Pár hete kicseréltem jobb oldalon a kutyacsontot, most bal oldalon is kellett. Bár most elég volt 2 db kulcs hozzá, ellentétben a múltkorihoz amihez összesen 5. Igaz ez Lemfölder márkájú volt. A motortakaróm ami az autó alatt van szintén cserére szorult, mert elfogyott a vége és így állandóan leért. Bár a hasmagasságom most se valami nagy, 7 cm lett. Nem tudom ez meddig bírja, főleg így télen. Ilyenkor azért elgondolkozom, nem biztos, hogy az év ötlete volt leültetni az autót, vagy télre vissza kéne emelni. Még hátra van a vezérlés csere, meg a jobb hátsó tengelycsonkszilent. Igazából az utóbbin elgondolkodtam, hisz ha a teherautó futóművével, fék, és egyéb alkatrészek cseréjével megbirkózom, akkor ez se lehet akadály, ráadásul ez jóval könnyebb és kisebb, de mivel a vezérlést Csöri cseréli, akivel holnap kell egyeztetnem, akkor ezt is rá fogom bízni. Olyan jó nézni ahogy nem én szerelek, hanem más, és ráadásul ért is hozzá ;-)
Mikor voltam Csörinél, hogy a futóművemet beállítsa diagnosztizált egy kutyacsont cserét elől. Meg is rendelte az alkatrészt, de 1 hónap alatt nem volt annyi időm, hogy lemenjek kicseréltetni. Több próbálkozásom volt de sajnos egyik se jött össze, így megkértem egy ismerőst hogy hozza el, talán két fuvar, vagy a teherautó szervízelése alatt kicserélem. Ez még további 2 hetembe került mire volt egy kis időm mikor bent volt az Iveco és várni kellett a megrendelt alkatrészre, így gyorsan megejtettem a cserét.
Hát mit ne mondjak elég érdekes alkatrész, biztosan csuklott aki tervezte. Összesen 4 csavar található rajta. Ahhoz, hogy berakjam 4 különböző kulcsra volt szükségem. Ezt miért kellett ennyire túlbonyolítani nem értem. Viszont egy kis felüdülés volt, mivel előtte, és utána a teherautón cseréltük ki a komplett fékeket és a futómű alkatrészeket. Így kicsit furcsa volt a nagysága, és a súlya.
Ha mar nalunk van gondoltam megmerem a foliat mert neha mas is hasznalja az autot rajtam kivul, es sajnos a megyenkbe az NKH meg a rendorseg is erre utazik meg a xenora, es azonnal mind a kettoert elveszik a forgalmit meg soron kivul muszaki vizsga, es akkor a birsagrol nem is beszeltem, ami jo par 10000 forintosba kerul. Az elso nem igazan tokeletes pedig 3 arnyalattal van a legsotetebb felett. Lehet le fog kerulni...
Ismét 10000 Km, illetve csaltam, mert egy kicsit több. De nem sokkal! Így olaj, és szűrők cseréje. Még Csörihez kell lemennem, hogy cseréljen egy első kutyacsontot. Remélem a héten megjön, mert már nagyon idegesít.
Mióta le lett sötétítve az autó szerettem volna egy sötét irányjelzőt is az oldalára, mert a gyári annyira nem tetszett. De valahogy elmaradt. Aztán most hogy a Vaterán találtam, és helybe hozták így vettem egyet! Így mindjárt jobban néz ki. Még Csörihez kéne lemenni a kutya csontot beszereltetni, aztán minden ok. Igaz lassan olaj, aztán meg 10000 múlva vezérlés csere.
Ismét voltam a Csörgő szervizbe az autóval, illetve úgy helyes, hogy leküldtem az autót, mert megint nem volt időm lemenni. Ott kellett hagyni éjszakára, mert nem bírtak az ajtópánttal, mivel sajnos eltört. András bácsi volt olyan rendes, hogy küldött nekem másikat, de mint kiderült két fajta pánttal gyártották az autókat, és persze a kettő nem volt azonos. De végül a kettőből lett egy csinálva, és most jó. Be lett állítva a futóművem is mert nagyon ette a gumit. Sajnos idő hiányába ezt nem Csörire bíztam, hanem egy futómű szervizre Fehérváron. Hát nagy hiba volt, mást engedni hozzányúlni az autóhoz, mert 8mm volt az elejébe. Többet tényleg nem teszem !!!Hihetetlen mennyi a kontár nem hozzáértő ember. Még szerencse, hogy Csöri ennyire közel van hozzám. Bár valószínű, hogy inkább autóznék jó pár száz kilométert is, azért, hogy Ő szervizelje az autómat. Így nem csoda, hogy elfogyott. Át lett nézve a teljes futóműve az autónak is. Egy bal első kutyacsontot kivéve semmi baja nincsen. Mivel gyárit nem tudott szerezni a Dr. csak valami másik fajtát, így a jövő héten vissza ugrok egy cserére, addig még bírja, mert annyira azért nem veszélyes, csak idegesít, ha valami nem jó az autón.
