Zolibácsi2017-08-22 19:19:43 // 98239
Mintha úgy emlékeznék hogy szerviz jelzés mes-el nullazhato
alfa155gyuri2017-08-22 18:48:36 // 98238
Proxi rendezést kell csinálni!
Shadin2017-08-22 18:45:29 // 98237
Ma kaksi volt az idő ☹
Revitox2017-08-22 18:43:30 // 98236
Én is oda készülök majd. :D
Revitox2017-08-22 18:42:10 // 98235
Üdv Mindenki!
Valaki tudja h miért villog az össz km számok?
Van annak oka, jelző értéke?
Valaki tudja h miért villog az össz km számok?
Van annak oka, jelző értéke?
Shadin2017-08-22 18:32:54 // 98234
Ez melyik volt? Nem gondolom hogy nagy csókom van a Fiat Szabónál, de max. pár nap volt a várakozás...
Macccy2017-08-22 16:41:54 // 98233
Szoftver frissítést egyébként a márkaszervízen kívül ki tud még telepíteni? Mert oda (FIAT) bementem és arcosan közölte velem a munkafelvételis fószer, hogy óóóhát arra majd hetek múlva időpontot kell egyeztessen nekem és egyébként 12 ezer forint. Ezzel persze semennyire nem oldotta a márkaszervízek ellen érzett megalapozott, mélyen gyökerező gyűlöletem.
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-22 14:59:38 // 98232
Az enyém kifejezetten városban szeret regenerálni. Mondom én, hogy az Olaszoknál ez nem ilyen egyszerű :-D Többször jártam úgy, hogy hiába mentem országúton 90%-os tömődöttség környékén, tojt rá. Másnap meg pár km múlva már éreztem is a finom remegést. Épp hogy bemelegedett, már kormolta is ki magát. Az enyém valahogy rendszeresen úgy osztja, szorozza, hogy városban kezdje a regen-t. Van kedvenc kereszteződése is :-) Vagy 4x fordult elő, hogy hazafelé ugyanabban a kereszteződésben kezdte el. 1km-re otthontól. Csak azért, hogy még kerüljünk egyet :-D
A múltkori Mercivel gyorsulás után is ugyanott elkezdett regenerálni. Két órás kerülő lett belőle. Kimentünk a Vekeri tóhoz, sétálgatunk, a gyerekek játszottak, vissza jó nagy kerülővel jöttünk, hogy autózzunk még egy kicsit. Aztán ha már így alakult, még tankolni is elugrottunk. Ebédből kb. 5-re értünk haza. Jó kis kocsi, csupa olyan helyekre visz, ahova nem is akartál menni :-D
A múltkori Mercivel gyorsulás után is ugyanott elkezdett regenerálni. Két órás kerülő lett belőle. Kimentünk a Vekeri tóhoz, sétálgatunk, a gyerekek játszottak, vissza jó nagy kerülővel jöttünk, hogy autózzunk még egy kicsit. Aztán ha már így alakult, még tankolni is elugrottunk. Ebédből kb. 5-re értünk haza. Jó kis kocsi, csupa olyan helyekre visz, ahova nem is akartál menni :-D
Shadin2017-08-22 14:43:51 // 98231
Gyárit, azaz Bosch-t.
Pzk2017-08-22 14:32:45 // 98230
Felrakom mégegyszer, mert hátha mégis valaki szeretne válaszolni... :o)
"Sziasztok, milyen márkájú LMM-et érdemes megvenni 1.9 150LE JTDM-be? Csak Bosch-t vagy próbált már valaki ettől eltérni? Ha igen, mik a tapasztalatok? Köszi!"
"Sziasztok, milyen márkájú LMM-et érdemes megvenni 1.9 150LE JTDM-be? Csak Bosch-t vagy próbált már valaki ettől eltérni? Ha igen, mik a tapasztalatok? Köszi!"
Giuntini2017-08-22 14:29:21 // 98229
A frissítés 2011-es. Nekem megnézték, és rajta volt. Hamarabb elindul a regen, és városban is képes regenerálni, míg a régi szoftver nem engedte. Ezért voltak az eltömődések.
