Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-01-22

Ma leszedtem a küszöböket védő műanyag burkolatot. Bekövetkezett, amire csak a legvadabb rémálmomban számítottam.
A burkolat belseje tele sós földdel. A korábbi telek sós latyakja itt gyűlt össze, és dolgozott. Nem kicsit.
A jobb oldali küszöb egyértelműen kukás. A külsejéről pikkelyesen jön le a rozsda. A gumidugón benézve a belseje is ilyen. Tehát, átért. A lyukon keresztül jól látni, hogy a belső küszöb ép. Azon rozsdának nincs nyoma.
A bal oldali küszöb csak kívül rozsdás, belül nem. Még menthető lenne, de ha már a másikat cserélni kell ez is cserélve lesz.
Szerencsére színre festeni nem kell, mert a műanyag takarja.

Tud valaki egy jó karosszériást? Valószínűleg Bárdossyékhoz fog kerülni, de előbb küszöböt kell szerezni.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-01-22

A szokásos téli nézelődés részeként ma megnéztem a gyertyákat.

Az első meglepetés akkor ért, amikor felfedeztem, hogy a gyertyák feletti fedélben a rögzítő csavarok közül több laza, lötyög a fedél.

A második, amikor a termosztát felőli gyertyákat olajban úszva találtam. (Anno Csöri pasztával tette be az általa legjobbnak ítélt tömítést.)

A harmadik, akkor, amikor észrevettem, hogy a szelepfedél több csavarja kézzel tekerhetően laza. Szóval ezért folyt a gyertyához az olaj.

Már csak arra kéne rájönni, hogy mitől lazultak ki a csavarok. Ott voltam, amikor Csöri meghúzta őket... (Lehet, hogy csavarrögzítőt kellene használni?)

Biztos, ami biztos érzéssel utána húztam a laza csavarokat és a kérdéses gyertyáknál kikentem folyékony szilikonnal.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-01-21

Jelentem működik!

Mentünk egy kört és közben tetőt nyitottunk, sajnos a nap menet közben elbújt a felhők közé.

+5 fokban, ráadott fűtéssel városban semmi légmozgás, a kocsiban kellemes idő van. A sok nép meg les, hogy most milyen idő is van? :-))

A városból kiérve 70-80-ig változatlan a helyzet. Felette viszont elindul a légmozgás az ülés és az ajtó között, kezd fázni az ember keze a könyöklőn. Itt sokat segít az olasz módi, a bőrdzseki (made in Tarvisio), mert nem fúj át rajta a szél.

Szóval 10 fok felett, napsütésben nyugodtan lehet nyitni a tetőt, a projekt elérte a célját. :-)))

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-01-19

Kész.
A karton minta alapján a beszerzett plexiből dekopírral kivágtam a formát. A rögzítéséhez az item profilrendszer ajtópántját használtam. A csavarokat még el kell tüntetni, vagy lefesteni, mert feltűnőek. Már csak fóliát kell rá szerezni, addig rajta hagytam a plexi eredeti fehér védőfóliáját.
Remélem, hamarosan ki is lehet próbálni, mert most esik...

u.i.
Fólia nem kell rá. a csuklópántok prímán megtartják, nem ér az üléshez.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-01-08

Ma véglegesen rögzítettem a kalaptartót. A hátsó része kettő darab L alakú sarokpánttal és lemezcsavarokkal csatlakozik a hátfalhoz. Az első élére egy szög alu idomot csavaroztam fel. A két vége a háló rögzítésére is szolgáló fülekre van csavarozva.

Több szabásmintát is készítettem kartonból, ami alapján majd a plexit kiszabom. Próbáltam a nyári hálónál alacsonyabbat készíteni, de túl alacsonyat sem akartam. Szerencsére a talikon rengeteg képet készítettem a gyári hálókról, így azok magasságát céloztam meg. A véglegesnek tűnő verzió szélességben teljesen kitölti a tető alatti teret.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-01-06

Régóta bántotta a szememet, hogy a jobb oldalon az ajtó felett lóg a tetőkárpit. Arra már korábban rájöttem, hogy a kárpitot tartó gumiszalag nyúlott meg, gyakorlatilag már nem fejt ki semmi feszítést. Sikerült beszereznem ugyan olyan szélességű gumiszalagot és ma kicseréltem. A két végét elég komplikált rögzíteni. Popszegeccsel van megoldva, de hogy mozogni tudjon a végpont egy persely is van benne. Egy perselyt sikerült elvesztenem, úgyhogy készíteni kellet egyet.

A végeredményt már majdnem tökéletesnek lehet minősíteni. A gumit egy kicsit még vághattam volna rövidebbre, hogy jobban kifeszüljön.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2012-01-05

Nekiálltam a zárt szélfogó projektnek. Az elképzelés szerint a vízszintes rész rétegelt lemezből lesz, a tényleges szélfogó része pedig plexiből. Nem régiben sikerült szereznem egy megfelelő méretű rétegelt lemezt.

A vízszintes részhez először hullámpapírból egy sablont farigcsáltam. A dolog kicsit bonyolultabb, mint az ember gondolná. Apránként lehet csak farigcsálni, mert amíg nagy nem fér be, hogy odapróbáld. Amint meg befér, már gyakorlatilag kicsi. Szerencsére volt itthon hullámpapír bőven. A karton szabásminta alapján aztán 10-es rétegelt lemezből kivágtam és bevontam olyan anyaggal, amivel a hangfalakat is szoktam.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-12-31

2011.12.30. Óévbúcsúztatás
2011.12.29. Ventilátortartó lemez
2011.12.29. Hűtő beköltözik
2011.12.28. Olajfolyás
2011.12.28. Új hűtő
2011.12.26. Kiegyenlítő tartály kiszerelése
2011.12.26. Hűtő kiszerelés
2011.12.25. Boldog Karácsonyt!
2011.11.09. Téli álom...
2011.11.06. Készülődés a télre
2011.11.06. Kiolvasás
2011.11.05. Szélfogó kísérlet I.
2011.10.15. Rámpa
2011.09.21. Kuplung alsó munkahenger
2011.09.18. Nem bírta ki télig
2011.09.18. Légkürt beszerelés
2011.09.16. Műszerfal ápolás
2011.09.14. Helyzetjelentés
2011.09.14. Tompított csere
2011.09.11. Duda :-)
2011.08.29. 15.000 együtt töltött km
2011.08.16. Féltengely gumiharang csere
2011.08.12. Hosszbordás csere meglepetéssel
2011.08.11. Hosszbordás szíj és klíma
2011.08.10. Váltószoknya
2011.07.31. Part III - Középkonzol
2011.07.31. Part II - Hővédő lemez
2011.07.29. Pótalkatrészek a csinosításhoz
2011.07.19. Hazaértünk: "Nagy Túra"
2011.07.09. Szervóolaj csere
2011.07.08. Tetőtisztítás
2011.07.06. Műszaki vizsga
2011.07.05. Műszaki előtti kiolvasás
2011.07.05. Hátsó stabszilent csere
2011.06.22. Izzócserék
2011.06.22. Hosszbordás csere
2011.06.21. Klímatöltés
2011.06.19. Fél siker...
2011.06.18. Helyzetjelentés
2011.06.13. A hibamentesség kérdést szül...
2011.06.05. Áramtalanító kiszerelése
2011.06.03. Ablaktömítés csere
2011.06.01. Vásárlás
2011.05.29. Súlycsere
2011.05.29. FRA továbbra is
2011.05.26. Wax
2011.05.17. Hiba mentesen
2011.05.16. Motoros antenna
2011.05.15. Hibakeresés, talán megoldással is
2011.05.13. Előtét ellenállás
2011.05.02. Jól gondoltam...
2011.05.01. Kalibrálás
2011.05.01. Kiolvasás kérdőjelekkel
2011.04.28. ODB II - Pók csatlakozó
2011.04.24. Súlyfestés
2011.04.22. ODB II csatlakozó
2011.04.11. Kiolvassuk a Pókot
2011.04.10. Vászontető-, bőr- és gumiápolás
2011.04.08. Túl a 10.000 együtt töltött km-en
2011.04.08. A kormányösszekötő gömbfej története...
2011.04.08. Szimeringek története
2011.04.08. A kuplung története
2011.04.08. A váltó története...
2011.04.08. Nagy lépés a megújulás felé...
2011.04.07. 143.000 km
2011.04.03. Ébresztő!!
2011.04.01. Antenna kapcsoló
2011.03.22. Újabb alkatrészek
2011.02.21. Váltó
2011.02.12. A Mumus megnyugszik: Motoros antenna
2011.02.10. Felkészülés a következő pár évre
2011.02.06. A Mumus mégse nyugszik: Motoros antenna némi gubanccal
2011.01.26. A Mumus mégse támad
2011.01.22. Olajfolyás Part I.
2011.01.22. A Mumus újra támad...
2011.01.16. A téli álom rövid megszakítása

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-12-30

Az új hűtővel felfegyverkezve, a ragyogó napsütésben megejtettük a 2011-es év utolsó kocsikázását. 47,6 km után visszaértünk a garázsba. A hűtő jól működik, folyásnak nyoma sincs.

A 2011-es kabriós évet lezárom.

Óraállás: 149.720 km