Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002016-12-14 17:11:57 // 88440
Ha a dpf elvét nézzük, akkor igen. Ha korom van mögötte, akkor valahol átjut a kerámiatesten, amit arra találtak ki, hogy megfogja ezt a kormot. Magyarul lyukas. Lehet szándékos átütés, de lehet sima elhasználódás is. Ilyenkor akár rendszeresen regenerálhat is a kocsi.
Piritu - 1.000.0002016-12-14 17:02:15 // 88439
A DGP a kormot szűri ki a kipufogógázból, aztán elégeti. Elvileg korom nem jut át rajta.
A 183 ezret futott, szétrohadt hátsó dobom belseje fényes fém tiszta volt.
Invisible2016-12-14 16:56:46 // 88438
Igen nekem volt olajszivárgásom.
Shadin2016-12-14 16:54:44 // 88437
Hupsz. A műtét sikerült, a páciens meghalt :-(
Az olaj nívó az EGR hűtőház egyik csavarjával van rögzítve.
Félre kellett húzni a nívó csövet, h kiférjen a hűtő fedél, és akkor történhetett valami.
Hiába no, öregszem :-(

Valakinek szintén folyt az olaj a haspáncélba, jól emlékszem?


Nívó rögzítés


repedés belül


repedés kívül
Shadin2016-12-14 16:24:18 // 88436
Ennyire azért nem egyszerű.
emGéza2016-12-14 16:22:42 // 88435
Csak , a frissen esett havat ne kormolják össze . :-D
Pityukoma2016-12-14 16:16:00 // 88434
Így volt, és néha rászóltam hogy tegyed már hatodikba. (pedig kényesen ügyelek rá hogy ne piszkáljam a belepofázásommal.)
Pityukoma2016-12-14 16:11:21 // 88433
Csatlakozom. Mi a Grande Puntót "0"km-es korában vettük, elmúlt 10 éves és zéró meghibásodással teszi a dolgát 5literes fogyi mellett.
Pityukoma2016-12-14 16:07:28 // 88432
Ja és szegény Emil......... :-DDDDDD
Pityukoma2016-12-14 16:05:54 // 88431
Szegény Géza, szegény Zoli :-(((((( el kellett menniük még egy pusz körre az Alfájukkak hogy befejezze a regent..... TI mit szóltok hozzá? :-DDDDDD
Pityukoma2016-12-14 15:58:30 // 88430
Itt pedig kiegészítve is :-))))) :
Angelo2016-12-14 15:39:45 // 88428
Nekem 2009.01-ben került forgalomba,DPF-el megy még mindig,és tiszta korom a kipuf vége...és amikor regenerál hatalmas füst jön a kocsiból....én nem igazán látom ebben az okosságot...nekem olyannak tűnik egy kicsit,hogy elraktározzuk a rendszerben a szart,és kicsit később engedjük ki egybe...persze vmennyit eléget belőle....de én nem látom ezt olyan hatalmas jó konstrukciónak....és h jót tesz-e a motornak vagy sem,az majd mostanában fog kiderülni....nagy átlag most fog belépni a 200e-es km futásba...ha szar a konstrukció,akkor elkezdi áldozatait szedni....környezetszennyezés ellenes vagyok teljes mértékben...de ez a DPFplusz Egr dolog summázva sztem többet árt,mint használ...de ez az én egyéni véleményem....
Pár sorral lentebb olvastam,hogy nem a DPF és EGR a hibás,hanem a használat,mert h ez nem városi autó....ez egyértelmű...de kérdezem én....fél éve amikor megvettem az autót,úgy volt h sokat kell majd vidékre járnom...mostanra csak budapesten belül mozgok...megvettem az autót,ráköltöttem nem keveset,hogy rendben legyen teljesen....most adjam el közel 800.000-es bukóval,mert ez a rendszer nem szereti a várost...csináljanak olyan rendszert,ami bírja...nehogy már egy premium kategóriás autónál félni kelljen,hogy egy emisszios alkatrész hazavágja a kocsit 200.000 km-nél...nálam addig marad,amíg nem okoz problémát,illetve tönkre nem megy.
Liquid2016-12-14 15:36:27 // 88427
ez alapján bármi lehetséges :)
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 15:34:30 // 88426
Nem bírja beszúrni, de mostmár csakazértis...

WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 15:33:09 // 88424
Ezen kicsit elgondolkodtam én is. Akkor ebben van dpf? :-D

Liquid2016-12-14 15:22:05 // 88423
ez azért ennyire nem egzakt , egy DPF-es se teljesen korommentes, legalábbis 10 évesen biztosan nem
Angelo2016-12-14 15:02:20 // 88422
Ezt kifejtenéd kérlek,még nincs akkora tudásom a DPF-ek és működésük terén....próbálom elkapni az információkat:)
Ha kormos a kipuf vége és jön korom,akkor...?
Hogy van összefüggésben a DPF és a kipuf korom?
Piritu - 1.000.0002016-12-14 13:58:38 // 88421
Elég megnézni cső végét. Ha fekete, akkor jön ki korom. Ha nem, nem.
Piritu - 1.000.0002016-12-14 13:56:35 // 88420
Mini tetszik neki:-(
Angelo2016-12-14 13:23:16 // 88419
Megkérdezhetem,hogy mozgó ellenőrzés közben hogyan jönnek rá,hogy nincs benne DPF?
Elvileg CO2-t szoktak mérni,és a DPF csak a részescke méretet fogja meg.Csak kérdezem?
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-12-14 13:21:13 // 88418
Hát nem :) a 159 be van egy elektromos radiátor a levegő keringető motor előtt. A klíma a 156 ba 3fok alatt be sem kapcsol.
Pityukoma2016-12-14 12:41:47 // 88417
Piritu véleményét osztom maximálisan. Jó lehet a te általad vázolt megoldás is, de mennyi energia és anyagi ráfordítást is venne igénybe???? Szórakozna vele a bugyrom :-D és ezzel nem az alaposságod akarom becsmérelni, hisz ismersz :-) Van élet az Alfa mellett is :--)
Pityukoma2016-12-14 12:35:31 // 88416

Nem, nem ajánlom, hiszen ebbe gyári alkatrészek vannak :-)
Viccet félretéve: naná!!!!!!!!, persze hogy mehet bele a gyár cucc. OFI CarTárs Elaforg nevű cégére pedig nem jellemző hogy sz@rt árulna, legalább úgy mint Erhardunk Alba Autó alkatrész nevű vállalkozása. Még egyik helyről sem vettem megkérdőjelezhető cuccot! Úgyhogy bizhatszt bennük nyugodtan, ha bizol a gyári alkatrészekben. :-))))
Liquid2016-12-14 12:35:23 // 88415
Egy Panda? Van belőle 1.2 szívó
Marseus2016-12-14 12:12:26 // 88414
Már bocs de a kieg. fűtés az tonképp a klíma,nemde? És ezt a 156 is tudta frankón.Hűtő fűtő klíma. Viszont a motorfűtés az mint a 156 ban detto. Random össze-vissza fűt,csak akkor folyamatos ha fullon van.A baj csak a belső hőérzékelő lustasága akár egy otthoni fali termosztátnál.Azok közt is van olyan ami 1 fokon belül mozog és olyan is ami 3-4 fok közt ingadozik.Ilyen az alfa:-))
Piritu - 1.000.0002016-12-14 12:03:12 // 88413
Diesel nem való városba, ezért szóba se jöhet.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-12-14 11:28:05 // 88412
Nekem 18,5 re van állítva, és nagyon faszán nyomja a meleget hála a kieg fűtés miatt :) Ezt nagyon szeretem a 159 be, a 156 -om gyakorlatilag használhatatlan volt télen, meg is fogadtam hogy soha többet JTD-t de aztán mégis az lett :)
Don Vito2016-12-14 11:20:49 // 88411
Szia!
Nálam ez a hibajelzés ("pre-heating grow plugs not available") elég rapszodikusan jelentkezik: egyszer egy téli autópályázás közben megálltam egy pihenőhelyen, majd indulásnál kiírta, azt követően egész télen semmi... Idén novemberben hasonló körülmények: hideg időben mentem valahová, ahol álltam kb. félórát, indulásnál jelzés, azóta semmi...
Lehet, hogy Neked is érdemes megbizonyosodnod róla, valóban csere szükséges-e, vagy pedig csak időnkénti üzenetről van szó.
Giuntini2016-12-14 11:17:25 // 88410
Mondjuk az sokat számít nálam, hogy garázsban áll, és ilyenkor is 13-15 fok van bent. Tehát én úgy értem a 7-8 km bemelegedést.
tdemeter2016-12-14 10:55:16 // 88409
Sajna az én 8v-mről ez nem mondható így el:)
Volt olyan, hogy elindultam a -10 fokban dunakesziről és amikor ott a lehel tér környékén voltam akkor még csak olyan 80 fok meleg volt a víz....
Ekkor - mivel fáztam - ráadtam egy kis meleget és feljebb nyomtam a ventilátort is, aminek hatására elkezdett csökkenni a vízhőfok:)))

