Piritu - 1.000.0002016-12-14 17:11:57 // 88440
Ha a dpf elvét nézzük, akkor igen. Ha korom van mögötte, akkor valahol átjut a kerámiatesten, amit arra találtak ki, hogy megfogja ezt a kormot. Magyarul lyukas. Lehet szándékos átütés, de lehet sima elhasználódás is. Ilyenkor akár rendszeresen regenerálhat is a kocsi.
Piritu - 1.000.0002016-12-14 17:02:15 // 88439
Invisible2016-12-14 16:56:46 // 88438
Igen nekem volt olajszivárgásom.
Shadin2016-12-14 16:54:44 // 88437
Hupsz. A műtét sikerült, a páciens meghalt :-(
Az olaj nívó az EGR hűtőház egyik csavarjával van rögzítve.
Félre kellett húzni a nívó csövet, h kiférjen a hűtő fedél, és akkor történhetett valami.
Hiába no, öregszem :-(
Valakinek szintén folyt az olaj a haspáncélba, jól emlékszem?
Nívó rögzítés
repedés belül
repedés kívül
Az olaj nívó az EGR hűtőház egyik csavarjával van rögzítve.
Félre kellett húzni a nívó csövet, h kiférjen a hűtő fedél, és akkor történhetett valami.
Hiába no, öregszem :-(
Valakinek szintén folyt az olaj a haspáncélba, jól emlékszem?
Nívó rögzítés
repedés belül
repedés kívül
Shadin2016-12-14 16:24:18 // 88436
Ennyire azért nem egyszerű.
emGéza2016-12-14 16:22:42 // 88435
Csak , a frissen esett havat ne kormolják össze . :-D
Pityukoma2016-12-14 16:16:00 // 88434
Így volt, és néha rászóltam hogy tegyed már hatodikba. (pedig kényesen ügyelek rá hogy ne piszkáljam a belepofázásommal.)
Pityukoma2016-12-14 16:11:21 // 88433
Csatlakozom. Mi a Grande Puntót "0"km-es korában vettük, elmúlt 10 éves és zéró meghibásodással teszi a dolgát 5literes fogyi mellett.
Pityukoma2016-12-14 16:07:28 // 88432
Ja és szegény Emil......... :-DDDDDD
Pityukoma2016-12-14 16:05:54 // 88431
Szegény Géza, szegény Zoli :-(((((( el kellett menniük még egy pusz körre az Alfájukkak hogy befejezze a regent..... TI mit szóltok hozzá? :-DDDDDD
Pityukoma2016-12-14 15:58:30 // 88430
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 15:39:48 // 88429
Ugye.. :-)
Angelo2016-12-14 15:39:45 // 88428
Nekem 2009.01-ben került forgalomba,DPF-el megy még mindig,és tiszta korom a kipuf vége...és amikor regenerál hatalmas füst jön a kocsiból....én nem igazán látom ebben az okosságot...nekem olyannak tűnik egy kicsit,hogy elraktározzuk a rendszerben a szart,és kicsit később engedjük ki egybe...persze vmennyit eléget belőle....de én nem látom ezt olyan hatalmas jó konstrukciónak....és h jót tesz-e a motornak vagy sem,az majd mostanában fog kiderülni....nagy átlag most fog belépni a 200e-es km futásba...ha szar a konstrukció,akkor elkezdi áldozatait szedni....környezetszennyezés ellenes vagyok teljes mértékben...de ez a DPFplusz Egr dolog summázva sztem többet árt,mint használ...de ez az én egyéni véleményem....
Pár sorral lentebb olvastam,hogy nem a DPF és EGR a hibás,hanem a használat,mert h ez nem városi autó....ez egyértelmű...de kérdezem én....fél éve amikor megvettem az autót,úgy volt h sokat kell majd vidékre járnom...mostanra csak budapesten belül mozgok...megvettem az autót,ráköltöttem nem keveset,hogy rendben legyen teljesen....most adjam el közel 800.000-es bukóval,mert ez a rendszer nem szereti a várost...csináljanak olyan rendszert,ami bírja...nehogy már egy premium kategóriás autónál félni kelljen,hogy egy emisszios alkatrész hazavágja a kocsit 200.000 km-nél...nálam addig marad,amíg nem okoz problémát,illetve tönkre nem megy.
