Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Köszönet a szervezőknek, hihetetlen munkát végeztek. Minden elismerésem.
Ellenben régi Alfásként hosszú idő óta az első AlfaCity volt, ahová nem váltottam meg előre a jegyet. Ahogy közeledett az időpont elmaradt a szokásos (már csak x-et kell aludni) várakozás is. A konvojokat se nézegettem, fel se merült, hogy csatlakozzam bármelyikhez is.
Szombaton lecsutakoltam a Pókot, de a szokásos kellékeket (zászló, maci, sapka, stb.) csak vasárnap reggel szedtem össze.
Aztán reggel kabrióztunk egy jót Zánkáig. Hatalmas élmény volt újra az egykori úttörőtábor. Anno 1979-ben jártam itt. Tényleg olyan messze volt a strand, mint az emlékeimben.
Szóval City...
A parkolás (és a parkoltatás) most se volt Alfához méltó. A por miatt felesleges volt a kocsimosás, pedig nekem még sikerült a bejárathoz közel, a fák alatt megállni. (Cserében a kutya se járt arra.)
Maga a helyszín tetszett. Egy helyen volt a gyakorlatilag minden. A kerítésen kilépve emberi árak is voltak. Így esett, hogy 11-kor egy lángost vettünk magunkhoz. Az igazi ebédet 3 óra után Örvényesen a Huszár étteremben ejtettük meg. (Szerencsére 3-tól 5-ig nem volt program.)
Személy szerint a tombolát nem értettem, de ez lehet, hogy az én hibám. (Miért kellett felváltva "húzni" a dobozból és a listából? Az előre váltott jegyek tulajainak nem kellett leadni a sorsjegyet a programfüzetből?)
Azt se értem, hogy a kiírással ellentétben ("Ehhez nem kell mást tenned, csak leadnod a programfüzetben található tombolaszelvényt az infopultnál. Sorsolás 5 órakor!") miért lett a fődíj az előre váltott jegyek között kisorsolva?
Sikerült pár ismerőssel összefutnom, volt aki tudatosan keresett meg. Sokan voltak, akiket nem találtam meg.
Jó volt látni, hogy Rolee46 mire jutott a GTV-jével. Öröm volt látni, hogy sikerült talpra állítania.
A sárkányhajót - elnézést mindenkitől - a vízhez való viszonyom miatt ki kellett hagynom, de lélekben velük voltam. Hajrá Pityukoma!
Kellemes napot töltöttünk el, majd 200 km-t kabrióztunk, DE...
... utólag értem, hogy miért nem visszaszámlálással tellettek az utolsó napok. Az elmúlt években valami elveszett, ami az idén se került elő. City - a Giulia bemutató ellenére - továbbra sem az Alfáról szól. (pl. az "Opel motorok" kijelentés a színpadon illúzióromboló volt.)
Szóval, jövőre valószínűleg kimarad, mint ahogy már a tavalyi is kimaradt néhány régi Alfásnál.




Bár az időjárás nem volt túl kegyes, ma megsétáltattuk a Pókot. 100 km kocsikázás után megfürdettem.
5e km automatázás után jó volt dupla kuplunggal visszaváltani és a TS hangját hallani.
Sikerült némi bogarat összeszedni az út során. Kb. 2.300 km-nél egyszer lemostam a kocsit, ezeket azóta szedtük össze :-)




- életkor: 216 nap
- km óra állás: 26.672 km
- össz. menetidő: 367,98 óra (15,33 nap!)
- átlagsebesség: 72 km/ó
- tankolt üzemanyag: 1.633,23 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,91 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 19,98 Ft/km
- átlagos napi futás: 123,48 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,10 %
Az idei "Nagy Túra" Franciaországba vezetett:
Megtett út: 4.881 km
Fényképek: 3.941 db
Elfogyasztott gázolaj: 292,51 liter
Átlagfogyasztás: 5,99 liter/100km
Volt itt minden:
- sebességkorlátozás nélküli német autópálya,
- 110-es francia állami út,
- Párizs csúcsforgalom,
- Francia vidéki közlekedés...
Ahol jártunk:
- Metz,
- Somme csata,
- Szajna torkolat,
- Normandia (a partraszállás színhelyei),
- Carnac,
- Atlanti Óceán,
- Mont Saint-Michel,
- Loire menti kastélyokból vagy tíz,
- Párizs (Eiffel torony, Notre Dame, Louvre...)
Giulietta zokszó nélkül, remekül viselkedett :-)












A szállásról Sainte Mère Église-ből indultunk. Anno a D-nap előestéjén ide dobták le az ejtőernyősöket. Közülük egy fennakadt a templomtornyon és túlélte. Rá emlékeztet a tornyon lógó bábu. (1)
A nap során az alábbi helyeket látogattuk meg:
2 - Gold Beach
3 - Musée du débarquement
4 -5 - German Battery of Longues-sur-Mer (Bunker)
6 - Amerikai katonai temető
7 - Omaha Beach D Day Monument
8 - Musée Mémorial d'Omaha Beach
9 - Utah Beach D-Day Museum
10 - Monument du débarquement de la 2ème DB
A napi menetvonalat a 11. kép mutatja.











Valószínűleg még csütörtökön történt, csak ma vettem észre, hogy potyautasunk van.
Kár érte...


- életkor: 194 nap
- km óra állás: 21.143 km
- össz. menetidő: 294,10 óra (12,25 nap!)
- átlagsebesség: 72 km/ó
- tankolt üzemanyag: 1.305,43 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,90 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 19,55 Ft/km
- átlagos napi futás: 108,99 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,32 %
2015.09.17-óta a garázsban pihennek a hátsó féktárcsák és a hozzá tartozó betétek.
Ma úgy ébredtem, hogy elérkezett a nagy nap, cserélünk.
Aztán nem lett belőle semmi...
...úgyhogy csak egy tervezett cseréről szól a mai blog.


Tavaly pünkösd miatt kimaradt, idén meg már nincs 159-em. Akkor is megyünk :-)
Eredetileg a Giuliettával terveztem, de a jó időre való tekintettel fedetlen fővel kellett menni.
A nap úgy indult, hogy Celldömölk határában igazoltattak a rendőrök. Még szondát is fújattak. Természetesen a forgalmi otthon maradt, ami miatt szóbeli figyelmeztetésben is részesültem. Úgyhogy irány haza a forgalmiért, a rendőrök előtt elhaladva megmutattuk nekik. Mosolyogtak ők is.
Útközben kiderült, hogy a navinak a tápja nem jó, nem tölt. Veszprém körül feladta a harcot, így Velencébe érve a hagyományos kérdezős módszerrel találtuk meg a kempinget. Szerencsére a kérdezett polgárőr pontos infókat tudott adni.
A tali a szokásoknak megfelelően jól sikerült.
Megjelent a LUX640 is, úgyhogy találkoztunk.
Jövőre ugyanitt...
...de ha lesz VTT 4,5 is ősszel, akkor ott.








