Amit te írsz az csak a számláló a l/100 km-es képletben. A nevezőt az ABS jeladó jele adja a kerék fordulatszámának függvényében.
Ezt a Grande Punto-s eset óta tudom. Amiben pont te segítettél. (Dzsuvás volt a jeladó és 100 felett elvesztette a jelet az óra, és leesett 0-ra) Azóta tökéletes. :)
Nekem is elfáradt az agyam, már vagy egy liter bor után...
Holnap lesz majd két storim.
droberto2012-09-28 23:46:40 // 1196
droberto2012-09-28 23:39:45 // 1195
És tudod az az érdekes, hogy a km óra így (a nyárival) lett pontosabb.
Óra száznál 99-el megyek, míg a télivel csak 90-el.
Óra száznál 99-el megyek, míg a télivel csak 90-el.
droberto2012-09-28 23:17:19 // 1193
Az enyémnél a differencia a gyári (eredeti) méretű téli gumival 0.5 dl-en belül mozog. A nyári gumival ez 2 dl eltérést jelent. Szerintem a te esetedben is ez okozhatja a különbséget.
Az SZVSZ-et sokáig én sem tudtam! :)
Az SZVSZ-et sokáig én sem tudtam! :)
droberto2012-09-28 09:48:01 // 1192
Más! Ma reggel olyan dolog történt amire nem találtam magyarázatot! A vasat vasárnap hajnalban megtankolva, lemosva tettem el. Beindítva az fogadott, hogy az óra villogott és elmentek a trip-ek. Minden nullázódott.
Lehet áramszünet volt? :)
Az akksim már régóta gyengélkedik, de reggel szépen indult...
Lehet áramszünet volt? :)
Az akksim már régóta gyengélkedik, de reggel szépen indult...
droberto2012-09-28 09:34:48 // 1191
Az újabb DPF-ek már korszerűbbek és felhasználóbarátabbak lesznek (már részben azok), és akkor majd is elérik a Cat élettartam szintjét.
droberto2012-09-28 09:31:58 // 1190
A mai dízelek igen károsak! Ez tény! De az is tény, hogy a dízel autók a mai kor technikai szintjén a legjobb hatásfokkal bíró, legolcsóbban üzemeltethető járművek, bár a bekerülési költségük magas, ami meg az összetettségükből fakad. Többek közt ezért sem kelendő dél Amerikában, Ázsiában és Afrikában.
Én benzinpárti vagyok, de a benzinmotorok fejlesztése egy kissé lemarad mostanában.
Az USA dologra, meg Erhard válaszolt!
Én benzinpárti vagyok, de a benzinmotorok fejlesztése egy kissé lemarad mostanában.
Az USA dologra, meg Erhard válaszolt!
droberto2012-09-28 09:24:21 // 1189
A következő autódnál, ha választhatnál sima dízel és koromszűrős dízel közt, szerintem te is az utóbbit választanád. :)
A cikk:
Amióta a Multijet váltotta az Unijetet, már egészen magas nyomás uralkodik a befecskendező rendszerben, mely ugye a kis részecskék kibocsájtásának elsődleges okozója. A dízelmotorok PM kibocsájtását felére redukáló Euro4-es direktíva 2005-ben lépett életbe. Ergo ezekre a motorokra aggatták rá a DPF-et.
Ez a tanulmány a részecskék szűrésével kapcsolatban, melyet a SZIE egy andjunktusa készített mást mond:
"A DPF szűrőbetétekre jellemző szűrés finomság igen kedvező, mert a 10-40 nm-es
ultra finom részecskék több mint 90%-t, a 100-150 nm-es részecskék 99,5%-t kiszűrik!"
A cikk:
Amióta a Multijet váltotta az Unijetet, már egészen magas nyomás uralkodik a befecskendező rendszerben, mely ugye a kis részecskék kibocsájtásának elsődleges okozója. A dízelmotorok PM kibocsájtását felére redukáló Euro4-es direktíva 2005-ben lépett életbe. Ergo ezekre a motorokra aggatták rá a DPF-et.