Pár sorral lentebb olvastam,hogy nem a DPF és EGR a hibás,hanem a használat,mert h ez nem városi autó....ez egyértelmű...de kérdezem én....fél éve amikor megvettem az autót,úgy volt h sokat kell majd vidékre járnom...mostanra csak budapesten belül mozgok...megvettem az autót,ráköltöttem nem keveset,hogy rendben legyen teljesen....most adjam el közel 800.000-es bukóval,mert ez a rendszer nem szereti a várost...csináljanak olyan rendszert,ami bírja...nehogy már egy premium kategóriás autónál félni kelljen,hogy egy emisszios alkatrész hazavágja a kocsit 200.000 km-nél...nálam addig marad,amíg nem okoz problémát,illetve tönkre nem megy.
Liquid2016-12-14 15:36:27 // 88427
ez alapján bármi lehetséges :)
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 15:34:30 // 88426
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 15:33:48 // 88425
[img1]
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 15:33:09 // 88424
Liquid2016-12-14 15:22:05 // 88423
ez azért ennyire nem egzakt , egy DPF-es se teljesen korommentes, legalábbis 10 évesen biztosan nem
Angelo2016-12-14 15:02:20 // 88422
Ezt kifejtenéd kérlek,még nincs akkora tudásom a DPF-ek és működésük terén....próbálom elkapni az információkat:)
Ha kormos a kipuf vége és jön korom,akkor...?
Hogy van összefüggésben a DPF és a kipuf korom?
Ha kormos a kipuf vége és jön korom,akkor...?
Hogy van összefüggésben a DPF és a kipuf korom?
Piritu - 1.000.0002016-12-14 13:58:38 // 88421
Elég megnézni cső végét. Ha fekete, akkor jön ki korom. Ha nem, nem.
Piritu - 1.000.0002016-12-14 13:56:35 // 88420
Mini tetszik neki:-(
Angelo2016-12-14 13:23:16 // 88419
Megkérdezhetem,hogy mozgó ellenőrzés közben hogyan jönnek rá,hogy nincs benne DPF?
Elvileg CO2-t szoktak mérni,és a DPF csak a részescke méretet fogja meg.Csak kérdezem?
Elvileg CO2-t szoktak mérni,és a DPF csak a részescke méretet fogja meg.Csak kérdezem?
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-12-14 13:21:13 // 88418
Hát nem :) a 159 be van egy elektromos radiátor a levegő keringető motor előtt. A klíma a 156 ba 3fok alatt be sem kapcsol.
Pityukoma2016-12-14 12:41:47 // 88417
Piritu véleményét osztom maximálisan. Jó lehet a te általad vázolt megoldás is, de mennyi energia és anyagi ráfordítást is venne igénybe???? Szórakozna vele a bugyrom :-D és ezzel nem az alaposságod akarom becsmérelni, hisz ismersz :-) Van élet az Alfa mellett is :--)
Pityukoma2016-12-14 12:35:31 // 88416
Nem, nem ajánlom, hiszen ebbe gyári alkatrészek vannak :-)
Viccet félretéve: naná!!!!!!!!, persze hogy mehet bele a gyár cucc. OFI CarTárs Elaforg nevű cégére pedig nem jellemző hogy sz@rt árulna, legalább úgy mint Erhardunk Alba Autó alkatrész nevű vállalkozása. Még egyik helyről sem vettem megkérdőjelezhető cuccot! Úgyhogy bizhatszt bennük nyugodtan, ha bizol a gyári alkatrészekben. :-))))
Marseus2016-12-14 12:12:26 // 88414
Már bocs de a kieg. fűtés az tonképp a klíma,nemde? És ezt a 156 is tudta frankón.Hűtő fűtő klíma. Viszont a motorfűtés az mint a 156 ban detto. Random össze-vissza fűt,csak akkor folyamatos ha fullon van.A baj csak a belső hőérzékelő lustasága akár egy otthoni fali termosztátnál.Azok közt is van olyan ami 1 fokon belül mozog és olyan is ami 3-4 fok közt ingadozik.Ilyen az alfa:-))
Piritu - 1.000.0002016-12-14 12:03:12 // 88413
Diesel nem való városba, ezért szóba se jöhet.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-12-14 11:28:05 // 88412
Nekem 18,5 re van állítva, és nagyon faszán nyomja a meleget hála a kieg fűtés miatt :) Ezt nagyon szeretem a 159 be, a 156 -om gyakorlatilag használhatatlan volt télen, meg is fogadtam hogy soha többet JTD-t de aztán mégis az lett :)
Don Vito2016-12-14 11:20:49 // 88411
Szia!
