Ismét 10000 Km, illetve csaltam, mert egy kicsit több. De nem sokkal! Így olaj, és szűrők cseréje. Még Csörihez kell lemennem, hogy cseréljen egy első kutyacsontot. Remélem a héten megjön, mert már nagyon idegesít.
Mióta le lett sötétítve az autó szerettem volna egy sötét irányjelzőt is az oldalára, mert a gyári annyira nem tetszett. De valahogy elmaradt. Aztán most hogy a Vaterán találtam, és helybe hozták így vettem egyet! Így mindjárt jobban néz ki. Még Csörihez kéne lemenni a kutya csontot beszereltetni, aztán minden ok. Igaz lassan olaj, aztán meg 10000 múlva vezérlés csere.
Ismét voltam a Csörgő szervizbe az autóval, illetve úgy helyes, hogy leküldtem az autót, mert megint nem volt időm lemenni. Ott kellett hagyni éjszakára, mert nem bírtak az ajtópánttal, mivel sajnos eltört. András bácsi volt olyan rendes, hogy küldött nekem másikat, de mint kiderült két fajta pánttal gyártották az autókat, és persze a kettő nem volt azonos. De végül a kettőből lett egy csinálva, és most jó. Be lett állítva a futóművem is mert nagyon ette a gumit. Sajnos idő hiányába ezt nem Csörire bíztam, hanem egy futómű szervizre Fehérváron. Hát nagy hiba volt, mást engedni hozzányúlni az autóhoz, mert 8mm volt az elejébe. Többet tényleg nem teszem !!!Hihetetlen mennyi a kontár nem hozzáértő ember. Még szerencse, hogy Csöri ennyire közel van hozzám. Bár valószínű, hogy inkább autóznék jó pár száz kilométert is, azért, hogy Ő szervizelje az autómat. Így nem csoda, hogy elfogyott. Át lett nézve a teljes futóműve az autónak is. Egy bal első kutyacsontot kivéve semmi baja nincsen. Mivel gyárit nem tudott szerezni a Dr. csak valami másik fajtát, így a jövő héten vissza ugrok egy cserére, addig még bírja, mert annyira azért nem veszélyes, csak idegesít, ha valami nem jó az autón.
Néha mikor olyan kedve volt és alapjáraton ment, egy kicsit megszólalt a légkondi szabadonfutójába a csapágy. Igazából nem volt veszélyes de engem idegesít minden hang ami nem oda való. Tudom kicsit néha túlzásba viszem, ezt már páran mondták, mert más ezzel még tízezreket elmenne...
Szóval megkértem őket, hogy a helyén cseréljék mert nem akarom feltöltetni gázzal. Igazából lassan azt is akartam, de most más helyet találtam annak a plusz 13000 Forintnak. "Sajnos" a képen látható nagy csavart beletörték a kompresszorba, ezért le kellett venni. Viszont minden ebből adódó költséget ők álltak...Korrektek voltak, és néha nekem is lehet szerencsém.
Nagyon hanyag voltam, és kiautóztam, az utólsó sepp benzint mikor tankolni mentem, és miután raktam bele jó pár litert, a szintjelzőm, nem volt hajlandó megmozdulni, és az utolsó állapotot mutatta.
Szegény sokkot kapott, illetve volt aki azt mondta, biztos az a baj, hogy a vákum a szintjelzőt is beszippantotta, a végén már azzal ment :))
Neki láttam, hogy szétszedjem.
Háááát ha az volt a cél a tervezés során, hogy hogyan tudjunk egy teljesen egyszerű műveletet úgy megbonyolítani, hogy a fél autót szét keljen szedni hozzá akkor tökéletes munkát végeztek. Ha nem az akkor viszont pocsékot..
Ki kellett szedni a hátsó csomagtér borítást, illetve a hátsó könyöklőt. Ekkor lehet hozzá férni a középen lévő nagy fekete lemezhez ami a nyílást takarja. Négy csavar fogja. A hátsóval nincs baj, viszont az elsőt, hogy lecsavarjam illetve, hogy a lemezt ki tudjam venni, ki kell vennem egy "L" alakú lemezt, ahhoz viszont ki kell venni a hátsó ülést, mert a csavarnak pont útban van. Elég lett volna a lemez első részén a csavaroknél egy bevágást csinálni és máris nem kell a fél autót megbontani...
Utána viszont az egész egységhez hozzáférni, és egyben ki jön a tankból. Miután bárki kiveszi és megpróbálja mi lehet a baj teljesen ürítse ki... én nem tettem, és sikerült a benne lévő üzemanyagot a másodperc tört része alatt a hátsó ülésbe injektálnom, ami kb 1 liter volt. / Azért van ott illatosító / A szintjelző része egy 3X4 cm-s kis négyzet és kb. 3 mm vastak amit kis műanyag kapocs fog az egész egységre. könnyen lejön, és meg lehet takarítani a panelt, és az érintkezőket is. Én ezt tettem, és most működik rendesen, remélem sokáig.
Mivel mostanában nem csak én használom az autómat, hanem főnököm, és egyben barátom is egyre több alkalommal orozza el, mondván, olyan jó vezetni, meg ezzel könnyebb ismerkednie...-természetesen ez nem így van, ezt tanúsíthatja mind a 8 barátnőm :))-
Tehát szomorúan konstatáltam, hogy a pót féklámpámba egy izzó kiégett, gondoltam kicserélem, de mivel egyedül voltam, így egy csavarhúzóval ékeltem ki a pedált, hogy megnézzem melyik nem világít. Aztán szétszedtem, és mivel az összes izzó fekete volt, és ha csak egyet cserélek, az erősebben fog világítani, így gondoltam kicserélem mind a 10 darabot.
De mivel nem rohangálok 10 darab izzóval, így felmentem pénzért, majd kocsiba be kuplung hátramenet, aztán lefullad, ezután ismét lefullad. Előrement, szintén lefullad. Gondoltam beragadt a kézifékkötél a sok eső, és sár miatt, hát kiakasztom, mivel már jártam így. Ez természetesen a kocsi mellett, és alatt lévő tócsa, illetve az ültetés, és a küszöb miatt, rutin feladatnak tűnt :) Most kicsit nehezebben ment mint a múlt alkalommal. De miután alá küzdöttem magam, megállapítottam, hogy minden OK.
Teljes kétségbeesve bámultam ki a fejemből, és gondoltam felhívom a doctort, Dr. Csőrit, hátha van ötlete erre a paranormális jelenségre, és közbe rakodtam el a dolgokat, mivel már majdnem 48 órája fenn vagyok folyamatosan, gondoltam mára ennyi elég, akkor vettem észre, hogy egy csavarhúzó hiányzik...
Ismét eltelt 10.000 Km. Olaj, olajszűrő, légszűrő. Éppen üres volt a műhely ahol a teherautókat szereljük, így megoldottam szinte saját kezűleg. Azért Laci bácsi nem tudta megállni,hogy ne segítsen egy kicsit. Nagyon rendes. Soha nem tudja megállni :)
Végre eljutottam Csöri mesterhez, hogy kezelésbe vegye az autót, és hozzá értő kezekbe kerüljön. Két dologgal volt gondom, az egyik a lengőkar, ami kapott egy nagy ütést, és végképp elfáradt, már nagyon recsegett, a másik, meg tele volt olajjal, a váltóm alja, így hirtelen. Én azt hittem, hogy a váltó oldalán adta meg magát a tömítés, de nem ott volt olajos, hanem sajnos eggyel beljebb.
Attila apukája meg is nyugtatott, hogy ezt könnyű megcsinálni: le kell venni a váltót szét kell szedni, tömítést cserélni, majd visszarakni. Az első infarktust itt hordtam ki lábon, Aztán Csöri megnézte, és nem onnan jött az olaj, hanem valószínű mikor a kátyútól kapott egy nagy ütést a motor, meg a váltó, kirántotta a szervó csövét, az hozzáért a váltóhoz, és kilyukadt, az olaj meg ráfolyt. Kezdtem örülni, de Attila apukája megint megnyugtatott, ha megtudom mennyibe kerül a cső, akkor lehet inkább a váltó szerelést választanám.
De meg lett oldva minden, a lengőkarok pillanatok alatt cserélve lettek, könnyen szétjött az eleje. -Lehet azért, mert korábban aki szerelte szakszerűen rakta össze :) -
Nem tudom montam-e már, azért szeretek ide járni...
Igaz a szervócső javítása miatt ott kellett hagyni, de nem gond mert a hétvégén úgyis motorozni akartam, csak egy kis hiba csúszott a számításomba, mert a motor kulcsait a kocsiba hagytam.
Most majdnem minden jó rajta, már csak 2 dolog van hátra, amit csinálni kell. Az egyik lassan az olaj cseréje, a másik meg a légkondiszivattyú szabadonfutójának a csapágy cseréje, mert néha szerintem kicsit szól.
Aztán elfogy a lista :) ...ami teljesen kizárt, mert biztos jön valami amire lehet költeni. Kíváncsi vagyok mi lesz az.
Meg jó lenne egy hátsó szárny, meg egy új hangtechnika, meg tolatóradar, meg ülésfűtés, meg tempomat, meg bicskakulcs, meg...
Volt egy kis időm így nekiláttam, hogy kicseréljem a hátsó lengőkarokat, mivel egy kátyú miatt elfáradtak. Azt hittem vettem 4 majdnem újat, de kiderült, hogy 2 db volt szinte új 2 meg kuka, így vettem újakat. A csere nagyon könnyen ment. Két darab kulcson kívül más nem kellett hozzá.
Igaz ez nem az én érdemem, hanem KÖSZÖNET érte a CSÖRGŐ SZERVÍZNEK, és a szakszerű munkájuknak, mivel új rakták össze annakidején, mikor megbontották, hogy még kalapálni se kellett. Pedig én már rákészültem minden fajta melegítő szerkezetekkel, meg vágó eszközökkel, mivel sokan írták, hogy nem jön szét könnyen. Aztán mivel meg lett bontva a futómű, így kapott egy új állítást, bár az elejét nem tudták beállítani, mert valami elment benne. A felső lengőkarok cseréje után újra próbálkozunk.
...valahogy csak felkerült, úgy, hogy nekiláttam és felraktam. Egyedül szenvedtem vele, így nem volt egyszerű. Már csak az hiányzik amit elsőnek szerettem volna, a hátsó szárny, de babonás vagyok, arról késöbb...