Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2,0 TS "Pók" >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2,0 TS "Pók"
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Fekete
A gondolatot tett követte. Lefúrtam a hátsó tartó 3 ponthegesztését. Összerakáskor 3 csavarral lesz pótolva.
A tartót és a helyét drótkorongozás után sima alapozó festékkel fújtam le. A tálcáról sajna elfelejtettem képet készíteni.
Holnapig szárad, aztán összerakom.
Nekiálltam, hogy rendbe tegyem az akku környékét.
A teljes cucc lebontása során meglepetés ért. A tálcát 4 csavar fogja a padlóhoz, meg egy távtartó a hátfalhoz. Sajna a gyárban a távtartót odahegesztették. Nem tudom leszedni. Ha nem tudom kiszedni a tálcát nagyon izgalmas lesz a korrózió mentesítés.
Lehet, hogy le kell fúrnom az akku mögötti lemezről a ponthegesztést...
Rögtön a kérdésre válaszolva: nem.
A részletek:
1-2. kép: Jobb hátsó kerék, 5 mm
3-4. kép: Bal hátsó kerék: 4,2 mm
5-6. kép: Bal első kerék: 4,3 mm
7-8. kép: Jobb első kerék: 4,8 mm
Érdekes, a jobb oldali kerekeken mélyebb a borda...
Mivel felszáradtak az utak, úgy döntöttem, hogy itt a tavasz. (7 fok)
Akku bekerült a Pókba. A tartót és a környékét sajnos kicsit megviselte a sav kipárolgása. (Ősszel lecsúszott a szellőztető cső.) Egyenlőre letakarítottam, de egy kis rozsdamentesítés és festés nem fog ártani neki.
Még egy utolsó olajszint ellenőrzés. Olaj tiszta és maxon van.
Szóval gyújtás rá, pár mp várakozás és indítás Ahogy kell, pöcc-röff.
Mindezt 100 azaz száz nap állás után!
Még a vezérlésmódosítónak sem volt hangja, pedig néha már hallani véltem tavaly.
Irány az autómosó, majd a kút, hogy a keréknyomást ellenőrizzük.
Érdekes, a két hátsóban egyformán 2,1 volt a 2,7 helyett, elöl 2,5 a 2,9 helyett. Alvás előtt mindegyiket 0,2-vel túlfújtam. de lehet, hogy csak a kis kínai szivargyújtós kompresszor mérője kukás.
Az új fék fog, ahogy kell, a jobb első kerékben csendben van az új csapágy, ahogy kell, nem kopognak az új stabszilentek, ahogy kell, és csendben vannak a frissen kent is csuklók, ahogy illik.
Már csak a motorháztető érzékelőjét kell megreparálnom, hogy stabilan kapcsoljon. Néha úgy érzi, hogy nyitva van a tető.
Az a hang, amit 4000 felett ad a TS még mindig hátborzongató.
Érdemes volt dolgozni a télen...
A téli projekt során elég nehezen sikerült elválasztani a bal első gumi fékcsövet a fémtől. Eléggé eldeformálódott a hollander. Miután Csöri pár ezresért tudott szerezni gyári újat, nekiálltam kicserélni. A kitekerés még nem bonyolult, de a cső kiszedésének csak az álljon neki, aki kiskorában szívesen játszott ördöglakattal.
Először a rögzítési pontokat kell megkeresni. Egy összefogó sín van az ABS mellett, egy a főfékhenger mellett. Ez utóbbihoz csak a szívócső kiszerelése után lehet hozzáférni. Aztán van egy a sárvédő mögött is, ahol bekanyarodik a cső. Ha ezeket kipattintottuk, már csak a végeit kell kicsavarozni és jöhet az ördöglakat. A technológiát leírni lehetetlen, próbálkozni kell. Persze minden mozdulatot célszerű megjegyezni, mert majd ugyanígy kell visszarakni is.
Azaz mégse.
A gyárban rájöhettek valamire, mert az új cső kicsit máshogy veszi a kanyart, más az alakja. Pont annyira, hogy tized energiával menjen vissza. Hurrá!
Sajnos a fékcső rögzítő fülek nem kompatibilisek a régivel, úgyhogy azok maradtak. A rácsusszanó bigyók viszont nem.
Légtelenítés után kész.
Ja, és a frissen szerzett rézpasztával bekentem a féknyereg csúszó pontjait és a betétek hátulját.
Kerék vissza, talpra.
Már csak az akkut (egyenlőre a CTEK töltő tárasaságát élvezi) kell visszarakni és indulhat a szezon!
A szezon beköszönte előtt még pár dolgot szereztem be a Pókhoz Csörinél:
- 1 db fém fékcső a bal első kerékhez (60662499)
- 2 db tartókonzol a fékcső összetoldáshoz (7627880)
- 2 db ellendarab a konzolhoz (994922)
Így már ki tudom cserélni a korrodált darabokat.
Lelégtelenítettem a fékeket, felszereltem a haspáncélt, és talpra állt a Pók.
57 nap után újra talpon :-)
Szereztem melegítő eszközt (öngyújtó gázas mini lángszórót), így sikerült kitekernem a fékcső csavarjait. Anno 2010-ben ugyan ez az eszköz segített a hátsónál is.
Felkerültek az új fékcsövek. Visszakerült az összes sallang és a borítás is.
Már csak légteleníteni kell, és mehetnek vissza a kerekek. De azt egyedül nem tudok.
A bal oldalra már a múltkor beraktam a féltengelyt, így oda csak a féket kellett felrakni. A nyergekhez a manual utasítása alapján új gyári csavarokat tettem, természetesen nyomatékra húzva.
A féltengely végén lévő csavar meghúzásához viszont vadászni kellett a manualban is. A gyári előírás:67Nm + 74Nm + 60 fok +/-2fok. Az első kettő még nem ügy, de a 60 fok! A nyomatékkulcs végén a teljes testsúlyomat bevetve sikerült is. A végén természetesen el is nyomtam a tengely vágatába az anya peremét.
A gyári javító készlet (4. kép) is jó szolgálatot tett. Az eredeti stiftben már kicsit odavolt az imbusz, új kerülhetett a helyére. A gyári készletben lévő gumi keményebb, mint ami a féknyeregben volt, így annak szavaztam bizalmat.
A fékcső simán felment, de a felső végét egyenlőre nem tudtam betekerni, mert a réginek nem segített a csavarlazító. Holnap megmelegítem.
Majd a jobb oldal került sorra ugyanígy.