Nálam ez a hibajelzés ("pre-heating grow plugs not available") elég rapszodikusan jelentkezik: egyszer egy téli autópályázás közben megálltam egy pihenőhelyen, majd indulásnál kiírta, azt követően egész télen semmi... Idén novemberben hasonló körülmények: hideg időben mentem valahová, ahol álltam kb. félórát, indulásnál jelzés, azóta semmi...
Lehet, hogy Neked is érdemes megbizonyosodnod róla, valóban csere szükséges-e, vagy pedig csak időnkénti üzenetről van szó.
Nálam ez a hibajelzés ("pre-heating grow plugs not available") elég rapszodikusan jelentkezik: egyszer egy téli autópályázás közben megálltam egy pihenőhelyen, majd indulásnál kiírta, azt követően egész télen semmi... Idén novemberben hasonló körülmények: hideg időben mentem valahová, ahol álltam kb. félórát, indulásnál jelzés, azóta semmi...
Lehet, hogy Neked is érdemes megbizonyosodnod róla, valóban csere szükséges-e, vagy pedig csak időnkénti üzenetről van szó.
Giuntini2016-12-14 11:17:25 // 88410
Mondjuk az sokat számít nálam, hogy garázsban áll, és ilyenkor is 13-15 fok van bent. Tehát én úgy értem a 7-8 km bemelegedést.
tdemeter2016-12-14 10:55:16 // 88409
Sajna az én 8v-mről ez nem mondható így el:)
Volt olyan, hogy elindultam a -10 fokban dunakesziről és amikor ott a lehel tér környékén voltam akkor még csak olyan 80 fok meleg volt a víz....
Ekkor - mivel fáztam - ráadtam egy kis meleget és feljebb nyomtam a ventilátort is, aminek hatására elkezdett csökkenni a vízhőfok:)))
Ez persze csak akkor van így, ha dugózol, ha felmész a pályára, stabil fordulatszámra állsz be akkor gyorsan bemelegszik
Volt olyan, hogy elindultam a -10 fokban dunakesziről és amikor ott a lehel tér környékén voltam akkor még csak olyan 80 fok meleg volt a víz....
Ekkor - mivel fáztam - ráadtam egy kis meleget és feljebb nyomtam a ventilátort is, aminek hatására elkezdett csökkenni a vízhőfok:)))
Ez persze csak akkor van így, ha dugózol, ha felmész a pályára, stabil fordulatszámra állsz be akkor gyorsan bemelegszik
Giuntini2016-12-14 10:38:40 // 88408
Azt nekem is csinálja, hogy visszaveszi a fűtést, de én nem igazán nyúlok hozzá. valóban az elején már hideg motornál nagyon tolja, majd 70 fokos vízhőmérsékletnél a kiegészíítő fűtés leáll, és átveszi a motor fűtése. Nálam általában ha 22 fokra van állítva, akkor kellemesen tartja a hőfokot bent. Van amikor érződik, hogy hidegebb van, de utána korrigál.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 10:31:43 // 88407
Van, igen.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 10:31:12 // 88406
Pillanatnyi fogyasztást egyáltalán nem nézek, engem rohadtul zavar, amikor a műszerfalon valami változik. :-) Soha nincs odakapcsolva. Égett szagot még nem éreztem. A hűtőventillátor ha be van kapcsolva a klímapanel, amúgy is kapcsolgat néha, de ezt sem hallom bent, csak ha kiszállok. Nincs hangja. A turbó műszer meg aztán pláne olyan, hogy kb az emelkedő szögét mutatja :-) Valahol a vízszintes állás körül kalimpál legtöbbször. Anno amikor az 1.9-et próbáltuk, akkor feltűnt, emlékszem. Az durván nyomta a fogyasztást, az még nekem is szembeötlő volt amikor néha átkapcsoltam. It eddig semmi ilyen. Bárhányszor átnézek a fogyasztásra, ugyanazt csinálja. Országút 7 fölött picivel, pálya majdnem 9.