Ez persze csak akkor van így, ha dugózol, ha felmész a pályára, stabil fordulatszámra állsz be akkor gyorsan bemelegszik
Giuntini2016-12-14 10:38:40 // 88408
Azt nekem is csinálja, hogy visszaveszi a fűtést, de én nem igazán nyúlok hozzá. valóban az elején már hideg motornál nagyon tolja, majd 70 fokos vízhőmérsékletnél a kiegészíítő fűtés leáll, és átveszi a motor fűtése. Nálam általában ha 22 fokra van állítva, akkor kellemesen tartja a hőfokot bent. Van amikor érződik, hogy hidegebb van, de utána korrigál.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 10:31:12 // 88406
Pillanatnyi fogyasztást egyáltalán nem nézek, engem rohadtul zavar, amikor a műszerfalon valami változik. :-) Soha nincs odakapcsolva. Égett szagot még nem éreztem. A hűtőventillátor ha be van kapcsolva a klímapanel, amúgy is kapcsolgat néha, de ezt sem hallom bent, csak ha kiszállok. Nincs hangja. A turbó műszer meg aztán pláne olyan, hogy kb az emelkedő szögét mutatja :-) Valahol a vízszintes állás körül kalimpál legtöbbször. Anno amikor az 1.9-et próbáltuk, akkor feltűnt, emlékszem. Az durván nyomta a fogyasztást, az még nekem is szembeötlő volt amikor néha átkapcsoltam. It eddig semmi ilyen. Bárhányszor átnézek a fogyasztásra, ugyanazt csinálja. Országút 7 fölött picivel, pálya majdnem 9.
Giuntini2016-12-14 10:25:13 // 88405
Kiegészítő fűtés van benne?
Giuntini2016-12-14 10:21:28 // 88404
Észre lehet venni! A fed comp. magas pill. fogyasztást ír ki, érződik egy kis égett szag az utastérben, de leginkább a turbó műszeren. A turbónyomás alacsonyabb értéket mutat, ahogy elveszed a gázt leesik 0-ra. Alapjáraton a több üzemanyagnak köszönhetően simább a járás. Mellette állandóan jár a hűtő ventilátor. Nagyjából ennyi....
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 10:20:11 // 88403
Viszont kérdés. A fűtés teljes káosz tud lenni. Találkoztatok már ilyennel?
Reggel hidegindításkor egész hamar fűt, de mint a kazánba úgy bedurrant. 16 fokra le kell tekerni, akkor kb elviselhető. Aztán bemelegszik, kimegyünk az országútra, pályára, akkor meg elfelejt fűteni, jól fel kell tekerni, hogy kellemes hőfok legyen.
Zolibácsi2016-12-14 10:03:31 // 88402
Cikket, youtube videot....
Zsolt1552016-12-14 09:57:26 // 88401
"... Mindenesetre a Dpf kiiktatása nagy lutri, mert Németországban, és már több országban bevezetik a mozgó ellenőrzést, menet közben képesek mérni a környezetszennyezés mértékét. ..."

