Mutasd

>> Tuning és extra2012-04-24

Nagyon nehezen akar összeállni ez a klíma, de nem adom/adtam fel! Ami rendszert anno még SD-től vettem azt most mind kiszedtem, mert utólag derült ki, hogy nem a típusba valósi és sehogy sem tudtam működésre bírni! Közben nyaggattam Marklar-t, hogy vegyen bontásra egy klímás 8V-t, ami hál' Istennek meg is lett! Ebből az összes cucc (klímahűtő, szárítószűrő, R134-es klímakompresszor, csövek, fűtésbox) ki, az enyámbe meg be! Persze azért ez nem ment ilyen könnyen, mert a fél autót szét kellett bontanom hozzá! A motortérben szinte csak a motor maradt! Ahhoz, hogy a hűtőt betudjam tenni, le kellett venni a lökhárítót és a zárhidat! Nem sok helyet hagyott neki Luigi, mert éppenhogy elfér! A szárítószűrőt volt a legkönnyebb a helyére tenni, mert azt csak a tartókonzolja segítségévelfel kellett csavarozni a bal első kerék előtti nyúlványra! A kompresszorhoz a szívócsonkot a tartójával és a generátort kellett kiszedni, benzincsöveket lekötni! Viszont a helyrerakása előtt a csapágyat lecseréltem a biztonság kedvéért és feltöltöttem kompresszor olajjal, mert alig volt már benne! Ezt egy klímás ismerősömtől szereztem és ráadásul még nem is volt olcsó! :-( Ez az egy deci bele is ment a kompresszorba! A feltöltési mennyisége egyébként ennek a típusnak, ha jól emlékszem 1,35dl! A csövek bekötése egyértelmű, mert adják magukat! A berakásukhoz viszont ki kell szedni az akksit és a tálcáját, mert pont ezek alatt vannak! Egyébként a csöveknél az összes tömítést (szám szerint 12-őt) kicseréltem újakra! A fűtésbox kivétele már nem volt ilyen "egyszerű"! Először is a kesztyűtartót és a műszerfal alját kellett lecsavarozni + a középkonzolt, aztán lekötni a tűzfalon át csatlakozó vízcsöveket! A box cseréjére azért volt szükség, mert amit a Marklartól hoztam arról plussz két kábel csatlakozik a motortérben lévő kábelgöteghez, amit szintén cseréltem! De ugye mielőtt ezeket beszerelhettem volna, a régi cuccokat előbb ki kellett szedni! Jah, és a régi boxról átraktam a fűtéscsapot is, mert el volt repedve és nem akartam, hogy a hűtővíz az utastérbe folyjon! ;-)
Egyébként nem olyan vészesen nagy szopás az egész, kivéve a fűtésbox! Na azzal játszottam egy keveset mire kijött ill., a másik bement a helyére! De én azt mondom, hogy megérte a fáradtságot!
Jöhet a nyomáspróba, aztán ha minden rendben van akkor lehet feltölteni a rendszert gázzal! Alig várom már! :-)


Költségek:
- kompresszor csapágy 6250,- (Japan Koyo 83A551B)
- tömítések a csövekhez 3000,-
- 1dl kompresszor olaj 1000,-
- 2 db új cső 18000,-

 
>> Szerviz2012-02-04

Az egész ott kezdődött, hogy egyik napról a másikra szálszakadásos lett két gumim! Az egyik nagyon, a másik csak alig észrevehetően! :-(
Szerencsére még tavaly szert tettem egy garnitúra használt, de jó állapotú Hankook Ventus V12 Evo gumira, amik ráadásul már itt Magyarországon készültek! :) Kb. egy hónapba telt, mire a gumis haverommal időpontot tudtunk egyeztetni és végre lecserélte a gumikat! Elég ramatyul nézett ki az egyik, mert a gumi belső oldala elég csúnyán be is repedezett! Szerencsére bírta a gyűrődést! Természetesen a felnik is át lettek nézve, kettőt görgőzni is kellett! Sőt, édesanyám általi padkázás nyomai is el lettek tűntetve! Szépek lettek! :-)


A kerekek felrakása után következett az olajcsere! Egy picit túlfutottunk a 10K kilométeren, de csak éppenhogy! Egyúttal lecseréltem a szervóolajat is, mert egyrészt nem a belevaló volt benne (legutóbb gyorsan kellett cserélnem és csak másfajtát kaptam), másrészt meg már elég zavaró volt a hangja! De mégegyszer le kell majd cserélnem ( vagy még párszor), mert eléggé fekete még a színe! Egyébként Tutela GI/A került bele, motorolajból pedig a szokásos 20K Alfa Romeo! Köszönet Erhard-nak a beszerzésért! A légszűrőt nem cseréltem, majd a következő alkalommal!


Költségek:
- szerelés: 6400,- (1600,-/kerék)
- görgőzés: 7000,-
- felnik fényezése: 15000,-
- 6 liter 20K Alfa Romeo olaj 14970,-
- 1 liter Tutela GI/A szervóolaj 1880,-
- olajszűrő 1020,-




KM óra állása: 111690 Miles
Régi óra szerinti állás: 220878 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 70005 Km (43499 Miles)

Következő olajcsere: 117904 Miles óra állásnál :-)

>> Esemény2012-02-02

Sajnos még mindig nem tudtam lefényeztetni a kocsi elejét, mert valami mindig elviszi a félretett pénzt! Most pl. a felnik és a gumik! :-(

 
>> Esemény2012-01-21

Anyagi megfontolásból úgy döntöttem, hogy visszakerülnek a gyári világosszürke plüss ülések! Úgy volt, hogy a Q4 üléseket megjavíttatom, sőt olyan tervem is volt, hogy világosszürke bőrrel áthuzatom őket, de sajna sehogysem jön össze rá az a rengeteg lóvé! :-/ Előnye a plüssnek, hogy sokkal kényelmesebbek, nincsenek kiszakadva, jobban illeszkedik színügyileg a kocsi belsejéhez és nem izzadok bele! :-)
Ha minden jól megy a Q4 ülések Vikking kollega autóját fogják majd "díszíteni"! :-)

>> Tuning és extra2011-07-30

Elkezdődött ez is! Remélem gyorsabban fogok vele haladni, mint a klímával! :-)) Mondjuk ehhez meg van minden, már csak össze kell rakni! El is kezdtem az első féltengelyekkel! Úgy kezdődött, hogy a felújított, 2 éves féltengelyeim porvédői sorban adták meg magukat! A belsők, aztán a külsők is! És mivel a cseréhez ki kell venni őket, így már az ABS-es csuklókkal mentek vissza a helyükre és természetesen az új porvédő gumiharangokkal (6730,-)! Amiket vmaast kollega készletben szerzett be nekem! Köszi neki és Marklar-nak is féltengelyekért!

Folyt. köv.

>> Egyéb2011-06-11

Végre jutott egy kis időm a motortér ccsinosítására is! A figyelem most a szívócsonk és a szelepfedélre irányult! Már elég régen lefestettem mindkettőt rosso-ra, csak valahogy sosem volt időm kicserélni őket, de most szakítottam rá! Kapott új szelepfedél tömítést (2490,-) is a kicsike, meg egy kis Berner pasztát alá a biztonság kedvéért! Összerakás és egy kis autókázás után semmi jele a szivárgásnak! ;-)) Nagyon szép lett a végeredmény! Annyi szépséghibája van a dolognak, hogy a szelepfedelet lakkoztam is és még a felrakás előtt megrepedezett a lakkréteg! :-( Ez mondjuk csak közelről látható, de azért nekem így is tetszik! :-)

