Nem tudnám megmagyarázni, hogy miért. Lehet csak elrettentett az az atomerőmű bonyolultságú szörnyűség ami a motortérben van, nem tudom.
yani🍀2016-12-05 10:41:10 // 88002
Miért vetted meg?
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-05 10:31:29 // 88001
Tényleg így érzem most. Van egy gyönyörű szép, nagyon jó autóm, és nincs hozzá semennyi bizalmam se. Szegény semmivel nem szolgált rá, de ez van. Valahol titokban félek tőle :-) Hétvégén fater Fordjával mentünk inkább, egy eheti utamat meg halasztottam. Múlt szerda óta be sem volt indítva, lehet a héten nem is lesz. Amúgy meg szép egy dög :-)
Giuntini2016-12-05 10:23:47 // 88000
Hát ha csak eddig bírod, akkor már készítheted a fotókat a Hahu-ra. Mindenkinek lesz a "rettegett" motorkontroll lámpa, és általában csak apróság miatt (légtömegmérő, EGR, DPF hőmérsékletérzékelő, nyomáskülönbség érzékelő cső, stb.). Mindent nem lehet kidobni az autóból.:)))
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-05 10:21:52 // 87999
elég akkora benyás :) de ha nagyobbat akarsz akkor 80Ah-s Varta, Exide ...
_Ata_2016-12-05 10:09:34 // 87998
Sziasztok!
TBI-be milyen akksit ajánlotok? Jelenleg Bosch van benne, 85Ah de már döglődik :)
Én mindenhol csak 60 - 63Ah-st találok.
TBI-be milyen akksit ajánlotok? Jelenleg Bosch van benne, 85Ah de már döglődik :)
Én mindenhol csak 60 - 63Ah-st találok.
RomeoOne2016-12-05 09:37:36 // 87997
Ne ígérgess felelőtlenül ;)
emGéza2016-12-05 09:15:38 // 87996
Köszi ! Megnézem . :-D
Amúgy Piritu-ét átfutottam , mert neki mindenről van . Most nem van . :-D
(csak előtte és utána)
Amúgy Piritu-ét átfutottam , mert neki mindenről van . Most nem van . :-D
(csak előtte és utána)
yani🍀2016-12-05 09:10:15 // 87995
A blogjaim között találsz leírást
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-05 09:07:53 // 87994
Nálam az első ilyennél lesz egy gyönyörű eladó 2.4... :-)
emGéza2016-12-05 09:05:55 // 87993
Van valakinek képe a "hogy szedjem ki a váltószoknyát"-hoz .
Egybe szeretném ! Nem darabokban . ;-)
Kicsit megolajoznám a váltókuliszát és a bovdent .
Egybe szeretném ! Nem darabokban . ;-)
Kicsit megolajoznám a váltókuliszát és a bovdent .
Liquid2016-12-04 21:44:58 // 87992
a fogyasztásmérő mutat lazán 9 felett, sőt... :)
Giuntini2016-12-04 21:43:08 // 87991
Ezt én is így gondolom. Egy Spider teljesen más egy ilyen motorral. Egy berlina vagy SW szerintem így már azért sok.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-04 21:27:49 // 87990
hát jah más világ a 13-18L fogyi max 7 végi autónak lenne jó nálam vagy inkább egy kabrinyó tavaszra, nyárra ...