Voltunk Horvátországba. Lehetett tesztelni az új gumikat. Nagyon jók, és iszonyatos csendesek. A fogyasztás elég jó lett. / hozzám képest / 4 személlyel légkondival csomagokkal 7,5 liter.
Kapott négy új gumit. ContiPremiumContact 2 lett. Igazából SportContactot szerettem volna, de nem volt. Hát mintha egy másik autóba ülnék. Azt hiszem soha többet nem lesz V mintás gumim. Bár itt nem tudom a jobb-bal oldalt megcserélni, ha valamelyik oldala a guminak kicsit jobban kopna, hogy ellensúlyozzam azt.
Igazából a másik bírta volna még egy kicsit, mert a közepe 4mm volt, a széle kettő, de úgy érzem és hát az okos más kárán tanul, hogy esőbe, már nem az igazi. Szoktam is mondani, embereknek, hogy már cserélni kellett volna azt a gumit, mikor esőben elesnek. "De 1,6 fölött van, jó az még" szokott lenni a válasz. Hát magát nem nagyon vigasztalja, hogy felette van szoktam válaszolni a rommá tört autóra mutatva. Ilyenkor néha azért elgondolkodnak.
Egyik reggel a csomagtérajtóm megsérült egy kicsit, illetve nekem ez már nagyon volt. Nagy nehezen kiderítettük, hogy a vakolat a 6.-ról esett rá. Újra lett festve, meg akkor már kapott egy polírt is. Szépen megcsinálták. Elsőre rá se jöttem, hogy hol fényezték, illetve melyik az új, és melyik a régi. Szép lett, ügyes fényezők, bár szenvedtek a színnel, mert hiába a kód azért az UV változtatott rajta az évek során egy hangyányit.
A váltó karját nekiláttam kicserélni. Gondoltam leviszem Csöri mesterhez de nem volt időm, aztán hirtelen lett, így lementem Lacibácsihoz az aknára, és nekiláttam kicserélni. Biztos csuklott aki eltörtte....Lacibácsi meg nem tudta megállni, hogy ne segítsen egy kicsit, de jól jött. Mégegyszer nem állnék neki!
A tűzoltó készüléket is hitelesíttettem és átvizsgáltattam, nehogy ne működjön ha kéne. Most egy évig jó, de ne keljen használni.
Mivel eltört a váltót tartó műanyag és az autóm áll, így kicseréltem a felnik közepét. A régi kopott volt, meg az egyik másnak jobban kellett mint nekem. Kapott 4 újat. A ködlámpa is ki volt törve az is cserélve lett, bár ebbe sajnos nincsen Alfa jel. A törött alkatrész is megjött, csak cserélni kéne, de időm nincsen rá. Se hogy cseréljem se hogy elvigyem szervizbe.
Néha mikor alacsony sebesség magas fokozat és erőteljes gázadás hármasa találkozott, be-be csörrent, mint régen a Lada ha 86-os benzint tankoltam bele. Idegesített, és hogy kiűzzem a csörgőkelgyót vettem egy kopogásérzékelőt, és kicseréltem. Most jó.
Meg rájöttem, ha nem lennének ezek a Bosch alkatrészek az egy qrva jó autó lenne, és talán költeni se kéne rá :-)
Ismet beneztem a mesterhez Várpalotára. Azt hittem a kormanyművemnek van baja de csak egy gombcsuklo meg egy kutyacsont. Semmi mas. Az auto at lett nezve, nem szeretnem ugy eladni hogy barmi baj van vele. De lehet hogy megmarad meg par evig mert nem nagyon kapkodnak erte. Muszakilag meg nagyon egyben van. Remelem igy is marad.... A szerviz szinvonala ismet hozta a szokott minősegeg. Gyors es tokeletes.
Megint 10000 Km. Megint olajcsere, meg a többi ami hozzá tartozik. Mivel nem volt időm, így beküldtem a Szaki Olajcsere szervizbe. 3000 Ft volt a csere mert én vittem a Seléniát. Ilyen sajnos nincsen nekik. Próbáltak rábeszélni AGIP olajra, így megúsztam volna kompletten 10000 Ft-ból. Nem tudom lehet egyszer megpróbálom, de egyenlőre ragaszkodom a Seléniához. 214000 Km van benne, és 2 dl-t kellett beletölteni a csereperiódus alatt. Igazából nem kellett volna de nekem mindig maxon áll az olajszintem.
Meg lemosattam, mert sokan nem ismerték meg. Azt mondták ez nem az enyém mert az nem lehet ennyire koszos....
Ma volt egy kis időm, és feltettem az erősített motorvédőt, meg a rácsot amit a csomagtartóba hordoztam. Nem volt egyszerű mivel a Novitec toldat miatt nem lehet feltenni. Le kellett vágni a tüskéket amik elvileg a helyén tartják, így csak a ragasztás maradt. Viszont nem kellett levenni a lököst. Még jó hogy megbróbáltam, mielött levettem volna. Mert ha akkor jövök rá mikor leveszem biztos mondtam volna sok nagyon csúnyát.
Kapott másik váltó meg kézifékszoknyát piros varrással, mivel a gyári elfáradt, meg az nem igazi bőrből volt.