Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Kb egy hete átcseréltük az első gumikat a hátsókkal.
Ki is lettek egyensúlyozva.
A hétvégén többször is feltűnt, hogy sima úton hupogva gurul a kocsi, mint amikor meg van ütve a felni és ovális a kerék. Pedig nem fogtunk kátyút...
Ma visszavittem a gumishoz, újra átpörgette a kerekeket. Semmi bajuk, szépen futnak. (Egyiken kicsivel odébb kellett rakni az 5 grammos súlyt.)
Mivel semmi látható oka sem volt a nem egyenletes gördülési zajnak, visszacseréltük őket. Ami eredetileg hátul volt, visszakerült hátra.
Mentem egy 10 km-es kört és semmit se hallani!
Szóval maradnak.
Beállítottuk a légnyomásokat.
Nagy valószínűséggel az elsők jóval hamarabb elkopnak a hátsóknál. Remélem jövőre még lehet kapni majd ilyen gumit.
Változott a terv. Az éjjel nagy vihar volt, reggelre a viharos szél meg is maradt. Az időjósok szerint a nap folyamán az ország közepe felé tart az eső. Ráadásul a Spiderre is ráfért volna egy takarítás, úgyhogy ő maradt itthon, mi meg a Giuliettával indultunk Siófokra.
Az eseményről csak annyit, hogy pont olyan, mint amilyennek egy Alfás találkozót el tudok képzelni.
Ja nem, több is annál, mert a sok finomság (szendvics, kávé, üdítő, jégkrém, pizza, süti) csak a ráadás.
Hazafelé átléptük a 29.000 km-t.








- életkor: 249 nap
- km óra állás: 28.578 km
- össz. menetidő: 400,92 óra (16,70 nap!)
- átlagsebesség: 71 km/ó
- tankolt üzemanyag: 1.739,85 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,89 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 19,87 Ft/km
- átlagos napi futás: 114,77 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,71 %

Egyszer már nekiálltam, ma sikerült is.
A dugattyút egy sima "csőrös" műszerész fogóval vissza tudtam tekerni.
Mint kiderült, se a tárcsa, se a fékbetétek sem voltak még cserére érettek.
Viszont az újakkal a következő 15-20 év letudva...
Próbakör egy kicsit furcsa volt a hosszú pedálút miatt. Útközben szorgalmasan húzkodtam a kéziféket, majd hazaérvén légtelenítettem a rendszert és már jónak is tűnik.
Ami még vissza van az az ABS kocka légtelenítése és a fékolaj csere, mert elég fekete a tartályban az olaj.
MES-sel kipróbáltam, lehet kapcsolgatni a szelepeket. Furcsa ettől is keményebb lett a pedál.












Ma felcseréltük az első kerekeket a hátsókkal, hogy egyenletesen kopjanak. Természetesen ki is lettek egyensúlyozva.
28.065 km
13.370 km-nél lettek felrakva, eddig 14.695 km-t tettem meg velük.
241 közösen eltöltött nap után elértük a 28.000 km-t :-)

Emlékképek a meglátogatott helyekről.
A legnyugatibb pont, ahol jártunk az utolsó képen látszik: 47.539988, -3.134955
(Pontosabban a helyszínen túlhajtva, ezen a ponton fordultunk vissza.)












Nemrégiben szert tettem egy GPS adatrögzítőre. A célom a Tuor de France dokumentálása volt. Az adatokat nézegetve érdekes dolgokat lehet látni.
Első nap elmentünk Metz-be,
Távolság: 1047,68 km.
Átlagsebesség: 106,84 km/ó
Max sebesség: 196 km/ó
Menetidő: 10:45:25
Állás: 57:01
A sebesség-távolság grafikonon jól kivehetőek az egyes országok:
- első cikk-cakk a magyar országút a határig,
- a sok szinte egyenletes sebesség az osztrák autópálya,
- a nagy cikk-cakk meg a német autópálya,
- a végén kis rész egyenletes tempóval a francia szakasz.
A francia nyugis autózásra jellemző a negyedik sebesség/út diagram is. Gyakorlatilag nem volt forgalom :-)



