Megérkeztek az új Bilstein B4 gátlók illetve hátulra csak Sachs-ot sikerült jó áron venni, de nem baj mert nagyon dícsérik.
Ezekhez a gátlókhoz keresek Eibach rugókat (-30mm) , úgy tűnik Ebay-ről lesz mert ott jóval olcsóbb mint itthon.Ha minden elkészül akkor teszek fel még képeket:)
Addig is egy kis info mindenkinek: az Eibach ajánlása alapján hátul ugyanaz a rugó van a benzines és diesel 156-osban (EW1020002HA)...elől viszont különböző.
EW1020001VA -> 4 hengeres benzines 156 + 147-es jtd & benzines.
EW1021001VA-> V6 benzines és jtd 156-osok.
Több infó itt található:
http://web2.carparts-cat.com/default.aspx?11=279&14=4&10=943E7B9137C645B9875D73778C2C0A61279004&12=101&52=1&30=2
Tehát aki ültetésen gondolkozik ezeket a cikkszámokat, ajánlásokat vegye figyelembe, hogy elégedett legyen a végeredménnyel:)
Update: 2014.07.30. Megjöttek a németországból rendelt Eibach rugók (Pro kit szett, 30mm -t ültet) Tehát már minden megvan a cseréhez....csak idő kell hozzá :)
Folyt köv.
Mivel nem tudjuk mikor voltak cserélve a szűrők és a vezérlés így ezeket sorban kicserélem, már meg is jött a csomag:)
Légszűrő ,hosszbordás szíj (Bosch) , vezérlés szett (Dayco), vízpumpa (Graf) , pollenszűrő , olajszűrő (Mahle) ,olajcsere Selenia Wr5W-40.
Sikeresen megvásároltuk barátnőmnek a 147-es Alfát, reméljük ,hogy ugyanúgy beválik majd mint nekem a 156-os :)
1,9 Jtdm 16V, 140 LE.
(a képek egyelőre Fritzee-től vannak, később töltök fel frisseket is)
Régóta kerestem már jó állapotú bőr belsőt az Alfába...végre találtam a nagycenki bontóban egy hibátlan állapotú fekete Momo bőr garnitúrát! :)
Be is szereltem egyből :) a csere gyorsan ment ...nagyon állat lett! A régi ülésből egyelőre napozóágy lett mint a képen is látszik :)
Frissítés (2014.05.30) : Közben a régi üléseket sikerült eladni:), illetve tettem fel képeket a bőr oldalkárpitról is!
Már nagyon zavart ,hogy meg van kopva a bőr a kormányon ...néztem pár bontottat de mindegyik kopott volt valahol.
Persze vannak cégek ahol felújítják de ott kell hagyni a kormányt én meg azt nem tudom nélkülözni :) ezért úgy döntöttem egy próbát megér ->kiszerelem és felújítom magam.... a képen látható az eredmény és a régi állapot ...bár a kép nem adja vissza milyen kopott volt már talán látszik a lényeg!
Szükséges eszközök: 5-ös imbuszkulcs, 24-es kulcs (krova) , bőr, ragasztó.
Update: Az alsó részt is felújítottam (eddig csak a két szélső volt átbőrözve) illetve a ragasztáson felül még őssze is varrtam hátul biztos ami biztos. Képeken a volt és lett állapot:)
Ha már új a felni legyen Alfa-s szelepsapka rajta :)
Na és gondoltam kipróbálom én is EGR nélkül így lefalaztam alu lemezzel (saját gyártmány) elsőre azt mondom ,hogy még nyomatékosabb lett alacsony fordulatszám tartományban. Még a hangja is finomabb lett úgy érzem...szóval egyelőre marad így:)
Szemet szúrt ,hogy nagyon megviselt már a 156 felirat az Alfán így kapott egy másikat :) köszönöm a bontósnak aki grátiszba odaadta nekem (egy VW generátor mellé...:))
Képeken a volt-lett állapot !
Készülünk a nyárra :) Megjöttek a 17 -es gyári Alfa Romeo (Speedline) felnik!
225/45 R17-es gumikkal lesz felrakva elől Bridgestone Potenza hátul Dunlop Sport 01. A képeken az eredmény, szerintem szépen mutat vele :)
Na kipróbáljuk mennyit bír a Febi stabilizátor pálca (első) mert az OCAP nagyon keveset. Jobboldalt TRW van már ez bírja egész jól , meglátjuk ez milyen lesz.
A csere után pedig levezetésképpen kicseréltem az előző tulajd által tönkretett kalaptartómat is. A belevágott hangszórókat kidobtam felesleges. (Hátsó ülés ki, kalaptartó ki, hangszórók kuka, majd vissza az új kalaptartó és az ülés)
Hétvégén kicseréltem a még gyári(!) Pirelli fékcsöveket, 15 évet kibírtak , bár elég jól berepedeztek ahogy a képen is látszik. Most TRW fékcsövek kerültek beépítésre.
Lecseréltem a fékolajat is illetve a hátsó fékbetéteket (tárcsa még jó állapotban van).
Nyárra pedig be van tervezve első sport féktárcsa illetve sport fékbetét :)