Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
A hűtő kiszerelésekor a ventilátorokat tartó lemezt elég ramaty állapotban találtam.
Kicsit jobban utánanéztem és kiderült, hogy csak a Gtv/Spider párosba szerelték. Bontott is csak ezekből lenne, de a szállítómnál most nincs. Az új meg horror áron van, mert csak a ventilátorokkal együtt rendelhető.
Nem maradt más, rendbe kell hozni a régit. Drótkoron, rozsdaoldó, újra drótkorong, újra rozsdaoldó és jöhet az alapozó. Alapozóért bementem a városba, de festéket nem vettem, az itthoni készletből választottam színt. Ha már lúd, legyen kövér alapon a bronz színre esett a választásom.
Nagyon feldobja a motorteret :-)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049362t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049363t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049364t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049365t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049366t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049367t.jpg)
1 kép - Visszakerült a helyére a kitakarított kiegyenlítő tartály. (A tisztítás menete: 2xfél napos ázás mosogatószeres vízben, 4 óra vízkőoldóban, majd még majd egy nap mosogatógépbe való mosogatószerben, és rengeteg öblítés.)
2 kép - Eredetileg ezt a vízcsövet akartam kicserélni, most bekerült az új.
Az összeszerelés a szétszedés fordítottja. Néhány kiegészítéssel.
3 - 4 képek - A régi hűtőről át kell rakni pár dolgot.
5 - 6 képek - Az elkorrodált lemezcsavar/műanyag stuszni kombó helyett mindenhová hagyományos csavart tettem.
A légtelenítés egyszerűbb, mint gondoltam. A kiegyenlítőt feltöltve és a hűtőn lévő légtelenítőt kinyitva gyakorlatilag megtelik a rendszer. A motort elindítva és a ventilátorok elindulását is megvárva alig fogyott a szint a tartályban. Maxra töltöttem és kész, lehet sört bontani!
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049355t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049356t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049357t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049358t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049359t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049360t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049361t.jpg)
Valahonnan szivárog az olaj, csak tudnám honnan. Nagyon csúnyán néz ki.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049351t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049352t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049353t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049354t.jpg)
Útra keltünk a Párduccal, hogy segítsünk a Pókon. Az út végén egy vadonatúj hűtővel és némi fagyállóval tértünk haza. Köszönjük a gyors segítséget a Csörgő Autószerviz-nek!
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049347t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049348t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049349t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049350t.jpg)
Ma megvettem a legújabb Alfissimo-t és kellemes meglepetés ért! Az Alfa Romeo története cikknél, az 55. oldal jobb alsó sarkában épp a Pókkal hajtunk ki 2010-ben az esztergomi taliról! Nem is tudtam, hogy létezik ilyen kép.
Gyors nyomozás az Alfaromeo Club Mo oldalán és sikerült megszerezni az eredeti fényképet is. Köszönet Ákosnak!
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000041/0000041705t.jpg)
Ha már nincs benne víz, elhatároztam, hogy kitisztítom a kiegyenlítő tartályt. A kiszerelés menete:
- Jobb oldali burkolatot leszed - 1. kép
- Sapkát leteker, mellette lévő csövet leszed - 2. kép
- Két tartócsavart kiteker - 2. kép
- Az alsó csőhöz és a tartócsavarhoz nem lehet hozzáférni - 3-4. kép
- Tartály aljából jövő cső másik végét leszed - 5. kép középső cső
- Szívócsövet leszed - 6. kép
- Tartály alján lévő csavart kiteker - 7. kép
- Tartályt kiemel, csövet leszed - 8. kép
- Tartályt mosogató szeres vízzel teli vödörbe rak
- Sört bont
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049338t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049339t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049340t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049341t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049342t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049343t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049344t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049345t.jpg)
A vízhűtő kiszerelése:
- Akkusarut leszed
- A ventilátorok és előtét ellenállások csatlakozásait lehúz
- Kartervédőt leszed
- Hűtő alatti tartólemezt lecsavaroz (két végén két-két csavar) - 1. kép
- Zárhíd lemezt leszed - 2.kép
- A hűtő feletti kábelcsatornából kábelt kiszed (pattintósak a függőleges fülek) - 3. kép
- A kábelek alatti két csavart kiteker, csatornát leszed
- Ventilátorokat a tartóval együtt kicsit hátradönt és kiemel. (Alul csak be van dugva két fülbe, ki kell feszíteni) - 4. kép
- Alsó vízcsövet leszed, vizet leereszt. (A gyári bilincs elég bonyolult megoldású én hagyományosat teszek majd a helyére) - 5. kép
- Felső csövet is leszed
- Klímahűtőt a hűtőhöz tartó felső 2 csavart kiteker - 6. kép a felirat feletti csavar
- Klímahűtőt a hűtőhöz és a műanyag légterelőhöz rögzítő alsó 2x2 csavart kiteker - 7. kép
- Hűtőt tartó felső 2 fő tartócsavart kiteker - 6. kép jobb oldala a gumitartón, ill. 8. kép
- Hűtőt hátra billent és 8-as kulccsal a műanyaghoz rögzítő csavart kiteker - 9. kép
- A hűtő 90 fokkal elfordítva felfelé kiemel. (Lefelé simán)
- Sört bont.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049326t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049327t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049328t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049329t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049330t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049331t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049332t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049333t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049334t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049335t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049336t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049337t.jpg)
A szép időre való tekintettel - zárt tetővel - vagy 80 km-t kocsikáztunk. Nagyon jó a fűtés és a zárt tető is jól szigetel. A vezetési élményről most nem akarok írni, felért egy karácsonyi ajándékkal.
Hazaérve, neki akartam állni a vízcső cseréjének. A cső már régóta a polcon figyel. A vízleeresztési pontot keresve vizet találtam a hűtő alatt. Majd rövidesen meglett a probléma forrása is.
Nagyon úgy néz ki, hogy hűtő kell...
A csőcserét is elhalasztottam. 149.677 km
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049323t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049324t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049325t.jpg)
Délelőtt nagyméretű levelet hozott a postás. Megjött a 2012-es naptár, csupa-csupa 159-essel megtöltve.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000050/0000050971t.jpg)
A jó időre való tekintettel ma felébresztettem a Pókot, kis kerülővel hazajöttem vele.
Az akku visszarakása után "pöccre" indult a Pók. Ismét megmutatta, hogy mennyire más, mint a 159. A 15 km hazáig élményben felért egy 1000 km-es úttal...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049320t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049321t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049322t.jpg)