Hardy - főkép
>> SzervizAlfa 156 1.6 16V // 2010-05-10

Végre eljutottam Csöri mesterhez, hogy kezelésbe vegye az autót, és hozzá értő kezekbe kerüljön. Két dologgal volt gondom, az egyik a lengőkar, ami kapott egy nagy ütést, és végképp elfáradt, már nagyon recsegett, a másik, meg tele volt olajjal, a váltóm alja, így hirtelen. Én azt hittem, hogy a váltó oldalán adta meg magát a tömítés, de nem ott volt olajos, hanem sajnos eggyel beljebb.
Attila apukája meg is nyugtatott, hogy ezt könnyű megcsinálni: le kell venni a váltót szét kell szedni, tömítést cserélni, majd visszarakni. Az első infarktust itt hordtam ki lábon, Aztán Csöri megnézte, és nem onnan jött az olaj, hanem valószínű mikor a kátyútól kapott egy nagy ütést a motor, meg a váltó, kirántotta a szervó csövét, az hozzáért a váltóhoz, és kilyukadt, az olaj meg ráfolyt. Kezdtem örülni, de Attila apukája megint megnyugtatott, ha megtudom mennyibe kerül a cső, akkor lehet inkább a váltó szerelést választanám.
De meg lett oldva minden, a lengőkarok pillanatok alatt cserélve lettek, könnyen szétjött az eleje. -Lehet azért, mert korábban aki szerelte szakszerűen rakta össze :) -
Nem tudom montam-e már, azért szeretek ide járni...
Igaz a szervócső javítása miatt ott kellett hagyni, de nem gond mert a hétvégén úgyis motorozni akartam, csak egy kis hiba csúszott a számításomba, mert a motor kulcsait a kocsiba hagytam.
Most majdnem minden jó rajta, már csak 2 dolog van hátra, amit csinálni kell. Az egyik lassan az olaj cseréje, a másik meg a légkondiszivattyú szabadonfutójának a csapágy cseréje, mert néha szerintem kicsit szól.
Aztán elfogy a lista :) ...ami teljesen kizárt, mert biztos jön valami amire lehet költeni. Kíváncsi vagyok mi lesz az.
Meg jó lenne egy hátsó szárny, meg egy új hangtechnika, meg tolatóradar, meg ülésfűtés, meg tempomat, meg bicskakulcs, meg...

 
>> SzervizAlfa 156 1.6 16V // 2010-04-16

Volt egy kis időm így nekiláttam, hogy kicseréljem a hátsó lengőkarokat, mivel egy kátyú miatt elfáradtak. Azt hittem vettem 4 majdnem újat, de kiderült, hogy 2 db volt szinte új 2 meg kuka, így vettem újakat. A csere nagyon könnyen ment. Két darab kulcson kívül más nem kellett hozzá.
Igaz ez nem az én érdemem, hanem KÖSZÖNET érte a CSÖRGŐ SZERVÍZNEK, és a szakszerű munkájuknak, mivel új rakták össze annakidején, mikor megbontották, hogy még kalapálni se kellett. Pedig én már rákészültem minden fajta melegítő szerkezetekkel, meg vágó eszközökkel, mivel sokan írták, hogy nem jön szét könnyen. Aztán mivel meg lett bontva a futómű, így kapott egy új állítást, bár az elejét nem tudták beállítani, mert valami elment benne. A felső lengőkarok cseréje után újra próbálkozunk.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 1.6 16V // 2010-04-04

...valahogy csak felkerült, úgy, hogy nekiláttam és felraktam. Egyedül szenvedtem vele, így nem volt egyszerű. Már csak az hiányzik amit elsőnek szerettem volna, a hátsó szárny, de babonás vagyok, arról késöbb...

 
>> SzervizAlfa 156 1.6 16V // 2010-04-04

Sajnos cserélnem kellett. Tárcsát és betétet. Nem én akartam, igazából Csörire bíztam volna, főleg miután elmondta, hogy célszerszám is kell hozzá, de mikor nekiálltam, hogy felmérjem a küszöb felrakásának anyagigényét, akkor vettem észre, hogy a belső pofa nullára lekopott. Kívülről csak a külsőt láttam, azon még volt kb. 3 mm, és én ahhoz tartottam. Mivel az autót használnom kell ünnepek alatt, és más megoldás nem volt, így saját kezűleg cseréltem, illetve Lacibácsi segédletével a műhelybe. Meg ha már nekiláttam, akkor lefestettem a tárcsát is, mert csúnyán néz ki ha elkezd rozsdásodni. A futóművet is átnéztük, minden rendben van vele, semmi nem lóg, nem kopog :)
Meg ha már ennyire belevetettem magam a szerelésbe, akkor a termosztátot is cseréltem, mert a másik 2 év után úgy döntött, hogy mindig nyitva marad, így hirtelen. Városon kívül nem ment fel csak max kb. 70 fokig. Így meg az agyacskája több üzemanyagot ad neki mert még hideg, aztán hosszú távon még a lambdát is megöli nekem.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 1.6 16V // 2010-03-26

