Fórum >> Típusok >> 159

droberto2012-09-14 16:53:06 // 1096
Az pedig kár! A PR gépezetnek inkább ezt kellet volna belesulykolni az emberekbe.
Bár a MiTO már könnyebben megteremti az optimális hőmérsékletet a DPF-nek a rengerációhoz!
droberto2012-09-14 16:30:23 // 1095
A kiírásra már nem emlékszem... :(
droberto2012-09-14 16:29:39 // 1094
Nálam is volt már! :( 104%
Az írt feltételeknek egyszerre kell teljesülniük.
droberto2012-09-14 16:22:26 // 1093
Erre gondolsz sárgában?

Ez csak akkor világít, ha már 100% felett van a telítettség, és már 2x (vagy más források szerint 3x) félbeszakadt a tisztítás, és itt az idő az ideális regenerálási körülmények megteremtésére.
droberto2012-09-14 16:15:52 // 1092
Nem értem milyen általános részről beszélsz.
Ez idáig én is azt gondoltam, hogy a széles gumi konstans tempónál többet eszik mint egy vékonyabb. De ez csak egy paraméter.
Én nem mást, hanem a saját nyári és téli kerekeimet hasonlítottam össze, fogyasztás tekintetében!
droberto2012-09-14 16:09:51 // 1091
A Bridgestone Potenza eléggé távol áll a környezetbarát gumiktól (Energy Saver, EcoContakt, Cinturato), kifejlesztésénél nem ez volt a fő szempont, a Conti TS830 pedig, még a legrosszabb körülmények közt sem nevezhető közepes minőségű guminak!
A télim pedig csak 205 mm széles.
droberto2012-09-14 15:59:35 // 1090
A fizika mást mond, mint amit a jelen körülmények produkálnak. A felület szempontjából. De: Biztosan van egy (vagy több) paraméter amivel nem számoluk! Pl. oldalfal merevség, gumikeverék keménység (surlódási együttható), mintázat.
Továbbá a fizika azt is mondja, hogy nagyobb kerék kevésbé veszít mozgási energiájából miközben úthibákon gördül át.
Ha nem hiszed modellezd le, és próbáld ki!
droberto2012-09-14 14:53:33 // 1089
Azt gondolom, hogy ezek az adatok csak az ECU-ra vonatkoznak. A DPF telítettség kijelzéshez, a VDO-s óraegységet is kéne frissíteni, már ha egyáltalán létezik ilyen....
droberto2012-09-14 14:46:15 // 1088
Az enyém ilyen:

ISO- kód : FD 86 3D 04 19
FIAT cikkszám: 51812906
HW szám: 0281013138
HW változat: 00
SW szám: 1037389889
SW változat: 3442
Homologizációs szám: 93942
Programozás dátuma: 10/20/2007
droberto2012-09-14 14:19:17 // 1087
Ha nem látom, én sem hiszem el! Ha nem így lenne, akkor már nem lennének meg a 19"-os kerekek!
droberto2012-09-14 14:16:10 // 1086
Jelen van, de ez a tapasztalat!
droberto2012-09-14 14:15:22 // 1085
Meg tudod majd nézni, hogy melyik (mikori) szoftver van rajta?
droberto2012-09-14 10:01:26 // 1084
Ilyet is találtam:

Hátha segít valamiben! :)
droberto2012-09-14 09:43:26 // 1083
Itt meg van a gyujtás kapcsoló:
droberto2012-09-14 09:40:46 // 1082
Így:
droberto2012-09-14 09:36:07 // 1081
Áhh.... és megvan a légminőség szenzor is! :)))
droberto2012-09-14 09:34:35 // 1080
Megtaláltam a napsugárzás érzékelőt. :) Elvileg kettő is van belőle, a két oldalon.

Helyileg ez tudjátok, hogy hol van?
droberto2012-09-14 09:25:34 // 1079
1.
Én anno,
amikor ideiglenesen beraktam az AVX-1-et összekötöttem (egy idegen vezetékkel) az állandó tápot a kapcsolószállal és így állandóan ment. Egyébként ahogy Piritu is mondja a 159-ben meg van fordítva valamiért ez a két vezeték. Nem jó megoldás ez mert így állandóan ki-be kell kapcsolgatni, ami jellemzően nyomvatartósdit jelent.
A profibb megoldás ahogy GTPeti is írja egy késleltető áramkör építése. Én anno terveztem egy ilyet a Tipoba, de nem lett belőle semmi. Maradt a gyújtásos megoldás.
Egyébként a gyári is ilyen késleltetős, 20 perc után kikapcsol:

Engem is érdekel a téma mert aftersale-es fejet akarok én is kormánygomb illesztővel. Nem tudom, hogy egy illesztő sem tudja ezt a bekapcsolás késleltetést "megtartani". Valami módja biztosan van ennek...
2.
Ha leveszed a középkonzol alumínium burkolatát, akkor ki tudod szerelni a gyújtáskapcsolót, ott lenni kell állandó, és "gyujtásos" feszültségnek is. Azt azért nézd meg, hogy mit dugsz rá. A kapcsolónak 15A-es biztosítéka van.
droberto2012-09-13 15:46:46 // 1078
Meglehetősen kiegyensúlyozottan vezetsz! :)))
droberto2012-09-13 10:43:38 // 1077
Igen a tömeg az sok! Az elmúlt kb 6000 km-en átlag 7-et evett, ami nem rossz. Ha viszont meg figyelembe vesszük, hogy a város csak ~20% és, hogy városon kívül általában työtymörgök, illetve vesszük a konkurenciát akkor viszont nem is kevés. Az új 3-as 2.0-es dízele "álítólag" vízbűl veszi ki az zokszigént! :)
droberto2012-09-13 10:36:21 // 1076
Ebben a távban nincs semmi lassítás gyorsítás? Ha van, már nekem is feljebb megy a nyárival! Pl legutóbb amikor alapvetően 90-100-al mentem, de egyszer 1x-2x elgurult a gyógyszer, az átlag 5,8 helyett 6,8 lett. Télivel ez kb. 6,2 lett volna.
droberto2012-09-13 10:31:49 // 1075
Hmm...
Gondolom az oda-vissza utat átlagoltad (ha ennyiszer mérted). Nekem egy 70 km re levő településre menet 5,9 szokott lenni átlagosan a fogyasztásom, visszafele pedig 5,6 l/100km. (Már a DPF telítetséget is kezdem belevenni a mérésekbe.) A falu a tengerszinthez viszonyítva 64 m-el van magasabban.
Mi a gumik pontos mérete? Átmérőkülönbség van köztük? Bár szerintem 1 liter különbség akkor sem adódhat.
Nekem a átmérőben a 19,5 mm-el nagyobb nyári kerék, 1,5-2 dl-el vitte lejjebb a tényleges fogyasztást a comp által jelzetthez képes.
droberto2012-09-13 10:06:36 // 1074
Így van, van jelentősége, de minimális! Én figyelembe véve a comp fogyasztásmérésének torzítását is, a nagyobb átmérő miatt, nem mérek többet 0,5-1 dl-el a nagy kerékkel. Természetesen nem tudok egyforma laborkörülményeket produkálni.
Többek közt ezért is menekülhettek meg a ti kerekek az eladástól.
Próbáld ki a MiTo val. Menj most egy 30 km-es tempomatos etapot, és menj egy ugyan ilyet, ugyanott télen is!
Városban meg kész horror, (bevásárlós - 5x-6x beindítós) 5-15 km-en, simán benyeli a 10-11! litereket. Ugyanez a 16"-os kerékkel: 8-8,5 liter télen! (amikor is a futás 60-90%-a nem üzemmeleg motorral történik)!
droberto2012-09-13 09:45:21 // 1072
A kerékméretnek csak a sok indulásos-gyorsításos részeknél (jellemzően városban) van jelentősége. Az gondolom, hogy a Pityukoma is konstans tempóval érte el az alábbi értékeit.
Nekem ugyan olyan kerekem van télen, mint neki, és azzal sem tudtam még bemenni egy adott szakaszon 5,5 alá. Városban viszont a 19-es kerék a 16-oshoz képest 1,5-2 liter fogyasztástöbbletet generál.
droberto2012-09-13 07:55:32 // 1071
A faktor :): Eddig egész jól bírtam a poroszkálást, de mostanában egyre jobban előtör belőlem is a vágy, és ilyenkor hamar besípol a 150 km/h-ra beállított sebesség csökkentésére figyelmeztető hang. :) Ezen mindig nagyon meglepődöm!
Mindig elhatározom, hogy na most beviszem 5,5 alá (valós 90 alatt azért nem megyek), de ebből legutóbb is pl. 6,8 lett.
droberto2012-09-12 23:12:43 // 1070
Ez durva! Én amit 85-90-el ki tudok hozni belőle az 5,5 l/100 km!
Ezt hogy csináltad? Nem tankoltál rá? Ez a Comp szerint - teletankkal számolva (70 l) - 4,62 l/100 km-es átlag fogyi.
droberto2012-09-12 23:06:49 // 1069
Az én szerelőm is prüszkölt először, hogy így olasz, úgy olasz. A vezérlés csavarjai igen nehezen adták be derekukat. Végig hajtatatták magukat. Aztán amikor látta, hogy azért ez jól ki van találva és néhány óra alatt kicserélte az összes görgőt és szíjakat, már belátta, hogy ki van azért ez találva. :)
Az igazság az, hogy nem sok olasz autó futkos az utakon és nincsenek hozzászokva!
droberto2012-09-12 16:14:25 // 1068
Szosza, Tozo köszönöm az anyagot és a felvilágosítást! :)
droberto2012-09-12 14:58:09 // 1067
Nem akkor izzít, ha jelzi azt a műszercsoport? Legalábbis én úgy emlékszem, hogy ha már üzemmeleg rövidebb ideig világít.
droberto2012-09-12 11:15:20 // 1066
Grat! A szerencse fia vagy! :)
droberto2012-09-11 22:50:05 // 1065
És ha jól emlékszem csalódtál benne, mert idő előtt tönkrement?!?
Az erősítők már meg vannak. Sub: 500W RMS. Szett: 2 x 150 W RMS. + kondi.
droberto2012-09-11 22:04:42 // 1064
Köszi! Az Audis románc szerintem igen pozitív.
A "mieink" is jobban támogathatnák a helyi beszállítókat: Marelli, Veglia Borletti, Garello, Breda Lorett, Pirelli, Brembo...stb. Van azért bőven.
Szívesebben látnám mint a TRW-t, VDO-t; Bosh-t; ZF-et; Aisin-t;. Bár egyik másik kétségtelenül kiváló termékeket gyárt.
Visszatérve az akksikra - jelenleg úgy gondolom -, hogy ha valahol még meg tudnának erősíteni abban, hogy az AGM aksik élettartama hosszabb, akkor vsz. azt vennék. Már a Hifi miatt is...
droberto2012-09-11 21:39:21 // 1063
A németek nagyon preferálják ezt a Moll M3-as akksit.
Valakinek van vele tapasztalata?
A WEB oldalukról sokat nem tudtam meg!
droberto2012-09-10 19:54:53 // 1062
ALFA159 ismét jótékonykodik :), kérésére mindenki számára megosztjuk a 159 Navijának magyar térképét.
droberto2012-09-10 15:03:18 // 1061
Ha 8 mm az új, akkor normál közlekedéssel a 4 mm-es kopás ~20-30 k km futásteljesítménnyel "érhető" el.
droberto2012-09-09 23:17:19 // 1060
Részvétem! :(
droberto2012-09-09 22:56:42 // 1059
A vadállat olasz legyilkolta! Fényezést megbüntette, leöntötte valamivel!
A bal első műanyag doblemez is le van szaggatva.
droberto2012-09-09 22:48:35 // 1058
"meg jó lenne egy tengelyre két egyforma..." - Ez itt a kulcsmondat!
Most jól meg kell sajnos fizetned ezt a "valamennyit mentünk a gumin" történetet.
Miért kaptál defektet? Lehet tudni? Én kb.: 150-180k km-t vezettem eddig életemben autót és defektet még sohasem kaptam (kivéve egy kapukitámasztót).
Téged az ág is húz tényleg...
droberto2012-09-09 20:33:03 // 1056
És itt a másik! :)
droberto2012-09-09 20:31:50 // 1055
Itt van egy!

És itt a többi más márkájú!
droberto2012-09-09 12:08:38 // 1054
A 2-es rángatásügyi munkacsoport, a mérések lefolytatása után, kiállította konklúzióját... :)))
Kíváncsi leszek, hogy nálad is károsodás jött létre a féltengelycsuklónál!
A porlasztók mérésének elmaradását viszont sajnálom (nyilván te örülsz ennek :)). Remélem valaki közzé tesz majd erről egy publikációt.
droberto2012-09-08 07:56:01 // 1053
Itt van az enyém! A valóságban nem ennyire kékes a fénye.
Nekem ekkora fény bőven elég lenne!
Cserélnem kell mert tönkre mentek!
Ha kiesik az izzó, akkor egy tűvel, vagy egy kis csavarhúzóval próbáld a foglalatban levő érintkezőket feljebb feszíteni!
droberto2012-09-08 07:41:15 // 1052
OK. Várom! :)
droberto2012-09-07 23:07:33 // 1051
Más. Megjöttek a T10-es led-jeid? Nem tartasz tőle, hogy fényük elnyomják az irányjelzőt. Már a régid is elég erősen világított.
Én is filózok rajta..., de ez az ellenállásos téma nemigen jött be!
droberto2012-09-07 22:58:27 // 1050
Ez így nem teljesen helyénvaló összehasonlítás. Az én autómon az eredeti méret a 205/55-16. Ehelyett most tettem fel 235/40-19-et, ami jobban tapad, hisz szélesebb. Ergo biztonságosabb. És megjegyzem mindkét méret gyári!
droberto2012-09-07 22:38:45 // 1049
Remélem egy 3 évig nem lesz szükségem új gumira!
"es mivel nincs beleirva a forgalmiba nem rakhatom fel ill.ha felrakom es megallitanak es megnezik akkor buntetnek.ha meg osszetornem akkor nemfizet a biztosito." - ilyen egy f@szságot.
droberto2012-09-07 22:26:04 // 1048
Megy nekem a Szlovák! Támogatóm a Google Chrom. :)
Jó árak nem mondom. 10%-al simán jobb mint itthon a legolcsóbb!
droberto2012-09-07 22:15:10 // 1047
Kezd komoly kutatócsoport összeállni e rejtély megfejtésére! :)
Kíváncsian várom a konklúziókat!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.