Ez a tanulmány a részecskék szűrésével kapcsolatban, melyet a SZIE egy andjunktusa készített mást mond:
"A DPF szűrőbetétekre jellemző szűrés finomság igen kedvező, mert a 10-40 nm-es
ultra finom részecskék több mint 90%-t, a 100-150 nm-es részecskék 99,5%-t kiszűrik!"
droberto2012-09-28 08:32:02 // 1188
A szűrő bevezetése az autóiparba nem a gyártók marketing eszköze volt, hanem egy törvényhozási direktívát, csak ezzel tudták teljesíteni. Az már más kérdés, hogy a gyártók műszakilag nem voltak teljes mértékben felkészülve erre, és a szűrőt próbálták téves, és hibás mondanivalójú PR húzásokkal népszerűsíteni.
Amiket írtam egy szakmai tanulmányból emeltem ki!
Az E4-es szűrőknek vannak műszaki korlátai, erről nem kell győzködni. Viszont arról senki nem tud meggyőzni, hogy nem szűri ki a korom legnagyobb részét. Nincs semmi hókuszpók benne, egyszerű porcsapda. A regenerálás pedig felfogott por gyulladási hőmérséklete feletti hevítést jelent, melynek során nagyrészt CO2 és víz keletkezik. Nincs semmi trükk, varázslat. A katalizátor is hasonló funkciót lát el, csak ő az elégetlen szénhidrogéneket semlegesíti. Ennek is vannak hátrányai és ezért sokan ki is iktatják (nem a DPF-es cat-okra gondolok).
Én amondó vagyok, hogy míg jól működik megteszek mindent a hosszú távú hibamentes működéséért.
Amiket írtam egy szakmai tanulmányból emeltem ki!
Az E4-es szűrőknek vannak műszaki korlátai, erről nem kell győzködni. Viszont arról senki nem tud meggyőzni, hogy nem szűri ki a korom legnagyobb részét. Nincs semmi hókuszpók benne, egyszerű porcsapda. A regenerálás pedig felfogott por gyulladási hőmérséklete feletti hevítést jelent, melynek során nagyrészt CO2 és víz keletkezik. Nincs semmi trükk, varázslat. A katalizátor is hasonló funkciót lát el, csak ő az elégetlen szénhidrogéneket semlegesíti. Ennek is vannak hátrányai és ezért sokan ki is iktatják (nem a DPF-es cat-okra gondolok).
Én amondó vagyok, hogy míg jól működik megteszek mindent a hosszú távú hibamentes működéséért.
droberto2012-09-27 23:52:41 // 1187
Írják, hogy hidegen is jó, de ebben feltétel nélkül nem hiszek! Miket tapasztalsz a bekoptatási fázisban?
droberto2012-09-27 23:50:49 // 1186
Bemásolom, mert nehezen feldolgozható:
"A vitát ezzel én is lezártnak tekintem. Ezért is inkább erre reagálva válaszolok.
A tanulmány:
"Ennek a vizsgálatnak eredményei is alátámasztják azt a szomorú tényt, hogy a korszerű dízelmotor sajnos finom és ultra finom részecskéket állít elő." - Tehát semmi köze a DPF-nek a részecskék méretéhez. A kis részecske a magas befecskendezési nyomás/jó porlasztás miatt alakul ki!
"A DPF szűrőbetétekre jellemző szűrés finomság igen kedvező, mert a 10-40 nm-es
ultrafinom részecskék több mint 90%-t, a 100-150 nm-es részecskék 99,5%-t kiszűrik!" - Magyarul még a PM0,01-PM0,04! 90%-át kiszűrik!
A szűrő nélkülieknek is ugyanúgy termelődik kis (PM2,5 alatti) részecske. A különbség csak annyi, hogy a DPF ezek jó részét kiszűri.
A DPF egy fizikai szűrő (porcsapda). Semmi hókuszpók. Akinek nincs szűrője, annak a por egy az egyben kijön. A nagy és a kicsi is!
Regeneráláskor (tisztításkor - mert ugye egyszer minden szűrő eltömődik) a befecskendezett többlet üzemanyag, katalizátor általi bontásakor hő keletkezik, mely a szűrőt, a korom gyulladási hőmérséklete felé hevíti, és az egyszerűen elég. Így tisztul a DPF. Természetesen szükséges az égéshez oxigén is. HC + O2 → CO2 + H2O
Nincs szó semmilyen darabolásról, bontásról!
Nem gondolom, hogy a létező legjobb megoldás a részecskék megfogására, mert van némi ellenállása és a regeneráláskor néhány dl gázolaj is pocsékba megy, de a technológia/anyagtan mai állása mellet azt gondolom nincs hatékonyabb/gazdaságosabb megoldás a gázolajos motorjaink megregulázására.
Továbbá, ha egy szűrő megfelelően használva gond nélkül kibír 2-300k km-es futásteljesítményt, akkor azt indokolatlanul támadják. Egyszer minden kimúlik ugye...
Én azt hiszem, hogy többször hangoztattam, hogy míg nincs gond a szűrővel a világért sem szeretnék tőle megválni. Ha menthetetlen lesz (még a tisztítófolyadék sem segít), akkor én is a DPF nélküliek táborát erősítem, és növelem a szállóport!"
A korom elégetésekor nem több kis korom, hanem víz és szén-dioxid keletkezik!
Ne higyjél el mindent a Tuning Mesternek! ;)
Ha így lenne az EU szabályozás is csak kamu lenne:

Ugye nem gondoltad komolyan, hogy káros és csak tévút? Bár 10 év múlva biztosan jobb lesz, de mi 2005-ről beszélünk!
"A vitát ezzel én is lezártnak tekintem. Ezért is inkább erre reagálva válaszolok.
A tanulmány:
"Ennek a vizsgálatnak eredményei is alátámasztják azt a szomorú tényt, hogy a korszerű dízelmotor sajnos finom és ultra finom részecskéket állít elő." - Tehát semmi köze a DPF-nek a részecskék méretéhez. A kis részecske a magas befecskendezési nyomás/jó porlasztás miatt alakul ki!
"A DPF szűrőbetétekre jellemző szűrés finomság igen kedvező, mert a 10-40 nm-es
ultrafinom részecskék több mint 90%-t, a 100-150 nm-es részecskék 99,5%-t kiszűrik!" - Magyarul még a PM0,01-PM0,04! 90%-át kiszűrik!
A szűrő nélkülieknek is ugyanúgy termelődik kis (PM2,5 alatti) részecske. A különbség csak annyi, hogy a DPF ezek jó részét kiszűri.
A DPF egy fizikai szűrő (porcsapda). Semmi hókuszpók. Akinek nincs szűrője, annak a por egy az egyben kijön. A nagy és a kicsi is!
Regeneráláskor (tisztításkor - mert ugye egyszer minden szűrő eltömődik) a befecskendezett többlet üzemanyag, katalizátor általi bontásakor hő keletkezik, mely a szűrőt, a korom gyulladási hőmérséklete felé hevíti, és az egyszerűen elég. Így tisztul a DPF. Természetesen szükséges az égéshez oxigén is. HC + O2 → CO2 + H2O
Nincs szó semmilyen darabolásról, bontásról!
Nem gondolom, hogy a létező legjobb megoldás a részecskék megfogására, mert van némi ellenállása és a regeneráláskor néhány dl gázolaj is pocsékba megy, de a technológia/anyagtan mai állása mellet azt gondolom nincs hatékonyabb/gazdaságosabb megoldás a gázolajos motorjaink megregulázására.
Továbbá, ha egy szűrő megfelelően használva gond nélkül kibír 2-300k km-es futásteljesítményt, akkor azt indokolatlanul támadják. Egyszer minden kimúlik ugye...
Én azt hiszem, hogy többször hangoztattam, hogy míg nincs gond a szűrővel a világért sem szeretnék tőle megválni. Ha menthetetlen lesz (még a tisztítófolyadék sem segít), akkor én is a DPF nélküliek táborát erősítem, és növelem a szállóport!"
A korom elégetésekor nem több kis korom, hanem víz és szén-dioxid keletkezik!
Ne higyjél el mindent a Tuning Mesternek! ;)
Ha így lenne az EU szabályozás is csak kamu lenne:

Ugye nem gondoltad komolyan, hogy káros és csak tévút? Bár 10 év múlva biztosan jobb lesz, de mi 2005-ről beszélünk!
droberto2012-09-27 23:42:37 // 1185
Minden szavaddal egyet értek!
Viszont azt figyelembe kell vennünk, hogy 2005-ben ezek a megoldások, melyekre olasz mérnökeink voksukat tették, a piacon elérhető legkorszerűbb termékek voltak. Ergo, a többi piaci szereplő még jobban leszerepelt a vevőik előtt.
Az igazság az, hogy a gyártók nem voltak felkészülve EP szigorú emisszókorlátozásaira. Nem tudtak/tudnak eleget tesztelni, s így kevés a visszacsatolás.
A merketing is hibás, nem a karbantartásmentességet kellett volna (kellene) hangsúlyozni, hanem a termék hosszútávú használatához szükséges állagmegóvó intézkedéseket, szükséges felhasználói magatartásokat.
Viszont azt figyelembe kell vennünk, hogy 2005-ben ezek a megoldások, melyekre olasz mérnökeink voksukat tették, a piacon elérhető legkorszerűbb termékek voltak. Ergo, a többi piaci szereplő még jobban leszerepelt a vevőik előtt.
Az igazság az, hogy a gyártók nem voltak felkészülve EP szigorú emisszókorlátozásaira. Nem tudtak/tudnak eleget tesztelni, s így kevés a visszacsatolás.
A merketing is hibás, nem a karbantartásmentességet kellett volna (kellene) hangsúlyozni, hanem a termék hosszútávú használatához szükséges állagmegóvó intézkedéseket, szükséges felhasználói magatartásokat.
droberto2012-09-27 23:26:11 // 1184
Ezt már azt hittem lezártuk. ;)
23457. hsz.
23457. hsz.
droberto2012-09-27 23:22:24 // 1183
Gyarapszunk rendesen! A Topic indulása óta, 6,5 év alatt született 20 ezer hozzászólás, most pedig fél év alatt 5 ezer! Ez 3,25x nagyobb aktivitás jelent! :)
droberto2012-09-27 23:15:59 // 1182
Szerintem ez nagyon is idevaló.
Az EGR, DPF duó kétségtelenül egy problémás portéka, de értünk és környezetünkért vannak.
Én is pl.: baromira utálom - nem beindítva - tologatni, a majd 17 mázsás vasat a garázsból ki-be. Egy plusz teher, állandóan aggódni a szűrő telítettsége miatt, hogy vajon mikor fog regenerálni, mikor kell biztosítani neki a feltételeket. Idegesítő, hogy ez miatt egy csomó üzemanyagot el kell pazaroljak. Zavar a tudat, hogy bármikor kezelhetetlenül lerakódik a korom a szívósorban, tönkretéve az áramláskorlátozó szelepet.
Viszont hiszek benne, hogy ennyi áldozatot vállalnom kell az egészségünk érdekében. Ezért is vettem 59-et, és nem 56-ot. Bár EGR sz.pás ott is lett volna...
Mindenki jön azzal, hogy ezek így, meg úgy rossz dolgok. Én megértem őket. De már ott vannak az E5-ös JTD-k azok már klasszisokkal jobbak. El kell fogadjuk, hogy ez még nem egy kiforrott technika, tudni kell velük élnünk.
Az EGR, DPF duó kétségtelenül egy problémás portéka, de értünk és környezetünkért vannak.
Én is pl.: baromira utálom - nem beindítva - tologatni, a majd 17 mázsás vasat a garázsból ki-be. Egy plusz teher, állandóan aggódni a szűrő telítettsége miatt, hogy vajon mikor fog regenerálni, mikor kell biztosítani neki a feltételeket. Idegesítő, hogy ez miatt egy csomó üzemanyagot el kell pazaroljak. Zavar a tudat, hogy bármikor kezelhetetlenül lerakódik a korom a szívósorban, tönkretéve az áramláskorlátozó szelepet.
Viszont hiszek benne, hogy ennyi áldozatot vállalnom kell az egészségünk érdekében. Ezért is vettem 59-et, és nem 56-ot. Bár EGR sz.pás ott is lett volna...
Mindenki jön azzal, hogy ezek így, meg úgy rossz dolgok. Én megértem őket. De már ott vannak az E5-ös JTD-k azok már klasszisokkal jobbak. El kell fogadjuk, hogy ez még nem egy kiforrott technika, tudni kell velük élnünk.
droberto2012-09-27 22:59:03 // 1181
3-4 mm? Nekem sem lehet több. Ate-d volt? Mennyit mentél vele eddig?
Én az EBC Yellowstuff-on gondolkodom. Itt a neked való.
Talán Tibcsi166 és DrB nyűv hasonlókat.
Én az EBC Yellowstuff-on gondolkodom. Itt a neked való.
Talán Tibcsi166 és DrB nyűv hasonlókat.
droberto2012-09-27 22:48:49 // 1180
Remek hibafelderítés és megfelelő reakció! :)
droberto2012-09-27 21:02:01 // 1179
Azért örülök, hogy nem az elsőt választottad! :)))
droberto2012-09-27 20:56:04 // 1178
Hát még mi! :) Reméljük megosztod a tapasztalataidat.
droberto2012-09-27 20:52:10 // 1177
A DPF egy kis odafigyeléssel (95% feletti telítettség esetén, városi használat elkerülése) és megfelelő olajjal szerintem simán lehet hosszú távon gondtalan.
droberto2012-09-27 20:48:25 // 1176
A mérnökök nem azért nyomják le a motorjaink tokán a saját piszkukat, mert ez jó, hanem azért mert a tudomány mai állása szerint, továbbá gazdaságossági szempontból ez a megoldás a legkézenfekvőbb a környezetszennyezés és egészségünk megóvása érdekében.
droberto2012-09-27 19:19:46 // 1175
Listát nem kaptam, de majd megnézem, ha kiszerelem... Ha szerencsém van találok rajta gyártási időt.
droberto2012-09-27 19:06:39 // 1174
DPF: Odafigyeléssel azt gondolom maximalizálható az élettartama!
Novoth Tibor: A TC-ban is rendszeresen posztol! Korrektnek tűnik az ember, jók az írásai!
Köszi a cikkeket!
Novoth Tibor: A TC-ban is rendszeresen posztol! Korrektnek tűnik az ember, jók az írásai!
Köszi a cikkeket!
droberto2012-09-27 18:04:47 // 1173
Grat! Jól döntöttél! Bár én lehet kipróbáltam volna egy Pilot-ot.
droberto2012-09-27 17:56:06 // 1172
Ez nem teória, hanem tény! Selénia WR = High SAPS = DPF kill!
droberto2012-09-27 17:54:13 // 1171
Ez könnyen lehet, hisz 1.9-ből jóval több van.
droberto2012-09-27 17:53:22 // 1170
Én a 250-hez közelebb vagyok, mint a 100-hoz! :)
droberto2012-09-27 15:07:12 // 1169
Azért ne temessed a motorodat. Egy nyomorult tőcsavar miatt...
A használtpiac egyik legjobb vétele az öt henger.
Ha reszeltek volna még rajta (emisszió), akkor még most újként is toppon lehetne.
A használtpiac egyik legjobb vétele az öt henger.
Ha reszeltek volna még rajta (emisszió), akkor még most újként is toppon lehetne.
droberto2012-09-27 14:35:44 // 1168
Eddig én sem vettem észre olajfogyást, de valamennyire eszi, csak nem látszik, mivel hígul is.
Ebben pl. nagyon jó a mi kis motorunk! Azt bírom, hogy mindenki letagadja, hogy eszi az olajat az autója (még az EcoTech-esek is), amikor engem kérdeznek én meg csak mosolygok. :)
A benzines Tipo-m ette rendesen: 0,1-0,3 dl/1000 km. Ott odavoltak a szelepszár szimeringek. Ezt nagyon bántam, hogy nem cseréltem ki. Bőven visszajött volna 8 év alatt az ára.
Ebben pl. nagyon jó a mi kis motorunk! Azt bírom, hogy mindenki letagadja, hogy eszi az olajat az autója (még az EcoTech-esek is), amikor engem kérdeznek én meg csak mosolygok. :)
A benzines Tipo-m ette rendesen: 0,1-0,3 dl/1000 km. Ott odavoltak a szelepszár szimeringek. Ezt nagyon bántam, hogy nem cseréltem ki. Bőven visszajött volna 8 év alatt az ára.
droberto2012-09-27 14:09:54 // 1167
"eleve egy kormolós motor a 2,4,az 1,9 nem annyira" - Ez igaz.
"túl messze van a DPF a 2,4 eseken a motortól így egy örökkévalóság mire eléri a 650fokot, így ki sem tisztul sose" - Ez is így van. Bár a helyileg az 1.9-ben is ott van, ha jól tudom.
Erről már beszéltünk is. Az E5-ösöknek már a leömlőben van a DPF. Így magasabb hőmérséklet biztosít a katalizátor az égéshez (exoterm reakció). Mindezt kevesebb üzemanyagból. Ergo, hatékonyabb tisztítás.
"vagy ha nem éri el ráküldi a gázolajat az ECU
ennek semmmi köze az olajhoz" - Regenkor az ECU folyamatosan küldi a többletüzemanyagot.
Az olajhoz meg ezért van köze.
"túl messze van a DPF a 2,4 eseken a motortól így egy örökkévalóság mire eléri a 650fokot, így ki sem tisztul sose" - Ez is így van. Bár a helyileg az 1.9-ben is ott van, ha jól tudom.
Erről már beszéltünk is. Az E5-ösöknek már a leömlőben van a DPF. Így magasabb hőmérséklet biztosít a katalizátor az égéshez (exoterm reakció). Mindezt kevesebb üzemanyagból. Ergo, hatékonyabb tisztítás.
"vagy ha nem éri el ráküldi a gázolajat az ECU
ennek semmmi köze az olajhoz" - Regenkor az ECU folyamatosan küldi a többletüzemanyagot.
Az olajhoz meg ezért van köze.
droberto2012-09-27 13:26:08 // 1166
A DPF-el kapcsolatban: Előbb vagy utóbb minden tönkremegy... :)
Tudom, hogy ez is a gyártó hibája, de azért az tudvalevő, hogy a 2.4-es DPF-eket a B-s, WR olaj nyírta ki!
Másrészről pedig egy bizonyos futás felett mindegyik 2005-2009 közti OFF koromszűrője megdöglik. Még előbb is, mint a Fiat féle. Szerintem az első generációs DPF-ek közül, a mi kerámia szűrőnk, még a legproblémamentesebb és leghatékonyabbak közé tartozik.
Azt is meg kell említenünk, hogy sok 100-150 k km futással eladott vasban, melyekben elkezd dögledezni a koromszűrő, általában egy 100-assal több van, mint az órájában.
Sokan képesek elhinni, hogy egy területileg többszörösével nagyobb, jóléti nyugati államban, a középpolgár a több tízezer eurós prémium autójával, csak évi 10-20 ezer km-t tesz meg. (Persze lehet kivétel, de elenyésző)
Az enyémben 175 k van és tünetmentes a DPF. Jó esetben 600-700 km-enként regenerál, nem rángat, hibát nem dobál. Várhatólag az enyém is tönkremegy várhatóan, de próbálom ezt az időt elnyújtani. Én azt vallom, hogy a szűrő értünk van benne és nem ellenünk.
BMV: Mivel neked a helyhiány a problémád, és az elkövetkezendő min. 4 évben nem lesz elérhető áron középkategória feletti AR, ezért meg fogom érteni, ha "átmész".
Tudom, hogy ez is a gyártó hibája, de azért az tudvalevő, hogy a 2.4-es DPF-eket a B-s, WR olaj nyírta ki!
Másrészről pedig egy bizonyos futás felett mindegyik 2005-2009 közti OFF koromszűrője megdöglik. Még előbb is, mint a Fiat féle. Szerintem az első generációs DPF-ek közül, a mi kerámia szűrőnk, még a legproblémamentesebb és leghatékonyabbak közé tartozik.
Azt is meg kell említenünk, hogy sok 100-150 k km futással eladott vasban, melyekben elkezd dögledezni a koromszűrő, általában egy 100-assal több van, mint az órájában.
Sokan képesek elhinni, hogy egy területileg többszörösével nagyobb, jóléti nyugati államban, a középpolgár a több tízezer eurós prémium autójával, csak évi 10-20 ezer km-t tesz meg. (Persze lehet kivétel, de elenyésző)
Az enyémben 175 k van és tünetmentes a DPF. Jó esetben 600-700 km-enként regenerál, nem rángat, hibát nem dobál. Várhatólag az enyém is tönkremegy várhatóan, de próbálom ezt az időt elnyújtani. Én azt vallom, hogy a szűrő értünk van benne és nem ellenünk.
BMV: Mivel neked a helyhiány a problémád, és az elkövetkezendő min. 4 évben nem lesz elérhető áron középkategória feletti AR, ezért meg fogom érteni, ha "átmész".
droberto2012-09-27 12:05:25 // 1165
Világos, nálad vsz. tisztább a kép, de ha ennyire szar lenne az AR, akkor te se Phedrát vagy 166-ot keresnél. (Legalábbis remélem...)
És ezt lehet hülyeség, de ha nekem szétesne az Alfám, akkor nem ahhoz a bolthoz mennék, ahol mindig egy 3-as áll.
És ezt lehet hülyeség, de ha nekem szétesne az Alfám, akkor nem ahhoz a bolthoz mennék, ahol mindig egy 3-as áll.
droberto2012-09-27 11:54:08 // 1164
Az a baj, hogy ez mindaddig meddő vita, míg nem ismerjük a felhasználási szokásokat!
droberto2012-09-27 11:18:08 // 1163
Az 1.6 és a 2.0 JTD-nél már kiküszöbölték az emissziókorlátozás miatt felmerülő problémákat.
droberto2012-09-27 11:14:25 // 1162
Ezt tőlem is kérdezik, de általában csak mosolygok a kérdésen!
Nem sok saját alfás tapasztalatom van még, de azt gondolom, hogy minden márkánál a legfontosabb a "megfelelő" használat és a karbantartási előírások (+ még az azon felüli ápolások) betartása. (+ 150-200k km felett az összes folyadék és a kopó alkatrészek cseréje).
Különösen fontos ez, egy teljesítményre kihegyezett, sportos márkánál.
Nem sok saját alfás tapasztalatom van még, de azt gondolom, hogy minden márkánál a legfontosabb a "megfelelő" használat és a karbantartási előírások (+ még az azon felüli ápolások) betartása. (+ 150-200k km felett az összes folyadék és a kopó alkatrészek cseréje).
Különösen fontos ez, egy teljesítményre kihegyezett, sportos márkánál.
droberto2012-09-27 11:05:06 // 1161
Ezek objektív tesztek! Persze az értékelési rendszert, fel lehet részre hajlóan építeni. Lehet (és szerintem van is) benne torzítás.
Viszont azt el kell fogadjuk, hogy a legátfogóbb teszteket általában németek (pl. ADAC) végzik.
Ugyan vannak amcsi és japó gumitesztek, de azok nem teljesen EU kompatibilisek!
Viszont azt el kell fogadjuk, hogy a legátfogóbb teszteket általában németek (pl. ADAC) végzik.
Ugyan vannak amcsi és japó gumitesztek, de azok nem teljesen EU kompatibilisek!
droberto2012-09-27 10:40:26 // 1160
A német autósok többsége, nem igen vallja be a hibákat. Ez személyes tapasztalat. A németek szeretnek sunnyogni. Tisztelet a kivételnek.
droberto2012-09-27 10:37:14 // 1159
Hmmm...
droberto2012-09-27 10:35:43 // 1158
Egyenlőre irigységre nincs okom! :)
droberto2012-09-27 09:23:01 // 1157
És már DPF-es?
droberto2012-09-27 09:20:34 // 1156
Mikori évjárat? Azt azért nem akarom elhinni, hogy az emisszió csökkentést csont nélkül megoldották a bajorok? Minden márkánál lehet hallani szívásokról a "korai" DPF-es modelleknél.
droberto2012-09-26 23:10:03 // 1155
Mi az, hogy: "ha megyünk"?
Ez teljességgel elfogadhatatlan hozzáállás. :)
Ez teljességgel elfogadhatatlan hozzáállás. :)
droberto2012-09-26 23:02:53 // 1154
Ez az E4, és az e feletti dízelek betegsége. Az enyém egyenlőre még nem rángat... (Kopp-kopp-kopp)
droberto2012-09-26 22:59:04 // 1153
Őszintén mondom, irigyellek, meg nem is, titeket Navosokat!
Szép, és kéne, de ha lenne nem szeretném szerintem.
Szép, és kéne, de ha lenne nem szeretném szerintem.
droberto2012-09-26 22:53:13 // 1152
Értem! Megnézném egy vason, de szerintem nem jönne be...
droberto2012-09-26 22:45:19 // 1151
Nem 29-es oldalt akartál írni?
droberto2012-09-26 22:41:59 // 1150
No ez az a dolog, amit nagyon sokan nem vesznek figyelembe.
A Nokian-jaimat egy kátyú végezte ki ~4 mm-esen, ekkorra már érezhetően sokat veszítettek tapadásukból. Legfőképp vízen.
A Nokian-jaimat egy kátyú végezte ki ~4 mm-esen, ekkorra már érezhetően sokat veszítettek tapadásukból. Legfőképp vízen.
droberto2012-09-26 22:36:04 // 1147
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.