Fórum >> Típusok >> 159

RomeoOne2019-03-05 08:48:26 // 115359
Nincs itt semmi trükk. Keveset mész a kocsival :D
A törvényi előírás szerint 1,6 mm-nek kell lenni a profilmélységnek, de 3 mm alatt már elkezd pl. vízen nagyon gyengén viselkedni. A te abroncsaid már nagyon rég cserések, mert 5 év alatt egy jobb abroncs is elöregedik és sokat veszít a teljesítményéből. Nem hiába tudod úgy elrakni mindig a farát, nem tapad eléggé :D
Egyébként az enyém olyan 4 mm körül lehet most ,de jövő héten rakatom fel és ráméretek. Ezért mondtam, hogy nem biztos, hogy ezt a szezont végig viszi. Főleg, hogy a télit november utolsó hetében tetettem fel, jövő héten meg le is szedetem, szóval bő 3 hónapot lesz fent. Így a nyári futásarány 70% fölé emelkedik.
Haddel2019-03-05 08:44:54 // 115358
Én szerettem a Pzero Nero-t ,tapadt jól. Hú tényleg,elviszem ma a nyári gumikat kicentíroztatni,legközelebb ha jövök ,fel is rakom.
RomeoOne2019-03-05 08:43:33 // 115357
Nem egészen. A P7 Cinturato a túragumi. A marketingnél kiemelik, hogy "zöld", de ez csak annak a nyilvánvaló dolognak a reprezentálása, hogy egy túra gumi nem kopik olyan gyorsan. Egyébként az idei Auto Zeitung teszten elég jól szerepelt. Nem mondanám felejtősnek egyáltalán.
RomeoOne2019-03-05 08:36:14 // 115356
Szerintem az átlagsebesség az egyik legmeghatározóbb ebben a kérdésben. Nagyobb sebességnél jobban kopnak. Nagyon extrém példa: A Bugatti Chiron 400 körüli végsebességén kb. 20 percig bírják az abroncsok.
Nagyobb konstans sebességnél is eleve jobban kopik, nagyobb átlagsebességgel vett kanyarok szintén nagyobb kopásnak teszik ki a gumit, nagyobb sebességről általában nagyobbak is a fékezések, stb.
Nyilván lehet olyan állat módon vezetni, hogy padlógázi gyorsulva mindig 60-80-ig, meg satura fékezgetve erről a sebességről. De azért alapvetően normális használat mellett, szerintem nincs olyan nagy különbség két sofőr között, még ha az egyik dinamikusabban vezet is, mint amennyit az átlagsebességbeli különbség okoz a gumi kopásában
Nem vagyok ilyen szempontból én sem a szakértője, de én erre fogadnék.
droberto2019-03-05 08:32:38 // 115355
Szívem szerint már én is cserélném. Egyrészt amit írtàl, másrészt a kora miatt is. Sőt én már 4 éve cseréltem volna amikor kockásra kézifékeztem. Ez a vibráció sem tett jót a a szerkezetének.
Egyébként a két széle kb egyforma, mert cserélgetem és ugye hátul meg kívül eszi.
Hogy a gumis mit mond az is egy dolog.
A tavalyi tapadása még mindig zseniális. Arra a 6-7 k km-re még remélem jó lesz. Majd pályán meg vizes úton óvatosabb leszek.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-03-05 08:25:59 // 115354
szerintem teljesem jó nekem semmi problémám nem volt vele
Csabi2019-03-05 07:55:22 // 115353
Miért gyengusz a Nero? :) TI méretben nem találtam róla infót, tesztet. Csak más méretekben, súlyindexekben, ami nagy eltérést okozhat...Vagyis ezt mutatják a nagy tesztek.
Ezért nem is nagyon hiszek bennük, mert ha egy méretbeli ugrás egy gumiról kideríti, hogy abban a kategóriában már nem az első hanem az x.-ik... Akkor egy konkrét típuson egy teljesen más méret, konkrétan 59-en egy 235/40R19 lehet már teljesen más tulajdonságokkal bír... Szóval konkrét tesztek nincsenek. Amik meg vannak félrevezetőek lehetnek, szerintem.
Csabi2019-03-05 07:45:40 // 115352
A 2-4mm-re nekem azt mondta a gumisom, hogy ezt már nem szívesen rakja fel, mert életveszélyes. Ugye a belső fele a guminak a legrosszabb, amit szeret kajálni az 59. Ott találkoznak a gumi rétegei,fém-textil, ott a leggyengébb....Egy autópályás menetnél bármi lehet, fogalmazott. Pár hónapot még terveztem használni, míg kinézem az újat, és hát a ~60k-s darabárból is érdemes kihozni amit lehet...