Giuntini2016-12-14 10:25:13 // 88405
Kiegészítő fűtés van benne?
Giuntini2016-12-14 10:21:28 // 88404
Észre lehet venni! A fed comp. magas pill. fogyasztást ír ki, érződik egy kis égett szag az utastérben, de leginkább a turbó műszeren. A turbónyomás alacsonyabb értéket mutat, ahogy elveszed a gázt leesik 0-ra. Alapjáraton a több üzemanyagnak köszönhetően simább a járás. Mellette állandóan jár a hűtő ventilátor. Nagyjából ennyi....
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 10:20:11 // 88403
Viszont kérdés. A fűtés teljes káosz tud lenni. Találkoztatok már ilyennel?
Reggel hidegindításkor egész hamar fűt, de mint a kazánba úgy bedurrant. 16 fokra le kell tekerni, akkor kb elviselhető. Aztán bemelegszik, kimegyünk az országútra, pályára, akkor meg elfelejt fűteni, jól fel kell tekerni, hogy kellemes hőfok legyen.
Reggel hidegindításkor egész hamar fűt, de mint a kazánba úgy bedurrant. 16 fokra le kell tekerni, akkor kb elviselhető. Aztán bemelegszik, kimegyünk az országútra, pályára, akkor meg elfelejt fűteni, jól fel kell tekerni, hogy kellemes hőfok legyen.
Zolibácsi2016-12-14 10:03:31 // 88402
Cikket, youtube videot....
Zsolt1552016-12-14 09:57:26 // 88401
"... Mindenesetre a Dpf kiiktatása nagy lutri, mert Németországban, és már több országban bevezetik a mozgó ellenőrzést, menet közben képesek mérni a környezetszennyezés mértékét. ..."
Én úgy hallottam, hogy talán nem is szabálysértés, hanem már már majdnem bűncselekménynek tartják a kiiktatását és komolyan büntetik, ha rajtakapnak.
Én úgy hallottam, hogy talán nem is szabálysértés, hanem már már majdnem bűncselekménynek tartják a kiiktatását és komolyan büntetik, ha rajtakapnak.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 09:57:24 // 88400
A szívó benzinesek fejlesztését pont megölte az EU norma elvárás és az emberek átállított vezetési stílusa. Tesóm Astráját vezettem a minap. Rendesen bénáztam az első pár km-en, aztán beugrott, hogy ez nem 2000-ről húz. Ott a Mazda. Ők tudnak szívó benzines motort csinálni valamiért...
Nem kizárt, hogy egy kis luxus Alfázás után megnézem az autózás Japán oldalát is.
Nem kizárt, hogy egy kis luxus Alfázás után megnézem az autózás Japán oldalát is.
tdemeter2016-12-14 09:56:17 // 88399
Sajnos engem is elért a pre-heating grow plug not available hiba.
Sajnos a -5 fokban jó rondán járt a motor reggel...
Az a kérdésem, hogy 8v-ben kell-e/érdemes-e a csere előtt méricskélni,vagy 99%, hogy az lesz a ludas?
Nagy meló kicserélni?
Sajnos a -5 fokban jó rondán járt a motor reggel...
Az a kérdésem, hogy 8v-ben kell-e/érdemes-e a csere előtt méricskélni,vagy 99%, hogy az lesz a ludas?
