Piritu - 1.000.000 - főkép

- életkor: 262 nap
- km óra állás: 30.592 km
- össz. menetidő: 431,52 óra (17,98 nap!)
- átlagsebesség: 71 km/ó
- tankolt üzemanyag: 1.848,42 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,85 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 19,80 Ft/km
- átlagos napi futás: 116,76 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,86 %

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2016-08-20

Megtett út: 429,6 km
Teljes menetidő: 9:22:45, ebből a Pók állt: 2:48:26
Átlagsebesség: 63,45 km/ó
Levadászott hágók:
0281 Steirischer Seeberg 1 254 m Steiermark, A
0288 Niederalpl 1 221 m Steiermark, A
0326 Alpl-hágó 1 081 m Bruck-Mürzzuschlag Weiz - A
0330 Preiner Gscheid 1 070 m Niederösterreich - Steiermark, A
0332 Pretalsattel 1 069 m Steiermark, A
0335 Wurzwallerkogel 1 063 m Hartberg közelében
0363 Wechselpass 980 m Niederösterreich Steiermark
(Az első szám az Excel listám szerinti helyezése a hágónak.)

Immáron 55 pont van meg a 413-as listából :-)

 
>> EseményAlfa Giulietta 2.0 JTDm 175 LE TCT E6 // 2016-08-13

A 259. együtt töltött napon elértük a 30e km-t.

 

Egyre feltűnőbb, hogy a Giulietta fedélzeti számítógépe "lefelé" csal. Szinte mindig kevesebbet mutat a valós értéknél. Az első diagrammon jól látható.
A másodikon megpróbáltam mindezt összefüggésbe hozni a tankolástól tankolásig mutatott átlagsebességgel. Szóval, az összefüggés nem egyértelmű.
A harmadik grafikon a tankolások közti és az össz átlagsebességet ábrázolja.
A negyedik meg azt, hogy minél gyorsabban megyünk, annál magasabb a fogyasztás...

Az ötödik grafikon a 159 mutatott-valós eltérését mutatja. A 159 a Giuliettával szemben inkább többet mutatott.
A pálmát a 156 1,9 mjet SW viszi el, ahol jó átlagban 1 literrel kevesebbet mutatott a comp. (6-os kép)
Bár a 156 1,6TS-é is szeretett kevesebbet mutatni. (7-es kép)
A 147 1,6TS viszonylag pontos volt (8. grafikon)

A 9. grafikon pedig a fenti 5 autó eltérését mutatja egyben.

 

Kb egy hete átcseréltük az első gumikat a hátsókkal.
Ki is lettek egyensúlyozva.
A hétvégén többször is feltűnt, hogy sima úton hupogva gurul a kocsi, mint amikor meg van ütve a felni és ovális a kerék. Pedig nem fogtunk kátyút...

Ma visszavittem a gumishoz, újra átpörgette a kerekeket. Semmi bajuk, szépen futnak. (Egyiken kicsivel odébb kellett rakni az 5 grammos súlyt.)
Mivel semmi látható oka sem volt a nem egyenletes gördülési zajnak, visszacseréltük őket. Ami eredetileg hátul volt, visszakerült hátra.
Mentem egy 10 km-es kört és semmit se hallani!
Szóval maradnak.
Beállítottuk a légnyomásokat.
Nagy valószínűséggel az elsők jóval hamarabb elkopnak a hátsóknál. Remélem jövőre még lehet kapni majd ilyen gumit.

 
>> EseményAlfa Giulietta 2.0 JTDm 175 LE TCT E6 // 2016-08-07

Változott a terv. Az éjjel nagy vihar volt, reggelre a viharos szél meg is maradt. Az időjósok szerint a nap folyamán az ország közepe felé tart az eső. Ráadásul a Spiderre is ráfért volna egy takarítás, úgyhogy ő maradt itthon, mi meg a Giuliettával indultunk Siófokra.
Az eseményről csak annyit, hogy pont olyan, mint amilyennek egy Alfás találkozót el tudok képzelni.
Ja nem, több is annál, mert a sok finomság (szendvics, kávé, üdítő, jégkrém, pizza, süti) csak a ráadás.

Hazafelé átléptük a 29.000 km-t.

 

- életkor: 249 nap
- km óra állás: 28.578 km
- össz. menetidő: 400,92 óra (16,70 nap!)
- átlagsebesség: 71 km/ó
- tankolt üzemanyag: 1.739,85 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,89 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 19,87 Ft/km
- átlagos napi futás: 114,77 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,71 %

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2016-07-31

Egyszer már nekiálltam, ma sikerült is.
A dugattyút egy sima "csőrös" műszerész fogóval vissza tudtam tekerni.

Mint kiderült, se a tárcsa, se a fékbetétek sem voltak még cserére érettek.
Viszont az újakkal a következő 15-20 év letudva...
Próbakör egy kicsit furcsa volt a hosszú pedálút miatt. Útközben szorgalmasan húzkodtam a kéziféket, majd hazaérvén légtelenítettem a rendszert és már jónak is tűnik.
Ami még vissza van az az ABS kocka légtelenítése és a fékolaj csere, mert elég fekete a tartályban az olaj.
MES-sel kipróbáltam, lehet kapcsolgatni a szelepeket. Furcsa ettől is keményebb lett a pedál.