Piritu - 1.000.000 - főkép
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-12-29

A hűtő kiszerelésekor a ventilátorokat tartó lemezt elég ramaty állapotban találtam.

Kicsit jobban utánanéztem és kiderült, hogy csak a Gtv/Spider párosba szerelték. Bontott is csak ezekből lenne, de a szállítómnál most nincs. Az új meg horror áron van, mert csak a ventilátorokkal együtt rendelhető.

Nem maradt más, rendbe kell hozni a régit. Drótkoron, rozsdaoldó, újra drótkorong, újra rozsdaoldó és jöhet az alapozó. Alapozóért bementem a városba, de festéket nem vettem, az itthoni készletből választottam színt. Ha már lúd, legyen kövér alapon a bronz színre esett a választásom.

Nagyon feldobja a motorteret :-)

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-12-29

1 kép - Visszakerült a helyére a kitakarított kiegyenlítő tartály. (A tisztítás menete: 2xfél napos ázás mosogatószeres vízben, 4 óra vízkőoldóban, majd még majd egy nap mosogatógépbe való mosogatószerben, és rengeteg öblítés.)
2 kép - Eredetileg ezt a vízcsövet akartam kicserélni, most bekerült az új.

Az összeszerelés a szétszedés fordítottja. Néhány kiegészítéssel.

3 - 4 képek - A régi hűtőről át kell rakni pár dolgot.
5 - 6 képek - Az elkorrodált lemezcsavar/műanyag stuszni kombó helyett mindenhová hagyományos csavart tettem.

A légtelenítés egyszerűbb, mint gondoltam. A kiegyenlítőt feltöltve és a hűtőn lévő légtelenítőt kinyitva gyakorlatilag megtelik a rendszer. A motort elindítva és a ventilátorok elindulását is megvárva alig fogyott a szint a tartályban. Maxra töltöttem és kész, lehet sört bontani!

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-12-28

Valahonnan szivárog az olaj, csak tudnám honnan. Nagyon csúnyán néz ki.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-12-28

Útra keltünk a Párduccal, hogy segítsünk a Pókon. Az út végén egy vadonatúj hűtővel és némi fagyállóval tértünk haza. Köszönjük a gyors segítséget a Csörgő Autószerviz-nek!

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-12-27

Ma megvettem a legújabb Alfissimo-t és kellemes meglepetés ért! Az Alfa Romeo története cikknél, az 55. oldal jobb alsó sarkában épp a Pókkal hajtunk ki 2010-ben az esztergomi taliról! Nem is tudtam, hogy létezik ilyen kép.
Gyors nyomozás az Alfaromeo Club Mo oldalán és sikerült megszerezni az eredeti fényképet is. Köszönet Ákosnak!

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-12-26

Ha már nincs benne víz, elhatároztam, hogy kitisztítom a kiegyenlítő tartályt. A kiszerelés menete:

- Jobb oldali burkolatot leszed - 1. kép
- Sapkát leteker, mellette lévő csövet leszed - 2. kép
- Két tartócsavart kiteker - 2. kép
- Az alsó csőhöz és a tartócsavarhoz nem lehet hozzáférni - 3-4. kép
- Tartály aljából jövő cső másik végét leszed - 5. kép középső cső
- Szívócsövet leszed - 6. kép
- Tartály alján lévő csavart kiteker - 7. kép
- Tartályt kiemel, csövet leszed - 8. kép
- Tartályt mosogató szeres vízzel teli vödörbe rak
- Sört bont

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-12-26

A vízhűtő kiszerelése:

- Akkusarut leszed
- A ventilátorok és előtét ellenállások csatlakozásait lehúz
- Kartervédőt leszed
- Hűtő alatti tartólemezt lecsavaroz (két végén két-két csavar) - 1. kép
- Zárhíd lemezt leszed - 2.kép
- A hűtő feletti kábelcsatornából kábelt kiszed (pattintósak a függőleges fülek) - 3. kép
- A kábelek alatti két csavart kiteker, csatornát leszed
- Ventilátorokat a tartóval együtt kicsit hátradönt és kiemel. (Alul csak be van dugva két fülbe, ki kell feszíteni) - 4. kép
- Alsó vízcsövet leszed, vizet leereszt. (A gyári bilincs elég bonyolult megoldású én hagyományosat teszek majd a helyére) - 5. kép
- Felső csövet is leszed
- Klímahűtőt a hűtőhöz tartó felső 2 csavart kiteker - 6. kép a felirat feletti csavar
- Klímahűtőt a hűtőhöz és a műanyag légterelőhöz rögzítő alsó 2x2 csavart kiteker - 7. kép
- Hűtőt tartó felső 2 fő tartócsavart kiteker - 6. kép jobb oldala a gumitartón, ill. 8. kép
- Hűtőt hátra billent és 8-as kulccsal a műanyaghoz rögzítő csavart kiteker - 9. kép
- A hűtő 90 fokkal elfordítva felfelé kiemel. (Lefelé simán)
- Sört bont.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-12-25

A szép időre való tekintettel - zárt tetővel - vagy 80 km-t kocsikáztunk. Nagyon jó a fűtés és a zárt tető is jól szigetel. A vezetési élményről most nem akarok írni, felért egy karácsonyi ajándékkal.

Hazaérve, neki akartam állni a vízcső cseréjének. A cső már régóta a polcon figyel. A vízleeresztési pontot keresve vizet találtam a hűtő alatt. Majd rövidesen meglett a probléma forrása is.

Nagyon úgy néz ki, hogy hűtő kell...

A csőcserét is elhalasztottam. 149.677 km

 
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-12-22

Délelőtt nagyméretű levelet hozott a postás. Megjött a 2012-es naptár, csupa-csupa 159-essel megtöltve.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-12-22

A jó időre való tekintettel ma felébresztettem a Pókot, kis kerülővel hazajöttem vele.

Az akku visszarakása után "pöccre" indult a Pók. Ismét megmutatta, hogy mennyire más, mint a 159. A 15 km hazáig élményben felért egy 1000 km-es úttal...