Felkerült az első Novitec toldat. Kicsit alacsony lett még szokni kell, nehogy leszakítsam. Fel kéne még tenni a Novitec küszöböket is, de én nem merek nekiállni, nehogy elrontsam, valahogy csak felkerül...

 
>> SzervizAlfa 156 1.6 16V // 2010-01-30

Amint bejöttek a mínuszok reggel pár percig mindig sírt a kinyomó csapágyam. Mivel nem akartam az út szélén maradni ezért cserélni kellett, mert nem tudtam mi a baja, meg ha már le van véve a váltó tekintettel a kilométerekre, Csöri, mert ki más, cserélte a kuplungot kompletten, meg a főtengely szimeringet is. A tárcsa még talán bírtra volna egy kicsit, a szerkezetet meg csak az égiek tudják mennyi lett volna amit elmegy. Így most egy darabig erről is le van a gond. Meglepődtem mikor megláttam a Fiat feliratot a szerkezeteken. Gyárilag ezt tették bele, mert még nem volt megbontva. Természetesen ismét tökéletes munkát végeztek a járművön. Tényleg szeretek ide járni.

 
>> SzervizAlfa 156 1.6 16V // 2010-01-09

Még decemberbe neki állt szivárogni az olaj a szelepfedél tömítés alól egy kicsi. Akkor nagy nehezen neki álltam, hogy ki fogom cserélni, mivel a szükség nagy úr. De a boltba miután megkérdezték, hogy vékony, vagy vastag kell gyorsan fel is adtam, és gondoltam szakemberre bízom. De a szakember sajna szabadságon volt, így várnom kellett. Két hét alatt odáig fajult a dolog, hogy már nem tudtam használni az autót, mert már szinte folyamatosan folyt a hővédő pajzsra, meg mindenre ott elől. Állandóan törölgettem, aztán Csöri szerzett eredeti tömítést, és ma be is rakták a helyére, gyorsan és precízen mint mindig.

 
>> EgyébAlfa 156 1.6 16V // 2010-01-09

"Csináltam" magamnak, illetve a légörvények csináltak egy tuning hátsó lököst. Már csak le kellene festeni, de félek ha bejön a meleg eltűnik :)))

 
>> Tuning és extraAlfa 156 1.6 16V // 2009-11-02

Sikerült vennem András bácsitól küszöb és front elemet. Már csak a hátsó szárny hiányzik, pedig azt akartam elsőnek megvenni. De hát ember tervez... Mint a kis cetli mutatja a "Lackieren" előtt csináltam egy kis "Pasform" vizsgát. Nem igazán kell igazítani sehol se rajta. Mehet a fényezőhöz aztán tavasszal ha a kerekeket cserélem akkor ezeket is felrakom.

 
>> SzervizAlfa 156 1.6 16V // 2009-10-31

Sajnos kénytelen voltam saját eszüleg, és kezüleg kicserélni az olajat, mivel már túlmentem a 10000 Km-n. Tudom elvileg többet is lehet menni vele, de én maradi vagyok és ragaszkodok ehhez az intervallumhoz. A motornak is kezd más hangja lenni ennyi után, vagy lehet csak a fülem túl érzékeny. Jobban örültem volna ha lejutok Csörihez, mert Ő mindig átnézi az autót van e valami cserélni való, de az egyik munkahelyemen 8-20 ig dolgozom a másikon meg 6-20,21-ig. Vasárnap meg nem dolgozik :))) Pedig valahogy időt kellene keríteni rá, most hogy kaptam András bácsitól egy kopogásérzékelőt, aminek a hibáját szintén Csöri és Apukája diagnosztizálta, a múltkor mikor benéztem hozzá. Ráadásul Apukája 1 másodperc alatt megmondta mi a baj ráadásul fülre, amit a gép csak megerősített. /Hiába a rutin meg az évek.../ Ennek a cseréjére már nem vállalkozom. Igaz most nem csörög be, mivel nem 95-ös hanem prémium benzinekkel járok.
/ A kép csak illusztráció :)) /