Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

..2005-01-03 00:27:55 // 1123
Bandi! Pontosítok, a 3.0 V6 166nak jó féke van, a 2.4 MJTD nem tudom miben más,de az nem tetszett.Bár azért nem utasítanám vissza:)) Paco, a szenzor érdekelne.Esetleg egy összeget kitalálhatnál rá:))
Paco2005-01-02 18:41:22 // 1122
Pedig már azt hittem új forma 1 csillag született :-P
Paco2005-01-02 18:39:15 // 1121
A bal első tutira nincs meg, az a kerékkel együtt szakadt ki :) De a két első és a két hátsó ugyaolyan tehát egy db elsőm még van. És mindegyik 155-ben ugyanolyan van :) A betéteim nekem is FERODO-k, az egyetlen bajom velük, hogy halkan csikorognak, de ez nem beégés miatt van, hanem rezonancia at ATE betéten :(
András bácsi2005-01-02 18:13:38 // 1120
Paco! Jól idéztél, de ez már a poén része volt az állításnak! :)
András bácsi2005-01-02 18:12:14 // 1119
Olyat nem állítottam, hogy szar a 155 fékje, hanem gyengének tartom. Neked már a nagyobb tárcsa van fenn az 55-ösön, a 284 átmérőjű. Az tényleg elviselhető, de a korábbi kisebb szerintem akkor is gyenge. 166-osból a négydugattyús brembot érezted kevésbé adagolhatónak? Nekem nem ez a tapasztalatom, hanem az ellenkezője. De hát minden lábfüggő és egyéni izlés kérdése.
Robi2005-01-02 17:02:13 // 1118
Szerintem ez a "szard le" kategória. :) Úgy vettem a sajátomat, hogy kattogott a váltója, mint egy gőzmozdonnyal keresztezett tüdőbajos mákdaráló. Ha lehet, még erősödött a zaj, de azon kívül, hogy qrva ciki, más gondot nem okoz. Én személy szerint kivárom, míg lesz elég pénzem, és akkor teljes felújítás lesz. Szinkrongyűrűk, csapágyak, szimmeringek, kap egy sperrt, meg komplett új kuplungot (tárcsa, kinyomó csapágy és szerkezet). Addig meg hagy kattogjon.
lee752005-01-02 16:28:14 // 1117
de latnotok kellet volna ma egy oktavias arcat amikor csak kicsit temposabban haladtam es ö azt hitte hogy versenyezni akkarok es hat versenyzni kezdet velem de nem birt oda verni akkarmenyire erölködöt de szo mint szo eleg jo ott volt mondjuk ugy kb egy kocsi hosszt vertem ra.miközben a szöke baratnom integetet neki ez tök jo poen volt a octaviasnak meg csak vörösödöt a feje utana a lampanal latam hogy az is 2000es volt ilyenkor nagyon imadom a 75ösömet.
lee752005-01-02 16:23:06 // 1116
menyi lehet kb az anyag költseg csak mert a szerelest nekem sokkal olcsobb
..2005-01-02 16:20:05 // 1115
Lee Nyelestengely csapágy szokott ilyet csinálni.Ha ez a baj,akkor elég drága egy javítás,de nem sürgős,mert még sok ezer km elmegy így.
lee752005-01-02 16:12:20 // 1114
szisztok van egy kis gondom törtent hogy egyik este eösködöt velem egy suzuki es beregtam ra ez ugye nem gond szoval versenyeztünk egy kicsit ugye nem kell mondanom a vegeredmenyt:)))) de volt egy kis gondom utana szoval gyorsitasnal amikor ketesbe raktam volt egy roppanas vagy nem is tudom minek mondjam es azota a valto felolo a kuplung környekeröl egy olyan hang van tic-tic-tic egyfolytaban ez a hang van alapjaraton de ha megyek sebbesegben is lehet neha hallani viszont ha kinyomom a kuplongot akkor nem es eddig ugyan ugy müködik az auto csak nagyon zavar az a hang szerintetek mi lehet??????
..2005-01-02 15:20:08 // 1113
Paco a bal első még megvan?Az ment el.És ha már itt tartunk mindegyik 155-ben ugyanolyan? Igen, az a baj,hogy tényleg nem hagyja abba.Amúgy nekem annyi,hogy ferrodo betétek vannak bent, és szerintem elég jók.
