Fórum >> Típusok >> Giulia

SD2022-10-06 16:40:59 // 26502
Így ahogy mondod, szívemből beszélsz!
Nekem ott szakadt el a cérna mikor látom hogy mennek fel az árak, és mennyire benne van az alap Giuliában is a teljes DNA (nem a kapcsolóra gondolok:D) és most még van pár raktári darab. Egyszerűen elkapott a most vagy soha érzés, még akkor is ha előtte már hallottam Halesztől, hogy mennyire vigyáz rá meg tartogatja az utókornak, de tényleg ez van. Egy egy vadonat új Giulia GTV egy 75, minden ami az autózás történelme, és mindezt 10 év 155-után ami megint legenda. És 8 év böjt után. Rövidebb hosszabb ideig volt nálam, Honda, BMW, Fiat, VW Óriásiak a várakozások, és úgy gondolom hogy nem fogok tudni csalódni, mert én tényleg bármilyen autóm volt eddig mind kedveltem, de szerelemre csak az Alfa lobbantott!! És jövő héten ha igaz végre vezethetem is:))))

Nem várok rögtön tüzijátékot, egyszerűen csak meg akarom ismerni:) És mindent megtanulni amiből lett és kicsit átélni:)
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-06 14:31:38 // 26501
Lehet akkor gratulálni? XD
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-06 14:31:21 // 26500
Akinek Giuliája van, az nagyon akarta, ez nem megy ám csak úgy! Ez egy olyan elit klub, mint Ferrarit venni. :-)
Ha volt már Alfád, akkor van esélyed...de csak ha eléggé akarod.
Ha volt Alfád, tudod mit keresel, és benne vagy az Alfás körökben. Ha megszeretted a márkát, és érted is, esetleg a történelme is megfog, akkor nagyon elkezd érdekelni a Giulia. Mivel a közösségben is benne vagy, látod, hogy akinek van, az oda van érte. Itt jön az utolsó próba, mint a mesében. Nagyon ki akarod próbálni, de nem jön össze. Közben olvasod, hogy ennek is, annak is hogy bejött, megpróbálsz hinni nekik. Amikor már gondolatban mindent tudsz a Giuiáról, tudod miért akarod, elhiszed a boldog Giuliásoknak hogy ez tényleg ANNYIRA jó, felhagysz a hiábavaló próbálkozással hogy tesztvezess egyet. És egyszerűen veszel egyet Hogy végre kipróbálhasd XD
quash2022-10-06 14:13:29 // 26499
Voltunk ezzel szerintem így páran! :D
Mi amikor eljutottunk odáig hogy kellene 159-et cserélni, megnéztünk itthon kb. 4 Giuliat, a 7-8millás ársávban, de azok olyanok is voltak.
Papasban pl. volt egy fekete, repedt kijelzővel ...
Ekkor sikerült odáig eljutni, hogy ültem bár Giulia-ban.
Illetve itt jöttünk rá, hogy 159 SW után, azért ebbe picit kevesebb cucc fér bele! :D

Aztán lett egy, de nagyon nem bántam meg!
Liquid2022-10-05 22:29:02 // 26498
A %-ot honnan tudjátok? Valami műszerrel néztétek meg?
Liquid2022-10-05 22:28:11 // 26497
A start-stop nekem se megy. Fullra töltés után működött, aztán megint nem. Ezek szerint készülhetek a cserére :)
Csabi2022-10-05 20:37:28 // 26496
Ez a legnagyobb szívás benne. 70% körül leáll a start-stop, aztán az ablakfűtés, kiegészítő fűtés...
Hardy2022-10-05 20:33:23 // 26495
Elsőnek leállt a startstop. Ami annyira nem gond. Most 50% os. Viszont már az ablakfűtés se működik. Illetve lehet korábban se de most vettem észre.
Csabi2022-10-05 20:17:54 // 26494
Cseréltem már. AGM a gyári is, arra kell cserélni . Semmit nem kell állítani.
Liquid2022-10-05 20:06:11 // 26493
Döglődik? Milyen tünetei vannak? Rengeteget gugliztam ezügyben, azt se volt egyszerű összerakni, hogy milyen a gyári aksi. Elvileg nem kell állítgatni semmit.
Én AGM-et fogok venni, de még megvárom, hogy mennyire bírja a hideget, mert lehet hogy a hosszabb utak hiánya miatt problémázott..
zümi1662022-10-05 19:41:26 // 26492
...az már kb. 24🤨
SD2022-10-05 19:19:19 // 26491
Én ott voltam elveszve hogy emlékszem még 1 gyerekkel mentem Alfa találkozóra off:: Hondával ::off :D:D kívül megállhattam, akkor mutatták be a Giulia-t, még bele is ültem de összesen annyi emlékem maradt hogy kicsit szűk volt az ülés, meg pár kép.

És azóta tartottam magam valahogy nem sikerült beleülni egybe.

De vezetni még most se sikerült:D LOL
Hát ma megvettem a SUPER-t már csak sikerül :D
Annyian mondták hogy jó hogy már rossz nem lehet:)))
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-05 18:34:58 // 26490
Eddig sem keltek el azok a gyönyörű autók, és lehet Budapestről még optimistán látszik a közeljövő, a vidéki realitás már kicsit más.
Itt már az abszolut összegen van a hangsúly, nem azon, hogy az alaphoz képest jó áron kapod. 15 egy alap, 16-ért ebben a viszonylatban persze hogy jó ajánlat lenne egy Villa D'Este. Kérdés, hogy meddig van fizetőképes kereslet itthon.
Ha lenne, már nem lennének ott azok az autók. Meg kell nézni EUR-ban mennyit kérnek egy ilyenért kint.. Minden egyes forintleértékelődéskor közelebb kerülünk ahhoz, hogy szépen kihordják a készletes autókat innen.
Hardy2022-10-05 18:15:44 // 26489
Sziasztok-
Valaki cserélt már aksit? AGM-es vagy sima lett berakva? Illetve a csere hogyan megy? Csak cserélem és keszen van, vagy valahol be kell állítani valamit az IBS miatt?
SD2022-10-05 16:00:02 // 26488
Most kicsit összecsúszott a piac mert 2-3 millió lépcsőkkel ott van a használt, az új, a felszerelt, a QV, és 20 millió körül meg már indul a villany autó örület..

Az biztos hogy az alap verziókat csak olyan alfabolondok veszik meg akik pont erre vártak:)))

A felszerelt extrázott autók hosszú távú befektetésnek jók de ugye használni is kéne, nem lehet elrakni 30k km-el 30 évre..

Én szerintem egy jó image filmmel a komplett készletet ki lehetne söpörni Magyarországon, gyúrjunk rá:)
Halesz2022-10-05 15:42:54 // 26487
Előbb utóbb eljön az a pont, amikor egyszerűen ennyiért nem veszik meg. Így , hogy tesómnak hónapok óta figyelem a használt kínálatot, már látszik ahogy szépen lassan beállt a piac. Nem forognak már az autók, a jó ajánlatok is hetekig ott vannak, nem tűnnek el napok alatt.

A legapabbak maradnak majd meg, amikben van izgi extra (napfénytető, váltófül, stb), azok szépen elkelnek, aztán max majd azoknak az ára megy lejjebb, amikben tényleg semmi nincs. Persze egy full alap Giulia is izgibb a kategóriatársainál, de én amúgy itt sem tippelnék áresésre, mert szerintem lassan jön a következő áremelés (ami megint a készletes autók árát tartja majd minimum szinten).

A lentebb említett Villák 16 millió körül tuti izgalmas, limitált modellek, meg fogják találni a vevőjüket. Bőr műszerfal, egyedi beltér, extra (milliós árú) fényezés, satöbbi. Van aki ezt fogja venni, nem a full alap Giuliát 17-ért. Sőt, szerintem még simán emelni tudnak az árán is.
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-05 11:34:03 // 26486
Na ez az amire én nem tudnám a választ. Mostanában kevesebb időm volt műsorokat hallgatni, de ha autóvásárlás előtt állnék, valamiképpen eljuttatnám Gáborhoz a kérdést, hogy most érdemes sietni, vagy most érdemes kicsit várni. Mert persze egy irány, hogy az autó olcsóbb nem lesz. Viszont azért a válság szele kicsit belekavart ebbe, mert ott a sok raktári autó, amire fogy a fizetőképes, vagy inkább pénzt kiadni hajlandó vevő. Akciósan 15-ről indulnak most az alap 200 lovasok és eszementen elszállt áron kínálják a használtakat is. Előbb utóbb eljön az a pont, amikor egyszerűen ennyiért nem veszik meg. Így , hogy tesómnak hónapok óta figyelem a használt kínálatot, már látszik ahogy szépen lassan beállt a piac. Nem forognak már az autók, a jó ajánlatok is hetekig ott vannak, nem tűnnek el napok alatt.
SD2022-10-05 11:21:02 // 26485
Hát én a 20-at tuti nem érem el egy évben, a 8 amit eddig mentem az azért csalóka mert inkább csak a kötelező körökből jött össze, de mondjuk egy 10-12-nél nem saccolnék többet.
Halesz2022-10-05 11:16:13 // 26484
Ha nem használod sokat, megéri a használatalapú Casco is. Én is hamarosan áttérek rá.
SD2022-10-05 10:27:19 // 26483
Eszméletlen ami a piacon zajlik, de még vannak raktári Giuk most kell lecsapni rá:)))
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-05 10:21:57 // 26482
Nem is fogy az sem igazán, az autók árazása elment az irreális irányba. Csak azért nem csodálkozok ezen, mert rendszeresen hallgattam Várkonyi Gábor műsorait. Baromira igaza lett, és örök hálám neki, erősen része van abban, hogy Giuliám lett.
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-05 10:01:06 // 26481
Én mutattam a feleségemnek, hogy hogy tetszik neki, "semmi különös"-ként értékelte. Nem adná oda érte a Giuliettát sem, nem hogy 17-et..
Én sem látom továbbra sem a vevőkört...
SD2022-10-05 08:33:52 // 26480
Biztosító tekintetében rá ellenőriztem, vannak elszállt árak. De pl. köbe, allianz, adott egész értékelhetőt.
Nekem a Máv Köbe sztori még él régről.. ilyen ez az öreg kor:D
Casco, Kgfb ti merre kötöttetek?

Kgfb bónusz van de másik autón, majd tervezem átrakni de talán tavasszal.
Szóval most vagy párhuzamos, vagy új 0-ás lenne az indulás?

Mi lenne a reális ár? Ugye még nem tudok adatokat így hozzávetőleges ajánlatokat tudtam csinálni.

Kgfb: 40-80-bármennyi
Casco: 177-bármennyi
RomeoOne2022-10-04 23:26:55 // 26479
Kíváncsiságból megkonfiguráltam én is az enyémet, már amennyire jelelnleg meg lehet ugyanazt. Jó másfél év alatt a listaár 32-ről 39-re szaladt fel. Nem gyenge.
Halesz2022-10-04 21:49:41 // 26478
Nem az a baj, hogy a Tonale 15-től kezdődik... hanem ha összeraksz magadnak egy jól felszerelt Supert (Sprintet), már az is 20-on túl van... Ha meg Veloce...
Fornitore2022-10-04 21:28:51 // 26477
Na meg tényleg hogy a bejáratnál ott árulják a Citroeneket nekem nagyon kiábrándító de lehet csak én vagyok finnyás. Ennyi erővel az óradíj is lehetne Citroenes 😀. Örülök hogy 2020-ban még nem így volt.
Fornitore2022-10-04 21:22:35 // 26476
Tényleg azt is néztem hogy a fehér giulia olcsóbb.Üldögéltem a Tonaléba de nem éreztem valahogy a dolgot magaménak. Most is azt mondom egy Alfa mániás férfi vesz a feleségének meg a gyerekeknek közlekedni suliba-munkába+ kirándulni kerékpárokkal a tetején az oké , de 17 ért ? Én kiváncsi leszek nagyon hogy fog fogyni.
SD2022-10-04 19:13:00 // 26475
Igen én az 1995ccm-nél akadtam meg:D a furat löket is ismerős volt:D És ahogy nézem láncos. Na ez már tetszik:)))

Míííí vizes intercooler?
Légyszíves ne soroljatok fel több olyan alkatrészt ami a köv. 10 évben elromolhat:D

Amúgy SCR katalizátoros? Ez a lejtmenetes tolófájás abból jön?:D

Lassan akkor felderítettem, hogy a multiair
GME, FCA General Mid Engine, 2.0 turbo

Végülis ez már a Mito, 500, Punto, mindben ki lett tesztelve.
Most meg már Jeep-től kezdve, höhö Alfa motoros terepjáró már mintha hallottam volna ilyet:)))

Hát próbálok ismerkedni a géppel, még csak papíron:)
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-04 18:05:22 // 26474
Az Alfánál öncélúan csinálják ezt, úgy érzem. Vagyis csinálták, a Stellantis ezt már nem hagyja tovább. Egy csomó lelkes autóbuzi nekiállt autót építeni. Persze, közben ment a termékfejlesztés, blabla, eu normák, blabla, meg üzleti terv, meg haszon, ilyesmik, hogyne :-). Magam elé képzelek egy rakás mérnököt, akik egész éjszaka azon gondolkoznak, hogy hogy titkolják el a menedzsment elöl amit kitaláltak. Mikor van az a pont amikor már be lehet adagolni, hogy hát kérem igen, alu lett a fél autó..meg karbon a kardán...ja, vizes intercooler, bocs, véletlenül az is benne maradt..nem olcsó, sebaj, de már saaajnos nincs idő áttervezni. :-)
A motor? Szerintem pont Neked elég csak a furat/löket arányt leírni, ismerős lesz: 84 x 90.
A Twin Cam motorcsalád utolsó fajzata a TS 8V, ami ha jól sejtem pont 84 x 90, láncos, és még alu blokkos (?). Hogy hogy nem, a Giulia pont ilyen :-)
Az Alfa nem piaci kátyuba szorult ezzel az autóval, hanem ennek így nem szabadna létezni XD Autóipari szingularitás.
A Stellantis meg alig várja, hogy valahogy végre megszabaduljanak ettől, mert nem az évtized üzlete. Viszont az évtized autója. Ezt marketingelni? Hogy? Kevesen vannak akik ezt az egészet értik és értékelik.
SD2022-10-04 10:53:17 // 26473
Én azt érzem két féle vállalkozó van:
- aki a forint romlására számít és inkább nem árulja most ki a portékát
- aki pörgeti az üzletet, hogy mindig lépéselőnyben legyen

Hogy az Alfa mindig beleszorul ezekbe a piaci kátyúkba, gödrökbe :D én nem értem.. zseniális dolgokat csinál de későn.. miért nem kapta meg a Giulia a Maserka hybrid motorját?
Az Alfa Giulia motorja után 2 napja túrok és mostanra jutottam el oda hogy mi is van benne:D Nulla marketing anyag, egy robbantott ábra, animáció semmi...
Hogy értse meg a nép hogy neki ez kell, arra itt az AlfaAmore:)))
SD2022-10-04 10:53:16 // 26472
Én azt érzem két féle vállalkozó van:
- aki a forint romlására számít és inkább nem árulja most ki a portékát
- aki pörgeti az üzletet, hogy mindig lépéselőnyben legyen

Hogy az Alfa mindig beleszorul ezekbe a piaci kátyúkba, gödrökbe :D én nem értem.. zseniális dolgokat csinál de későn.. miért nem kapta meg a Giulia a Maserka hybrid motorját?
Az Alfa Giulia motorja után 2 napja túrok és mostanra jutottam el oda hogy mi is van benne:D Nulla marketing anyag, egy robbantott ábra, animáció semmi...
Hogy értse meg a nép hogy neki ez kell, arra itt az AlfaAmore:)))
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-03 22:00:01 // 26471
A jó ár relatív, a féket még most húzzák csak igazán a kkv-k, magán emberek. Már a jó ár is sok, látom az ismerős vállalkozók forgalmán (is). Ma a 15 is sok, holnap a 13 is az lesz...
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-03 21:55:49 // 26470
17 volt, most annyi egy Tonale felszerelve. Nagyon nem egy kategória a kettő..
Amúgy áralkuban a többi kereskedés sokkal rugalmasabb. Ők pl nem engedtek a Brillance csomagon variálni, a Pappas simán kivette nekem a táblafelismerős izéket, kicseréltük hasznosabb dolgokra. Szoftvert hardverre :-) Ott István azonnal értette mit szeretnék, jó árat is adott. A K.Pest is adott egy olyan ajánlatot raktári autóra amin agyaltam pár napot..
carver2022-10-03 21:13:57 // 26469
van ott még jóárú autó, szegények azelőtt vásároltak be mielőtt mindenki behúzta a féket... Ott van mindjárt a fehér Giu ami olcsóbb napfénytetővel mint a Tonale...
Fornitore2022-10-03 19:57:15 // 26468
Néztem én is hogy ott porosodik.Nem igazán volt kedvező az ára mikor megjelent .Pontosan nem emlékszem de tudom hogy húzós volt. Kiváncsi vagyok mennyiért adnák oda. Valószinű nem sokkal kevesebbért mint anno az ára volt.Szerintem most egy Super drágább mint az volt Anno.
Piritu - 1.000.0002022-10-03 19:25:37 // 26467
Egyszer próbáld ki a TS-t ugyanott. Óriási a különbség.
Piritu - 1.000.0002022-10-03 19:24:13 // 26466
"De, hogy lehet egy ilyen autóval lejutni egy szerpentinről, anélkul hogy felgyulladjon a fék?" - nehezen, de megoldható :-)
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-03 18:39:46 // 26465
Az sajnos van, a helyzet nem rózsás. De kitartást, csak kialakul.. :-)
Alkudj rá jó erőset valamelyik 6C Villa D'este-re. Kettő is ott van, nem épp kelendő portékának tűnik. :-)
Zselé2022-10-03 17:39:19 // 26464
Én szoktam motor-fékezni vele hegyről le...
SD2022-10-03 17:35:17 // 26463
Én már kivagyok :D
Árvihar van :D
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-03 17:18:47 // 26462
Fogalmam sincs, de valószínűleg ő is iszik rendesen, sosem nézem a fogyasztásmérőt, nincs is odakapcsolva :-) Egy-egy szerpentin után a gombócka feljebb mászik alul a piros vonalon (D-mód), de ezt általában indokoltnak tekintem :-) Nekem nem tűnt ennyire zavarónak a motorfék hiánya, de lehet hogy csak észrevétlenül megszoktam.
Alfatull2022-10-03 17:00:57 // 26461
Gyuri, ezek szerint a te Juliskád is iszik tolóüzemben? De, hogy lehet egy ilyen autóval lejutni egy szerpentinről, annélkul hogy felgyulladjon a fék? Engem nagyon zavar ez a motorfék-hiány....
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-03 14:26:26 // 26460
A gpf kiégetéshez a tolóüzem az egyetlen lehetséges üzemállapot. A dízelnél egyszerű, mert légfelesleggel üzemel, tehát mindig van Oxigén pluszban. A benzines pontos keverékszabályzással működik, nincs plusz O2. Kivéve a tolóüzemet, amikor a motor fordulaton szívja a levegőt, és normál esetben motorfékez, mert üzemanyagot nem ad, tehát a kompresszió ellen dolgozik.
A gpf-eseknél viszont üzemanyagot nyom be ilyenkor, elvileg egy szegény keveréket nyom át a motoron, ami a katalizátorban tovább melegszik és eléri a 600 fokot. 600 fokon már elég a korom, ürül a gpf. Gondolom a multiair modul is rájátszik erre, a keveréket szinte csak átengedi a motoron, hogy ne legyen akkora sűrítés, hogy a hengerben begyulladjon a szegény keverék. Szerintem ezért nincs motorfék.
Érdemes összehasonlítani hidegen és melegen állóhelyben a gázfröccsöt. Hidegen normálisan esik vissza a fordulat, melegen kb fél óra mire 4e-ről alapjáratig esik a fordulat. Tuti, hogy a multiair szépen nyitja a szelepeket, hogy ne sűrítsen, csak tolja kifele az oxigéndús fűtőelegyet a katalizátorba.
Sajna én sem csipázom ezt, de ez van, ennyit elviselek kompromisszumként.
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-03 13:39:10 // 26459
A Carnet Budaörsnél én legutóbb jeleztem, hogy hallok egy fura hangot bizonyos fordulaton. Nagyon alaposan átnézték az autót, lett is gyanúsított alkatrész (ü.a. pumpa), amit egyelőre nem javasoltak cserélni. Nekem tetszett a hozzáállás, tényleg utánajártak a zajérzékeny fülemet zavaró hangnak, feljegyezték, így nyugodtabb vagyok afelől, hogyha tovább romlik a helyzet, gariban simán cserélik.
Egyébként vicces, az hittem, hogy egy új autót veszek és örökre megszabadulok a "hangoktól" XD És mégsem.. ezen úgy tűnik nem lehet segíteni.

Kiváncsi vagyok, lesz e ma Giulia. Tippem van, de úriember biztosra nem fogad XD
Piritu - 1.000.0002022-10-03 12:34:31 // 26458
Tudtommal a motorba megy, ott ég el és forró kipufogógáz fűti a szűrőt.

Szerintem majdnem 0 motorfék van ilyenkor, legalábbis a szintén 2000-es TwinSparkhoz képest ahol simán megfogja a lejtőn a kocsit akár szerpentinen is.
Alfatull2022-10-03 11:32:31 // 26457
Köszi a világos gondolatmenetedet!

Azt nem értem, hogy a kihülés megakad'alyozásához miért nem elég az "átlagfogyasztásnyi" benzin, miért kell hozzá 10-15 liter 100 km-re vetítve. az autó igy többet fogyasz lejtmenetben mint hegymenetben...

Eza "felesleges" benzin direkt a szüröbe kerül befecskendezésre? Mert az szerintem lehetetlen, hogy a motorba kerül, ahonnan elégetlenül megy tovább a szürő felé, mert az kinyírná a kataizátort. Elégetni a motorban pedig nem lehet, hisz akkor lejtmenetben 0 motorfék lenne - gyorsítaná az autót a lejtö mellett a 15 liter benzin energiája is...
Piritu - 1.000.0002022-10-03 10:44:39 // 26456
Ahogy írod a koromszűrő miatt van a jelenség, ilyenkor égeti ki a kormot, aztán meg fűtenie kell benzinnel hogy ne hűljön ki.
Hidegindításnál is jól hallani a hangján amíg fűti a szűrőt, mélyebb, morgósabb a hangja.

A nagy környezetvédelemben elcseszünk egy csomó üzemanyagot úgy hogy cserébe nincs motorfék se. A Spiderrel (TS) hegynek fölfelé megkajáltat az ember 15+ litert, de lefelé nincs fogyasztás így az átlag tűrhető és elég komoly motorfék van. Felfelé emelkedik a vízhőfok, lefelé hűl és le is zár a termosztát.
Júliánál a gyakorlatban olyan mintha mindig felfelé mennél érdemi motorfék nélkül…
Alfatull2022-10-03 10:08:01 // 26455
Sziasztok! Motorfék-üzemben, például lejtmenetben, a kijelzett fogyasztása a Juliskámnak (Veloce) felmegy 10-15 literre, ha már meleg a motor. Amíg a motor még hideg, a fogyasztás 0 literre esik vissza motorfékezéskor - ezt várnám el meleg motornál is. Régebben volt már egy Juliskám ugyan evvel a 280 lovas motorral, amiben még nem volt kipofogógáz szürő; a mostaniban már van (2022-es modellév). Talán ez a részecske-szűrő van a különbség hátterében? Van valakinek magyarázata arra, hogy mi történik a motorfékezés közben elfogyasztott benzinnel? Más valaki is megfigyelte már ezt a furcsa szomjúságot? Köszi minden ezirányú gondolatot!
SD2022-10-03 09:33:35 // 26454
Drukkoljatok, ma eldőlhet hogy lesz-e Giuliám;)

Kérdés: a Carnet-ről mik a tapasztalatok, szervíz ügyben? Az alap hogy korrektek. De odafigyelnek minden apróságra, megkeresik ha valami nem kerek. Szólnak előre hogy találtam egy 1000ft-os alkatrészt ha kicseréled nem lesz 100x drágább bajod. Mert ezeken a dolgokon sok múlik.

Ugye az alfáknak gazda kell, és gondoskodás:)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.