WarbiRunner (Gyuri)2019-08-06 19:24:53 // 118321
Manuális klímát be lehet faragni az automata helyére? Itt hagytam a családomnak az autót, és szépen kiderült, hogy család inkompatibilis. Azon kívül, hogy én is a hátam közepére kívánom az egész sz.rt. Beültem, elszaladtam ide a közelbe. A keringetés sehova nem volt állítva, a ventilátor 1-esen fújt (sehova), a belső keringetés automatán. Kinga annyit csinált, hogy párszor kinyomta az automatán bekapcsoló klímát, mert nem kellett neki (sem). Érdekes, nem csak nekem az első reakcióm kinyomni. Utána pedig fogalma nem volt hogy mit hova nyomjon, inkább hagyta. Egy sima egy zónás manuális klímát ide nekem könyörgök... minden automatikától menteset, kattanós fröccsöntött bumszli tekerőgombokkal és két primitív nyomógombbal. Semmi több.. :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-06 19:16:36 // 118320
a Gyulában mindig legyen tarcsiban 1-2L selenia majd, mert enni fogja a gyárit :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-06 19:12:01 // 118319
Minden Tibis visszatér a gyári után a 0w40-re, nem eszi meg sokkal csendesebb...
Shadin2019-08-06 17:26:40 // 118318
Tudod hogy meg lesz, csak arra céloztam hogy van különbség olajok között és nem a Selénia az isten. Azt sem gondolnám, hogy csak nekem eszi a C3-as Selénia olajat minden autóm. Az előző is ami ráadásul patika volt.
Piritu - 1.000.0002019-08-06 15:32:41 // 118317
Így van :-)
Amúgy olajcsere után - még ha ugyan azt a márkát töltöd be - halkabb lesz a motor.
Amúgy olajcsere után - még ha ugyan azt a márkát töltöd be - halkabb lesz a motor.
Piritu - 1.000.0002019-08-06 15:31:47 // 118316
Nekem is megszűnt az olajfogyasztás, igaz a motorgeneráltól :-)
Liquid2019-08-06 15:31:26 // 118315
Szokták mondani, hogy a "halkabb" nem feltétlenül a jobb mechanika ismérve, ott van pl. a klasszikus olajos fűrészporral töltött difi :D
Piritu - 1.000.0002019-08-06 15:29:24 // 118314
Erre szokták mondani hogy ha valami kehes azt meg kell csinálni, nem elfedni a tüneteit :-)
Giuntini2019-08-06 13:41:02 // 118313
Az én tapasztalatom olaj ügyben, lassan 30 éve csakis gyári Fiat olajat használok.
Én még használtam VS ásványolajat a Croma 2,5 D-hez. Aztán a TD-hez már Seleniát. Volt olyan, hogy egyszer-egyszer hiány volt belőle. Shell, Aral, még az IP olajtól is megváltozott a hangja negatív irányba.
Mostani tapasztalat: húgom Puntojába mindig Selenia került. Soha nem ette az olajat az 1,4 16V, vagy csak kis mértékben. "Okos" barátja egy-két éve átvette a hatalmat, Castrolt meg Mobil-t és egyéb olajat raktak bele, és szépen elkezdte enni az olajat. A Selenia 20K-val soha!
Én még használtam VS ásványolajat a Croma 2,5 D-hez. Aztán a TD-hez már Seleniát. Volt olyan, hogy egyszer-egyszer hiány volt belőle. Shell, Aral, még az IP olajtól is megváltozott a hangja negatív irányba.
Mostani tapasztalat: húgom Puntojába mindig Selenia került. Soha nem ette az olajat az 1,4 16V, vagy csak kis mértékben. "Okos" barátja egy-két éve átvette a hatalmat, Castrolt meg Mobil-t és egyéb olajat raktak bele, és szépen elkezdte enni az olajat. A Selenia 20K-val soha!