Paco2005-01-02 14:48:55 // 1112
Mármint abban értünk egyet, hogy korán beszól az ABS. De nem szólhat be korán mert az csak akkor lép közbe ha megáll a kerék. Inkább azt hoznám fel hátránynak, hogy ha egyszer beindult nem hagyja abba. Vagy mégis korán szól be? Mondjuk ha egy pillanatnyi megállás még nem zavarná, hanem csak egy két másodperc után lépne közbe akkor egy göröngyös szar úton is lehetne ABS nélkül fékezni.
Paco2005-01-02 14:46:07 // 1111
Ebben egyetértünk. Amúgy melyik ABS szenzor ment el? Nekem a pirosból még megvannak....
..2005-01-02 14:05:52 // 1110
Hát nem tudom, mia baj a 155 fékével.Nekem tetszik, lehetne jobb is, de azért nem szar.Amúgy nekem a 166 féke egyáltalán nem tetszett, mert szerintem nincs olyan határozott nyomáspontja mint akár z én 155-ének, tehát kevésbé jól adagolható.Amúgy ABS.A 155-be elment az egyik ABS szenzor,nem sikerült felhajtani azóta sem újat.De egyáltalán nem bánom,mert sokkal jobban fékezhető.Szerintem 55 ABS-e túlérzékeny,és hamar beleszól.
Paco2005-01-02 13:43:31 // 1109
A sok fékezés különben sem hasznos dolog, egy legenda szerint Gilles Villeneuve a Ferrarinál versenyenként átlag kétszer lépett a fékpedálra: egyszer, amikor megállt a rajtrácson, egyszer pedig a célban. :)
András bácsi2005-01-02 13:32:25 // 1108
Ki mondta, hogy nem szoktam fékezni? Az a 160-ról vissza 3-ba durva dolog lehetett szegény motornak! A kuplung nem égett szét? A 155 gyenge fékhatását akkor érzem igazán, amikor a 66-os után vezetem, és csak nem akar megállni, hiába áll az ember a pedálon.
Robi2005-01-02 13:27:17 // 1107
Ha kíváncsiak vagytok, hogy milyen egy alulméretezett, végletekig szar fék, akkor próbáljátok ki az enyémet! :) Nem a fékjéért szeretem az autómat... :)
Paco2005-01-02 11:53:40 // 1106
A motorfelújítás úgy jön a képbe, hogy ha nem az üzemi féket használod akkor a motorféket kell. Ez jóval erősebben koptatja motort mint ha fékeznél. :) Nálam egyébként úgy játszott be, hogy a 33-assal 160-170 környékén 2*kétsávos úton (Miskolc és Barcika között) ketten voltunk látótávolságban. Én és egy szuzukis nő 70-el. Természetesen átjött elém, mert úgy gondolta 4 km!!! múlva le akar kanyrodni (ott volt az első leágazás). Szóval satufék, vissza 3 és épp hogy nem mentem belé hátulról, de ez a főtengelycsapágyakba került. :( A155 fékrendszere fene tudja hogy alulméretezett-e. Szerintem is borzalmas a lassulása, de ennek ellentmond, hogy az ABS 160-170-ig lazán megszólaltatható. Szóval minek erősebb fék, ha így is satura fékezi?
András bácsi2005-01-02 11:34:10 // 1105
Gilles Villeneuve már meghalt, de egyébként is poén volt... Egyetértek, hogy a féken nem szabad spórolni, én is szinte mindig a legjobb minőséget veszem meg. A motorfelújítás-hasonlat nem igazán értem hogyan kapcsolódik a fék témához. Szerintem én sem nagyon megyek 160-170 alatt a pályán, és hidd el én is fékeztem már eleget. Utálom is rendesen a buzi kisáruszállítókat és a kamionos állatfajtát (tisztelet a kivételnek). De azt azért valljuk be, hogy az 55-ösnek egy kicsit alulméretezték a fékrendszerét. A 257 mm-es elég lightos fékhatást produkál, a 284mm-est is cak átlagosnak mondanám. A.
Paco2005-01-02 11:12:38 // 1104
Nos én ha autópálíán megyek valahova szinte sosem megyek 170 alatt, de inkább 200 vagy fölötte. (Pont azért autópályázok, mert sietek) És ha nem is nullára de időnként nagyot kell fékezni. Nullára még csak egyszer volt, egy baleset miatt ami pár száz méterrel előttem történt hirtelen beállt az autópálya. Akkor nagyon imádkoztam...... Villeneuve amúgy számíthat rá, hogy nem jönnek vele szembe meg arra, hogy nem követnek el előtte nagy baromságot, pl állnak a kanyar másik okdalán az ő sávjában. És még így is vannak ütközések abban a másfél órában amíg vezetnek. És a motorját is versenyenként szétszedik, megengedheti magának, hogy erősen használja. Ezenkívül nem hegyre fel, hegyről le kell vezetnie. Ezzel azt akarom mondani hogy a fék azért van, hogy használjuk. A véleményem az, hogy bármin spórolhat az ember de a féken nem szabad. Abból az elérhető legjobbat kell beszerezni. Egy fékbetét jóval olcsóbb mint egy motorfelújítás, ezt is tapasztalatból tudom.
András bácsi2005-01-02 10:32:06 // 1103
Úgy nagyjából hasonló állasponton vagyok a minőségbeli kérdésekben. Használtál már valaha iszonytató Forma betétet? Két fékezés és beégett a felülete... Komoly minőség. A Textarral csak egy bajom van: nagyon gyorsan kopik. Haverom gyakran csinál a Paco által említett 220-ról satufékes lassulásokat, és kb. 10e-ként cseréli a betéteket. A Brembo a minőség csúcsa tárcsában. Érdekes, hogy mégis sikerült egy gyártási hibást kifognom kb. 3 éve. A tárcsa egyszerűen szétrepedt sugárirányban. Garanciában cserélték, amit nem hiszem, hogy más gyártó megtenne kicsiny hazánkban. A.
András bácsi2005-01-02 10:25:30 // 1102
Ebben igazad van, de nem tudom, hogy milyen gyakran megy egy átlagos ember végsebesség körül az autópályán. A nyúlósodó fék pedig több összetevőből adódik: tárcsa, betét, fékfolyadék. A sok fékezés különben sem hasznos dolog, egy legenda szerint Gilles Villeneuve a Ferrarinál versenyenként átlag kétszer lépett a fékpedálra: egyszer, amikor megállt a rajtrácson, egyszer pedig a célban. A.
granturismo2005-01-01 22:26:37 // 1101
Pontosan. Amit jónak látsz:-)
giovanni2005-01-01 20:41:43 // 1100
Nah ez kimerítő volt :)) Akkor most mit VEGYEK????? Tudom amit jónak látok :)
granturismo2005-01-01 20:25:53 // 1099
Ha a feliratokra gondolsz azok igen. Ez is érdekes, én meg mit össze kavartam, hogy végre legyenek eredeti felirataim hátul:-)
Bazsi2005-01-01 20:04:59 // 1098
Sziasztok! lenne egy kérdésem:a 156-os hátuljáról nyom nélkül eltávolíthatók a jelzések?
granturismo2005-01-01 20:00:29 // 1097
Na írtam egy baromságot 75 76 végűek a Max cikkszámok 10 20 a sima 14 24 kopásjelzős 08 kezdetű tömör 09 kezdetű belső hűtésű tárcsa.
granturismo2005-01-01 19:47:31 // 1096
Brembonál most van egy új kopásjelzős tárcsa van rajta két furat az egyik mélyebb. Ha a kevésbé mély furat eltünik akkor már szabályozás gyanús a dolog. Ha a mélyebb is eltünik akkor cserés. A Langnál azok a cikkszámok amelyek 14-re végződnek mind ilyen kopásjelzős tárcsákra utalnak. Az ára megegyezik a sima Brembo (10 végű cikkszámok) áraival Állítólag a 10 végű cikkszámok ki is lesznek futtatva és az alapsorozat ilyen kopásjelzős tárcsékból áll majd. Talán annyi értelme van, hogy a tárcsák állapotát egy pillantással fel lehet mérni. A másik Brembo sorozat a Max (20 végű cikkszámok) ezt nem minden modellhez kínálják, de mivel olasz cég ugyebár így az olasz márkáknál eléggé kiterjedt a kínálat. Ezek hornyolt sportos tárcsák. Ez nem azt jelenti, hogy a kész sima tárcsát beteszik egy marógépbe belemarnak pár hornyot és kész a sporttárcsa (jópár cég ugyanis így csinálja). Ezek a tárcsák más összetételű acélból készülnek. Nekem ez a hornyolt Max van a jelenlegi autómon is. Betét Textar, Ate, Ferodo, GT szerint az a jó:-)) Ehhez a véleményemhez tartom magam. A fent említett hármas számomra egyenértékű. Ilyen esetben a vételárat veszi figyelembe a földi halandó ugyebár. A Textar betéteket minden szempontból kiválónak tartom. Különösen jó tulajdonsága hogy nemcsak a nagy hőterhelés melletti beüvegesedési hajlama alacsony hanem egy másik jelenség a sok-sok apró finom fékezés (város) mellett megjelenő csikorgás is ismeretlen jelenség. Én pld. nagyon ritkán fékezek satukat meg nagyon ritkán jövök hegyról lefelé amikor igazán igénybe veszi az ember a fékeket. Annál több a kis apró városi fékezés. Előfordul olyan is, hogy hosszabb időszak is eltelik amíg jön egy olyan helyzet, hogy egy komolyabbat kell fékezni. Ez is egy másfajta igénybevétel és ezt is bírni kell. Olasz autóknál legalábbis a brutto kisker árban 95%ban a Textar a legolcsóbb. Általában 1-2 eft-al drágább a sima Ferodo az Ate pedig legalább 20%-al de van hogy 50%-al drágább és nem jobb tapasztalataim szerint. Ami hasonló árban van még az a Bardi féle Mintex betét amely messze elmarad ezektől mind a kivitelezés minősége mint a betétanyag szempontjából. Az ára azonos a Textarral. Nagyon érdekes a tárcsa betét összeválogatása: Nem minden párosítás nyerő. A Brembo/Textar párosítás nagyon bejön ebből a szempontból is.
Paco2005-01-01 18:46:02 // 1095
Ez a jobba hűtése pont annyit jelent, hogy autópályán 220-ról akár 20-40 méterrel is rövidebb lehet a fékút. Vagy amikor az Olümposzról jön le az ember nyáron 40 fokban nem kell félnie, hogy megnyúlósodik a fék. Mindekettőt átéltem már és nem jó érzés. Városban tényleg nem számít.
Paco2005-01-01 18:40:57 // 1094
Ez biztos? Tudtommal az Ate Powerdisc hornyolt és a Brembo Max lyuggatott tárcsa. Legalábbis 155-nél így van, fél éve sincs, hogy mindkettőt megnéztem, végül ATE lett mert Brembot iszonyat áron tudtak volna csak hozni, és hosszú idő alatt.
Don Gombóc2005-01-01 16:48:02 // 1093
Ja nézzétek meg a START árait is én most vettem az asszony seicentojára két első Norrbit tárcsát Ferrodo betétekkel. 15,5 ezerért.
Don Gombóc2005-01-01 16:43:41 // 1092
Halihó Én meg a ferrodora esküszöm a GTV6TB oldalon a 215-ös hozzászóláson írtam róla az igaz esküszöm. Csak annyi bajom volt vele hogy az első 20-30 ezer km alatt a lassú megállásoknál a végén nyikorgott, ami egy kicsit égő volt.
András bácsi2005-01-01 16:34:46 // 1091
Fékügyben néhány észrevétel: Szerintem a Brembo, vagy a leányvállalatai közül jobb választani (Norbit, Breco). A Brembo tárcsák nem túl vészes áron mozognak, ha jól emlékszem a 257mm átmérőjű 10e alatt volt. (most vettem a 66-osra 15-ért 310mm-est). Bár ezek nem hornyolt/lyuggatott fajták. Betétben hátra tudom ajánlani a Lockheed-et, a Textar sem sokkal jobb, csak drágább. Aztán meg az Ate betétek sem rosszak. Érdekes, hogy Mo-on valaki elterjeszette, hogy a Textar micsoda profi minőség. A mart és lyuggatott tárcsának csak bizonyos teljesítmény felett van gyakorlati jelentősége, fogni nem fog jobban, legfeljebb job a hűtése, meg a fékpor könnyebben távozik. És persze az optika... A.
giovanni2005-01-01 16:04:38 // 1090
Brembo Max-ra gondoltam... utána meg az InterCar high performance szériára márminthogy az van az unixnál... majd megtudakolom mennyi.. Csütörtökön egyébként majdnem megvettem a Brembo-t a Lángnál de mivel nem volt Textar hátsó betét így kihagytam...
granturismo2005-01-01 15:56:29 // 1089
Ilyen sportos tárcsákat számos cég gyárt. Ez az Intercar az egyik. Bár nálunk nem annyira ismert. Mondjuk nem tudok róla hogy valamelyik autógyárnak első beszállítója lenne, de ettől még természetesen lehet kiváló termék. Giovanni A Brembo Max-ra gondolsz? Az nem lyuggatott csak hornyolt tárcsa. Unix-nál van kedvezményed?
giovanni2005-01-01 15:51:11 // 1088
Közben azt is megtaláltam hogy az Unix forgalmazza magyarországom :)) na jó befejezem az egysoros hozzászólásokat...
giovanni2005-01-01 15:47:52 // 1087
Közben megtaláltam
giovanni2005-01-01 15:27:39 // 1086
Lemaradt a vége: az van (márminthogy a dobozon) granturismo ezexerint lehet ilyet nálunk is beszerezni? tudsz segíteni hogy merre induljak...
giovanni2005-01-01 15:22:28 // 1085
Hát nem tuom szerintem meg CAR merthogy a dobozon :)))
giovanni2005-01-01 15:21:21 // 1084
Egyenlőre csak előre hátra Bremboban gondolkodom....
Don Gombóc2005-01-01 14:18:03 // 1083
BUÉK!!! Bocs hogy közbe írok de ha jól tudom az ATE tárcsa lesz ami meg van lyuggatva és ívesen bevan köszörűlve. A haverom Bravoján van ilyen.
granturismo2005-01-01 13:59:13 // 1082
Aha Látom már. Van külön sporttárcsájuk aminek H-val kezdődik a rendelési száma. Valszeg az lesz az. Tényleg hátra is vettél vagy csak előre?
giovanni2005-01-01 13:27:32 // 1081
granturismo Na megnéztem itt a tárcsa gondolom utólag lyuggatták meg vágták meg... nem tudom ez milyen cég de legalább olasz :)))
Don Gombóc2004-12-31 09:02:20 // 1080
Sziasztok!!! Még a fék témához annyit hogy az a Marea Bravo Brava 145 146 fék jó kis fék. Szerintem. Velem egy érdekes dolog történt a Bravámnál, mégpedig hogy fékezéz után beragadva maradt a bal első fékem. Munkahenger felújító szett csere következett aztán ugyanúgy beragadt. Aztán kitaláltuk hogy gumifékcső a gagyi. Az is lett, ugyanis a gumifékcső felső részének meglazítása után is fogott, a féktuskónál való lazitáskor elengedett. Nos a gumifékcső belül felhólyagosodott és a nyomáskor alákerülő fékolaj gumidugót alakított ki a fékcső belsejében így megmaradt az olajnyomás a féktuskóban. Azért írtam hogy ha valaki még nem járt így, hát ilyen is van.
granturismo2004-12-30 21:31:32 // 1079
Sziasztok Bandi Köszönettel elfogadom. Bg. Hoztak nekem is OFF Citroen kulcsot már ilyen problémával. Pont az a baj hogy elég nagy mechanikai igénybevétel van egy ilyen mikrokapcsolónál és csak azok a szerencsétlen lábacskák viselik a terhelést. Én azt csináltam miután visszaforrasztottam, hogy feltöltöttem műanyagolvasztó pisztollyal a mikrokapcsoló melletti részt körben. Így sokkal stabilabb lett.
András bácsi2004-12-30 17:29:19 // 1078
GT! Nem találtam sehol. Olyan hülye csak nem voltam, hogy kidobtam?! Találtam viszont két oldalindexet és egy hátsó lámpa-foglalatot, ha kell azt is szívesen adom. A.
Bg.2004-12-29 23:19:01 // 1077
Saját story: Az Sw-vel közlekedem, egy pillantara kiugrok egy nem forglamas széles bejárón az autóból. Bezárom. Mire megyek érte, (a kulcsba integrált) távirányítón beesik a gomb és nem nyit. Szakad az eső sötét van. A csomagtartó működik de nem az kell. Persze addigra útban vagyok valakinek. Próbálom a dobozt szétpattintani, de mivel korábban kikopott ezért beragasztottam - nem is jön szét csak úgy. Kinyitom hát kulccsal, sziréna ezerrel, lekapom a sötétben a műszerfal kárpitot, kikapcsolom a riasztót. persze olyan helyen van a kioldó amit a belső világítás nem világít. Haza megyek, és otthon mikor van időm, szétkapom a kulcsot. Hát a mikrokapcsoló ott kószál a házban kiszabadulva. Megtalálom a helyét, be forraszt, örül:) Ez a rövid történet egyszer 1/2 óra + még egyszer 2 óra volt...
Kazes☻2004-12-29 22:28:36 // 1076
Én sem mondtam 100%-ra,mindössze a saját tapasztalatomat adtam közre okulásul,hátha sikerül hamarabb ráakadni a megoldásra Nato-nak.
granturismo2004-12-29 21:28:40 // 1075
Értem. Ha előkerül köszönettel elfogadom.
András bácsi2004-12-29 19:53:50 // 1074
'96-os 46-osban volt. Most néztem körül a garázsban, de nem találtam (remélem nem tűnt el lomtalanításkor). Ha nem lesz bent a gép akkor megnézem rendesebben, nem nagyon lehet hozzáférni a polcokhoz. A.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak