Fórum >> Típusok >> 159

droberto2012-08-16 23:06:57 // 896
Most épp nincs 59-re, de egyébként ezt ajánlom, hogy nézegesd!
droberto2012-08-16 22:50:42 // 895
Bocs a robogómon Michelin Pilot Sport SC 130/60-13 53P TL van, és imádom! :)
droberto2012-08-16 22:48:46 // 894
Bár még sosem volt Michelin gumim, de én hasonlóan látom.
droberto2012-08-16 22:47:11 // 893
Az!
A ti felnit meg 320-420 HUF-ért lehet felgumizni! :(
droberto2012-08-16 22:45:20 // 892
Amikor vettem a téli tappancsokat, akkor jött be az UG8. Piszkosul teccet' az ára is jó volt, volt rajta perem védő is.
Sejtettem, hogy jó, mert vadállat Megane II-s barátom alatt is példásan teljesített egy UG7+, de teszthiány miatt nem mertem belevágni... :(
Ha sebességindexre gondolsz a "W"-vel, akkor én olyat nem igen találtam márkás gumiba. Szerintem egyébként bőven elég a "V" is, azzal is 240-ig hasíthat. :)
droberto2012-08-16 22:36:49 // 891
Persze az meghiszem. A Brera szebb is, szerintem könnyebb is, de azért funkcionalitásban nem veszi fel az 59 SW-vel a versenyt.
droberto2012-08-16 22:34:07 // 890
Gyári alufelnit vegyél szerintem!
Én a helyedben az első három közül választanék! Én guminál nem nézem soha az ár/érték arányt, mert ettől a négy tenyérnyi résztől függ a te és az utasaid egészsége a vasadról nem is beszélve. 16"-ban az Adac a TS830-at hozta ki győztesnek (én is ilyet vettem), de ha lesz teszt a Good Year UGP8 is jó lesz szerintem...
Én Pirelli Sottozerokkal vettem, de nedvesen egy rakás sz@r volt, gyorsan le is cseréltem!
Legolcsóbb árak:
Gyári méret: 225/50 R17 98W (max.: 270 km/h)
- Michelin ALPIN A4 GRNX - 225/50 R17 - 98V (47.900,-)
- Continental ContiWinterContact TS830P - 225/50 R17 (50.100,-)
- Dunlop SP Winter Sport3D 225/50 R17 98V XL (53.745,-)
- Goodyear Ultra Grip 8 Performance 225/50R17 98 V (50.500,-)
Azt viszont tartsd szem előtt, hogy "elméletileg" 17"-ra csak pók típusú hóláncot szerelhetsz.
droberto2012-08-16 22:06:00 // 889
Nagyon szép, főleg pirosban!
Sajnálná ezt az Erhard szerintem!
Nem tudom mikor lesz ilyen jó autója, ha eladja...
droberto2012-08-16 22:02:13 // 888
És még csak nem is Distinctive...
Még, hogy sportpakett... bruhaha!
A másik kedven kamu odaírás, hogy Sportiva.
droberto2012-08-15 16:36:36 // 887
A kamerára és az EBC-kre nagyon kíváncsi vagyok!
droberto2012-08-15 11:53:07 // 886
Egy új kuplungszett ajiba! :)))
Most már tényleg kéne egy tisztességes gyorsulás, rugalmasság táblázatot összehoznom Novitec-el és nélküle...
droberto2012-08-15 11:48:25 // 885
Próbálkozok, próbálkozok... :)
droberto2012-08-15 09:09:04 // 884
Ha jók a beállításaid, akkor nem érhet bele semmi semmibe. Ez nem holmi sufni tuning!
droberto2012-08-15 09:06:43 // 883
"ha a 19"van rajta akkor nincs a hatso bedolve csak ha megpakoljuk viszont a 17 nel ugy nez ki" - A kerékméretnek vajmi köze van a futómű geometriához!
Az ültetésnek ellenben annál inkább! A ti változatok 20 mm-rel alacsonyabbak és ekképpen a kerekek negatív dőlése is nagyobb! Erre figyeljen a mókus! (23498. hsz-emben a kép a használati útmutatójából valósi)
Nekem vannak próbálkozásaim... :)
droberto2012-08-15 08:05:15 // 882
A hátsó futómű is állítható! A hátsó kerekenek a ti-nél 1°3'-es negatív (befele) dőlése kell, hogy legyen:
droberto2012-08-15 07:40:49 // 881
FiatECUScan-nnel rá kéne nézni, hogy mi a helyzet a koromszűrővel. Itt van erőltetett regen, de ez szerintem egy erős kompromisszumus megoldás...
A teljesítménnyel kapcsolatban, létezik ECU átprogramosás (remap) és boxos megoldás!
A rángatások okai jellemzően koromlerakódásból erednek.
Én a helyedben 19"-os kerékkel egyből profi futóműállítással kezdtem volna!
Ha kopog, zörög valami (meg szerintem amúgy is), akkor előtte ajánlatos rázópadra tenni a vasat és alaposan átvizsgálni a szilenteket, gömbcsuklókat és egyéb futóműalkatrészeket, hogy állítás előtt lehessen cserélni a hibás alkatrészeket.
droberto2012-08-13 13:39:14 // 880
Anno, mikor embléma vásárlás előtt álltam, gondolkodtam, hogy nyomógombosat vegyek, de igazából a sima sem egy olcsó mulatság. A gombos meg horror, 17k pénz!
A bekötésnél vsz. mókolni kellet volna, hogy olyan szálakra kösd, amikben csak akkor van áram, ha a verda amúgy nyitva van!
droberto2012-08-13 10:55:29 // 879
"azt egyébként jól sejtem, hogy ezt a mikrokapcsolós hátsó csomagtér nyitás sem oldotta volna meg, mert akkor is zárva lett volna, mivel többi ajtó is zárva volt..." - Ez biztos, de ettől függetlenül a FL utáni emblémás nyitás jó párunkat érdekelne.
droberto2012-08-13 09:22:04 // 878
Ettől én is piszkosul tartok!
Arra figyelek, hogy a kulcsot semmilyen esetben sem szabad a csomagtartóba raknom.
Ez a hátránya még a kulccsal nyitásnak, hogy az általában a putonnyba matatáskor nálad van és az könnyen bent tud ragadni. :(
droberto2012-08-13 09:15:25 // 877
Szerintem ez lehet a gond! Próbáljatok menni vele egy min. 20-30 km távot 90-110 km/h-as egyenletes tempóval 2-2500-as fordulattal. Nekem miután elérte a mutató szerinti 90°C-ot 5-10 km-re rá a DPF hőmérséklet is felment 600°C fölé és elkezdte a regent.
No pont ezért kellet volna egy DPF telítettségi kijelző a comp-ba...
droberto2012-08-13 07:19:56 // 876
Nekem 2x ezt írta ki: Anti pollution filter clogged indítás után, de nem fulladt le.
DPF-ed hány százalékon áll?
droberto2012-08-12 23:43:54 // 875
A most-ot a 2.0 JTD féle DPF megoldásra értettem!
A gond-al pedig arra gondoltam, hogy lehetne még mit javítani a szűrés hatásfokán, ellenállásán!
droberto2012-08-12 23:38:34 // 874
Szerintem most is a felfogással (leválasztással) van a gond, nem a leadással (regeneráció). Ezért is van ennyi féle szűrő.
A hibrideket meg hagyjuk! Pont ezek az igazi marketingfogások! Értelmetlen dolgok!
Üzemanyagcella, hidrogén, vagy tiszta villamosáram. Ezekben látom és a jövőt!
Addig is egy jó kis benzimotort szeretnék, kis fogyasztással és magas élményfaktorral.
A baj csak az, hogy az emissziókorlátozás és a nagy tömeg ezeket is hazavágta... :(
droberto2012-08-12 23:26:37 // 873
A vitát ezzel én is lezártnak tekintem. Ezért is inkább erre reagálva válaszolok.
A tanulmány:
"Ennek a vizsgálatnak eredményei is alátámasztják azt a szomorú tényt, hogy a korszerű dízelmotor sajnos finom és ultra finom részecskéket állít elő." - Tehát semmi köze a DPF-nek a részecskék méretéhez. A kis részecske a magas befecskendezési nyomás/jó porlasztás miatt alakul ki!
"A DPF szűrőbetétekre jellemző szűrés finomság igen kedvező, mert a 10-40 nm-es
ultrafinom részecskék több mint 90%-t, a 100-150 nm-es részecskék 99,5%-t kiszűrik!"
- Magyarul még a PM0,01-PM0,04! 90%-át kiszűrik!
A szűrő nélkülieknek is ugyanúgy termelődik kis (PM2,5 alatti) részecske. A különbség csak annyi, hogy a DPF ezek részét kiszűri.
A DPF egy fizikai szűrő (porcsapda). Semmi hókuszpók. Akinek nincs szűrője, annak a por egy az egyben kijön. A nagy és a kicsi is!
Regeneráláskor (tisztításkor - mert ugye egyszer minden szűrő eltömődik) a befecskendezett többlet üzemanyag, katalizátor általi bontásakor hő keletkezik, mely a szűrőt, a korom gyulladási hőmérséklete felé hevíti, és az egyszerűen elég. Így tisztul a DPF. Természetesen szükséges az égéshez oxigén is. HC + O2 → CO2 + H2O
Nincs szó semmilyen darabolásról, bontásról!
Nem gondolom, hogy a létező legjobb megoldás a részecskék megfogására, mert van némi ellenállása és a regeneráláskor néhány dl gázolaj is pocsékba megy, de a technológia/anyagtan mai állása mellet azt gondolom nincs hatékonyabb/gazdaságosabb megoldás a gázolajos motorjaink megregulázására.
Továbbá, ha egy szűrő megfelelően használva gond nélkül kibír 2-300k km-es futásteljesítményt, akkor azt indokolatlanul támadják. Egyszer minden kimúlik ugye...
Én azt hiszem, hogy többször hangoztattam, hogy míg nincs gond a szűrővel a világért sem szeretnék tőle megválni. Ha menthetetlen lesz (még a tisztítófolyadék sem segít), akkor én is a DPF nélküliek táborát erősítem, és növelem a szállóport!
droberto2012-08-12 17:45:35 // 872
Ők ebből élnek! Kerekedők!
Van rá igény az ilyenekre (is)!
A házalóktól is megveszik a dunyhát! :)))
droberto2012-08-12 17:42:32 // 871
HC + O2 → CO2 + H2O
droberto2012-08-12 17:38:41 // 870
Én se, de a "C" oszlopon nem látok át! :)
droberto2012-08-12 17:36:39 // 869
"Kintről szutyok áron jutnak hozzá a kereskedők, ha látható jelei vannak a kopásnak(kormány, sebváltó,stb) nem tart neki semennyiből ezeket lecserélni,kicserélni, megéri neki így is.(nem 100-200e Ft haszonnal dolgoznak!)" - Te nézted a kinti 59-ek árait?
Most nem akarom védeni a neppereket, de azok is csak 5-15%-ot keresnek egy autón!
Ilyen drága dolgokba, hogy kopott kormány és lyukas szőnyeg meg nem állnak bele!
Van itthon pont elég palimadár és álomvadász! :)
droberto2012-08-12 17:28:57 // 868
Koromkibocsájtás alapján a korszerű magasnyomású dieselek nem hasonlíthatók össze előkamrás szocialista rettenetekkel.
A finom porlasztás miatt a dieselek égésterméke, már nem hatalmas, szemmel is jól látható koromrészecske, mely nehéz és leüllepszik, hanem a hajszáladnál is kisebb finom por.
A DPF-et pont ezek kiszűrésére fejlesztették ki, mert ezek jóval károsabbak a környezetre és ránk emberekre.
Miért?
Egyrészt, mert könnyűek és nagyon nehezen ülepednek le, továbbá nagy fajlagos felületeikre, jóval több káros, ha úgy tetszik rákkeltő vegyület telepszik meg.
A taxikba meg most ne menjünk bele!
droberto2012-08-12 17:14:51 // 867
"demagóg? miért is?" - Mert nem igaz, és a népek elhiszik!
A DPF szűr és és hidd el nem csak a látható kormot szűri ki!
A DPF-et miért veszik ki?
Nem megfelelő használat, a használati könyvben leírtak be nem tartása, a sárga lámpa figyelmeztető jelének figyelmen kívül hagyása és "B"-s olaj (magas SAPS) használata.
Ja, és a DPF likvidálása legtöbbször egy remap kiséretében szokott végbemenni, egy "kedves" hozzáértő és gyerekeink egészségével mit sem törődő chipmester ajánlásával. Tisztelet a kivételnek!
A VW-esek nagy része is ezért veszi ki!
droberto2012-08-12 16:55:24 // 866
És az EU miért találta ki? :)
droberto2012-08-12 16:54:45 // 865
Ha ilyen igényes vagy, háromszor körbeutatad az országot és utálod a neppereket, akkor miért nem mentél te magad nyugatra 59-ért?
droberto2012-08-11 23:38:46 // 864
Nem rossz a bőr automata klímával!
Egy helyzetben kellemetlen csak, ha a csupasz bőröddel érsz hozzá!
droberto2012-08-11 23:37:00 // 863
Valamiért oka még is csak van, hogy belerakták. :)
droberto2012-08-11 23:32:53 // 862
Grat!
Lehet nem figyeltem, de nem úgy volt, hogy a sötétszürke 2.0 lesz?
droberto2012-08-11 23:25:52 // 861
Nem szeretnék környezethuszárkodni, de azért nem kell a dolgokat átfordítani!
droberto2012-08-11 23:23:59 // 860
Ugyan! Ez a demagagóg duma!
Még ha így is lenne... gondolj csak bele! A likvidált DPF-es vas is ugyanúgy kitolja magából ezeket!
droberto2012-08-11 23:19:25 // 859
A korszerű dízeleknek (magas nyomás) sokkal kisebb az égésterméke, melynek jórészét a DPF megfogja.
Én azt mondom, hogy ha nincs gond vele, kár likvidálni, csak azért mert a chipes azt mondja!
droberto2012-08-11 23:11:26 // 858
És termeled a szállóport, mely tüdőrákot okoz! :(
droberto2012-08-11 13:17:37 // 857
A 2.0 JTD leömlőjében jó helye van.
droberto2012-08-11 12:00:44 // 856
A turbótól félek én is...
Azért a limp mód előtt a 2. sikertelen regeneráció után azért a műszerfal sárga DPF ikonja tudomására hozza a USER-nek, hogy most már oda kéne figyelni, és csapatni kéne egyet:
droberto2012-08-11 10:38:23 // 855
Vannak íratlan szabályok egy korszerű autónál amiket "illik" betartani.
Ezt is azok közé sorolandó, hogy pl:
- hidegen nem nyomjuk
- racing után nem állítjuk le
Engem inkább az zavar, hogy ezekről a problematikákról az autógyártók hallgatnak. Sőt vad PR-osaik még képesek az ellenkezőjét is állítani. :(
Szükség lett volna a TRIP és Range közé egy DPF tömődés állásra és sokkal kevesebb anyázás lenne meg limp mód lenne!
droberto2012-08-11 10:31:37 // 854
Gondolom a tiedbe is, B-s Selénia WRD-t tankoltak a gyári előírás szerint.
droberto2012-08-11 10:29:46 // 853
Lehet, hogy még nincs kiforrva/elhelyezve úgy mint a 2.0 JTD-nél, de amíg nincs gond vele, SZVSZ addig nem lenne szabad kiírni.
Sokan csak mint lehetséges főgonoszra tekintenek személyében. Főleg azok akik felülnek az autóipar problémáit igazán nem ismerő, vagy csak önös érdekieket figyelembe vevő chipmestereknek. Tisztelt a kivételnek persze.
droberto2012-08-11 10:21:27 // 852
Pont az a baj, hogy ezt sehonnan. Az autógyártók ezt próbálják leplezni a Userek elől. :( (szerintem ez legalább akkor hiba mint egyes autóknál a vízhőfokmérő levétele a műszerfalról)
Csak azt látod, amikor már tisztít. Megnő a fogyasztás és picit mélyebb hangja (többet utóbefecskendez) lesz és tűzforró a kipufogó gáz...
Ez egyetlen amit tehetsz, hogy FES-el megnézed, hogy hány százalékon áll az eltömődés, illetve mennyi az utólsó 5 regen közt megtett átlagtáv, és ezek alapján kiszámolod, hogy kb. hol fog eltömődni. No ekkor kell kimenni a városból egy hosszabb túrára!
droberto2012-08-11 01:40:54 // 851
Nekem is normált írt.
A DPF hőmérsélet a lényeg! A korom 550-600°C felett ég jól! 2-2,5k f/min, konstans sebesség és semmi padló vagy motorfék. :)
Én kihoztam egy 2x25 km-es, oda visszára és kb. 15-30 km közt égetett...
droberto2012-08-11 01:35:37 // 850
Én a másodikat tartom valószínűsíthetőnek!
Végül is ésszerű üzleti magatartás!
droberto2012-08-10 22:38:54 // 849
Te ilyenkor megkapod az új verziót, nem?
droberto2012-08-10 22:37:36 // 848
Ezért jó nézegetni, hogy áll az eltömődési fok. Ha kívánhatnék egyet a Jézuskától, akkor egy DPF telítettség kijelzőt kívánnék a műszerfalra. :)
Múltkor nekem 104% volt, de már sejtettem, hogy gáz van (1x próbált regenerálni, de az megszakadt). Ekkor mentem hosszabb etapot, FES-el támogatva, élőadatokat nézegetve. Folyamatosan 620-630°C között tudtam tartani a DPF-et!
Nálad mennyi az utolsó 5 regen közti átlagtávolság?
Mi okod van a szűrő kiiktatására?
A tisztítófolyadékot próbáltad már?
Ha nem nagyon rossz én a helyedben nem iktatnám ki...
droberto2012-08-10 10:41:53 // 847
Univerzálódott a FES: => multiecuscan
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.