De elfogadtam az ajánlást, és így dobtam ki a 2-4mm-es gumit :)
Ez lehet az eltérő,hogy ki meddig húzza, mi az a pont amikor az mondódik, hogy ezt már nem teszem fel. Simán elképzelhetőnek tartom, hogy valaki még kiprésel egy szezont egy, már gumis szerint kukás gumiból...
( Ha nem törik el a dugókulcsom, el sem mentem volna gumishoz, 5k km-t biztos mentem volna még...)
droberto2019-03-05 00:28:27 // 115351
Jó kis tréning lehetett.
A kocsiban fekvőknek, fájós derekúaknak, kötelező olvasmány. :)
droberto2019-03-04 23:58:08 // 115350
Ma is meglepett az új befecs/kiskerék kombó.
Pécs oda-vissza:

Volt benne itthon és Pécsen is mászkálás, várakozás, mekizés.
35% pálya 140 (GPS130)
55% főút (100 (GPS90))
10% város

A nagy átlagom meg ilyen:

40% pálya 140 (GPS130)
45% főút (100 (GPS90))
15% város

Nem tudom mi van az autómmal? :)
droberto2019-03-04 23:46:20 // 115349
Kíváncsi leszek én is a véleményedre.
Pirelli P Zero család.
Gumik terén is szeretnék "haza" térni.
droberto2019-03-04 23:34:42 // 115348
A Cinturato energiatakarékos (EnergiSaver és társai) gumi. Felejtős.
P-Zero, meg csak Neroban van, ebben a méretben. Az is gyengusz.
droberto2019-03-04 23:32:46 // 115347
Basszus lehet maradok a Bridgestone-nnál (Potenza RE050A). Az enyém 2010-es, de még mindig van rajta 2-4 mm minta. 2 évet állt 2012 óta használom. Eddig 30k km van benne, még az idei szezont kihúzza. Mindig cserélgettem, így együtt kopott a két oldala. Rendszeresen ápolom. Tavaly jelentek meg rajta az első pici repedések az oldalfal és a futófelületnél.
Hogy használjátok, hogy ilyen gyorsan elkopik?
Én:
10% város (nem lassan)
30% autópálya (GPS 130-140, a lehajtókban nem lassan)
60% főút (GPS 95-105)
A BS egy remek gumi. Ajánlom mindenkinek. Az akkori tesztek alapján szárazon jobb mint a CSC X. Egyedül az Aquaplanningja gyengébb kicsit. Ezért lett második.
Nagyon szívesen kipróbálnék egy Pirelli P Zero Rossot, ha lenne ebben a méretben, vagy egy Michelin Pilot Super Sport-ot, vagy egy Continental SportContact 6-ot. Sajna az abroncs drága (bár már nem 100k, mint 2012-ben) az élet meg rövid ehhez. :)
droberto2019-03-04 23:16:46 // 115346
Anno próbáltam valamelyik i-Ceptet. Az egész meggyűző volt újként szárazon.
Ezt a havon-jégen képességet mihez mérted? Mert ez elég soktényezős ám. :)
droberto2019-03-04 23:15:14 // 115345
Akkor a TD jobb állapotú, kevesebb méteres volt.
Értem és megértem így.
Csabi2019-03-04 23:06:37 // 115344
Jah, 60%ban országút. Soha nem mélyedtem el a gumikopás rejtelmeiben, de szerintem az átlagsebességen kívül sokkal több tényező van ami meghatározó. Gyorsítási lassítási szokások, terepviszonyok napi szinten stb..Csak azért írom, mert meglepődtem, hogy az átlagsebességet emeleted ki :)
Nero GT-t vettem, nem épp egy új gumi, meglátjuk mit tud...
RomeoOne2019-03-04 22:21:43 // 115343
Igazad van. Meg is verem az asszonyt, amiért elkölti a QV-m árát ruhákra :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2019-03-04 22:13:26 // 115342
Minek írjam egyszerű matek az élet, ha asszonnyal valaki keres mondjuk havi 600 nettót és 10 év alatt a 72 millából csak 1-2 van a párnában akkor a többi bizony elment a levesbe és ebből az itt leírt autó fenntartása igen csak csekély... szóval hova is b@sszátok el azt a rengeteg pénzt Béláim? :)))
Zselé2019-03-04 22:05:05 // 115341
Van valakinek ötlete, honnan lehetne szerezni hűtőventilátor vezérlő elektronikát 2.0jtdmhez? Teljesen meghalt ma, check engine, lansam spazieren, stb...
RomeoOne2019-03-04 22:02:23 // 115340
Akkor legközelebb nála vásárolok be, hátha megnövök én is olyan szép nagyra :D
Bár így hobbitként legalább jól elférek az Alfában :DDD
RomeoOne2019-03-04 22:01:48 // 115339
Gondolom munkába járásra is használod az autót, a 6-oson. Úgy valószínűleg alacsonyabb átlagsebesség jön ki ehhez a futásteljesítményhez, mint nálam és kibírja azt a 3 szezont.
Egyébként melyik P Zero-t vetted?
A régebbi mintát vagy az újat?
Liquid2019-03-04 21:40:37 // 115338
minden megvan :) minden-is :D
2012.07.07 a kezdő dátum
- 2.652.052,- a kopó-fogyó
- 296.350,- az extrák (árnyékolók, tolatókamera, chiptuning satöbbi)
- 2.752.509 a gázolaj, ez 7.528,42 L, 9.38L/100km az átlag
ebben nincsenek benne a különböző sarcok, de benne van az átírás
Mire vagy még kíváncsi? :D
beeep1462019-03-04 21:23:57 // 115337
Én is ugyanígy vagyok vele, se az autót se a kaját nem számoltam, felesleges, enélkül is őszülök.. :-D
Bár a 159-et elkezdtem írni a vételtől egy excelbe (kivéve tankolás), de abba fogom hagyni, mert elveszi az élményt.
'''''2019-03-04 21:23:33 // 115336
Csak fehérjében utazik! :-))
RomeoOne2019-03-04 21:11:39 // 115335
Élelmiszer boltod is van? :D
Zyma2019-03-04 20:18:24 // 115334
Sziasztok!

Van valakinek ötlete miért nem villanik az index, és csippan nyitáskor-záráskor a vagen?
159 3.2....
Sötétben zseblámpával keresem a parkolóban....😊
Erhard 242 (Pure Energy)2019-03-04 19:12:29 // 115333
látom az éves forgalmunkon mennyi fogy az autókra, nem kevés de kajára még több no para :DDD
Én sosem számolgatom mivel nem vagyok vele se előrébb, se hátrább sztrókot meg nem szeretnék idő előtt kapni... :)
Csabi2019-03-04 19:08:38 // 115332
A 2,4-nél gyűjtögettem a számlákat, amikor eladtam nem mertem összeadni, hogy az összeg ne kísértsen életem végéig :)) Pedig nagy bummok nem történtek, csak karbantartás, "hobby" meg egy kormánymű... Szóval arra jutottam én is, hogy nem számolgatok...
Csabi2019-03-04 19:04:17 // 115331
Én 18-20körül, 3szezonos kb . De új nyárit még nem próbáltam az 59-en, mert mindig használtat koptattam, autó, vagy felni vétel miatt...
Smith2019-03-04 19:02:23 // 115330
Jujj, nem szabad számolgatni. Csak autózni. Az autó nem befektetés, nem térül meg, és mindig sokba kerül. Na jó, a mi autónk egy kicsit többe. De a mi autónk inkább hobbi mint használati tárgy, a hobbi meg mindig költséges mulatság.
RomeoOne2019-03-04 18:45:19 // 115329
Mennyit mész egy évben? Én olyan 15-18 ezret, aminek 60-65%-a nyári gumin megy. Így egy sport gumi 3 szezon maximum. Főleg úgy, ha autópályán használod, nekem meg nagyobb része Paks-BP M6-on.
Hát ja, nagyon rá vagyok pörögve most a Giuliára, de a 2020-at csak meg kéne várni. Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e FL Genfben bemutatva.
Csabi2019-03-04 18:31:50 // 115328
Csakis sport, ha már mindegy is :) P Zero-ra szavaztam most , kíváncsi vagyok mit tud majd...
Ha jól értem akkor fél lábbal a Giulia topicban vagy?! :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-04 18:24:59 // 115327
Bruttó 460-as fizuval (erős sacc az adókkal) 2 év.....
