Tagok >> Dömpi (il dottore) >> Blog
Tegnap készen lett az Arkangyal. (Persze a károkozót nem lehet elérni telefonon, SMS-ben ígérgetések vannak, na erről ennyit).
Szóval kifizetem a fényezést/kasznijavítást, beülök, indulok ... hát kotyog a sebváltógomb.
Elgurultam yani barátomhoz, mert megbeszéltük, hogy emblémát cserélünk elöl és hátul. Ő többet rendelt az ebay-ről. Én meg többet rendeltem a led helyzetjelzőből, így barteleztünk egyet.
Yani-tól felhívtam http://www.alfaamore.hu/tagok/droberto-t és Pityukomát, hogy hogyan kell kiszedni a váltó kupakját. Tök könnyen kijött, egy db 10-es anya van alatta, azt kellett meghúzni.
Nekifogtunk az emblémacserének - hátul. Az enyém FL-es, tehát hátul az embléma megnyomásával nyílik a csomagtér. Yani megfúrta az emblémát, majd elkezdte csavarhúzóval lefeszegetni. Egyszercsak kirepült az egész.
Az történt, hogy az embléma rá van ragasztva egy műanyag korongra, amelynek egy szintén műanyag rúdja átmegy egy lyukon át belülre, aminek a végén van egy lapos rész, amiből kiáll egy csúcs és benyomáskor az nyomja meg a mikrokapcsolót. A lapos rész alatt van egy zégergyűrű, kívülről, a korong alatt meg egy rugó feszít ellen. A korongon körbe 6 db apró műanyag tűcske van (pár mm-esek) és egy kis nút, a fogadórészén pedig a tűcskéknek lyukak. Ez akadályozza meg, hogy körben elforduljon.
Nálam a feszegetéskor eltört az a vékony műanyag rúd, ami átmegy a kasznin, pont a zégergyűrűnél.
Yani bravúros képességeinek hála megcsinálta. Belefúrt a műanyag rúd megmaradt részébe, menetet vágott bele, majd beletekert egy 4-es csavart. Azután levágta a fejét és rátett egy anyát és egy alátétet. Az anya nem fért el, a csavar vége túl hosszú volt (itt tized miliméterekről van szó), úgyhogy az anyának a vastagságát és csavar kilógó végét addig kellett reszelgetni, amíg jó nem lett. Ha nem szedtük szét 30-szor és raktuk össze ugyanennyiszer, akkor egyszer sem. De végre - kb 2-órás reszelgetés/illesztgetés után - sikerült.
Most jobb, mint újkorában. A gyári néha nem vette a lapot, volt, hogy többször is be kellett nyomni, és kicsit szorult is néha.
Mondanom sem kell, hogy, mikor szétrepült, én lefagytam mint a windows. Csak ma reggelre tudtam feldolgozni az "élményt".
Persze erről senki sem tehetett, yani is jót akart, és még jó, hogy vele csináltuk, mert ő legalább meg tudta csinálni. Kalapot emelek előtte!
Kicseréltük az első emblémát is, az könnyen ment, bár a gyári ragasztó maradványai elég nehezen jöttek le.
Érdekes, hogy az embléma fogadóján van egy kis nút, a gyári emblémán pedig egy kis kiálló rész, hogy ne tudd ferdén rátenni. Hát a kis kínai azt is lemásolta.
FONTOS! HA VALAKI HÁTUL EMBLÉMÁT AKAR CSRÉLNI FL UTÁNI 159-EN, AKKOR 2 LYUKAT FÚRJON ÉS KÉT CSAVARHÚZÓVAL, KÉT OLDALRÓL EGYENLETES ERŐVEL FESZEGESSE LE AZ EMBLÉMÁT, ÍGY TALÁN NEM TÖRIK EL A RÚD!
Ja, fotókat nem tudtam csinálni, mert a telóm erre nem igazán képes, a magammal vitt fényképező pedig lemerült mikor fotózni akartam volna.
MOL TEMPO DIESEL
mostani tankolás: 61,47 L
előző tankolás: 47 L
előző tankolástól futott km: 649 km
átlagfogyasztás: 7,24 l/100 km
költség: 25 811 Ft
pontjóváírás: 0 (305 pont)
kedvezményes költség: 25 811 Ft
November végén lejár a műszaki.
Megkezdtem a felkészülést: a jobb első helyzetjelzőm rakoncátlankodik, ezért rendeltem ma újat: LED izzó a helyzetjelzőben 38SMD
Most is LED-es van benne, de nem ez a fajta, hanem valami gagyibb.
Ez történt velem...velünk:
(fotó 1)
2014.10.03-án délután parkoltam le a XIII. kerületben a Szent László úton, a Petneházy út kereszteződése után, az egyirányú út bal oldalán szabályosan. Volt ott egy kapubehajtó, de annak a szélétől kb. 1,5 méterre állt az Arkangyal orra.
Délután 2 óra előtt pár perccel hagytam ott a kocsit. Az egyetemi előadásnak este 7-kor lett vége, néhány perccel 7 után indultam haza. Persze ekkor már sötét volt.
Ma kora hajnalban indultam ismét az egyetemre, persze még sötétben.
Mikor kicsivel 8 előtt leparkoltam az egyetem előtt, éppen akkor parkolt le előttem az egyik osztálytársam, aki azzal közeledett felém, hogy mi lett a kocsim elejével?
Mert mi lenne?
Odamegyek, hát látom a sérülést.
Gyorsan visszapörgetem magamban az elmúlt esti hazautat, meg a ma reggeli felmenetelt...semmi rendkívüli.
Nézem a sérülést. Egyből lejött, hogy ezt valami platós kisteherautó kellett, hogy okozza.
Az egyetem sarkán van egy térfigyelő kamera, ami pont arra néz, amerre tegnap parkoltam.
Bementem hát a portáshoz. Mondja, hogy ő nem látja a felvételeket, ez önkormányzati cucc.
Na, kihívtam a rendőrséget.
De amíg a járőrt vártam, elsétáltam oda, ahol tegnap parkoltam.
Nyitva volt a kapubejáró mögötti kapu.
Az udvaron ez állt:
(fotó 2)
Mint utóbb kiderült, ezek ilyen lomolós félcig... népek. Elég suttyók, agyilag gyök kettők.
Volt ott egy fickó. Gondoltam bepróbálkozom. Odamentem és mondtam neki, hogy tegnap este ez a teherautó húzta meg a kocsim, és mindjárt jön a jard, és ha gondolja, most adjon a kezembe 25k-t és akkor nem nézzük vissza a térfigyelő kamera felvételeit.
Érdekes volt, hogy a fickó nem lepődött meg de tagadott. Először azt mondta, hogy délután 4-kor jött meg a teherautóval, két mondattal később meg azt állította, hogy a teherautó 3 napja nem indul.
Na, gondoltam, ebbe beletrafáltam. Ez vagy tud valamit, vagy ő volt.
Mikor kiértek a rendőrök, először alig akartak foglalkozni velem, merthogy, miért nem tegnap este szóltam, meg honnan tudom, hogy itt történt, mikor azóta megtettem 200 km-et.
Nagynehezen rávettem őket, hogy jöjjenek el velem az általam meggyanúsított fickóhoz.
Mire odaértünk, már ott állt mellette a roma gyerek, meg egy másik fiatalabb fickó.
A rendőrök még meg sem szólaltak, de a két csávó már ordítva védekezett, hogy nem ők voltak, és egyébként is én miért álltam el a kapubejárójukat, merthogy a kapubejárótól 5 méteren belül nem lehet megállni stb.
A rendőr egyből levette a szitut. Úgy elkezdett üvölteni a morékkal, hogy azt hittem ott helyben összeveri őket.
Én kisvártatva visszasétáltam a fiatalabb rendőrrel a kocsimhoz, felvette az adataimat és megírta a jegyzőkönyvet.
Kb. 15 perc múlva mentünk vissza a "tetthelyre", de addig a másik (a "rossz zsaru") bent volt az udvaron. Zárt, úgyhogy nem láttam mi történt.
De egyszercsak megjelent a rendőr a fiatal sráccalazzal, hogy az "Úr" mondani akar nekem valamit.
Hát nagy bocsánatkérésekben tört ki, és elismerte, hogy ő húzta meg a kocsim. Aztán a rendőr jelenlétében megegyeztünk, hogy nem teszek feljelentést, ha fizetnek kp-ben. A yard előtt megadta a telefonszámát, kiírhattam az adatait a személyijéből és a lakcímkártyájáról.
