Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
A német kollégák egy fekete Giuliettával érkeztek a bécsi repülőtérről, úgyhogy ma kipróbálhattam.
Distinctive kivitel, 2.0 JTDm2 - 150 LE - 6-os kézi váltó - metálfekete - 16"-os kerekek
Ami feltűnt, hogy automata ablaktörlős, amit Mo-n nem is lehetett választani, nincs az extra listán. Mondjuk nem is kellene...
Rögtön három kellemes meglepetés ért:
- a diesel kerregést szinte nem is hallani, sokkal halkabb, mint a Párducban,
- a kormányt teljesen leengedve teljesen jó, emlékeimben az élt, hogy magasan van,
- a két kipufogó nagyon látványos.
Elindulva néhány újabb meglepetés:
- Hihetetlen gázreakciók, ilyen jó még a 156/1,9/150LE-nél se volt, a Párduc (akár) 3 mp-es turbólyukjáról nem is beszélve.
- Akkora fék, hogy elsőre majdnem lefejeltem a szélvédőt.
- Cefetül megy.
Mire kiértünk a városból rájöttem, hogy a "Dynamic" állásban van a kapcsoló. (Vagyis nem felejti el indításkor, hogy előtte hol volt, az királyság.)
Visszarakva "N"-be megszelídült az autó, a gyorsulás kb a Párducé lett. Érdekes, hogy a gázreakciók még így is sokkal jobbak.
Ide-oda kapcsolgatva óriási a különbség, tényleg más autót kap az ember. N-ben egy "normális" polgári autó, "D"-ben viszont Alfa lesz belőle :-))
A 16"-os felniken érezhetően instabilabb, mint a 159. Az úthibákra kevésbé érzékeny, pontosabban kevésbé érezni. Egyszerűen "átlép" rajtuk. (Milyen lenne a 159 19"-os kerekekkel??)
3500-nál nincs meg a "ráteszek még egy lapáttal" effektus, mint a 159-nél.
A kidolgozásban hibát nem találtam.
Csomagtér nem nagy, de ha anno a 147-nél elég volt, most is az lesz.
Van pohártartó.
A könyöklő furcsa helyen van, nehéz tőle váltani. Bár ez tökmindegy kategória, mert az enyém TCT-s lesz. Nem kell kapcsolgatni.
A műszerfal tetején lévő nyílás nagy, jó lesz a navinak.
A comp szerint a kollégák 5,3 literes fogyival jöttel el Bécsből, ennyit még sose sikerült produkálni a Párduccal.
A parkolóba való beállás után a start-stop leállította a motort. Hogy fog így hűlni a turbó?
Összességében nagyon kellemesen csalódtam. Már alig várom, hogy megjöjjön a ....!
Bakker, még nincs is neve. Lassan találni kellene egyet.








Ma felkerült a Párduc a Hahu-ra:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2.0_jtdm_16v_distinctive-9531851



Az ősszel új projektbe kezdtünk. A korábbi bontásra ítélt épületben lévő téli szállás helyett egy újat építünk. Ha az idő engedi még az idén tető alatt lesz.








Farkas Dánieltől (Riegler) ma kaptam az infót, hogy a Giulietta elhagyta a gyárat és már Lengyelországban van.
Megnéztem a gugliban a helyet. Nem kispályások...



Ma két újabb érdekes számot mutatott a km számláló, úgyhogy Buzz Lightyear híres mondata jutott eszembe...
Akit érdekel, hogy milyen lesz a következő ugyanennyi, az keressen nyugodtan. Eladó!
Ennyit még nem mentem egy autóval sem.
TOP2 - KMW012 Alfa 156 1,9 mJET: 183.805 km
TOP3 - GWJ593 Alfa 146 1,6TS: 182.500 km
TOP4 - IUX710 Alfa 147 1,6 TS: 127.000 km
Összességében Alfával túl vagyok 782.024 km-en :-))



Farkas Dániel ma hívott a kereskedésből, hogy a Giuliettát 2015.10.21-én legyártották! :-))
Jelenleg az olasz logisztikai központban van, onnan vonattal Lengyelországba utazik, ahol átteszik trélerre, ami Győrbe hozza.
Mielőtt megveszi valaki itt az ideje egy kis nosztalgiának.
Akit meg érdekel az autó, lássa hogy merre jártunk...












- életkor: 1.756 nap
- km óra állás: 188.213 km
- össz. menetidő: 2.682,12 óra (111,75 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 12.595,75 liter, ebből 66,63 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 6,66 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 27,84 Ft/km
- átlagos napi futás: 107,18 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,36 %
Ha valakit érdekel, az oldalamon megtalál!



Itt az ideje egy kis nosztalgiának.
Lássuk merre jártunk...