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-22 12:21:09 // 98228
A frissítés utólagos volt? Mert 2010-ben már kivezették a 2.4 motort a gyártásból, fura lenne, hogy az utolsó darabok egyikére viccből régi progit tettek :-)
Giuntini2017-08-22 12:04:38 // 98227
Neked biztos, hogy a régi szoftver van. A frissített már elindul 90%-nál.
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-22 12:04:27 // 98226
Egr off óta 3x láttam azt, hogy 100% fölött van, és még nem regenerál. Első ilyen alkalommal meleg motorral direkt kerültem egyet, hogy legyen alkalma kiégetni. És nem. Mire hazaértam, 103% lett, csak ennyit értem el a kerülővel :-D
Nekem határozottan úgy rémlett, hogy egr off előtt 98% körül már kiégette, simán rákezdett városban is, soha nem láttam 100 feletti értéket. Most nyugisan kivárja a 104%-ot. Passz, hogy miért van így.
Annyi tuti, hogy az automata váltó elég jó terhelés a dpf-nek városban. Bekapcsolt egr-el 120km alatt tele lehet vágni a filtert. Kikapcsolttal 250km. A boxot azért nem gyanúsítom, mert a dpf telítést elsődlegeesen nem méri, hanem számolja. A box adataival pedig nem tud számolni, az ecu azt hiszi, gyári mennyiséget fecskendez be.
Nekem határozottan úgy rémlett, hogy egr off előtt 98% körül már kiégette, simán rákezdett városban is, soha nem láttam 100 feletti értéket. Most nyugisan kivárja a 104%-ot. Passz, hogy miért van így.
Annyi tuti, hogy az automata váltó elég jó terhelés a dpf-nek városban. Bekapcsolt egr-el 120km alatt tele lehet vágni a filtert. Kikapcsolttal 250km. A boxot azért nem gyanúsítom, mert a dpf telítést elsődlegeesen nem méri, hanem számolja. A box adataival pedig nem tud számolni, az ecu azt hiszi, gyári mennyiséget fecskendez be.
alfa155gyuri2017-08-22 11:58:11 // 98225
Trombozis2017-08-22 10:25:37 // 98224
Azt hittem ez a tied Hardy. :D Sosem láttam ezt a blogot, de sokat segített volna, ha hamarabb feltöltötte volna mondjuk vagy 3 évvel. :D
Trombozis2017-08-22 10:23:09 // 98223
Nah, hasonló. :D csak egyel előbbi modell. :) Nekem nem a teló lesz tükrözve, hanem az android stick van hozzácsatolva. csak azzal még van bajom, mert, ha elveszem tőle az áramot, akkor elfelejti az időt, ami már nem is tudom minek a problémájához lehet visszavezetni. Amin még gondolkodtam, de szerintem nem érdekel már az a net, de inkább elfelejtem és, ha kell majd telóról nyomatom. :) Nekem még a keret hiányzik, mert valami más volt hozzá.
Csabi2017-08-22 10:17:36 // 98222
Kérdés, hányszor láttad, figyelted meg, hogy 104% körül regenerál? Ugye, adódhat úgy, hogy városi használat mellett, nem adottak a feltételek( frissítésnél főleg a 70°C feletti vízhőfok) és nem regenerál...így feltolódhat akár 100%ig is...
Ha mindig akkor regenerál pályás használat mellett,akkor biztos régi szoftver van..
Ha mindig akkor regenerál pályás használat mellett,akkor biztos régi szoftver van..
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-22 09:04:36 // 98221
Persze, de az Olaszoknál ezt nem lehet tudni. :-) 2010-es gyártás,
200 lovas motor (az automata miatt nem 210-es? ). Többen írták, hogy az upgrade sw hamarabb regenerál, nem 100 vagy 104%-nál. Az enyém 104 %-nál teszi. Plusz adalék, hogy a letöltött programjában a címek kb a feléig egyeznek a damos-al. A damos egy file, ami elvileg pontosan megadja, hogy mit hol találok. Na ennél pont nem. :-)
200 lovas motor (az automata miatt nem 210-es? ). Többen írták, hogy az upgrade sw hamarabb regenerál, nem 100 vagy 104%-nál. Az enyém 104 %-nál teszi. Plusz adalék, hogy a letöltött programjában a címek kb a feléig egyeznek a damos-al. A damos egy file, ami elvileg pontosan megadja, hogy mit hol találok. Na ennél pont nem. :-)
RomeoOne2017-08-22 08:30:32 // 98220
Én sem tudom, hogy mikor volt, de szoftverfrissítéseket már nem a több éve nem gyártott autókhoz szoktak csinálni. Az utolsó szériás autókban már a legfrissebb szokott lenni, amit a típushoz készítettek
_Ata_2017-08-22 08:19:25 // 98219
okok, köszönöm!