ProdyG2019-08-06 12:41:13 // 118312
nagyon köszi, elszaladok akkor hozzájuk :)
Zolibácsi2019-08-06 11:57:16 // 118311
Motoromba (régi cbr Honda ) tettem kézikönyv szerint bele való olajat. Majd rövid idő után észre vettem hogy nehezen vált. Ugye itt ugyan az a váltó és motor olaj. És láss csodát meg ette az olajat kb meg 2x öntöttem rá így olajat. 2 ezer km-t mentem vele és már azt hittem a motoromnak van baja. Vettem bele motul drága olajat ami kB a duplája a került mint a sima olaj. És láss csodát meg szűnt az olaj fogyás. Engem meg győzött ha tehetem maradok a motulnal
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-06 11:49:57 // 118310
Nekem a TD gumijában volt csavar, pár hónapja csináltattam meg. Bementem a gumishoz, és 20p alatt megcsinálták. Drága sem volt. Nagyobb keréken nagyobb csavar, lehet drágább, nekem pár ezer Ft volt.:-) Javaslom őket, én ide járok sok éve.
ProdyG2019-08-06 10:35:40 // 118309
Sziasztok,
tegnap észrevettem, hogy egy elég nagy csavar áll az egyik első kerékben. A guminyomás nem volt teljesen rendben, pár tized bar-t vesztett, de ahhoz képest egész jól tartja magát :)
Szereljem le a kereket és vigyem be egy gumishoz? Valami extra tudnivaló esetleg? mennyit kérnek el egy ilyenért?
köszi!
tegnap észrevettem, hogy egy elég nagy csavar áll az egyik első kerékben. A guminyomás nem volt teljesen rendben, pár tized bar-t vesztett, de ahhoz képest egész jól tartja magát :)
Szereljem le a kereket és vigyem be egy gumishoz? Valami extra tudnivaló esetleg? mennyit kérnek el egy ilyenért?
köszi!
Shadin2019-08-06 10:28:38 // 118308
Erre (is) van válaszom, az aktuális olajamat nem eszi és jelentősen halkabb indításkor az egyébként kehes vez. módosítóm. Gyárival konkrétan csörgött. Nem lobbizom semerre, de van különbség olaj és olaj között.
samu1262019-08-06 09:47:37 // 118307
Aki többnyire nem a rakparton áll annak mindegy (ha az olaj degradáció az egyetlen különbség)
zoli9782019-08-06 09:44:35 // 118306
Akkor azt hiszem maradok a Selenianál, nem változtatok semmin. Azért kérdeztem meg mert én sem tudom mitől jobb a Motul.
samu1262019-08-06 09:19:06 // 118305
A fórumon +1-ezett alfa szervízeknél Motult kaptam bele, nem "specialista" műhelytől meg Seleniát. A miért Motulra azt a választ kaptam hogy mostanában szeret hamarabb degradálódni a Selenia, és én városban járkálok, melegágya a sok regennek.
Mindenki el tudja dönteni ennek az igazságtartalmát magának. Nem látom az anyagi motivációt a Motul vs Selenia vitában, egyéni preferencia :)
Mindenki el tudja dönteni ennek az igazságtartalmát magának. Nem látom az anyagi motivációt a Motul vs Selenia vitában, egyéni preferencia :)
Smith2019-08-06 09:10:10 // 118304
És mit éreznél, ha mást tennél bele? Mi az elvárás?
Nekem senki ne mondja, hogy ha a prémium olajok közül beletesz valamit az autóba (ami paraméterekben megfelelő), akkor azon fog érződni valami a csere után. De ha nem érződik, hogyan próbálod ki? :) Szerintem az olaj pont egy olyan dolog, ami sokkoszor 10e km-ek alatt derül ki, hogy jó választás volt-e vagy nem. De még akkor sem, mert a motor millió más jellemzője megváltozhat a sok km alatt, és ugyan ki fogja megmondani, hogy az olaj miatt alakultak-e úgy a dolgok, ahogy.
Ez kb. olyan, mint aki azt állítja, hogy belekortyol a borba, és megmondja melyik dűlő, melyik tőkéjéről van az a szőlőszem, amit megivott... :D
Nekem senki ne mondja, hogy ha a prémium olajok közül beletesz valamit az autóba (ami paraméterekben megfelelő), akkor azon fog érződni valami a csere után. De ha nem érződik, hogyan próbálod ki? :) Szerintem az olaj pont egy olyan dolog, ami sokkoszor 10e km-ek alatt derül ki, hogy jó választás volt-e vagy nem. De még akkor sem, mert a motor millió más jellemzője megváltozhat a sok km alatt, és ugyan ki fogja megmondani, hogy az olaj miatt alakultak-e úgy a dolgok, ahogy.
Ez kb. olyan, mint aki azt állítja, hogy belekortyol a borba, és megmondja melyik dűlő, melyik tőkéjéről van az a szőlőszem, amit megivott... :D
Piritu - 1.000.0002019-08-06 09:05:34 // 118303
Az simán lehet hogy van korszerűbb “jobb” olaj de a motorjának még attól ugyan az...
zoli9782019-08-06 07:15:46 // 118302
Jól van, csak sokan mondták, hogy jobb a selenia.
Piritu - 1.000.0002019-08-06 06:53:27 // 118301
Ha nincs baj vele én nem tennék be mást.
zoli9782019-08-06 06:49:07 // 118300
Nincs baj a Seleniaval, csak gondoltam kipróbálok mást.
Piritu - 1.000.0002019-08-05 22:16:50 // 118299
Gratula! :-)
Giuntini2019-08-05 22:10:45 // 118298
Sziasztok!
Mediterrán Party-n kis autóm elhozta a szépségversenyen kategóriájában a 2. helyet.
Mediterrán Party-n kis autóm elhozta a szépségversenyen kategóriájában a 2. helyet.
Piritu - 1.000.0002019-08-05 11:44:40 // 118297
A használati 267. oldalán ott van akövetelmény? SAE 5W30 és FIAT 9.55535-S1 minősítés.
Mi a baj a Seleinával?
Mi a baj a Seleinával?
RomeoOne2019-08-05 11:22:27 // 118296
Uraim!
Sikerült egy garázsra szert tennem, így híres-hírhedt ponyvám eladóvá válik. Ezen a blogon elérhető néhány kép és információ. Ez nem egy tescos ponyva, az ára újonnan közel 130 ezer volt, de a minősége is ezt a szintet képviseli.
A ponyva 159 berlinára lett szabva, így másra nem is tehető fel. Sőt, ha vannak a gyáritól eltérő karosszéria elemek az autón, akkor sem biztos látatlanban, hogy jó lesz. Van antennazsák is a ponyván, az nem jelent problémát.
A gyártói leírás alapján:
- Egyedi méretezéssel készül. Ez azt jelenti, hogy minden típushoz külön szabásmintával dolgozunk, tehát az autóponyva pontosan fog illeszkedni az Ön autójára. Így a szél nem lobogtatja, és nem tud szennyeződést sodorni alá, ami veszélyt jelenthetne a fényezésre
- Puha béléssel rendelkezik, ami szintén elengedhetetlen a biztonsághoz. Gyengéden veszi körül az autót, a kisebb mechanikai behatásokat is tompítja, hosszú távon sem foszlik.
- Vízálló, de lélegző anyagból van. Megvédi az autót a csapadéktól, de a pára is ki tud szellőzni a pórusain keresztül, így biztosítja a száraz környezetet, késlelteti a rozsdásodást.
- Véd az UV sugárzástól, ugyanakkor lecsökkenti és elnyújtja a napi hőingadozást. A karosszéria és az utastér így sokkal kevésbé melegszik fel, viszont környezeténél lassabban hűl ki. Mindez lassítja a fényezés, valamint a műanyag-, és gumialkatrészek öregedését.
- A hosszú élettartam érdekében maga az anyag is UV-stabil, tehát tartósan ellenáll a Nap ibolyán túli sugárzásának.
- Bírja az extrém hőmérsékleteket, ezért egész évben használható.
- Az alsó szegély elöl és hátul gumírozott. Így a ponyva könnyen felhelyezhető, ugyanakkor stabilan a helyén marad. A kerekeknél található lekötő fülek még viharos idő esetén is a helyén tartják a ponyvát.
Ha bármi további kérdés felmerül, akkor keressetek nyugodtan. Ár megegyezés szerint.
UI: új otthonában:
Sikerült egy garázsra szert tennem, így híres-hírhedt ponyvám eladóvá válik. Ezen a blogon elérhető néhány kép és információ. Ez nem egy tescos ponyva, az ára újonnan közel 130 ezer volt, de a minősége is ezt a szintet képviseli.
A ponyva 159 berlinára lett szabva, így másra nem is tehető fel. Sőt, ha vannak a gyáritól eltérő karosszéria elemek az autón, akkor sem biztos látatlanban, hogy jó lesz. Van antennazsák is a ponyván, az nem jelent problémát.
A gyártói leírás alapján:
- Egyedi méretezéssel készül. Ez azt jelenti, hogy minden típushoz külön szabásmintával dolgozunk, tehát az autóponyva pontosan fog illeszkedni az Ön autójára. Így a szél nem lobogtatja, és nem tud szennyeződést sodorni alá, ami veszélyt jelenthetne a fényezésre
- Puha béléssel rendelkezik, ami szintén elengedhetetlen a biztonsághoz. Gyengéden veszi körül az autót, a kisebb mechanikai behatásokat is tompítja, hosszú távon sem foszlik.
- Vízálló, de lélegző anyagból van. Megvédi az autót a csapadéktól, de a pára is ki tud szellőzni a pórusain keresztül, így biztosítja a száraz környezetet, késlelteti a rozsdásodást.
- Véd az UV sugárzástól, ugyanakkor lecsökkenti és elnyújtja a napi hőingadozást. A karosszéria és az utastér így sokkal kevésbé melegszik fel, viszont környezeténél lassabban hűl ki. Mindez lassítja a fényezés, valamint a műanyag-, és gumialkatrészek öregedését.
- A hosszú élettartam érdekében maga az anyag is UV-stabil, tehát tartósan ellenáll a Nap ibolyán túli sugárzásának.
- Bírja az extrém hőmérsékleteket, ezért egész évben használható.
- Az alsó szegély elöl és hátul gumírozott. Így a ponyva könnyen felhelyezhető, ugyanakkor stabilan a helyén marad. A kerekeknél található lekötő fülek még viharos idő esetén is a helyén tartják a ponyvát.
Ha bármi további kérdés felmerül, akkor keressetek nyugodtan. Ár megegyezés szerint.
UI: új otthonában:
Giuntini2019-08-05 10:24:25 // 118295
És miért akarsz Motul olajat belerakni? Szerintem használd a Seleniát!
antonov2019-08-05 08:35:49 // 118294
Sziasztok!
1.9, 150 lovas. Az elvárt és a mért töltőnyomásnak mennyire pontosan kell együtt futnia? Olyan 1-2 másodperces csúszás van a két görbe között nekem.
Azért kérdezem mert általában meleg időben, vagy ha már nagyon át van melegedva az autó, akkor nagyon-nagyon kelletlenül indul el, majd hirtelen meglódul. Lyukas turbócső tud ilyet okozni? EGR már falazva van régóta.
Van esetleg ötletetek?
1.9, 150 lovas. Az elvárt és a mért töltőnyomásnak mennyire pontosan kell együtt futnia? Olyan 1-2 másodperces csúszás van a két görbe között nekem.
Azért kérdezem mert általában meleg időben, vagy ha már nagyon át van melegedva az autó, akkor nagyon-nagyon kelletlenül indul el, majd hirtelen meglódul. Lyukas turbócső tud ilyet okozni? EGR már falazva van régóta.