Nagy meló kicserélni?
Zsolt1552016-12-14 09:53:38 // 88398
"... miért nincs egy regen opció mikor tudom, hogy menni fogok 20km-et pl nem is értem ..."
Jogos és szerintem is szükség lenne rá.
Jogos és szerintem is szükség lenne rá.
Zsolt1552016-12-14 09:51:47 // 88397
"... Az embereket ráültették a dízelekre, mert azt mondták ez a jó, és a különbségek eltűntek, és a prémium autók is szinte eladhatatlanok dízel motor nélkül. A környezetszennyezés az egekbe szökött ..."
Azért ami most megy az is inkább lassan már sokkterápia, mint valóság. Ha nem lenne ez a prés ami van, akkor hogyan tudnád ösztönözni az embereket, hogy autót cseréljenek? Mindenkivel megvetették a dízel üzemű autókat, most valahogy át kell ültetni egy másikba.
Egy vidéki faluban majdnem rosszabbak a légszennyezési értékek, mint a fővárosban, pedig alig van pár autó. Csak annyi történt, hogy mindennel tüzelnek az emberek, ami a kezükben van.
Azért ami most megy az is inkább lassan már sokkterápia, mint valóság. Ha nem lenne ez a prés ami van, akkor hogyan tudnád ösztönözni az embereket, hogy autót cseréljenek? Mindenkivel megvetették a dízel üzemű autókat, most valahogy át kell ültetni egy másikba.
Egy vidéki faluban majdnem rosszabbak a légszennyezési értékek, mint a fővárosban, pedig alig van pár autó. Csak annyi történt, hogy mindennel tüzelnek az emberek, ami a kezükben van.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-14 09:50:41 // 88396
sportos tempóban nyomom mindegyiknek, lást Pityukoma felesége tudott 8L-es fogyit a Tibivel :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-14 09:47:41 // 88395
olvass figyelmesen azt írtam a Gyári állapotban ...bizony úgy annyit evett
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 09:38:24 // 88394
Én nem tudom mikor csinálja. És őszintén nem is akarom tudni. :-)
Zolibácsi2016-12-14 09:33:37 // 88393
Mutassatok már valami cikket vagy videót erről hogy németek kiszednek valakit az autópályán hogy megnézzék a co kibocsátást.
Meg megint dpf egr... Minden hónapban meg küzdünk a forumon ezzel. Sokszor 10 éves autókról beszélünk. Többnyire az öregebb példányoknal van dpf -egr gond. Én nem haragszom senkire ha egy 10 éves autonal kiszedi valaki mert ez a hiba megoldas. Persze ha van pénz és fiatalabb a kocsi csináltassák meg. De speciel én hasznalni akarom a kocsit nem a regeneket számolni. Nekem mindig akkor regenerált amikor vagy haza vagy munkába értem.
Meg megint dpf egr... Minden hónapban meg küzdünk a forumon ezzel. Sokszor 10 éves autókról beszélünk. Többnyire az öregebb példányoknal van dpf -egr gond. Én nem haragszom senkire ha egy 10 éves autonal kiszedi valaki mert ez a hiba megoldas. Persze ha van pénz és fiatalabb a kocsi csináltassák meg. De speciel én hasznalni akarom a kocsit nem a regeneket számolni. Nekem mindig akkor regenerált amikor vagy haza vagy munkába értem.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-14 09:31:19 // 88392
Hogyne lenne :-) Hogy ez jelent e bármi előnyt az majd kiderül :-)
Zsolt1552016-12-14 09:30:47 // 88391
"... Én nem tartom korrekt megoldásnak a Dpf kidobálását. Nem korrekt a környezettel és az egészséggel sem. Yani ezt kellően összefoglalta, a mai dízelek nem városi autók. A taxisok már egyáltalán nem vesznek dízelt, mert jól tudják, hogy a részecske szűrős dízeleket megöli a város. Nem a dpf kiirtásában kell gondolkozni, hanem a vétel előtt eldönteni, hogy mire kell az autó. ..."
Így igaz.
Így igaz.