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-22 08:16:43 // 98218
Értem, nem kötözködni akarok, kb egyetértünk :-)
Csabi2017-08-22 00:28:53 // 98217
Ezért írtam, hogy elég erősen használat függő...példaként írtam, hogy ha eddig 1000km volt, mint pl anno nekem, akkor ugyanazon használat mellett, a frissités után kb 4-500-nál fog.
Az biztos, hogy sok módosítást nem adtak ki, ez sajnos nem jellemző:
De nekem pl ez volt
ISO- kód : FD 86 3E 04 1A
FIAT cikkszám: 51883486
HW szám: 0281012145
HW változat: 00
SW szám: 1037507421
SW változat: 3841
Homologizációs szám: 93955
Programozás dátuma: 09/03/2013
Az biztos, hogy sok módosítást nem adtak ki, ez sajnos nem jellemző:
De nekem pl ez volt
ISO- kód : FD 86 3E 04 1A
FIAT cikkszám: 51883486
HW szám: 0281012145
HW változat: 00
SW szám: 1037507421
SW változat: 3841
Homologizációs szám: 93955
Programozás dátuma: 09/03/2013
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-21 23:10:06 // 98216
Már 2010-ben le volt gyártva az autó. :-) Nem tudom mikor frissítettek. Korábban a 100%-ot elérve regenerált, legalább is így rémlik. Egr off óta 104%-ig vár.
Liquid2017-08-21 22:54:29 // 98215
A képen bekarikázott mágneses alkatrésznek nem tudja valaki a cikkszámát? Nem találom az ePerben.
RomeoOne2017-08-21 22:51:20 // 98214
A tied 2011-es ott már szó sincs régi programról :)
b00772017-08-21 22:48:03 // 98212
Eddig én sem foglalkoztam vele. Csak most a kicsit furább volt a fogyasztás miatt és pont rosszkor néztem rá diaggal (azért már párszor megnéztem csak nem pont ilyen eltömődöttséget és km intervallumot sikerült kifognom).
A kérdésem még ennyi lenne, ha már a témánál tartunk, hogy mennyire éri meg kiszedetni? Én eddig úgy voltam vele, hogy ha megadja magát kiszedetem, addig legyen csak gyári, úgy az igazi. De pont ma keresgettem itt az oldalon és pár kidobott hozzászólásban láttam jó pár negatívumot: láthatóan jobban füstöl, hangosabb belül, nem fogyaszt kevesebbet, nem megy jobban. Volt aki visszarakatta... Ez valóban így van, én azt hittem, hogy a káros anyag kibocsátástól eltekintve nincs negatív hatása, sőt inkább pozitív a motorra és mindenre nézve.
A kérdésem még ennyi lenne, ha már a témánál tartunk, hogy mennyire éri meg kiszedetni? Én eddig úgy voltam vele, hogy ha megadja magát kiszedetem, addig legyen csak gyári, úgy az igazi. De pont ma keresgettem itt az oldalon és pár kidobott hozzászólásban láttam jó pár negatívumot: láthatóan jobban füstöl, hangosabb belül, nem fogyaszt kevesebbet, nem megy jobban. Volt aki visszarakatta... Ez valóban így van, én azt hittem, hogy a káros anyag kibocsátástól eltekintve nincs negatív hatása, sőt inkább pozitív a motorra és mindenre nézve.
csokagm2017-08-21 22:38:43 // 98211
Ez kevés:) Én pont a fekete alu belsővel leszek kiváncsi a végeredményre.
Liquid2017-08-21 22:37:43 // 98210
ugyanez a tapasztalatom nekem is, 150 felett kezd erősödni a külső zaj
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-21 22:35:06 // 98209
És akkor nekem a régi programmal az 500km? :-) Haldoklik a dpf? Én ezen fogtam, és túlléptem. Ki tudja hány és milyen sw verziók léteztek. Ki tudja, mennyivel jobban tömi korommal az automata miatt. Városban rengeteg kormot termelhet az állandóan slippelő hajtás. Olyan is, 300km és tele a szűrő. Országúton, ha sok gyorsítás, lassítás van, nagy meleg és a klíma is megy, simán 400km alatt telenyomja.
Egy ideig bennem volt, hogy mindennek utána járok, mindent átprogramozok, de mostanában a lusta énem azt mondja, hogy jó ez az autó így. Semmi baja, végre legyen már egy autóm, amin nem gondolkozok, csak megyek vele :-)
Hajlok arra, hogy néha rá kell nézni, kicsit kedvére tenni, hogy jókor tudjon égetni, de különösebben nem szabad foglalkozni vele.
Egy ideig bennem volt, hogy mindennek utána járok, mindent átprogramozok, de mostanában a lusta énem azt mondja, hogy jó ez az autó így. Semmi baja, végre legyen már egy autóm, amin nem gondolkozok, csak megyek vele :-)
Hajlok arra, hogy néha rá kell nézni, kicsit kedvére tenni, hogy jókor tudjon égetni, de különösebben nem szabad foglalkozni vele.
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-21 22:27:25 // 98208
Én inkább gumi zajt hallok az enyémben, szélzajt nem nagyon. 180 körül kezd határozott lenni a suhogás, de nem zavaróan. 100-nál még igazán semmilyen hang nincs az autóban, 150-es utazó tempón pedig még normálisan lehet beszélgetni, zenét hallgatni, ott se sok a zaj. Ott már mindenből van egy kicsi, de inkább a gumikat hallom. Pont ez az egyik amit szeretek ebben az autóban, nem túl fárasztó vele vágtatni. :-)
Hardy2017-08-21 22:12:21 // 98207
csokagm2017-08-21 21:24:21 // 98206
Ha kész vagy dobj már be egy képet :)
b00772017-08-21 21:12:40 // 98205
Úgy látom neked már a ráncfelvarrott verzió van, gondolom ennyivel másabb, ahogy Csabi is írta.
Hardy2017-08-21 21:02:10 // 98204
Épp most néztem én is. Városi használat mellett 380 kilométerenként regeneral. Viszont 30 km vel a regeneralas után 6% volt az eltömődötség.
b00772017-08-21 20:54:14 // 98203
Szia,
Köszi szépen ezt a kimerítő választ, teljesen megnyugtattál és át is látom már nagyjából az értékekből adódó működési elvet. A fogyasztásomat figyelgetem még ezután, lehet azt a hibát máshol kell keresni, vagy ebből adódott, majd kiderül.
Köszi még egyszer!
Köszi szépen ezt a kimerítő választ, teljesen megnyugtattál és át is látom már nagyjából az értékekből adódó működési elvet. A fogyasztásomat figyelgetem még ezután, lehet azt a hibát máshol kell keresni, vagy ebből adódott, majd kiderül.
Köszi még egyszer!
Csabi2017-08-21 20:36:44 // 98202
"Úgy néz ki elért engem is a DPF hibája."
Szia! Pont ezt beszéltük nem is olyan régen, hogy sokan tévesen gondolják, hogy rossz a DPF-jük vagy akár az injektoraik...mert egyszerűen nem tudják, hogy mit néznek MES-ben vagyis mik a helyes értékek...Ezek miatt sokan a MES-ben látott értékek miatt jutnak rossz következtetésekre, és elhatározásokra mondjuk a DPF vonatkozásában...
De, hogy a kérdésedre válaszoljak, autópályás menet után az 1300as regen teljesen normális ( a régi szoftverrel) a te autódnál, ami ugye 2007-es. A 100% tömődöttség egy pillanatnyi állapot ami annyit jelent, hogy hamarosan regenerálni fog, ha adottak a feltételek. Létezik az autódra egy szoftverfrissítés, ami nagyobb tartalékot hagy a DPF-nek, és az eddigi ~1000km ciklusú regenek nagyjából ~4-500km -re csökkenek, ergo 2x gyakrabban fog regenerálni... (nyilván ez erősen használat függő)
Kényszerített regen után pedig mindig 70%ra áll vissza a tömődöttség, ez is normális.
Végül:
Jól gondolom, hogy a részecskeszűrőm kezdi megadni magát vagy ez még nem is nagy hiba?
Amiket leírtál azok teljesen normális értékek, a DPF-ednek semmi baja, hibáról nem lehet beszélni... ;) de ha többet nézegeted majd az értékeket akkor benned is megerősödik ez az állítás :)
Szia! Pont ezt beszéltük nem is olyan régen, hogy sokan tévesen gondolják, hogy rossz a DPF-jük vagy akár az injektoraik...mert egyszerűen nem tudják, hogy mit néznek MES-ben vagyis mik a helyes értékek...Ezek miatt sokan a MES-ben látott értékek miatt jutnak rossz következtetésekre, és elhatározásokra mondjuk a DPF vonatkozásában...
De, hogy a kérdésedre válaszoljak, autópályás menet után az 1300as regen teljesen normális ( a régi szoftverrel) a te autódnál, ami ugye 2007-es. A 100% tömődöttség egy pillanatnyi állapot ami annyit jelent, hogy hamarosan regenerálni fog, ha adottak a feltételek. Létezik az autódra egy szoftverfrissítés, ami nagyobb tartalékot hagy a DPF-nek, és az eddigi ~1000km ciklusú regenek nagyjából ~4-500km -re csökkenek, ergo 2x gyakrabban fog regenerálni... (nyilván ez erősen használat függő)
Kényszerített regen után pedig mindig 70%ra áll vissza a tömődöttség, ez is normális.
Végül:
Jól gondolom, hogy a részecskeszűrőm kezdi megadni magát vagy ez még nem is nagy hiba?
Amiket leírtál azok teljesen normális értékek, a DPF-ednek semmi baja, hibáról nem lehet beszélni... ;) de ha többet nézegeted majd az értékeket akkor benned is megerősödik ez az állítás :)
b00772017-08-21 20:21:15 // 98201
Akkor lehet fölöslegesen aggódtam, az viszont biztos, hogy az utóbbi pár 100km-en abnormális fogyasztást mutatott, és a regenerálás is régen történt. Nem tudom mennyire sok az 1000km, régebben ha jól emlékszem írt ki 6-700at is (már a chippelés után).
b00772017-08-21 20:17:27 // 98200
Jogos, bocsi, mindent leírtam csak a lényeget nem! 1.9 Jtd 16V.
RomeoOne2017-08-21 20:13:43 // 98199
Nem írtad, hogy milyen kocsid van és az adatlapodról sem derül ki, de évjárata alapján 1,9 vagy 2,4. Valaki mondta, hogy 104%-nál (vagy 108? nem emlékszem pontosan, Csabi vagy Shadin biztos tudja) kezd regenerálni. Szerintem feleslegesen indítottál kényszerregent. És ha jól emlékszem az is normális, hogy csak ilyen 70% környékére viszi. Az viszont furcsa, hogy 1000 km-ként van regen. Duplája a normálisnak szerintem.
RomeoOne2017-08-21 20:11:42 // 98198
Szerintem 140-ig viszonylag csendes, simán lehet benne beszélgetni normál hangon. 200-220 körül azért már van zaj rendesen, de még akkor sem jutott soha eszembe, hogy szét akarna szakadni, simán csak nagy sebesség - nagy szél.
b00772017-08-21 20:05:21 // 98197
Sziasztok,
Úgy néz ki elért engem is a DPF hibája. Már lassan 2 éve van nálam az autó, soha semmi gond nem volt vele. Regenerált mindig, pedig általában kisebb távokon használom. Több mint 1 éve az ecu is meg lett írva, úgy hogy a dpf-nek még ne ártson, nem is volt ezzel gond. Pár hete lenyomtam egy viszonylag hosszabb távot Horvátországba és vissza pályán, még akkor sem volt gond. Kb az ezt követő tankolás óta úgy, 400Km-re ezelőtt kezdődött a gond. A megszokott útvonalon, a megszokott módon járva nőtt a fogyasztásom, óra szerint az átlag 7,4 - 7,2re. A pillanatnyi fogyasztáson is látszódott, hogy többet ír ki mint szokott, valami nem oké. Ezért ránéztem diaggal az ecu-ra, azt írta ki, hogy a szűrő 100,10%ban van eltömődve, az utolsó regenerálás 1300Km-el ezelőtt volt (ekkor még bőven pályán is volt használva az autó, plusz az előző 5 átlag regenerálás 1000km-enként volt, bár lehet hogy ez a plusz 300km a pálya használatból adódott). Meghajtottam az autót, direkt rendesen pörgetve hátha elkezdi a regenerálást, de semmi inkább csak felment 100,6%-ra a dugulás értéke. Indítottam egy kényszerített regenerálást, ami sikerült is, de csak 69,95%-ra esett vissza a dugulás értéke. Jól gondolom, hogy a részecskeszűrőm kezdi megadni magát vagy ez még nem is nagy hiba?
Úgy néz ki elért engem is a DPF hibája. Már lassan 2 éve van nálam az autó, soha semmi gond nem volt vele. Regenerált mindig, pedig általában kisebb távokon használom. Több mint 1 éve az ecu is meg lett írva, úgy hogy a dpf-nek még ne ártson, nem is volt ezzel gond. Pár hete lenyomtam egy viszonylag hosszabb távot Horvátországba és vissza pályán, még akkor sem volt gond. Kb az ezt követő tankolás óta úgy, 400Km-re ezelőtt kezdődött a gond. A megszokott útvonalon, a megszokott módon járva nőtt a fogyasztásom, óra szerint az átlag 7,4 - 7,2re. A pillanatnyi fogyasztáson is látszódott, hogy többet ír ki mint szokott, valami nem oké. Ezért ránéztem diaggal az ecu-ra, azt írta ki, hogy a szűrő 100,10%ban van eltömődve, az utolsó regenerálás 1300Km-el ezelőtt volt (ekkor még bőven pályán is volt használva az autó, plusz az előző 5 átlag regenerálás 1000km-enként volt, bár lehet hogy ez a plusz 300km a pálya használatból adódott). Meghajtottam az autót, direkt rendesen pörgetve hátha elkezdi a regenerálást, de semmi inkább csak felment 100,6%-ra a dugulás értéke. Indítottam egy kényszerített regenerálást, ami sikerült is, de csak 69,95%-ra esett vissza a dugulás értéke. Jól gondolom, hogy a részecskeszűrőm kezdi megadni magát vagy ez még nem is nagy hiba?
Macccy2017-08-21 20:03:12 // 98196
Apropó menetszél: a ti verdátokban is szélzaj van már 80-100 felett? Először 70-80 körül ciripelni kezd valami, gondolom az emlegetett pici szélvédő burkolatok? Aztán 110-140 suhog, szeles, de 160-180 aztán már igazán diszkomfort Twister zaj, az autó stabil, menne menne tovább, csak én fosok a hang miatt, hogy rámszakad a motorháztető vagy elrepülnek a tükrök. :)
Peta742017-08-21 19:36:24 // 98195
Köszi szépen a választ!😉
RomeoOne2017-08-21 19:05:44 // 98194
Nem lehet. Nyomd jobban a gázt, akkor a menetszél ráviszi a szélvédőre. Álló helyzetben át is kell vinnie a tető felett.
Chianti2017-08-21 17:57:59 // 98193
Mik történnek veled? És milyen rohadt egy szerencsés csávó vagy! :o) Látod milyen jó, néha az ÖAMTC tagság?
Zolibácsi2017-08-21 17:57:21 // 98192
Rakjátok = melyik van fenn a 210 lovason
Zolibácsi2017-08-21 17:56:22 // 98191
Tudja valaki hogy mely garrett turbó változatok rakjátok fel a 2.4 jtd-re? Ahogy én láttam a Gtb2056v 767878 0001/5001/5001s változatokat láttam. Van valakinek ezzel tapasztalata?Eddig mindenhonnan lepattantam.
Erhard esetleg te tudsz valami támpontot adni a keresgeleshez?
Erhard esetleg te tudsz valami támpontot adni a keresgeleshez?
Peta742017-08-21 16:40:10 // 98190
Köszönöm a segítséget az alakmosó spricnit hogy lehet állítani mert a tetőre megy a folyadék?