RomeoOne2019-03-04 18:23:05 // 115326
Vredestein Ultrac Vorti. Sport gumi, szóval nem meglepő. Csak most azt nehéz eldönteni, hogy sport vagy túra gumi legyen a következő. Pirelli P Zero vagy P7 Cintirato. Bár megfordult a fejemben a Hankook S1 evo3 is. Mivel nem tervezek vele már nagyon hosszú távra, ezért lehetne a sport is, mert nem alattam fog elkopni úgy sem. A P7 cinturato-ban az tetszik ,hogy abban van nem XL-es változat is ebben a méretben.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-04 18:16:47 // 115325
Céges a "drága", mindenről számla van, csak ezért tudom :-)
Ügyködtem rajta pár órát, hogy átlássam mi mibe kerül, és meglepő dolgok jöttek ki. Önmagában a benzin emszthető összeg. Na de összesen, sok évre...
Egy ilyen kategóriájú autó, értékvesztést is számolva kb 11M Ft-ot emészt fel a kasszából 5 év alatt. Ez így cégesen de kb egál hogy hol adózom le. Azé' ez nem kevés.
És egy lízingre kihozott 11-12Millás autó szinte pont ugyanennyibe kerül. A különbség nyilván ott van, hogy a használtnál csak 1.5M érték marad pluszban lekötve az autóban, az újnál meg vagy 7M.
Ennyi a használt előnye. 12.5 áll a mutatványban összesen, amiből eladással másfelet visszanyersz. Az újnál 18-at pengetsz ki, azt a 7-et az autó eladásával tudod realizálni.
Na bonyolult lett... :-) De azért nekem ijesztő számok ezek így :-D És még át sem váltottuk munkaórára. Na annyit dolgozunk 5 év prémium autózásért.
Csabi2019-03-04 18:15:26 // 115324
Most vettem új gumikat a TI felnire, na az fáj. Így két évig tuti nem adom el az autót :D...
Hankook fogyott el két év alatt?
Shadin2019-03-04 17:54:58 // 115323
És nem kalkuláltam az értékvesztéssel ami a TBi-nél a kisebb.
Shadin2019-03-04 17:53:15 // 115322
Nem annyira az üa. dominál egy öregedő autónál, több megy el az egyébre amit a gazdik szeretnek elkenni. Nekem a TBi az elmúlt 2 évre havi ~146k-ban van a javításokkal együtt, ebből csak 60k a benya. 3 literrel fogyasztott kevesebbet a drágább extra nyálból a dízel. 365 vs. 437 jelenleg, ha valaki veszi rá a fáradságot és kiszámolja akkor kiderül, hogy nem akkor a különbség.
RomeoOne2019-03-04 17:53:10 // 115321
*Mármint vettem új 18-as felniket és külön vettem hozzájuk abroncs garnitúrát.
RomeoOne2019-03-04 17:52:27 // 115320
Vannak ilyen rendesek, mint mi, akik vezetik a költségeket :D
Nálam is az üa költség sora adja a legnagyobb számot, bár nem teszik ki az összesnek az 50%-át sem. Még csak az sem igaz, hogy az abroncsok költsége szétoszlik az éveken. Téli gumikkal vettem a kocsit, tavasz elején. Először vettem új nyári gumikat a 17-es felnire, majd következő nyárra vettem új 18-as felniket, 18-as abroncsokkal. A 17-es nyáriakat eladtam, az eladási árat végülis le is vontam a teljes árból, hogy ez ne torzítson (legelső blogbejegyzésem). A téli gumikkal nem voltam elégedett, így abból is vettem egy új garnitúrát (defekt miatt kettőt az előző szezon közepén, kettőt pedig ennek a szezonnak az elején). A 18-as felniken lévő nyári gumik azonban 2 szezon alatt úgy elkoptak, hogy ezt a szezont már nem hiszem, hogy végig tudják futni, szóval jöhet egy újabb garnitúra abból is. Legkésőbb jövőre meg el kéne adni a kocsit. Nem jön ki olcsóra sehogy sem :DDD
cscs2019-03-04 17:36:38 // 115319
:)
én ugyan nem vezetek nyilvántartást, de attól tartok, hogy nálam is ez lenne az arány, ha megnézném a pénzforgalmat a számlámon.
és ezt az 1.9 jtd-re értem.
a TBi-nél gondolni se merek rá, hogy kiszámoljam a benzinköltséget :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-04 17:14:17 // 115318
Én ki :-) Kb mégegyszer a szervizköltség.
cscs2019-03-04 16:44:39 // 115317
ja, most látom az adatlapodon, hogy az üzemanyagköltséget is vezeted itt, micsoda pedáns emberek vannak ;)
cscs2019-03-04 16:34:07 // 115316
tankolással együtt is kiszámoltad már? ez csak az olajcsere, szűrők, meg a kopóalkatrészek, gondolom.
Liquid2019-03-04 14:37:13 // 115315
Ilyen Winter iCept EVO-t használtam 2 télen. Semmi bajom se volt vele, mondjuk az tény hogy havat és jeget nem sokat látott. Szárazon és sónedvesen teljesen jó volt, de lehet hogy csak a Q4 volt jó :)
Zselé2019-03-04 14:28:18 // 115314
Én vagyok az :)) Annyit hozzá, hogy téligumiról volt szó. Winter i-cept, vagy mi a neve, ez volt a 2. szezon, kb 40000 km ment bele. Havon és jégen szánalmas a kapaszkodási képessége... persze ettől nyáriba még lehet jó minta!
RomeoOne2019-03-04 13:21:28 // 115313
Nem tudom mi volt neki olyan rossz tapasztalat, nekem a Hankook jó volt 147-en is (Ventus prime 2) meg a 159-en is (V12 evo2)
Angelo2019-03-04 13:10:10 // 115312
Hankook-ot vett tavaly, és idén lehet h újat vesz....(tudom, hogy ez a gyártó már inkább prémiumnak számít...)
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-04 10:22:15 // 115311
Áhh hányan kérdezték ezt meg, hogy miért pont egy adagolós dízel :-)
Talán pont ezért :-)
Az ezüst volt a szívem csücske, de "fő" hosszútávozós autónak egyszerűen kiöregedett.
Persze megtarthattam volna városozni, arra amire a TD van most. Csakhogy ebben meg sokkal, de sokkal jobb a TD.
Tudnám még magyarázni több szempontból is :-)
Te mit tartottál volna meg? Egy 400e-t futott autót, vagy egy akkor még 145e-t futottat, amiben minden az utolsó csavarig gyári és bontatlan?
Nekem nagy tanulság volt érezni a különbséget. A jtd-vel komolyan küzdöttem a gyárias állapotért. Költöttem rá, csereberélgettem az alkatrészeket, hogy OLYAN legyen. És sosem volt annyira újszerű az érzet, mint a TD amihez konkrétan hozzá sem nyúltunk évekig. A TD-be beülök és azonnal elhiszem amit a km számláló mutat.
Nem egy megfogalmazható érzés, használat közben érzed. Az autó feszes, a rugók még olyan magasan tartják ahogy a prospektusban láttad 20 éve, minden frissen működik. Egy újraépített bármennyire karbantartott autó soha nem lesz ilyen.

A kultúráltság? Hallgass meg egy jtd-t. Szerinted kultúrált? :-DDD Dohog mint egy mozdony. Lehet neki szép hangot csinálni fordulaton, de nem jelenteném ki ilyen egyértelműen. Illetve nem írnám le így az előkamrást, ami fordulaton szintén normális hangokat ad. A jtd egy varacskos harciszekér volt. Sosem fog úgy menni, úgy kanyarodni a zöld már csak a puhább futómű miatt sem. De ha nem erre figyelek, csak a vezetés érzetére, akkor az ős traktor nyert. Nincs kettőstömegű, és ez JÓ! Két váltás után rájössz, hogy mennyivel jobb, gyorsabb, közvetlenebb, érezhetőbb. Engem mindig zavart az az alkatrész, szinte éreztem a talpam alatt a nyúlósságát, ahogy a rugók megeszik a gázreakciót, a váltásokat. Ennél, olyan örömmel lehet rárúgni a gázra egy visszagang előtt, hogy fél perc alatt elfelejted, hogy épp ez egy zőccségesdízel :-)
Szinte kéri. Röhögök az ilyen Rev matching gombokon amit újabban látni. Egy egészséges gázfröccs, visszagang és simább a visszaváltás mint amit az Aisin tud a 159-ben. Persze, csak egy rossz adagolós, aminek nem potméter adagolja ECU-n keresztül a gázolaját. És basszus ez is jó :-) Érezhető, és élmény.
Az egyensúlya is jobb a jtd-nél (is...), ez csúszós úton nagyon kijön, de ez nem igazán volt szempont, ugye voltak Q2 terveim anno, az adta volna a kanyartempót, élményt.
De inkább éltem most ki a youngtimeres hajlamaimat. így van egy viszonyítási pont autóm. Ilyen volt régen, és baromira nem volt ez rossz.
Persze, a jtd hiányzott nagyon sokáig, annak a versenyautós rémisztő csörtetését nem nagyon pótolta semmi azóta sem. Hogy baj e, nem tudom :-)
Shadin2019-03-04 10:08:07 // 115310
TBi-nél egyértelműen sw. hiba, nálam nincs jelen a squadrával.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak