Fórum >> Típusok >> 159

droberto2012-09-28 23:46:40 // 1196
Amit te írsz az csak a számláló a l/100 km-es képletben. A nevezőt az ABS jeladó jele adja a kerék fordulatszámának függvényében.
Ezt a Grande Punto-s eset óta tudom. Amiben pont te segítettél. (Dzsuvás volt a jeladó és 100 felett elvesztette a jelet az óra, és leesett 0-ra) Azóta tökéletes. :)
Nekem is elfáradt az agyam, már vagy egy liter bor után...
Holnap lesz majd két storim.
droberto2012-09-28 23:39:45 // 1195
És tudod az az érdekes, hogy a km óra így (a nyárival) lett pontosabb.
Óra száznál 99-el megyek, míg a télivel csak 90-el.
droberto2012-09-28 23:21:00 // 1194
Igen!
droberto2012-09-28 23:17:19 // 1193
Az enyémnél a differencia a gyári (eredeti) méretű téli gumival 0.5 dl-en belül mozog. A nyári gumival ez 2 dl eltérést jelent. Szerintem a te esetedben is ez okozhatja a különbséget.
Az SZVSZ-et sokáig én sem tudtam! :)
droberto2012-09-28 09:48:01 // 1192
Más! Ma reggel olyan dolog történt amire nem találtam magyarázatot! A vasat vasárnap hajnalban megtankolva, lemosva tettem el. Beindítva az fogadott, hogy az óra villogott és elmentek a trip-ek. Minden nullázódott.
Lehet áramszünet volt? :)
Az akksim már régóta gyengélkedik, de reggel szépen indult...
droberto2012-09-28 09:34:48 // 1191
Az újabb DPF-ek már korszerűbbek és felhasználóbarátabbak lesznek (már részben azok), és akkor majd is elérik a Cat élettartam szintjét.
droberto2012-09-28 09:31:58 // 1190
A mai dízelek igen károsak! Ez tény! De az is tény, hogy a dízel autók a mai kor technikai szintjén a legjobb hatásfokkal bíró, legolcsóbban üzemeltethető járművek, bár a bekerülési költségük magas, ami meg az összetettségükből fakad. Többek közt ezért sem kelendő dél Amerikában, Ázsiában és Afrikában.
Én benzinpárti vagyok, de a benzinmotorok fejlesztése egy kissé lemarad mostanában.
Az USA dologra, meg Erhard válaszolt!
droberto2012-09-28 09:24:21 // 1189
A következő autódnál, ha választhatnál sima dízel és koromszűrős dízel közt, szerintem te is az utóbbit választanád. :)
A cikk:
Amióta a Multijet váltotta az Unijetet, már egészen magas nyomás uralkodik a befecskendező rendszerben, mely ugye a kis részecskék kibocsájtásának elsődleges okozója. A dízelmotorok PM kibocsájtását felére redukáló Euro4-es direktíva 2005-ben lépett életbe. Ergo ezekre a motorokra aggatták rá a DPF-et.
Ez a tanulmány a részecskék szűrésével kapcsolatban, melyet a SZIE egy andjunktusa készített mást mond:
"A DPF szűrőbetétekre jellemző szűrés finomság igen kedvező, mert a 10-40 nm-es
ultra finom részecskék több mint 90%-t, a 100-150 nm-es részecskék 99,5%-t kiszűrik!"
droberto2012-09-28 08:32:02 // 1188
A szűrő bevezetése az autóiparba nem a gyártók marketing eszköze volt, hanem egy törvényhozási direktívát, csak ezzel tudták teljesíteni. Az már más kérdés, hogy a gyártók műszakilag nem voltak teljes mértékben felkészülve erre, és a szűrőt próbálták téves, és hibás mondanivalójú PR húzásokkal népszerűsíteni.
Amiket írtam egy szakmai tanulmányból emeltem ki!
Az E4-es szűrőknek vannak műszaki korlátai, erről nem kell győzködni. Viszont arról senki nem tud meggyőzni, hogy nem szűri ki a korom legnagyobb részét. Nincs semmi hókuszpók benne, egyszerű porcsapda. A regenerálás pedig felfogott por gyulladási hőmérséklete feletti hevítést jelent, melynek során nagyrészt CO2 és víz keletkezik. Nincs semmi trükk, varázslat. A katalizátor is hasonló funkciót lát el, csak ő az elégetlen szénhidrogéneket semlegesíti. Ennek is vannak hátrányai és ezért sokan ki is iktatják (nem a DPF-es cat-okra gondolok).
Én amondó vagyok, hogy míg jól működik megteszek mindent a hosszú távú hibamentes működéséért.
droberto2012-09-27 23:52:41 // 1187
Írják, hogy hidegen is jó, de ebben feltétel nélkül nem hiszek! Miket tapasztalsz a bekoptatási fázisban?
droberto2012-09-27 23:50:49 // 1186
Bemásolom, mert nehezen feldolgozható:
"A vitát ezzel én is lezártnak tekintem. Ezért is inkább erre reagálva válaszolok.
A tanulmány:
"Ennek a vizsgálatnak eredményei is alátámasztják azt a szomorú tényt, hogy a korszerű dízelmotor sajnos finom és ultra finom részecskéket állít elő." - Tehát semmi köze a DPF-nek a részecskék méretéhez. A kis részecske a magas befecskendezési nyomás/jó porlasztás miatt alakul ki!
"A DPF szűrőbetétekre jellemző szűrés finomság igen kedvező, mert a 10-40 nm-es
ultrafinom részecskék több mint 90%-t, a 100-150 nm-es részecskék 99,5%-t kiszűrik!" - Magyarul még a PM0,01-PM0,04! 90%-át kiszűrik!
A szűrő nélkülieknek is ugyanúgy termelődik kis (PM2,5 alatti) részecske. A különbség csak annyi, hogy a DPF ezek jó részét kiszűri.
A DPF egy fizikai szűrő (porcsapda). Semmi hókuszpók. Akinek nincs szűrője, annak a por egy az egyben kijön. A nagy és a kicsi is!
Regeneráláskor (tisztításkor - mert ugye egyszer minden szűrő eltömődik) a befecskendezett többlet üzemanyag, katalizátor általi bontásakor hő keletkezik, mely a szűrőt, a korom gyulladási hőmérséklete felé hevíti, és az egyszerűen elég. Így tisztul a DPF. Természetesen szükséges az égéshez oxigén is. HC + O2 → CO2 + H2O
Nincs szó semmilyen darabolásról, bontásról!
Nem gondolom, hogy a létező legjobb megoldás a részecskék megfogására, mert van némi ellenállása és a regeneráláskor néhány dl gázolaj is pocsékba megy, de a technológia/anyagtan mai állása mellet azt gondolom nincs hatékonyabb/gazdaságosabb megoldás a gázolajos motorjaink megregulázására.
Továbbá, ha egy szűrő megfelelően használva gond nélkül kibír 2-300k km-es futásteljesítményt, akkor azt indokolatlanul támadják. Egyszer minden kimúlik ugye...
Én azt hiszem, hogy többször hangoztattam, hogy míg nincs gond a szűrővel a világért sem szeretnék tőle megválni. Ha menthetetlen lesz (még a tisztítófolyadék sem segít), akkor én is a DPF nélküliek táborát erősítem, és növelem a szállóport!"

A korom elégetésekor nem több kis korom, hanem víz és szén-dioxid keletkezik!
Ne higyjél el mindent a Tuning Mesternek! ;)
Ha így lenne az EU szabályozás is csak kamu lenne:

Ugye nem gondoltad komolyan, hogy káros és csak tévút? Bár 10 év múlva biztosan jobb lesz, de mi 2005-ről beszélünk!
droberto2012-09-27 23:42:37 // 1185
Minden szavaddal egyet értek!
Viszont azt figyelembe kell vennünk, hogy 2005-ben ezek a megoldások, melyekre olasz mérnökeink voksukat tették, a piacon elérhető legkorszerűbb termékek voltak. Ergo, a többi piaci szereplő még jobban leszerepelt a vevőik előtt.
Az igazság az, hogy a gyártók nem voltak felkészülve EP szigorú emisszókorlátozásaira. Nem tudtak/tudnak eleget tesztelni, s így kevés a visszacsatolás.
A merketing is hibás, nem a karbantartásmentességet kellett volna (kellene) hangsúlyozni, hanem a termék hosszútávú használatához szükséges állagmegóvó intézkedéseket, szükséges felhasználói magatartásokat.
droberto2012-09-27 23:26:11 // 1184
Ezt már azt hittem lezártuk. ;)
23457. hsz.
droberto2012-09-27 23:22:24 // 1183
Gyarapszunk rendesen! A Topic indulása óta, 6,5 év alatt született 20 ezer hozzászólás, most pedig fél év alatt 5 ezer! Ez 3,25x nagyobb aktivitás jelent! :)
droberto2012-09-27 23:15:59 // 1182
Szerintem ez nagyon is idevaló.
Az EGR, DPF duó kétségtelenül egy problémás portéka, de értünk és környezetünkért vannak.
Én is pl.: baromira utálom - nem beindítva - tologatni, a majd 17 mázsás vasat a garázsból ki-be. Egy plusz teher, állandóan aggódni a szűrő telítettsége miatt, hogy vajon mikor fog regenerálni, mikor kell biztosítani neki a feltételeket. Idegesítő, hogy ez miatt egy csomó üzemanyagot el kell pazaroljak. Zavar a tudat, hogy bármikor kezelhetetlenül lerakódik a korom a szívósorban, tönkretéve az áramláskorlátozó szelepet.
Viszont hiszek benne, hogy ennyi áldozatot vállalnom kell az egészségünk érdekében. Ezért is vettem 59-et, és nem 56-ot. Bár EGR sz.pás ott is lett volna...
Mindenki jön azzal, hogy ezek így, meg úgy rossz dolgok. Én megértem őket. De már ott vannak az E5-ös JTD-k azok már klasszisokkal jobbak. El kell fogadjuk, hogy ez még nem egy kiforrott technika, tudni kell velük élnünk.
droberto2012-09-27 22:59:03 // 1181
3-4 mm? Nekem sem lehet több. Ate-d volt? Mennyit mentél vele eddig?
Én az EBC Yellowstuff-on gondolkodom. Itt a neked való.
Talán Tibcsi166 és DrB nyűv hasonlókat.
droberto2012-09-27 22:48:49 // 1180
Remek hibafelderítés és megfelelő reakció! :)
droberto2012-09-27 21:02:01 // 1179
Azért örülök, hogy nem az elsőt választottad! :)))
droberto2012-09-27 20:56:04 // 1178
Hát még mi! :) Reméljük megosztod a tapasztalataidat.
droberto2012-09-27 20:52:10 // 1177
A DPF egy kis odafigyeléssel (95% feletti telítettség esetén, városi használat elkerülése) és megfelelő olajjal szerintem simán lehet hosszú távon gondtalan.
droberto2012-09-27 20:48:25 // 1176
A mérnökök nem azért nyomják le a motorjaink tokán a saját piszkukat, mert ez jó, hanem azért mert a tudomány mai állása szerint, továbbá gazdaságossági szempontból ez a megoldás a legkézenfekvőbb a környezetszennyezés és egészségünk megóvása érdekében.
droberto2012-09-27 19:19:46 // 1175
Listát nem kaptam, de majd megnézem, ha kiszerelem... Ha szerencsém van találok rajta gyártási időt.
droberto2012-09-27 19:06:39 // 1174
DPF: Odafigyeléssel azt gondolom maximalizálható az élettartama!
Novoth Tibor: A TC-ban is rendszeresen posztol! Korrektnek tűnik az ember, jók az írásai!
Köszi a cikkeket!
droberto2012-09-27 18:04:47 // 1173
Grat! Jól döntöttél! Bár én lehet kipróbáltam volna egy Pilot-ot.
droberto2012-09-27 17:56:06 // 1172
Ez nem teória, hanem tény! Selénia WR = High SAPS = DPF kill!
droberto2012-09-27 17:54:13 // 1171
Ez könnyen lehet, hisz 1.9-ből jóval több van.
droberto2012-09-27 17:53:22 // 1170
Én a 250-hez közelebb vagyok, mint a 100-hoz! :)
droberto2012-09-27 15:07:12 // 1169
Azért ne temessed a motorodat. Egy nyomorult tőcsavar miatt...
A használtpiac egyik legjobb vétele az öt henger.
Ha reszeltek volna még rajta (emisszió), akkor még most újként is toppon lehetne.
droberto2012-09-27 14:35:44 // 1168
Eddig én sem vettem észre olajfogyást, de valamennyire eszi, csak nem látszik, mivel hígul is.
Ebben pl. nagyon jó a mi kis motorunk! Azt bírom, hogy mindenki letagadja, hogy eszi az olajat az autója (még az EcoTech-esek is), amikor engem kérdeznek én meg csak mosolygok. :)
A benzines Tipo-m ette rendesen: 0,1-0,3 dl/1000 km. Ott odavoltak a szelepszár szimeringek. Ezt nagyon bántam, hogy nem cseréltem ki. Bőven visszajött volna 8 év alatt az ára.
droberto2012-09-27 14:09:54 // 1167
"eleve egy kormolós motor a 2,4,az 1,9 nem annyira" - Ez igaz.
"túl messze van a DPF a 2,4 eseken a motortól így egy örökkévalóság mire eléri a 650fokot, így ki sem tisztul sose" - Ez is így van. Bár a helyileg az 1.9-ben is ott van, ha jól tudom.
Erről már beszéltünk is. Az E5-ösöknek már a leömlőben van a DPF. Így magasabb hőmérséklet biztosít a katalizátor az égéshez (exoterm reakció). Mindezt kevesebb üzemanyagból. Ergo, hatékonyabb tisztítás.
"vagy ha nem éri el ráküldi a gázolajat az ECU
ennek semmmi köze az olajhoz"
- Regenkor az ECU folyamatosan küldi a többletüzemanyagot.
Az olajhoz meg ezért van köze.
droberto2012-09-27 13:26:08 // 1166
A DPF-el kapcsolatban: Előbb vagy utóbb minden tönkremegy... :)
Tudom, hogy ez is a gyártó hibája, de azért az tudvalevő, hogy a 2.4-es DPF-eket a B-s, WR olaj nyírta ki!
Másrészről pedig egy bizonyos futás felett mindegyik 2005-2009 közti OFF koromszűrője megdöglik. Még előbb is, mint a Fiat féle. Szerintem az első generációs DPF-ek közül, a mi kerámia szűrőnk, még a legproblémamentesebb és leghatékonyabbak közé tartozik.
Azt is meg kell említenünk, hogy sok 100-150 k km futással eladott vasban, melyekben elkezd dögledezni a koromszűrő, általában egy 100-assal több van, mint az órájában.
Sokan képesek elhinni, hogy egy területileg többszörösével nagyobb, jóléti nyugati államban, a középpolgár a több tízezer eurós prémium autójával, csak évi 10-20 ezer km-t tesz meg. (Persze lehet kivétel, de elenyésző)
Az enyémben 175 k van és tünetmentes a DPF. Jó esetben 600-700 km-enként regenerál, nem rángat, hibát nem dobál. Várhatólag az enyém is tönkremegy várhatóan, de próbálom ezt az időt elnyújtani. Én azt vallom, hogy a szűrő értünk van benne és nem ellenünk.
BMV: Mivel neked a helyhiány a problémád, és az elkövetkezendő min. 4 évben nem lesz elérhető áron középkategória feletti AR, ezért meg fogom érteni, ha "átmész".
droberto2012-09-27 12:05:25 // 1165
Világos, nálad vsz. tisztább a kép, de ha ennyire szar lenne az AR, akkor te se Phedrát vagy 166-ot keresnél. (Legalábbis remélem...)
És ezt lehet hülyeség, de ha nekem szétesne az Alfám, akkor nem ahhoz a bolthoz mennék, ahol mindig egy 3-as áll.
droberto2012-09-27 11:54:08 // 1164
Az a baj, hogy ez mindaddig meddő vita, míg nem ismerjük a felhasználási szokásokat!
droberto2012-09-27 11:18:08 // 1163
Az 1.6 és a 2.0 JTD-nél már kiküszöbölték az emissziókorlátozás miatt felmerülő problémákat.
droberto2012-09-27 11:14:25 // 1162
Ezt tőlem is kérdezik, de általában csak mosolygok a kérdésen!
Nem sok saját alfás tapasztalatom van még, de azt gondolom, hogy minden márkánál a legfontosabb a "megfelelő" használat és a karbantartási előírások (+ még az azon felüli ápolások) betartása. (+ 150-200k km felett az összes folyadék és a kopó alkatrészek cseréje).
Különösen fontos ez, egy teljesítményre kihegyezett, sportos márkánál.
droberto2012-09-27 11:05:06 // 1161
Ezek objektív tesztek! Persze az értékelési rendszert, fel lehet részre hajlóan építeni. Lehet (és szerintem van is) benne torzítás.
Viszont azt el kell fogadjuk, hogy a legátfogóbb teszteket általában németek (pl. ADAC) végzik.
Ugyan vannak amcsi és japó gumitesztek, de azok nem teljesen EU kompatibilisek!
droberto2012-09-27 10:40:26 // 1160
A német autósok többsége, nem igen vallja be a hibákat. Ez személyes tapasztalat. A németek szeretnek sunnyogni. Tisztelet a kivételnek.
droberto2012-09-27 10:35:43 // 1158
Egyenlőre irigységre nincs okom! :)
droberto2012-09-27 09:23:01 // 1157
És már DPF-es?
droberto2012-09-27 09:20:34 // 1156
Mikori évjárat? Azt azért nem akarom elhinni, hogy az emisszió csökkentést csont nélkül megoldották a bajorok? Minden márkánál lehet hallani szívásokról a "korai" DPF-es modelleknél.
droberto2012-09-26 23:10:03 // 1155
Mi az, hogy: "ha megyünk"?
Ez teljességgel elfogadhatatlan hozzáállás. :)
droberto2012-09-26 23:02:53 // 1154
Ez az E4, és az e feletti dízelek betegsége. Az enyém egyenlőre még nem rángat... (Kopp-kopp-kopp)
droberto2012-09-26 22:59:04 // 1153
Őszintén mondom, irigyellek, meg nem is, titeket Navosokat!
Szép, és kéne, de ha lenne nem szeretném szerintem.
droberto2012-09-26 22:53:13 // 1152
Értem! Megnézném egy vason, de szerintem nem jönne be...
droberto2012-09-26 22:45:19 // 1151
Nem 29-es oldalt akartál írni?
droberto2012-09-26 22:41:59 // 1150
No ez az a dolog, amit nagyon sokan nem vesznek figyelembe.
A Nokian-jaimat egy kátyú végezte ki ~4 mm-esen, ekkorra már érezhetően sokat veszítettek tapadásukból. Legfőképp vízen.
droberto2012-09-26 22:37:34 // 1148
Itt még tudsz nézelődni, de eléggé szubjektív...
droberto2012-09-26 22:36:04 // 1147
Itt a katalógus.

A sokküllős 432-es a legbejövősebb számomra.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.