Van esetleg ötletetek?
Csabi2019-08-05 07:59:38 // 118293
zoli9782019-08-05 05:59:57 // 118292
Motul olajat szeretnék az autómba rakni 1.9 jtd 150LE részecske szűrős. Melyiket ajánlanátok bele? Eddig Seleniát használtam.
Macccy2019-08-04 23:23:29 // 118291
HATALMAS köszi az ilyen oknyomozásért, thx !
Haddel2019-08-04 21:30:08 // 118290
Shadin2019-08-03 19:51:25 // 118289
Ott is van ragasztó, csak hát elég román a küszöb illesztése a végeken. Ahol kellett, dupláztam a ragacsot.
Shadin2019-08-03 19:50:02 // 118288
Roll19832019-08-03 19:20:38 // 118287
Roll19832019-08-03 16:40:29 // 118286
Köszi a képeket! Szerintem le fogom szedni és kap egy küszöb fényezést, netán üregvédelmet nem akarok ráb@szni a rozsdával. Azokat a jóféle patent kiszedőket hol vetted? Hogy keressem?
Shadin2019-08-03 10:47:04 // 118285
Végig kétoldalassal van ragasztva a felső él, nem mozoghat(na).
https://photos.app.goo.gl/WASZdxWcV27ArcHn7
https://photos.app.goo.gl/WASZdxWcV27ArcHn7
Haddel2019-08-03 01:15:12 // 118284
Zolibácsi2019-08-03 00:24:06 // 118283
Folytatva a korábbi siker szeriamat, ma el vittem a gt-t chippelni hibrid turbó stb. Már a második körnel felsikitott a generátor. Chippeles sikeres de mire haza értem már alap járaton is visít a generátor. Basszus megint várhatok egy időpontra hogy meg nézzék és megint nem tudom használni. Remélem ez az utolsó baja, mert már nyomnam neki.....
Liquid2019-08-02 21:46:15 // 118282
én nem vettem észre eddig
Liquid2019-08-02 21:35:50 // 118281
A TBI jó szerintem, de ha nem kell az erő vagy városozni kell, akkor a sima 1.8MPI is teljesen jó. Nekem a JTS-ek nem szimpatikusak, de ez csak hallomás és előítélet, nincs tapasztalatom.
Coyote2019-08-02 19:38:47 // 118280
Sziasztok. Egy olyan kérdésem volna, hogy benzinesből melyik a megbízhatóbb a 159-ből? Melyiket ajánlanátok?
Roll19832019-08-02 19:30:49 // 118279
Ott az elejénél már nem fogja oda a ragasztó. Simán oda tud menni ilyen nagyon apró kavics, ahogy ez meg is történt, mert láttam egy-kettőt. A felső fele mivel van egy ilyen küszöbnek felrakva? Lehet alá kéne néznem, jobb a békesség.
Shadin2019-08-02 19:20:07 // 118278
Hát én lebontottam az enyémet és emlékeim szerint nem tud akkorát mozogni, olyan erősen dörzsölve a festéket, hogy ilyet csináljon.Nem tom nálad hogy sikerül :-(
Roll19832019-08-02 18:45:40 // 118277
Jó lenne, de sajnos nem az.
Shadin2019-08-02 18:40:07 // 118276
Csak egy kis polírpaszta maradék!
droberto2019-08-02 15:32:10 // 118275
Legalábbis ha nem akar szívni és/vagy nem akarja tönkre tenni a futóművét.
Liquid2019-08-02 14:52:45 // 118274
Persze hogy felmegy, ahogy már leírtuk többször is :)
Ráadásul a TI-nek ez a gyári mérete.
Ráadásul a TI-nek ez a gyári mérete.
droberto2019-08-02 14:28:46 // 118273
Legalábbis ha nem akar szívni és/vagy nem akarja tönkre tenni a futóművét.
droberto2019-08-02 14:27:18 // 118272
Rámegy, csak ki kell fúrni.
Online tag
0
Vendég0
455