Én úgy hallottam, hogy talán nem is szabálysértés, hanem már már majdnem bűncselekménynek tartják a kiiktatását és komolyan büntetik, ha rajtakapnak.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 09:57:24 // 88400
A szívó benzinesek fejlesztését pont megölte az EU norma elvárás és az emberek átállított vezetési stílusa. Tesóm Astráját vezettem a minap. Rendesen bénáztam az első pár km-en, aztán beugrott, hogy ez nem 2000-ről húz. Ott a Mazda. Ők tudnak szívó benzines motort csinálni valamiért...
Nem kizárt, hogy egy kis luxus Alfázás után megnézem az autózás Japán oldalát is.
tdemeter2016-12-14 09:56:17 // 88399
Sajnos engem is elért a pre-heating grow plug not available hiba.
Sajnos a -5 fokban jó rondán járt a motor reggel...

Az a kérdésem, hogy 8v-ben kell-e/érdemes-e a csere előtt méricskélni,vagy 99%, hogy az lesz a ludas?
Nagy meló kicserélni?
Zsolt1552016-12-14 09:53:38 // 88398
"... miért nincs egy regen opció mikor tudom, hogy menni fogok 20km-et pl nem is értem ..."

Jogos és szerintem is szükség lenne rá.
Zsolt1552016-12-14 09:51:47 // 88397
"... Az embereket ráültették a dízelekre, mert azt mondták ez a jó, és a különbségek eltűntek, és a prémium autók is szinte eladhatatlanok dízel motor nélkül. A környezetszennyezés az egekbe szökött ..."

Azért ami most megy az is inkább lassan már sokkterápia, mint valóság. Ha nem lenne ez a prés ami van, akkor hogyan tudnád ösztönözni az embereket, hogy autót cseréljenek? Mindenkivel megvetették a dízel üzemű autókat, most valahogy át kell ültetni egy másikba.
Egy vidéki faluban majdnem rosszabbak a légszennyezési értékek, mint a fővárosban, pedig alig van pár autó. Csak annyi történt, hogy mindennel tüzelnek az emberek, ami a kezükben van.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-14 09:50:41 // 88396
sportos tempóban nyomom mindegyiknek, lást Pityukoma felesége tudott 8L-es fogyit a Tibivel :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-14 09:47:41 // 88395
olvass figyelmesen azt írtam a Gyári állapotban ...bizony úgy annyit evett
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 09:38:24 // 88394
Én nem tudom mikor csinálja. És őszintén nem is akarom tudni. :-)
Zolibácsi2016-12-14 09:33:37 // 88393
Mutassatok már valami cikket vagy videót erről hogy németek kiszednek valakit az autópályán hogy megnézzék a co kibocsátást.
Meg megint dpf egr... Minden hónapban meg küzdünk a forumon ezzel. Sokszor 10 éves autókról beszélünk. Többnyire az öregebb példányoknal van dpf -egr gond. Én nem haragszom senkire ha egy 10 éves autonal kiszedi valaki mert ez a hiba megoldas. Persze ha van pénz és fiatalabb a kocsi csináltassák meg. De speciel én hasznalni akarom a kocsit nem a regeneket számolni. Nekem mindig akkor regenerált amikor vagy haza vagy munkába értem.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 09:31:19 // 88392
Hogyne lenne :-) Hogy ez jelent e bármi előnyt az majd kiderül :-)
Zsolt1552016-12-14 09:30:47 // 88391
"... Én nem tartom korrekt megoldásnak a Dpf kidobálását. Nem korrekt a környezettel és az egészséggel sem. Yani ezt kellően összefoglalta, a mai dízelek nem városi autók. A taxisok már egyáltalán nem vesznek dízelt, mert jól tudják, hogy a részecske szűrős dízeleket megöli a város. Nem a dpf kiirtásában kell gondolkozni, hanem a vétel előtt eldönteni, hogy mire kell az autó. ..."

Így igaz.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak