Azért ez nem a fele! Bár 4 db-nál már 80.000,- forintról beszélünk!
És ezek 96-os terhelési indexűek!
droberto2012-09-07 22:03:42 // 1046
droberto2012-09-07 22:01:55 // 1045
droberto2012-09-07 17:58:07 // 1044
Igazából semmi nem kell róla (asszem van rajta egy ócska diag szofver), csak a BT-s kapcsolathoz a pin kód. Asszem ez 6789.
A menet ponzosan így néz ki:
Interface bedugás => gyujtás ráadás => Srart menü => BT eszköz hozzáadás => csatlakoztatás párosító kód megadással => kód megadása => com port kilesése (kettő is van - csak az egyikkel jó) => FES indítása => Com port beállítása => magyar nyelv beállítása => Autó kiválasztás => csatlakozás a kívánt modulhoz
A menet ponzosan így néz ki:
Interface bedugás => gyujtás ráadás => Srart menü => BT eszköz hozzáadás => csatlakoztatás párosító kód megadással => kód megadása => com port kilesése (kettő is van - csak az egyikkel jó) => FES indítása => Com port beállítása => magyar nyelv beállítása => Autó kiválasztás => csatlakozás a kívánt modulhoz
droberto2012-09-07 13:04:58 // 1043
Kedves aksicsere alőtt álló cartársak!
Úgy tűnik, nem érünk rá totojázni, mielőbb cserélnünk kell! Nő az ólom világpiaci ára!
Úgy tűnik, nem érünk rá totojázni, mielőbb cserélnünk kell! Nő az ólom világpiaci ára!
droberto2012-09-06 23:50:09 // 1042
Fene vigye le Giovanniékat! :)
Tőlünk sajnálták azt a 20 mm-t?
Kéne valamit találni, hogy a Premium műszakilag mitől több egy Excellnél! Az Exide weboldalán én nem leltem semmire. Mindenhol csak általános bla-bla... :(
Tőlünk sajnálták azt a 20 mm-t?
Kéne valamit találni, hogy a Premium műszakilag mitől több egy Excellnél! Az Exide weboldalán én nem leltem semmire. Mindenhol csak általános bla-bla... :(
droberto2012-09-06 23:43:29 // 1041
droberto2012-09-06 23:37:31 // 1040
Köszi az infókat! Meglehetősen értékesek! Sokat kellet fizess érte! :)))
Futóműállításon voltál?
Én néztem a Potenzákat és 5000 km alatt elöl 0,5-0,6 mm-t koptak a széleken normál (egyszer-kétszer azért beteg) tempóban. Középen ez kb. 0,3-0,4 mm lehet.
Futóműállításon voltál?
Én néztem a Potenzákat és 5000 km alatt elöl 0,5-0,6 mm-t koptak a széleken normál (egyszer-kétszer azért beteg) tempóban. Középen ez kb. 0,3-0,4 mm lehet.
droberto2012-09-06 23:16:39 // 1039
Az nem mostanában lesz még akkor sem ha 200 k van benne! :)
Frau® Pieno Fiore van rajta!
Frau® Pieno Fiore van rajta!
droberto2012-09-06 23:03:06 // 1037
A ha.hun már néztem, és jónak tűnik. Meg lehetne nézni, bár személy szerint nekem nem jön be a szürke műszerfal.
A km 90%-hogy kamu!
A km 90%-hogy kamu!
droberto2012-09-06 22:53:20 // 1036
A 2.4-nek nagyobb akkor az akksitálcája mint az 1.9-nek (300 mm)?
Csak nem bírtad, ki hogy a Tesco-s aksit lecseréljed? :)
Csak nem bírtad, ki hogy a Tesco-s aksit lecseréljed? :)
droberto2012-09-06 22:43:55 // 1035
Szerintem a Sottozero II-t verd ki a fejedből! Conti TS830-at, vagy Michelint AlpinA4, vagy Goodyear UG8-at, vagy max.Dunlop SP Winter Sport 3D vegyél.
droberto2012-09-06 22:37:53 // 1034
Jó a téma! :)
Én Contis szerelésű ti-ket akartam, anno, de Bridgestone jött össze. A Conti Sport Contact 3, az Adac szerint verhetetlen nagy méretben, és személyes tapasztalataim szerint is, 15"-ban a Premium Contact 2-nél nincs jobb gumi.
Ha nem veszed figyelembe a futásteljesítményt és a koposást, tapadásban (szárazon, esőben) mit különbséget érzel a Conti és PZero Nero közt?
Melyik BS volt a Bravo-don és mekkora méretben?
Dunlopból Winter Sport 3D-t használsz?
Én Contis szerelésű ti-ket akartam, anno, de Bridgestone jött össze. A Conti Sport Contact 3, az Adac szerint verhetetlen nagy méretben, és személyes tapasztalataim szerint is, 15"-ban a Premium Contact 2-nél nincs jobb gumi.
Ha nem veszed figyelembe a futásteljesítményt és a koposást, tapadásban (szárazon, esőben) mit különbséget érzel a Conti és PZero Nero közt?
Melyik BS volt a Bravo-don és mekkora méretben?
Dunlopból Winter Sport 3D-t használsz?
droberto2012-09-06 22:28:56 // 1033
Nos, a saját élményeim:
- Pirelliben eddig csak csalódtam. :(
- P6000, 185/60 R14. Fényes aszfalton csúszott mint a takony a jégen. Esőben tuttti volt. - - Az Alfát Sottozero-val vettem 205/55 R16 méretben. Ez a gumi életveszélyes! Nedves úton olyan mint más gumival a letaposott havon. Nem túlzok! Emlékeim szerint, a tesztek a Sottozero II-őt is, a nedves útviszonyoknál tapasztalt hiányosságok miatt húzták le. Nedves út, pedig télen van doszta...
- Bridgestone Potenza RE050A 235/40 R19. Eddig 5000 km-t mentem vele (jellemzően szárazon), de rosszat nem mondhatok róla. Bár nincs összehasonlítási alapom. Ez a gumi, a gyengébb aquaplaning miatt nem lett ADAC tesztgyőztes 17"-ban. Hogy 19"-ban mi lenne a teszt eredménye, az rejtély számomra?
A japó gumikat (BS, Yokohama, Falken) az ADAC, és EU-s társaik jellemzően lehúzzák, de sokan esküsznek rá. Viszont a legalaposabb teszteket a németek végzik!
Te melyik Bridgeston-t raktad fel, milyenek?
- Pirelliben eddig csak csalódtam. :(
- P6000, 185/60 R14. Fényes aszfalton csúszott mint a takony a jégen. Esőben tuttti volt. - - Az Alfát Sottozero-val vettem 205/55 R16 méretben. Ez a gumi életveszélyes! Nedves úton olyan mint más gumival a letaposott havon. Nem túlzok! Emlékeim szerint, a tesztek a Sottozero II-őt is, a nedves útviszonyoknál tapasztalt hiányosságok miatt húzták le. Nedves út, pedig télen van doszta...
- Bridgestone Potenza RE050A 235/40 R19. Eddig 5000 km-t mentem vele (jellemzően szárazon), de rosszat nem mondhatok róla. Bár nincs összehasonlítási alapom. Ez a gumi, a gyengébb aquaplaning miatt nem lett ADAC tesztgyőztes 17"-ban. Hogy 19"-ban mi lenne a teszt eredménye, az rejtély számomra?
A japó gumikat (BS, Yokohama, Falken) az ADAC, és EU-s társaik jellemzően lehúzzák, de sokan esküsznek rá. Viszont a legalaposabb teszteket a németek végzik!
Te melyik Bridgeston-t raktad fel, milyenek?
droberto2012-09-06 20:32:46 // 1032
Én is csere előtt állok.
A Banner szerintem nagyon jó minőségű, tartós akksikat gyárt, de indítóáramban, teljesítményben picit elmaradtak. Néztem én is őket.
Mindegyik jó érték, de az EN szabvány elterjedtebb felénk.
Ahogy GTPeti is mondja a Zap Silver 80Ah EN700A jóféle Ca-Ag-ös, de figyelmedbe ajánlom még az Eixide Premium 77Ah EN760A-at, ami Ca-Ca-os, továbbá a felitatott síklemezes (AGM) Exide 70Ah EN760A-at.
A Banner szerintem nagyon jó minőségű, tartós akksikat gyárt, de indítóáramban, teljesítményben picit elmaradtak. Néztem én is őket.
Mindegyik jó érték, de az EN szabvány elterjedtebb felénk.
Ahogy GTPeti is mondja a Zap Silver 80Ah EN700A jóféle Ca-Ag-ös, de figyelmedbe ajánlom még az Eixide Premium 77Ah EN760A-at, ami Ca-Ca-os, továbbá a felitatott síklemezes (AGM) Exide 70Ah EN760A-at.
droberto2012-09-06 20:15:11 // 1031
Remélem mielőbb régi formájában lesz! :)
droberto2012-09-06 07:28:14 // 1030
Az sem egy erőmű! :)))
droberto2012-09-06 07:27:43 // 1029
Vagy, ami SZVSZ még rosszabb: konstrokciós hiba. De remélem nem!
droberto2012-09-06 07:25:03 // 1028
Grande-t, vagy 500-at szívesen vennék másodiknak! :)
droberto2012-09-06 07:23:47 // 1027
Ez majd érdekelni fog! :)
droberto2012-09-05 21:46:50 // 1026
Én imádtam,, az 1.6 se volt erőmű, de viszonylag nyomatékos volt lent!
Gondolom a 2.4 remap más dimenzió? :)
Gondolom a 2.4 remap más dimenzió? :)
droberto2012-09-05 21:45:15 // 1025
Veszteség (visszafolyás) méréssel?
droberto2012-09-05 14:32:24 // 1024
Mindenkinek volt Tipo-ja? :)
droberto2012-09-04 22:53:55 // 1023
Természetesen! Nem azért mondtam! Csak hirtelen elképzeltem...
droberto2012-09-04 22:25:08 // 1022
No ez az a dolog aminek bátran neki mernék állni! Vagy keressél egy megbízható szerelőt!
A többit meg beszéld meg Erhard-al, biztosan segít mindenben! :)
"szakmailag elfogadott protokoll" - ez teccik'! Odamennél a márkaszervízbe ezzel (a szöveggel), azt hiszem elhajtanának, azt jól kiröhögnének!
A többit meg beszéld meg Erhard-al, biztosan segít mindenben! :)
"szakmailag elfogadott protokoll" - ez teccik'! Odamennél a márkaszervízbe ezzel (a szöveggel), azt hiszem elhajtanának, azt jól kiröhögnének!
droberto2012-09-04 22:19:26 // 1021
Két kanállal habzsolod az életet! :)))
droberto2012-09-04 21:41:52 // 1020
Ha így vesszük, cserekor hígítunk mindent. A motor-, a szervóolajat, a fékfolyadékot... stb.
Azt meg nem hiszem, hogy szétszedéssel lehet csak leengedni teljesen. Biztosan vannak trükkök amikkel a jó része kiszedhető. Pl.: ez.
Van egy mondás: nemakarásnak nyögés a vége. Szerintem.
Egy szó mint száz: minden kenőanyag degenerálódik, még akkor is ha nem használod. Én cserélnék az tutti!
Azt meg nem hiszem, hogy szétszedéssel lehet csak leengedni teljesen. Biztosan vannak trükkök amikkel a jó része kiszedhető. Pl.: ez.
Van egy mondás: nemakarásnak nyögés a vége. Szerintem.
Egy szó mint száz: minden kenőanyag degenerálódik, még akkor is ha nem használod. Én cserélnék az tutti!
droberto2012-09-04 18:04:26 // 1019
Ekin is így csinálta...
droberto2012-09-04 16:33:04 // 1018
Nem bírta a 240-et! :)
droberto2012-09-04 16:31:41 // 1017
"Valahogy kiszedni a beletört csavart" - Csak ne fúrással történjen, mert a kemény csavar, puha blokkfal nem jó párosítás a hengerfejre nézve. Javaslom, hogy egy anyát hegesszetek rá!
droberto2012-09-04 15:01:35 // 1016
Fl-kor asszem változtattak rajta!
Azért már megbocsáss, milyen gavvallér az ilyen aki a csajával szerelteti a kormányművét?! :)))
Azért már megbocsáss, milyen gavvallér az ilyen aki a csajával szerelteti a kormányművét?! :)))
droberto2012-09-03 22:08:59 // 1015
Így van az a vákumszivattyú. Nem nagy szám leszedni: Le kell húzni a vákumcsövet és aztán ki kel tekerni a 3 vagy 4 db hengerfejhez rögzítő csavarját. Ezután csak le kell húzni a vezérműtengelyről, ami direktbe hajtja. Visszarakni kicsit szarakodósabb, hogy úgy álljon a tengely a szivattyúba, hogy rámenjen a vezérműtengelyre. Onnan tudom, hogy nálam cserélve lett a lapostömítése, mert engedett...
Fogd meg és indítsd el, hogy az adja-e? Ha igen szedd le, és vizsgáld meg, hogy mi adja a hangot.
Fogd meg és indítsd el, hogy az adja-e? Ha igen szedd le, és vizsgáld meg, hogy mi adja a hangot.
droberto2012-09-02 22:07:18 // 1013
Kopottnak nem kopott, de kopottabb mint egy új, vagy egy 80k km-es.
Ez is csak egy szempont lehet.
Talán ezzel ráérek még, de ki akartam próbálni, hogy legyen összehasonlítási alapom.
Tavasszal kipróbálom a C2-es WR PE-t is.
Ez is csak egy szempont lehet.
Talán ezzel ráérek még, de ki akartam próbálni, hogy legyen összehasonlítási alapom.
Tavasszal kipróbálom a C2-es WR PE-t is.
droberto2012-09-02 22:00:43 // 1011
A magasabb dinamikai viszkozitású olaj, vastagabb olajfilmet képez a forgó alkatrészeken...
droberto2012-09-02 21:44:00 // 1010
Azt elfelejtettem írni, hogy a már nem új-, és kopottabb (nagyobb hézagokkal rendelkező) motorom miatt is a C3-ra tettem voksom.
droberto2012-09-02 21:13:46 // 1009
Azért arra kíváncsi lennék, hogy hány 2,4-es kukás DPF-es ment neki a gyártónak?
Mindenhol az szajkózzák, hogy ha DPF, akkor C-s olaj.
Mindenhol az szajkózzák, hogy ha DPF, akkor C-s olaj.
droberto2012-09-02 21:11:09 // 1008
Hasonló a véleményem!
Vagy inkább még nem volt 5W-40-es (ami azért elég széles tartomány) C3-at tudó olajuk.
Nem tudom, SELENIA K P.E. mikor jelent meg?
Vagy inkább még nem volt 5W-40-es (ami azért elég széles tartomány) C3-at tudó olajuk.
Nem tudom, SELENIA K P.E. mikor jelent meg?
droberto2012-09-02 21:08:14 // 1007
A 30 és a 40 a melegviszkozitási indexet jelenti (gyakorlatilag, ha üzemmeleg a motor, akkor szinte csak ez számit). Ez a szám kifejezi az olaj hígfolyósságát 100°C-on.
Ha a melegviszkozitás magas, akkor az olaj nem veszít magas hőmérsékleten a kenési tulajdonságaiból.
Ha a melegviszkozitás magas, akkor az olaj nem veszít magas hőmérsékleten a kenési tulajdonságaiból.
droberto2012-09-02 21:04:19 // 1006
Én a 2,4-esek helyében utánajárnék a SELENIA K P.E.-nek ami SAE 5W-40-es és C3-at tudó olaj.
droberto2012-09-02 21:02:12 // 1005
Nem vagyok közel a tűzhöz, de abban komoly rációt látok, hogy az 5 hengeres kormosba szükség van a 40-es melegviszkozitásra (az 1.9-é csak 30), a magasabb a fajlagos hőtermelés miatt.
A feltöltési mennyiség gondolom teljesen üres (új) motorra vonatkozik!
A feltöltési mennyiség gondolom teljesen üres (új) motorra vonatkozik!
droberto2012-09-02 20:52:26 // 1004
droberto2012-09-02 20:41:41 // 1003
Az volt (bár a hivatalos javításról még nem olvastam/hallottam). A 2.4 gyári minősítése: FIAT 9.55535-N2, de az B-s, magas korom, foszfor és szulfáthamu tartalommal, mely több ezer 2.4-es cartárs DPF-jét végezte már ki.
Az 1.9 és a 2.0 minősítése: 9.55535-S1
Én ha 2.4-em lenne, SAE 5W-40-et raknék, C2 vagy C3 ból. Márkát tekintve Seléniát, Castrolt vagy Mobil1-et.
Az 1.9 és a 2.0 minősítése: 9.55535-S1
Én ha 2.4-em lenne, SAE 5W-40-et raknék, C2 vagy C3 ból. Márkát tekintve Seléniát, Castrolt vagy Mobil1-et.
droberto2012-09-02 20:33:54 // 1002
Ez jó olaj bele, de szerintem az EDGE 5W-40 még korszerűbb.
A 2.4-eseknek nem könnyű a választás az előzmények türében... :(
A 2.4-eseknek nem könnyű a választás az előzmények türében... :(
droberto2012-09-02 20:31:48 // 1001
A 2.4 nek a gyár szerint kell a 40-es melegviszkozitás!
droberto2012-09-02 20:29:33 // 1000
A DPF, B-s Selénia WR-től döglik, nem az SAE 5W-40-től!
droberto2012-09-02 20:26:54 // 999
DE VAN, DE VAAN! :)))
Én sokat törtem a buksim annak idején, hogy a gyári Selénia WR PE C2-őt, vagy a Multipower C3-at rakjam, de a vastagabb kenőfilm miatt az utóbbit választottam. Mindkettőnek egyforma a SAPS-e, magyarán a DPF miatt egál.
Tavasszal kipróbálom a WR PE-t, hogy azzal mennyivel csökken a fogyasztás. Ha nem észrevehetően, akkor azt hiszem maradok a Multipower C3-nál, míg a Petronas zsét nem tol a Seléniának egy C4-es olaj kifejlesztésére.
Ha nem Alfám lenne talán én is Castrol Edgét tankolnék a mociba...
Én sokat törtem a buksim annak idején, hogy a gyári Selénia WR PE C2-őt, vagy a Multipower C3-at rakjam, de a vastagabb kenőfilm miatt az utóbbit választottam. Mindkettőnek egyforma a SAPS-e, magyarán a DPF miatt egál.
Tavasszal kipróbálom a WR PE-t, hogy azzal mennyivel csökken a fogyasztás. Ha nem észrevehetően, akkor azt hiszem maradok a Multipower C3-nál, míg a Petronas zsét nem tol a Seléniának egy C4-es olaj kifejlesztésére.
Ha nem Alfám lenne talán én is Castrol Edgét tankolnék a mociba...
droberto2012-09-02 20:19:37 // 998
Én a helyedben egy jóféle a 2.4 gyári ajánlás szerinti SAE 5W-40 viszkozitású C2-es olajat választanék. (Szerintem ami jó: az a Selénia, Castrol, Mobil1)
droberto2012-09-02 20:15:51 // 997
Így igaz, a legalacsonyabb korom és szulfáthamu (SAPS) tartalma a C1-nek és a C4-nek van. De ezek még nem nagyon vannak elterjedve.
A különbség közöttük ugyan az mint a C2 és a C3 között. A C1-nek kisebb a dinamikai viszkozitása, míg a C4-nek magasabb.
A különbség közöttük ugyan az mint a C2 és a C3 között. A C1-nek kisebb a dinamikai viszkozitása, míg a C4-nek magasabb.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.