Néha mikor olyan kedve volt és alapjáraton ment, egy kicsit megszólalt a légkondi szabadonfutójába a csapágy. Igazából nem volt veszélyes de engem idegesít minden hang ami nem oda való. Tudom kicsit néha túlzásba viszem, ezt már páran mondták, mert más ezzel még tízezreket elmenne...
Szóval megkértem őket, hogy a helyén cseréljék mert nem akarom feltöltetni gázzal. Igazából lassan azt is akartam, de most más helyet találtam annak a plusz 13000 Forintnak. "Sajnos" a képen látható nagy csavart beletörték a kompresszorba, ezért le kellett venni. Viszont minden ebből adódó költséget ők álltak...Korrektek voltak, és néha nekem is lehet szerencsém.
Nagyon hanyag voltam, és kiautóztam, az utólsó sepp benzint mikor tankolni mentem, és miután raktam bele jó pár litert, a szintjelzőm, nem volt hajlandó megmozdulni, és az utolsó állapotot mutatta.
Szegény sokkot kapott, illetve volt aki azt mondta, biztos az a baj, hogy a vákum a szintjelzőt is beszippantotta, a végén már azzal ment :))
Neki láttam, hogy szétszedjem.
Háááát ha az volt a cél a tervezés során, hogy hogyan tudjunk egy teljesen egyszerű műveletet úgy megbonyolítani, hogy a fél autót szét keljen szedni hozzá akkor tökéletes munkát végeztek. Ha nem az akkor viszont pocsékot..
Ki kellett szedni a hátsó csomagtér borítást, illetve a hátsó könyöklőt. Ekkor lehet hozzá férni a középen lévő nagy fekete lemezhez ami a nyílást takarja. Négy csavar fogja. A hátsóval nincs baj, viszont az elsőt, hogy lecsavarjam illetve, hogy a lemezt ki tudjam venni, ki kell vennem egy "L" alakú lemezt, ahhoz viszont ki kell venni a hátsó ülést, mert a csavarnak pont útban van. Elég lett volna a lemez első részén a csavaroknél egy bevágást csinálni és máris nem kell a fél autót megbontani...
Utána viszont az egész egységhez hozzáférni, és egyben ki jön a tankból. Miután bárki kiveszi és megpróbálja mi lehet a baj teljesen ürítse ki... én nem tettem, és sikerült a benne lévő üzemanyagot a másodperc tört része alatt a hátsó ülésbe injektálnom, ami kb 1 liter volt. / Azért van ott illatosító / A szintjelző része egy 3X4 cm-s kis négyzet és kb. 3 mm vastak amit kis műanyag kapocs fog az egész egységre. könnyen lejön, és meg lehet takarítani a panelt, és az érintkezőket is. Én ezt tettem, és most működik rendesen, remélem sokáig.
Mivel mostanában nem csak én használom az autómat, hanem főnököm, és egyben barátom is egyre több alkalommal orozza el, mondván, olyan jó vezetni, meg ezzel könnyebb ismerkednie...-természetesen ez nem így van, ezt tanúsíthatja mind a 8 barátnőm :))-
Tehát szomorúan konstatáltam, hogy a pót féklámpámba egy izzó kiégett, gondoltam kicserélem, de mivel egyedül voltam, így egy csavarhúzóval ékeltem ki a pedált, hogy megnézzem melyik nem világít. Aztán szétszedtem, és mivel az összes izzó fekete volt, és ha csak egyet cserélek, az erősebben fog világítani, így gondoltam kicserélem mind a 10 darabot.
De mivel nem rohangálok 10 darab izzóval, így felmentem pénzért, majd kocsiba be kuplung hátramenet, aztán lefullad, ezután ismét lefullad. Előrement, szintén lefullad. Gondoltam beragadt a kézifékkötél a sok eső, és sár miatt, hát kiakasztom, mivel már jártam így. Ez természetesen a kocsi mellett, és alatt lévő tócsa, illetve az ültetés, és a küszöb miatt, rutin feladatnak tűnt :) Most kicsit nehezebben ment mint a múlt alkalommal. De miután alá küzdöttem magam, megállapítottam, hogy minden OK.
Teljes kétségbeesve bámultam ki a fejemből, és gondoltam felhívom a doctort, Dr. Csőrit, hátha van ötlete erre a paranormális jelenségre, és közbe rakodtam el a dolgokat, mivel már majdnem 48 órája fenn vagyok folyamatosan, gondoltam mára ennyi elég, akkor vettem észre, hogy egy csavarhúzó hiányzik...
Ismét eltelt 10.000 Km. Olaj, olajszűrő, légszűrő. Éppen üres volt a műhely ahol a teherautókat szereljük, így megoldottam szinte saját kezűleg. Azért Laci bácsi nem tudta megállni,hogy ne segítsen egy kicsit. Nagyon rendes. Soha nem tudja megállni :)