 
>> Szerviz2011-01-29

Történt, hogy fel akartam applikálni a 156-os vonószemét a 155-re, mert az átalakított lökös miatt a gyári vonószemet nem tudtam visszatenni! Gondoltam így, hogy fényezésre vár a gép eleje bátrabban "faraghatok" egy kicsit! Hát sajna ennek a nagy bátorságnak az lett a vége, hogy saját balf@szságomból adódóan ki kellett cserélnem a hűtőt, mert kilyukasztottam! Ügyes, így legalább ennyivel is később lehet fényezni azokat az elemeket, amiket az őzike miatt cserélni kellett! :-( Viszont most már ez is új, igaz ez sovány vígasz! :-/
Ráadásul 1-2 liter hűtővíz is elfolyt, mire találtam egy tálkát, amibe a többit felfogtam! Valamennyi meg maradt is benne, majd kiderül, hogy mennyi! Igazából mindegy is, mert már úgy is megérett a cserére a fagyálló is! Egyébként nagy köszönet illeti vmaast kollegát, aki segített beszerezni az új hűtőt igen baráti áron (23.000,-)! Jah, és természetesen Tsiga-t is, aki másnap el is hozta nekem az alkatrészt akihez Marklar-on és két kollegáján keresztül jutott el! :-)) Köszi mindenkinek! :-))
És ha már kint volt a hűtő, akkor már a rozsdás tartóját is kezelésbe vettem! Szépen lecsiszoltam és lefestettem Hammerite-al! Sokkal szebb lett és remélem tartós is lesz! :-) Végül fel lett töltve a rendszer Paraflu fagyállóval (6000,-), amit meg Poló kollegának köszönhetek! A deszt. vizet meg a cégem állta! ;-))))



KM óra állása: 107786 Miles
Régi óra szerinti állás: 214595 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 63722 Km (39595 Miles)

>> Esemény2010-11-30

Nah, Marklar-tól beszereztem mindent, amit cserélni kellett! Csere-bere biznisz volt, így szinte semmibe nem került nekem (10.000,-)! A mocitetőt TSiga kikalapálta amennyire tudta, a többi majd a fényező dolga lesz! De majd csak jövőre! A sérült elemeket szépen ki is cseréltem, a zárhídat festettem is! :-) A lökhárítót elvittem a helyi műanyagoshoz és nagyon szépen össze is legozta (5.000,-) pár nap alatt!

 
>> Esemény2010-11-20

Soha nem gondoltam volna, hogy egyszer velem is megtörténhet, de sajnos így lett! Elütöttem egy őzet! :-(( Láttam, hogy az árokban áll és abban a pillanatban már lassítottam is, de pont akkor akart átszaladni előttem, amikor odaértem! Nem sikerült neki és elcsaptam! Sajnos a Brembo-k sem tudtak segíteni! Amikor megláttam a szanaszét repülő alkatrészdarabokat az olyan volt, mint ha a szívemet tépték volna ki! Az őz egyáltalán nem érdekelt! Az öröm az ürömben, hogy szerencsére nem lett nagy a kár, annak ellenére ahogy kinézett! Szerencsére a hűtőnek semmi baja nem lett! A lökhárító repedt el több helyen, de ez javítható! A hűtőmaszk az tejesen kuka, meg a jobb első fényszóró is és index is + kell egy zárhíd is, mert az is megroggyant egy kicsit! Irány Marklar Land! :-) A motorháztető szélét javítani kell, mert két helyen behajlott! Aztán jöhet a fényezés, na ez lesz a húzósabb! Na mindegy, ez van! :-(

>> Szerviz2010-11-16

Először arra lettem figyelmes, hogy valami miatt olajos a felnim! Aztán az autó alá kukkantva láttam, hogy nem csak a felni olajos, hanem az egész bal első futómű! Na f@sza... szépen lemostam az alját és elkezdtem figyelgetni, hogy honnét is "folyik" az olaj! Kiderült, hogy a féltengely tövétől jön, tehát a szimmering lesz a bűnös! Szétkaptam hát (lengéscsillapító leköt, a féltengely a csonkállvánnyal együtt kiránt), vettem bele gyári Corteco-t (630,-) és most már nem ereszti az olajat! Nagyon remélem, hogy egy jó darabig ez így is marad! ;-)
Balos féltengely szimmering mérete: 29,8x52x10 / 13,5
Olajat nem kellett vennem, mert találtam itthon valami No Name 80W90-est, de cserélve lesz majd fincsi Tutela-ra! :-)
Viszont egy kis üröm is került az örömbe, mert szétszedéskor kiderült, hogy a kormányösszekötő és a kutyacsont gumibakjai már nem húzzák sokáig! Lassan azokat is cserélnem kell! :-((