Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Az idei "Nagy Túra" Franciaországba vezetett:
Megtett út: 4.881 km
Fényképek: 3.941 db
Elfogyasztott gázolaj: 292,51 liter
Átlagfogyasztás: 5,99 liter/100km
Volt itt minden:
- sebességkorlátozás nélküli német autópálya,
- 110-es francia állami út,
- Párizs csúcsforgalom,
- Francia vidéki közlekedés...
Ahol jártunk:
- Metz,
- Somme csata,
- Szajna torkolat,
- Normandia (a partraszállás színhelyei),
- Carnac,
- Atlanti Óceán,
- Mont Saint-Michel,
- Loire menti kastélyokból vagy tíz,
- Párizs (Eiffel torony, Notre Dame, Louvre...)
Giulietta zokszó nélkül, remekül viselkedett :-)
A szállásról Sainte Mère Église-ből indultunk. Anno a D-nap előestéjén ide dobták le az ejtőernyősöket. Közülük egy fennakadt a templomtornyon és túlélte. Rá emlékeztet a tornyon lógó bábu. (1)
A nap során az alábbi helyeket látogattuk meg:
2 - Gold Beach
3 - Musée du débarquement
4 -5 - German Battery of Longues-sur-Mer (Bunker)
6 - Amerikai katonai temető
7 - Omaha Beach D Day Monument
8 - Musée Mémorial d'Omaha Beach
9 - Utah Beach D-Day Museum
10 - Monument du débarquement de la 2ème DB
A napi menetvonalat a 11. kép mutatja.
Valószínűleg még csütörtökön történt, csak ma vettem észre, hogy potyautasunk van.
Kár érte...
- életkor: 194 nap
- km óra állás: 21.143 km
- össz. menetidő: 294,10 óra (12,25 nap!)
- átlagsebesség: 72 km/ó
- tankolt üzemanyag: 1.305,43 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,90 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 19,55 Ft/km
- átlagos napi futás: 108,99 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,32 %
2015.09.17-óta a garázsban pihennek a hátsó féktárcsák és a hozzá tartozó betétek.
Ma úgy ébredtem, hogy elérkezett a nagy nap, cserélünk.
Aztán nem lett belőle semmi...
...úgyhogy csak egy tervezett cseréről szól a mai blog.
Tavaly pünkösd miatt kimaradt, idén meg már nincs 159-em. Akkor is megyünk :-)
Eredetileg a Giuliettával terveztem, de a jó időre való tekintettel fedetlen fővel kellett menni.
A nap úgy indult, hogy Celldömölk határában igazoltattak a rendőrök. Még szondát is fújattak. Természetesen a forgalmi otthon maradt, ami miatt szóbeli figyelmeztetésben is részesültem. Úgyhogy irány haza a forgalmiért, a rendőrök előtt elhaladva megmutattuk nekik. Mosolyogtak ők is.
Útközben kiderült, hogy a navinak a tápja nem jó, nem tölt. Veszprém körül feladta a harcot, így Velencébe érve a hagyományos kérdezős módszerrel találtuk meg a kempinget. Szerencsére a kérdezett polgárőr pontos infókat tudott adni.
A tali a szokásoknak megfelelően jól sikerült.
Megjelent a LUX640 is, úgyhogy találkoztunk.
Jövőre ugyanitt...
...de ha lesz VTT 4,5 is ősszel, akkor ott.
Ma reggel a VTT-re menet elértük a 180.000 km-t.
Ebből 46.813 km-t mentünk közösen.
Holnap hivatalosak vagyunk a 159 találkozóra Velencén.
Ma kapott egy belső takarítást, ellenőriztem a szinteket, a keréknyomásokat és a plexi helyére bekerült a nyári szélfogó háló.
Holnap indulás előtt még meglátogatjuk a kézi mosót és irány a VTT!
Anno sikerült vennem egy még használatlan Alfa defektjavító szettet. Használni nem tudtam, mert a folyadék szavatossága lejárt.
Ma meghozta a postás a friss folyadékot, így beletettem. Éppen abba a Vasba kerül a pótkerék mellé, amelyikkel megyünk. Biztos, ami biztos...
2020 júliusig jók vagyunk.
Régóta gondom, hogy csak 2 db "valamit" tudok tölteni az autóban. Akárhol is néztem, nem találtam 3-as szivargyújtó töltőt.
Ma megtaláltam a megoldást.
A Tschibo-s cuccok között találtam 9,9 Euro-ért egy szivargyújtó töltőt 2 db USB csatlakozással. Rögtön jött az ötlet, ha ebbe bedugom a meglévő kettes töltőt már 4 USB-t tudok tölteni.
A gondolatot tett követte, megvettem.
Innentől nincs gond, hosszú távon minden áramigény kielégíthető:
- navi,
- telefon,
- powerbank,
- dashcam,
- gps tracker,
- fényképező,
- stb.