Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2.0 TS PHuBi >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS PHuBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Fekete metál
A sokféle pollenszűrőből véletlen szerűen választottam egyet. Olasz gyártmány lett.
Bekerült a helyére.
Aztán a lámpa is visszakerült, majd a burkolat is.
Motorház összerakva, már csak az utasteret kell.
A kábel bevezetéshez le kellett vennem az ablak előtti műanyag fedelet.
A látható csavarokon kívül még három műanyag patent is tartja. A csavarokat kihajtva az elejét fel lehet annyira emelni, hogy belásson alá az ember. Kárpitleszedővel ki lehet pattintani az ajtó felőli kettőt. A középsőről le kell húzni az egészet az ajtó felé.
Egy biztos, nem sokszor lett az elmúlt 15 évben cserélve. A fedél alatt az őskosz volt.
Holnap kap egy újat.
Tegnap vettem egy váltó relét a kürthöz adott "sima" helyett. A relé fogja átkapcsolni, hogy az eredeti kürtök szóljanak vagy az új.
A gyári kürtöket kiszedtem, hogy a csatlakozásokhoz jobban hozzáférjek. Jól néznek ki.
Felkerült a relé a táblára. Alap helyzetben az eredeti dudákra megy vissza a 12Volt. Az utastérbe vezetett kábelen a testet adom a relének, az meghúz és már indul is a kompresszor.
Projekt kész, már csak össze kell rakni a kocsit.
Bő 4 órás munkával sikerült beraknom a cuccot. A hely szűkös, a hozzá adott cső elég rövid.
A jobb első műanyag lemez alatt szemelten ki a helyét. A relétáblát fel kellett hajtani, a lámpát meg ki kellett venni. Így már hozzáférhető minden. Elég babra munka.
Először egy alu profilra felfúrtam a kürtöket. A profilt elöl a lökhárítót tartó csavarhoz rögzítettem egy L idommal. Hátul pedig két L idommal a kasznihoz. Lyuk van mindenfelé, fúrni nem kell.
A kompresszort csak függőleges helyzetben lehet felrakni, így a dobbetét előtt találtam neki helyet. A csövezéshez át kellett helyezni a 6-os képen vastag nyíllal jelölt csatlakozót a belső oldalra (vékony nyíl).
A rövid csövek miatt a kompresszort lejjebb kellet tenni, amit a tartó megtoldásával oldottam meg.
A kompresszort akkura kötve kissé lassan felcsendült a nóta. Hiába, az akku a sok töltés ellenére már nem ad le 12 Voltot se...
Az idei évet ezzel lezárom. Folytatás 2018-ban.
Már a Póknál is volt egy kapcsoló, ami megakadályozta hogy az antenna kimenjen, ha nem a rádió szólt. PHuBi is kapott ma egyet.
Homasitáéknál járva szemet vetettem egy házzal ellátott LED-es kapcsolóra. Bal oldalra szántam a műszerfal alá, ahol a sub potija is van. Belenéztem a belsejébe és ihletet kaptam. Miért ne tenném a váltó elé?
Csak egy azaz kettő 20 mm-es lyuk kell és megvan a duda kapcsoló helye is.
A gondolat tett követte.
Kifúrtam, beszereltem, beforrasztottam, működik. Tetszik, mert nem feltűnő.
Középkonzol kiszerelésének menete.
- A váltó szoknyáját pattintsuk ki a helyéről. A szivargyújtó felőli végén kell kezdeni. Minden pattintó. A patentot kicsatolva lehúzható a váltókarról.
1. Vegyük ki a rádiót.
2. A tekerő gombokat húzzuk le. Az összeszerelésre gondolva célszerű mindet előtte mondjuk a bal szélső helyzetbe tekerni.
3. A rádió alatti két csavart kitekerve, alul húzva kipattintható a helyéről.
4. Ez és a másik oldalon egy ugyanilyen patent tartja a konzolt. Felül csak be van akasztva a műszerfal alá. A három csatlakozót le kell húzni. Célszerű megjegyezni, hogy a bal oldali a piros, mert a visszarakáskor gond lehet hogy mi hová való.
5-6-7. A kiszedett konzol.
8. Gyártási dátum.
9. A műszeregység a helyén marad. Érdekes a ferde felfogatás.
A visszaszerelés fordítva történik.
A korábban berakott rádióval csak annyi bajom volt, hogy CD-s. mp3-at is lejátszik, de nincs CD íróm, nem tudok hozzá CD-t készíteni.
Elővettem a másik Blau-t és beraktam. (2013.06.16-án vettem a 159-be.) Nyertem vele egy kihangosítót és egy telefon lejátszási lehetőséget is.
1. Mivel van az ISO-n sub kimenete készítettem hozzá egy új RCA kábelt.
2. Eldugtam a középkonzol alá.
3. A könyöklő belsejében van hely. Közben rájöttem, hogy csak a felső rész változott a facelifttel, a szivacsban benne van az üreg helye.
4. Sikerült kiszedni a szivargyújtót, úgyhogy a kapcsolt szál leágazást leszigeteltem. Forrasztva van, jó.
5. A kábel a hamutartó alatt.
6. A rádió hátulján nem volt csavar, de a furat benne volt. Teljesen szét kellett szedni, hogy a csavart be tudjam tenni.
7. Rögzítés hátul
8. Az új dizájn.
Kicsit sterilnek tűnt a hangja a másik loudness-e után. Kicsit állítgatva egész jó lett. Közben többször újraindult, mert az akku nem bírja. Pedig folyamatosan töltöm. Úgy néz ki, hogy lejárt az ideje :-(
A zöld világítást szerettem volna pirosra cserélni, ezért szétszedtem az óracsoportot.
1. Az óracsoport tetején lévő két csavart ki kell tekerni.
2. A tetejét kifelé billentve, alul kicsit megemelve kijön a teljes műszerfal. Alul kettő rugós lemez tartja.
3. Alul kettő csatlakozó van (egy fehér és egy zöld), ki kell őket húzni.
4. Mögötte gyakorlatilag üres a műszerfal.
5. Hátul vannak az izzók. A feketék és a sárga világítást adják, a piros a távfény visszajelzője. A többi visszajelző LED-es, gondolom anno még nem volt kék.
6.Rizsszem izzó van foglalatban.
7. A fekete fedél a csavarok kitekerése után lepattintható. Körben fülek vannak.
8. A panel hátulról. Felhívnám a figyelmet, hogy az elektronikára való tekintettel az ESD védelemre figyeljünk!
9. A fehér rész csavarjait kitekerve az eleje is leszedhető.
10. A csupasz műszeregység. A felső két lyukból kieső fekete távtartót ne vesszük el, az összeszerelésnél majd kell!
11. A panel csavarjait kitekerve leemelhető. A két nagy óra csúszó érintkezőkkel kapcsolódik, simán kijön.
12.A műszer. A felső részen látható érintkezők mennek a panelra. A rétegek: műanyag alaplap - színes fólia - számlap. A zöld színt adó réteg pont középen van.
Összeszerelés fordítva. Célszerű képeket készíteni, hogy melyik csavar hol volt.
Első széria:
1 - Pók középkonzolja a használati utasítás szerint, rádió nélkül
2 - Pók vásárlás kori állapot
3 - Pók ezüst konzollal
4 - Pók az új JVC rádióval
Első facelift:
5 - PHuBi használati utasítás
6 - PHuBi vásárlás kori állapot
7 - PHuBi a Pók rádiójával
Második facelift
8 - gyári állapot (thx bedecsSP Cartárs)
Ha már benne volt az akku kivallattam PHuBi-t. Nincs semmi gond, nem kell plusz tennivalókat betervezni.
A motorhoz az ELM327-el csatlakoztam, a többihez a KKL csatlakozóért reklamált a MES, így azt használtam. Természetesen kellettek a színes kábelek is.
A tető elektronikájához nem sikerült csatlakozni. Gyanúm, hogy ahhoz a vezérlés melletti 3 PIN csatlakozón keresztül lehetne, de nem volt kedvem előkeresni a 3-as átalakítót.
0
515