Elvileg 2 hét múlva megyek legközelebb, akkor fizet.
Még annyit hozzáteszek, hogy azt mondtam, hogy 40 k lesz a javítás, de egyezzünk meg 25 k-ban.
Valójában olyan 30 k-ra saccolom a javítást (Ricsi barátomnál 20 k a kasznimunka, 10 k egy elem fényezése).
A nyerészkedés nem kenyerem, másrészt akartam mutatni, hogy milyen rendes vagyok, mert azért jó esetben még másfél évig oda fogok járni, és bár nem emlékeznek a kocsimra, de az ördög nem alszik. Nem hiányzik 4 db kihasított gumi, vagy letört tükör.
Harmadrészt örülök, ha ezt az összeget is kifizetik...ilyen esetben nem lehet túlfeszíteni a húrt.
Hát ennyi.
UPDATE 2014.10.06.
Na Uraim! Helyzet van!
Ugyebár abban maradtunk a fickóval, hogy két hét múlva, ha megyek B.Pestre, akkor rendezzük az anyagiakat.
Nagy meglepetésemre az előbb felhívott, elkérte a bankszámlaszámom, mert mielőbb el akarja utalni a megállapodott összeget.
Mint kiderült (ő mondta most a telefonban) a kocsin nincs biztosítás - szóval kérhettem én volna betétlapot - és a jogsija is le volt járva. Gyakorlatilag ezzel fogta meg a rendőr.
Őt vontatták annak a bizonyos vállalkozónak az emberei. Az a bizonyos vállalkozó most odaadta neki a kártérítés árát, ezért akarja átutalni.
Amúgy ma voltam a fényezőnél és a karosszériásnál.
30 k lesz a javítás (ahogy számítottam).Okt.22-én kell leadnom a kocsit, és 25-én hozhatom el. Direkt így kértem, mert azon a hosszú 7végén se suliba, se melóba nem kell mennem. Réka 147esét meg nem vehetném ki alóla, mert neki is az a "lába" most a picibabával (gyerekekért menni, bevásárolni menni stb.).
UPDATE 2014.10.07.
Ma megrendeltem GT-től az alfa-kígyó és a QV matricáimat a jobbos sárvédőn az index alá/fölé. Sajna fényezni ugyan nem kell telibe a jobb sárvédőt, de lakkozni igen. Ezáltal bukom a matricáimat, pótolni kell őket.
Még kérdés, hogy a "Design GIUGARIO" emblémát hogyan fogom tudni visszarakni.
MOL TEMPO DIESEL
47 L
előző tankolástól futott km: n/a
átlagfogyasztás: n/a
költség: 20 000 Ft
pontjóváírás: -
kedvezményes költség: -
nem tudok számolni, mert nem tankoltam teli
MOL TEMPO DIESEL
60,10 L
előző tankolástól futott km: 770 km
átlagfogyasztás: 7,8 l/100 km
költség: 25 657 Ft
pontjóváírás: 1000 (215 pont)
kedvezményes költség: 24 657 Ft
Készen van végre a garázsom!
Meguntam, hogy csak oszlopokon nyugvó, nyitott a garázs, amibe télen bekotor a hó, nyáron befújja a szél a leveleket.
Untam a garázs hátuljában lerekesztet tároló szűkösségét, hogy néha lépni nem lehetett benne és azt, hogy ha fordultam egyet, tutira valamit levertem a polcról. Ha a fűnyíró kellett, előbb ki kellett tolni a bringákat, hogy hozzáférjek.
Ha elmentünk otthonról, mindig féltem, hogy mit lopnak el a garázsból, a tároló fala ugyanis csak 0,5 mm-es OSB-lapból volt, az ajtaja szintén, amin csak egy tolózár volt.
Úgy döntöttem, hogy az egész garázsnak lesz oldala és ajtaja! Zárható ajtaja! A garázs, és a tároló közötti közfalat pedig elbontom, hogy legyen elég hely.
A garázs 6 m széles és 7 m 60 cm hosszú.
Először tetőlécet vágtunk ketté párnafának apósommal. A párnafák festés után az oszlopokra és a karfákra kerültek, ehhez rögzítettem később a lambériát, ami a garázs oldalfalát alkotja.
Tekintve, hogy az oszlopközök 130-148 cm közöttiek, a garázsajtók pedig közel 3 m szélesek, így 3 m kiszerelésű lambériát kerestem. Találtam is az OBI-ban. Sajnos 4 hetet kellett rá várni.
Addig is lefestettem a garázs szerkezetét és előkészítettem mindent a lambériázáshoz.
Időközben megérkezett a vasanyag, 40x20-as zártszelvény és 40x40-es szögvas. A zártszelvényből készültek a garázsajtók apósom jóvoltából. A szögvas a felső sínek rögzítéséhez kellett.
A gond ugyanis az volt, hogy a karfák miatt nem lehetett csak szekcionált felhúzós, vagy görgős rendszerű kaput beépíteni. A szekcionált sajnos többe került volna, mint maga a garázs.
A görgős pedig csak függesztett rendszerű lehetett, mert a betont 2 éve oldalirányba is lejtősre csináltuk, hogy a víz kifele folyjék.
A függőkapu szettet innen rendeltem : http://www.kapugorgo.hu/fuggokapu/fuggokapu-midi-szett/
Úgy gondolom a 85 kg-os terhelhetőségbe beleférünk.
A szögvasakat apósommal összehegesztettük, ezekhez csavaroztuk a vezetősíneket. Az „U” profilok a kapuk aljára kerültek, az alsó görgőket pedig befúrtuk a betonba – kapunként 2 görgő, melyek zárt állapotban alulról tartanak főképp az oldalirányú kilengést akadályozzák meg.
A kapuk egymás elé/mögé csúsztathatóak, mint egy gardrob szekrény ajtajai. Ezáltal egyszerre csak egy kapu lehet nyitva, de a kocsibehajtó kialakítása miatt egyszerre úgyis csak egyik autóval lehet kiállni.
Végre augusztus végén megérkezett a lambéria is, amit néhány nap alatt fel is raktam, közben feleségem festette a kész részeket kívül-belül. Néha még a nagyim is beszállt a festésbe.
Végre ma elkészült, még kutyaajtót is csináltam rá, hogy télen be tudjanak húzódni a kutyák a hideg elől.
Sikerült kialakítanom egy kis barkácsolós sarkot is, nagyimtól elhoztam megboldogult tatukám satupadját és kovácsüllőjét is, végre nem kell tovább az udvaron, a betonon barkácsolnom.
A karfák által bezárt háromszögekbe ún. hobbyüveg került, így van természetes megvilágítás is.
Rékával közösen felraktuk a logókat is, melyeket GT készített nekünk. Javaslatára habosított PVC-re ragasztottuk fel, amiket méretre vágva itt vettem: http://www.nyomdaker.hu/termekek/habositott_pvc_tablak
Viktor barátom még meglepett minket 147 és 159 feliratokkal is, így azok is felkerültek.
Igazi alfás istálló lett.
Ma először a vasak zárt ajtók mögött alszanak :-)
MOL TEMPO DIESEL
65,67 L
előző tankolástól futott km: 764 km
átlagfogyasztás: 8,59 l/100 km
költség: 28 166 Ft
pontjóváírás: 0 (1 155 pont)
kedvezményes költség: 28 166 Ft
SHELL VP N+ DIESEL
61,32 L
előző tankolástól futott km: 733 km
átlagfogyasztás: 8,36 l/100 km
költség: 27 956 Ft
pontjóváírás: 0 (1 090 pont)
kedvezményes költség: 27 956 Ft
Megjegyzés: gyanússá vált, hogy az Abonyi MOL kútnál hígítják a premium dízelt (vagy simát adnak el prémium árban), úgyhogy most váltok a Ceglédi Shell-hez...meglátjuk.
Minden esetre a fogyasztásom az elmúlt időszakban szemmel láthatóan több.
Ma sikeresen elhelyeztem végleges jelleggel az ELM327 BT-os adatkábelt úgy, hogy a kormány alatti ajtót be is lehet csukni.
Ehhez Tibcsi166 barátom átalakította az ELM327-emet. Került a végére egy másik csatlakozó, amit egy kb 10cm-es vezeték köt össze az ELM327-tel. Maga az ELM327 a csatlakozási ponton kívül, a pedálsor felett tépőzárral került rögzítésre a kárpithoz.